şimdiden hayırlı yolculuklar o zaman. tavsiyem motoru fazla zorlama.
şimdiden hayırlı yolculuklar o zaman. tavsiyem motoru fazla zorlama.
teşekkür ederimde ne yapayım mesela kast ettigin 1-1.5 saatte bir mola 80-90 km seyir hali filan mı yoksa ekstra tecrübelerin var mı ?
---------- Post added 24-03-2012 at 00:35 ---------- Previous post was 23-03-2012 at 23:59 ----------
yardımcı olacak fikir paylaşcak bir üye yokmu koca forumda :s
Arkadaşlar herkese selam,
Motorunu kış uykusundan uyandırcak arkadaşların dikkatine;
Öncelikle yardımlarından dolayı Beycivan abiye çok çok teşekkür eder saygılarımı sunarım;
Arkadaşlar motorum kış boyunca yattı. Malum Ankara havası. Akünün bitik olduğunu biliyordum. Onu şarj ettirdim öncelikle. Bugün bağlayıp çalıştırmayı denedim fakat marş basmasına rağmen ateşlemedi. Hemen Beycivan abiyi aradım. Bujilerin kurum bağlamış olabileceğini söyledi. Bujileri söktüm ve gözlerime inanamadım. Kapkara olmuşlardı. Tel fırça ile onları güzelce temizledikten sonra yerine takmadan önce ateşleyip ateşlemediğini kontrol etmek amacıyla kablosuna bağladım motor bloğuna yaklaştırıp bastım marşa. Bujilerin ateşlediğini görünce yerine taktım ve marşa bastım yine çalışmadı. Daha sonra Beycivan abinin önerisi üzerine karbüratöre giden muslukları kontrol ettim. Karbüratöre benzin gidiyordu. Tabi Beycivan abiyi tekrar aradım. Karbüratöre pislik birikmiş olabileceğini söyledi. Tahliye hortumlarının oradaki vidaları gevşeterek benzin akıtmamı söyledi. Harfiyen uyguladım ve pet şişeye akan benzin içler acısıydı. (Tabi bu arada sayısız vurdurma girişimi devam etmekte). Benzini iyice akıttıktan sonra marşa bir daha bastım ve aman Allahım çalıştı. Umarım benim gibi motora yeni başlayan ya da kış uykusundan uyandırmaya hazırlanan arkadaşlara yardımcı olabilirim. HErkese iyi akşamlar, tekeriniz düz bassın.Aşağıdaki resimlerde tahliye borularının vidaları ve akıttığım benzinin resimleri var arkadaşlar.
Beycivan abi tekrar çok teşekkürler yardımların için...
4 teker beden taşır, 2 teker RUH!
"1-1.5 saatte bir mola 80-90 km seyir" evet bu şekilde gidersen sorun yaşamazsın. uzun süre tam gaz gitme. zaten motor 90 ı geçince acayip bi titreşim oluşuyor. o yüzden 80-90 seyir hızında gidersen hem sen az yorulursun hem motor. tecrübemi soracak olursan ankaradan kırıkkaleye giderken kkaleye 10 km kala arka tant telleri koptu motor arkadan yalpalamaya başladı bereket erken farkettimde yol kenarına çektim sonrasında ise kopan teller lastiği patlaşmış. yolda kala kaldım öylece. mct lerin arka süspansiyonları sert old. için jant telleri sıkıntı olabiliyor. benden söylemesi.
Hemşerim öncelikle hayırlı yolculuklar. Kazasız belasız inşallah. Öncelikle hava durumunu iyi kontrol et. Yazdıklarına ek olarak bir adet debriyaj ve gaz teli al yanına. Bir kaç tane jant teli al. Bence en önemlisi gideceğin güzergahtaki benzinliklerin listesini kaçıncı kilometrede olduklarını, varsa mondial servislerini ve numaralarını yaz bir kağıda. En kötü senaryoya hazırlıklı ol yani.Haftaya yaklaşık 400 km yola çıkacağım yaptığım hazırlıklarım şunlar ;
Yeni bir kask aldım ls2 ff370
korumalı ceketımı
dizliklerimi
güneş gözlüğümü
motorumun bakımını
bujilerini
akord ayarını
mp3 playerimi
ve
bir artçı almayı düşünüyorum yanıma ? Yanıma yedek ampul ve buji aldım 2şer tane. Sizin aklınıza gelenleri paylaşırsanız sevinirim. teşekkürler
4 teker beden taşır, 2 teker RUH!
