Motti Motosiklet ve Tüm Modelleri
-
Reklamlar
-
jj150 t5
Selamlar,
Ben de uzun araştırmalar sonucunda Motti 150 JJ150 t-5 aldım. Aslında yaklaşık 10 senedir motora biniyorum, ve son 5 yılım da 1100 GS üzerinde geçti. İşe gidip gelmek için ufak bir scooter bakıyordum ve sonunda aldım.
Daha önce de kimi arkadaşların yazdığı gibi, Mondial zat, Asya, Çelik aslına bakarsanız herşeyi ile aynı. Jiajue adlı üreticiden alınıp, farklı etiketleniyor. Ancak benim motorun arka fren de disk, bazı yazılar da arka frenin drum olduğu söylenmişti.
Sadede gelirsem, az çok başıma gelebilecekleri tahmin ederek aldım motoru. Ankara da, hepinizin de tahmin edeceği gibi, buzdolabı satarken motor işinde para var yaw diyen esnafın, "valla billa servisi var...." nidaları da çok bişey ifade etmedi bana. Hatta, öncelikle İstanbul daki ithalatçı firma ile konuşup olabildiğimce emin olmak istedim. Parça, stok, tamir vs...
Sonuçta, aldım ancak belki işinize yarar diye birtakım tesbitler ve öneriler;
- İşçilik gerçekten çok kötü, plastik parçalar kimi yerde birleşmiyor, bu mottiye özel bir durum olmasa gerek,
- Alır almaz çok ciddi bir elden geçirme yapın, motor yağı, şanzuman yağı, hidrolikler, değiştirin. El kitapçığında 300 km de bir bakım var, dolayısı ile içindeki ilk yağlar nedir pek bilmiyorum,ben 300 km yi beklemedim,
- El kitapçığında her sayfada ayrı bir veri var, bir sayfada depo 6 lt, öbüründe 9. Anlaşılan generic bir kitapçığı gazlama metodu uygulamışlar,
- Benzin hortumu yerine normal yumuşak hortum takıldığı için daha 50.km de hortum erimesi yüzünden ciddi badire atlatacaktım , neyse ki gördüm ve benzin hortumu ile değiştirdim.
- Motor kasası , hem 4 zamanlı hem de 2 zamanlı motorlar için template olarak inşa edilmiş, benzin kapağının altında 2 zamanlı motorlar için yağ bölmesi var,
- Aynı şekilde, ucu boşta olan bir takım elektrik kabloları var, zararlı değil ancak ıslanma ve kısa devreye karşı izole edilmeli,
- Bujiler de değişebilir ancak, zaten ilk 1000 km için buji problemi olabileceğini pek sanmıyorum,
- Motor şasi vidalarını kontrol ettirin ve sıkılaştırın, aynı şekilde her 1000 km de vibrasyondan dolayı vidaları , somunları elden geçirmekte fayda var,
- Ayna ergonomisi hakikaten vahim, uzun süre kendime baktım , yola açmak için az daha kırıyordum,
- Rodajı mümkün olduğunca pozitif bitirmek için, misal ilk 1000 km için, gaza aniden ve dibine kadar yüklenmeden, olabildiğince farklı devirleri ymumuşak olarak vererek kullanmalı bence,
- Yan ayağa çok dikkat edin, motoru tanımayan birisi ayak açılınca sabit kalmadığı için devirebilir, o yüzden mutlaka çatal da bırakın,
- Otomatik şanzuman normal vites gibi tutmadığı için, yokuş yukarı ya da aşağı bıraktığınızda motor vites de olmuyor, dalgınlıkla yürüyebilir,
- Aynı motor, ramzey de 2900, mondial de 3300 niye acaba??
Benim beğendiğim özellikler;
- İki kişi acayip rahat, biribirine değmiyorsun bile,
- İbre 120 gösterse de 80-85 den fazla gitmiyor,
- Çok az benzin yakıyor,
- Görüntüsü gerçekten bir maxi scooter,
- Denge iyi, kullanım rahat,
- Çift disk fren böyle bir tasarım için harika,
- Ön cam yeterli, orta boşluk rahat.