Benden de som olarak belki abartı gelicek ama tavsiyem iç lastiklerinde yedeğini buundurman. Malu yolda lastik patlaması gibi bir durum olursa en azından ilk lastikçiden değiştirtme şansın olur. Yoksa motorsiklet lastiği olan birilerini aramak zorunda kalırsın. Kendi başıma Sivrihisar Eskişehir arasında geldi o yüzden benim önerimde bu. Ayrıca elini altında tahminen yarım litre kadar en azından yağ ve içmek için su da bulunsun.
Şimdiden hayırlı yolculuklar. Allah kaza bela vermesin tekerin düz bassın.
arkadaslar mct mı bugun sattım mondıal kn 150 daha oncedende var olan motorumdan aldım borc meselemı hallettım kılometresı az olan karsı komsu abıde bır mct var kırmızı uzun yol söröru oldugu ıcın motora dogru duzgun bınemedı orjınal tertemız duruyor ılgılenen olursa satmayı dusunuyordu
çok teşekkür ederim arkadaşlar bilgilendirdiğiniz için. Dua edin bana
merhaba arkadaşlar ben foruma yeni katıldım konya/ereğliden katıldım...
benim ufak bi sorunum var zaten bu sorun sayesinde bu forumu buldum sorun şu:
motor belli bir devirin üzerine çıkınca elektrik kesiyor. motor boguluyor gibi oluyor.
dururken tam gaz yapıyorum belli bir devirde sorun yok daha biraz daha yükselince gene elektirik kesiyor tekliyor.
statör tetikleyici bobin buji beyin hepsi değiştirdim. ama soorun devam ediyor. ama tetikleyiciden gelen yeşil kabloyu şaşeye değdirip gaz verince sorun düzeliyor. :S devir yükseliyor herşey normale biniyor sorun ne olabilir arkadaş yardım ederseniz sevirim bir haftadır bununla uğraşıyorum...
hocam t borusu gerekli çünkü depodan ıkı tane cıkıs var bırı ana depo bırı de yedek depo t borusu ıkısını bırlestırıyor
orjınaldekı sıstemde yedek ve ana depo ayrı ayrı acılıyor ama bu sıstemde yedek ve ana depo ayrımı yok o yuzden dıkkatlı olmalısınız benzın bıttımı kalabılırsınız yolda
---------- Mesajlar birleştirildi - 01:40 ---------- bir önceki mesaj zamanı 01:26 ----------
arkadaslar malesef uygularken resım cekmeyı akıl edemedım ama su sekılde tarif edeyım
bensın deposunun altında yedek ve ana depo benzın cıkısları bulunmaktadır bu cıkıslara bırer boru takıp o boruları t de bırlestırıyoruz t den sonra bıraz daha boru verip musluga entegre edıyorz musluktan bıraz daha boru verıp benzın fıltresı ve son bır boru daha ekleyıp karburatöre verıyoz monte edecegınız yerı de dusunup boru mesafelerını guzelce ayarlayınız
not olarak sunu söylemelıyım önemlı dır yedek ve ana depodan benzın sureklı gelecegı ıcın yedek ve ana depo ayrımı kalmıyor ıkısındende benzın gelıyor benzın bıtınce yolda kalabılırnız ona göre bırde muslukların uclarına benzın hortumunu takmak ıcın aparat da ısteyınız resımde hortum ıcın aparatlar takılmıs durumda herkeze kolay gelsın
---------- Mesajlar birleştirildi - 02:13 ---------- bir önceki mesaj zamanı 01:40 ----------
yedek ve ana depom ayrı ayrı calıssın dersenız ıkı tane musluk ve bır tane t ıle yedek ve ana depoyu dıledıgınızz gıbı kontrol edebılırsınız ıkısı aynı anda yada tek tek cunku arkadaslar yedek benzın deposunda sureklı sırkulasyon olacagından depo dıbıne çökuntu az olacaktır hep taze benzın kalacaktır buradakı sıstemı monte ederken benzın deposunun cıkıslarından sonra bırer musluk baglayarak muslukları da t de bırlestırıyoruz örnegın ana depo acık yedek kapalı olabılecek musluklara orjınal benzın muslugunun bulundugu yerden bır levha uzatarak o levhanın uzerıne muslukları monte edebılırsınız levha asagıdan montelı olacak muslukları yerlestırmek ıcın matkapla levhayı delıp plastık kelepcelerle yada tell yardımıyla muslukların vana kısımları ön tarfta kalacak
eger nıkelaj bır ınce levha bulup muslukların vanalarını ön tarftan cıkartabılırsek estetık acıdan musluklar görunmez sadece vanalar görunur vanaları da boyayabılırsınız seffaf borular yerıne sıyah benzın hortumu da secebılırsınız seffaf benzın hoprtumları bır sure sonra sararıyor
---------- Mesajlar birleştirildi - 02:16 ---------- bir önceki mesaj zamanı 02:13 ----------
su sekılde monte etmedım serbest bıraktım eskı vananın oldugu yere bır aparat takıp muslugu sabıtlemek mumkun ıolur dıye dusunuyorum
---------- Mesajlar birleştirildi - 02:26 ---------- bir önceki mesaj zamanı 02:16 ----------
son resımde montelı halınde ben yedek ve ana depo ayrımı olmaksızın monte ettım benzın deposundan cıkıslardan sonra t var o te den sonra gelen boru asagı saga dogru onde görunuyor yıne oradan sonra musluk var musluktan sonra sol arkaya dogru gıdıyor ve benzın fıltresı var fıltreden sonra dırek karburatöre baglı umarım ıyıce netlesmıstır ve benzın muslugu konusu bu sekılde yapılırsa bır daha da sorun cıkartamaz herkeze kolay gelsın
---------- Mesajlar birleştirildi - 02:31 ---------- bir önceki mesaj zamanı 02:26 ----------
cuma gunu motorumu sattım 2150 tl ye ıcım gıttı maddı problemlerden dolayı mondıal kn 150 aldım temız 1100 tl ye temız bır sey daha oncedende kullanmıstım sanırım bır sure onunla ıdare edecegım
Sdemirpau arkadaşım çok emek harcayarak harika bir şekilde açıkkamışsın. Bugun aliçooo arkadaşın bahsettiği karbüratör vidalarını açıp benzini akıtacağım sonra da senin musluk sistemini uygulayacağım. Sonucu paylaşacağım.
Sana, alicooo arkadaşıma ve yardımcı olan herkese çok teşekkür ederim.
sdemirpau kardeşim ellerine sağlık çok güzel açıklamışssın olayı.
novablue kardeşim tahliye vidalarını gevşet ama tahliye borularını karbüratörden çıkartma, gerek yok ona. Tahliye hortumlarının ucu motorum altında. Vidaları gevşet aşağıdaki hortum uçlarına da pet şişe geçir ve öyle akıt benzini. Kolay gelsin.
(Kardeşim ama önce aküne bak bujilerine filan bak)
4 teker beden taşır, 2 teker RUH!
Tekrar selamlar arkadaşlar
Aliçooo yukarıda anlttığın herşeyi harfiyen uyguladım ve ben de karbüratörden akan benzini pet şişeye biriktirdim. Benzinin karbüratörden tamamen akmasını bekledim. Pet şişenin dibinde kum gibi tortu birikti.
Benzin musluğunun kırık olması ihtimaline karşı, depodan gelen hortumu musluktan söküp direkt olarak benzin filtresine taktım. Böylelikle musluktan doğabilecek olan hata payını da ortadan kaldırmış oldum. Benzin musluğunun kirli pis rengini de beğenmediğim için hemde arızalı olup olmadığını anlamak için yerinden sökmeye karar verdim. Önce alyanla şaseye takılı olduğu vidaları söktüm. Sonra musluğu elimle yukarı kaldırarak yedek depodan gelen hortumu büktüm ve açılmasın diye bağladım. Sonra yedek depo hortumunu da musluktan söktüm. Musluktan karbüratöre giden hortumu da söktüm. Musluğu aldım koydum kenara. Yedek depoyu ve musluğu iptal ettim şimdilik. Benzin deposundan gelen hortum direkt karbüratöre bağlı oldu. Sıra geldi denemeye. Bastım marşa ve ilk marşta jiklesiz olarak çalıştı. Başından sonuna yardım eden eşimle (burdan kendisine çok teşekkür ediyorum) sevinçten havalara uçtuk.