Sonuç,
Herkesin söylediği gibi aslında olay servis de bitiyor, çünkü öyle ya da böyle ithalatçılar QA anlamında (kalite kontrol) çok da dertli değiller.
Ancak dediğim gibi motoru alır almaz genel bir elden geçirmek faydalı,
36 ay taksitle, 2600 civarı bi paraya daha fazla birşey beklememek lazım...
-
08 Ağustos 2006, 10:31
#23
arkadaşlar ben motora yeni başlayan birisi olarak motti maxi scotur aldım daha rodajı tamamlamadım yanlız rampa aşşağı inerken stop ediyor birde motoru durduğu yerde ileri geri salladığım zaman gene stop ediyor bu sizce normalmi çünki servisi normal dior bana yardımcı olursanız sevinirim teşekkürler
birde bu motorlarlarla ilgili anadolu yakasın da önerebileceğiniz iyi bir usta varmı acaba yazarsanız sevinirim
-
motti motorcular neredesiniz niye kimse bir şey yazmıyor.
-
-
var tabiki 3 ay önce Motti 150 t-5 aldım çok memnunum. burada motti ci arkadaşlara selam olsun sorunlarımız memnuniyetlerimizi paylaşalım lütfen.
-
Mex adlı üyeden alıntı
var tabiki 3 ay önce Motti 150 t-5 aldım çok memnunum. burada motti ci arkadaşlara selam olsun sorunlarımız memnuniyetlerimizi paylaşalım lütfen.
Bende ilkin Motti alacaktım ama sonra hiç lafı geçmeyince acaba yok mu oldu dedim. Aygun satıyordu bir ara .
-
ya motti kullananlar nerde kimse yazmıyo
-
buradayız arkadaşım
valla bende aynısını gecenlerde yazmıştım hiç cevap gelmedi
-
Merhaba arkadaslar bende 1 senedir motti kullanıyorum 1 senedir bir sorun çıkarmadı motor kısmı ama dış görünüş çok sorun çıkarıyor..özellikle plastik yerler çok çabuk kırılıyor yerinden çıkıyor ama sanki çok yakıyor..150 cc makinam 110 km de 6 litre benzin yakıyorum aynı oran diger bir motorum olan Sym Gts 250 ile neredeyse aynı hatta sym biraz daha az yakıyor
-
100km de 6litre çok hemde baya çok bir oran servise göstersen iyi olur bence karbüratör de sorun olabilir...
-
Sorma kardesim Scooter degil sanki racing kullanıyorum acayip yakıyor...250 lik makina bile daha az yakıyor ondan
-
19 Aralık 2007, 15:28
#33
Gidin bi tane Honda Beat alın kurtulun yakıt derdinden 10 ytl ile 140 km gidin.
-
29 Aralık 2007, 17:54
#34
arkadaşlar ben bugün çamlıca da yer alan motti ana bayine gittim ve motora bi bakayım sonra baktım hoşuma gitti, zaten hoşuma giden bir modeldi, ama asya t1 ve diger benzer modelleri araştırmıştım zaten ama bu motor hakkında bir bilgim yoktu ve sayenizde bilgim oldu. motti_takes_off nickli arkadaşıma teşekkür ederim verdigi bilgiler için tabi bu bilgiler sonucunda yılbaşından sonra bir tane 150 t5 almaya karar kıldım ve fiyatı 1.800 ytl su an almak isteyen var tabi
artık bir tane daha motti ci oluyor
-
29 Aralık 2007, 18:00
#35
cenk
abi bende cbr 125 war eksoz dişli war motorda ama hala 140km yi geçmiyo kalkış iyi ama serii oldu motor
ama eşşek altın semer meselesi
akrep war motorda karbon ses süper
abi seninki kaç yapıyo ...
motorda oynama warmı
-
Arkadaşlar , aranızda Motti XT250-16 kullanan var mı?