Sonra benzin musluğunu temizlemek için eve getirdim. Eğer siz de yapacaksanız buraya dikkat: musluğun içini açarken altta bir vida var, onu kafaya göre sökmeyin. İç tarafta bir tane yay var. Fırlayıp gidiyor. O gri kocaman gri vanayı tutarak vidayı açın ki fırlamasın. Neyse kontrollü bir şekilde çıkardım vanayı musluktan. Tek tek btün parçaları çıkardım. Su ile temizledim. Büyük ve düz uçlu bir tornavidayı içine sokarak musluğun içindeki sistemi sola sağa çevirirken bir yandan sırayla depo benzin girişinden ve yedek depo benzin girişinden üfledim. Musluğun doğru çalıştından emin oldum. Aynı testleri su ile de yaptım hem de temizledim içini. Musluğun içinden çıkan yayı ve plastik parçayı yönüne ve dişlerine bakarak tekrar monte ettim. Siz de dikkatli yapın ki zarar vermeyin. Sonra da en uca vanayı monte ettim ve üfleme testlerini tekrar yaptım. Musluk doğru çalışıyordu. Sonra gittim motora hortumları tekrar musluğa monte ettim. Musluğ da şaseye söktüm yerden monte ettim ve baktım yine çalışıyor. Musluk da 3 farklı konumda da görevini yapıyor. Motor da pislik temizlendiği için calışıyor diye tekrar denemedim.
Eğer siz de uzun bir aradan sonra motoru çalıştıramazsanız, sorun aküde, bujilerde ve elektrik tesisatında değilse karbüratörün içindeki pislikten olabilir. Hatta çalışmamasını beklemeden de yukarıda Aliçooo arkadaşın bahsettiği temizliği yapın.
Aliçooo ve sdemirpau arkadaşıma, sabırlı eşime ve yardımcı olan diğer tüm arkadaşlara buradan teşekkür ediyorum.
---------- Mesajlar birleştirildi - 22:54 ---------- bir önceki mesaj zamanı 22:46 ----------
Bunlar da tahliye musluğu yardımıyla karbüratörün içinden pet şişeye akan benzin ve dibindeki tortunun fotoğrafları:
(
Herkese selamlar,
Ankarada mct alıp asi78 arkadaşın tersi istikamete gitmek istiyorum. memleket karabük. Ankarada temiz mct bilen gören varsa lütfen bana yardımcı olsun ilk motorum olacak para verip rezil olmak istemiyorum. Saygılar
arkadasım bursada cok temız bır motor var tır söföru bir abinin bir ara satıyorum demıstı zaten tır söforu ne kadar kullanabılırkı motor o kadar temız ve az kullanılmıs herseyı pırıl pırıl orjınal canta vs duruyor ama ankaradan bursaya otobusle gelıp ya otobusle yada bınerek göturebılırsınız dıye dusunuyorum
---------- Mesajlar birleştirildi - 03:05 ---------- bir önceki mesaj zamanı 03:02 ----------
yardımcı olabıldıysek ne mutlu arkdaslar umarım yazın keyfını sorunsuz cıkartırsınız
Bende motorumu yaza hazırladım 2 haftadır kullanıyorum. Aküyü yeniledikten sonra ngk bujiler yenilendi. Depoyuda fulledim hazır masraf etmişken. Fren müşürü onarıldı. Yağı keyfi değiştirttim. Ve şimdi orjinal çanta demiri kullanmayan arkadaş varsa satın almak istiyorum.
gecce2000@hotmail.com
Arkadaşlar selamlar. Az önce giyindim kuşandım Ankara'da şöle bir turlayım dedim. Benzinliğe gittim tekerlerin havasını kontrol edeyim diye. Motoru stop ettirmedim. Jikleyi çektim biraz daha ısınsın diye motor stop etti. Çalıştırdım tekrar jikleyi çektin yine stop etti. Bu sefer jiklesiz çalıştırdım el gazıyla, gaz verdikçe egsozdan siyah duman attığını gördüm. Anladığım kadarıyla karışım tam yanma yapmıyor. Geçen gün eski bujileri temizleyip takmıştım. Bujilerin tırnaklarını da birazcık içeri doğru bükmüştüm. Sizce sebep bujilerin tam ateşleme yapmaması mı olabilir yoksa karbüratörü mü temizletmem lazım??
4 teker beden taşır, 2 teker RUH!
Sattım maciti, bugün alıcısı geliyor. :( Üzülüyorum bir yandan..
Şu an bu konu içerisinde 2 kullanıcı var. (0 üye ve 2 misafir)