-
Benim motorun benzin deposu fiyatına motor var.. Allah Allah..!
Üç boyoz bir kola
-
neresinden bu çinin
hiç olmaması çinli olmasından iyidir
-
12 Haziran 2008, 17:42
#39
Arkadaşlar,
Bu çinin neresinden yok benim motorun deposundan uygun, yok çin olcağına hiç olmasın yorumları çok can sıkıcı olmaya başladı.
2 aydır forumları inceliyorum motor alıcam, sonuçta bu başlangıç olacak benim için ve maddi durumum bu kadar müsait. Sizin durumunuz yada motorunuz beni alakadar etmiyor, çinli motor sahipleri sizin forum konularınıza girip, kerize bak haftada bir gün motora biniyor 20.000YTL para veriyor demiyorsa, sizde gelip burada böyle küçümseyen tavırları takınmazsanız sevinirim.
Bir türlü kafamda ne almak istediğime karar veremedim ve bunun nedeni kullanmadığı halde çinli motorlar hakkında yorum yapanlardır, kötüyseler neden kötü olduklarını ve önerilerinizi yazın, çinli olacağına hiç olmasın demeniz bana yardımcı olmuyor, bazıları mesaj yazmış olmak için mesaj yazıyor.
Bu tavırları takınacağınıza motti motor kullanan varsa kullananları burada buluşturmaya veya bu motorlar hakkında bilginiz varsa bunları paylaşmaya odaklanmanızı rica ediyorum.
Moderatörlerden de motti dışındaki mesajların bu konudan silinmesini talep ediyorum.
Sitemkar bir mesaj olabilir belki ama bana yardım etmiyor şevkimi kırıyorsunuz, param olsa ben de bilirim gidip doğru düzgün bir araç almayı, yardımlarınız için şimdiden teşekkür ederim.
Motti 150cc T-5 - Jinding 150cc T-5 tamamen aynı kasaya sahipler, düğmeleri bile aynı, motorun şekli çok hoşuma gidiyor ama çekişi nasıldır, ne kadar yakıt yakar, servis durumları nedir, kullanıp memnun olan veya olmayan varmıdır? Hangi özelliklerinden memnundur, hangilerinden memnun değildir?
Mondial 150 ZC de alabilirim, ama şekil olarak motti daha çok hoşuma gidiyor, sizce mondialmi yoksa motti veya jinding mi?
Lütfen kullananlar veya kullanmış olanlar yorum yapsınlar, kasa kalitesi, servis kalitesi, oturma pozisyonu, yakıt masrafı ve memnuniyet olarak yukarıdaki motorlardan hangisini tercih etmeliyim, kafamın karışmasını istemiyorum, lütfen kullananlar bilgi versinler.
Alıcam bi motor taktım kafaya:queen:queen:
-
08 Temmuz 2008, 14:18
#40
Bir Motti'ci daha katıldı aranıza.
Kısmetse Cuma'dan sonra 250 cc'im ile bende aranıza katılcam.
Bilgilendirme oLsun.
XT250-16 Chopper
250-16 TEKNİK ÖZELLİKLER
Motor...................................Hava Soğutmalı Tek silindir 4 Zamanlı
Motor hacmi (cc)......................250 cc
Max güç (ps @ dev/dak)..............-
Ateşleme................................-
Sıkıştırma oranı........................-
Çalıştırma..............................Elektrik ve ayak
Güç Aktarımı...........................5 vites
Boyutlar (UxGxY)(mm)................2260 mm x 880 mm x 1130 mm
Yakıt kapasitesi (litre)................14 lt.
Lastikler.......Ön......................110/90-16
....... Arka.............................130/80-15
Frenler.........Ön......................Disk
....... Arka.............................Kampana
Ağırlık..................................155 kg
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)
Bu Konudaki Etiketler