Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı

Mondial 125 MH Drift Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #14461

    Üyelik
    22 Aralık 2020
    Motosikleti
    Mondial 150MH drift
    Arkadaşlar merhaba, motorumun far ampülünden memnun değilim çok az görüş sağlıyor geceleri. Önerdiğiniz far ampülü var mıdır teşekkürler.


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #14462
    RideForLife. - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    20 Eylül 2018
    Şehir
    Antalya & Isparta
    Motosikleti
    Dominar 400 UG
    Alıntı Vidos adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Arkadaşlar merhaba, motorumun far ampülünden memnun değilim çok az görüş sağlıyor geceleri. Önerdiğiniz far ampülü var mıdır teşekkürler.
    Bloody Baron şu linkteki far ampulünü almıştı Çinden. Memnundu. Ona bakabilirsin. Zaten muhtemel buraya yazılan mesajları görünce gelir cevap yazar. Benim sana önerim eğer far ayarın bozuksa önce far ayarını yapman. Aydınlatman doğru yeri aydınlatacağı için masrafsız memnuniyet oranın artar. Ama yine de memnun değilsen o zaman ampulü değiştir.

  3. #14463
    BloodyBaron - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Haziran 2020
    Şehir
    Kütahya>Ankara
    Motosikleti
    150 MH DRİFT>CBR500R
    Alıntı Vidos adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Arkadaşlar merhaba, motorumun far ampülünden memnun değilim çok az görüş sağlıyor geceleri. Önerdiğiniz far ampülü var mıdır teşekkürler.
    RideForLife benden önce davranmış.

    O linkteki farı aldım ben çinden. Çünkü türkiyede hem daha pahalı hem de çoğu çok kötü. Kötüden kastım kısalarda ışık çizgileri olmadığı için ne kadar ayar yapılsa da karşıdaki insanın gözünü alıyor. Bu farda kısalarda böyle bir sorun yok.

    Bunu almamın diğer sebebi de soğutmasının iç kısımda olmasıydı. Diğer led ampullerin soğutmaları arkada olduğu için far toz kapağı kapanmaz büyük ihtimalle. Driftin kafa kısmı çok dar.

    Gelelim kötü yanına. Soğutmayı içeri kısma almak için değişik bir tasarım yapmışlar. Bundan dolayı ledleri sağa ve sola koymuşlar. Driftte kısaları açınca ışık farın üst kısmına çarparak yeri aydınlatıyor. Uzunlarda ise normal ampülde ışık far tasının alt tarafına çarparak daha yüksek bir açıyla gidiyor. Bu ampülde ledler üst kısımda olduğu için alt tarafa çarpamıyor o yüzden uzunlari pek iyi değil. Çok kötü d değil ama idare eder. Kısaları ise öncekine göre çok iyi. İyi bir ayar ile hem milletin gözünü almıyor hem de yolu güzel aydınlatıyor.

    Far 40w. Motordaki orijinal far ise 35w. Burda 5w daha fazla. Diğer araba ampülleri gibi 55w olmadığı için motora çok yük bindirmiyor. Ben herhangi bir sorun yaşamadım taktığımdan beri.

    Alacaksanız ya yeni hesap açıp 2 dolarlık kuponla alın ya da bu işlerden biraz anlıyorsanız plat.ru gibi sitelerde 8 dolarlık kuponu olan hesaplar satılıyor. Onlarla alıp çok uyguna getirebilirsin. Almayı düşünüyorsan bana bir sorun olduğunda yaz elimden geldiğince yardımcı olurum.

  4. #14464
    BloodyBaron - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Haziran 2020
    Şehir
    Kütahya>Ankara
    Motosikleti
    150 MH DRİFT>CBR500R
    Benim de küçük sorunlarım var.

    Öncelikle motorun park lambalarından biri patladı. 4300kmde bu normal mi? Zaten ampülü ucuz bir şey çok sıkıntı değil. Yakında t10 duya çevireceğim zaten led takmak için.

    Diğer sorunum ise geçen gün motoru yıkadım. Bu gün sinyallere bi baktım sol ön ve sağ arka sinyallerin içinde su var. Hala çalışıyorlar. Kısa devre olmadan camını açıp temizleyebilir miyim? Led sinyal yerine 125 driftlerdeki normal sinyal takılabilir mi? Onlarda bozulursa ampülü değiştirmek yeterli. Led olanlar 70 lira tanesi çok pahalı.

  5. #14465
    BloodyBaron - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Haziran 2020
    Şehir
    Kütahya>Ankara
    Motosikleti
    150 MH DRİFT>CBR500R
    Bu gün motora cesaret edip subap ayarı yaptım. İzeltaş SAE sentil çakısı almıştım ara numaralar olması için. 0.05 ve 0.08 var çakıda. Emmeyi 0.05in hafif gevşeğine egzozu ise 0.08 mmye ayarladım. Her şeyi topladım ve çalıştırdım. Motor gayet güzel çalışıyor. Benim aklıma takılan durum ise senteye almak için volantı çevirirken bir noktada çok yumuşuyor sanki kendinden dönüyormuş gibi. Bu normal midir? Yani volant bana sürekli aynı direnci göstermiyor bir aralıkta normal bir direnç gösteriyor bir noktada çok yumuşak bir şekilde vçeviriyorum.


    Motora hava ayarı da yapıcam ama o vidaya tornavida girmiyor. Bits uç denedim gene girmiyor. En son saatçi tornavidalarından kesip onunla yapacağım.

  6. #14466
    boora - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Ekim 2012
    Motosikleti
    yamaha ybr 125 esd
    Alıntı BloodyBaron adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Bu gün motora cesaret edip subap ayarı yaptım. İzeltaş SAE sentil çakısı almıştım ara numaralar olması için. 0.05 ve 0.08 var çakıda. Emmeyi 0.05in hafif gevşeğine egzozu ise 0.08 mmye ayarladım. Her şeyi topladım ve çalıştırdım. Motor gayet güzel çalışıyor. Benim aklıma takılan durum ise senteye almak için volantı çevirirken bir noktada çok yumuşuyor sanki kendinden dönüyormuş gibi. Bu normal midir? Yani volant bana sürekli aynı direnci göstermiyor bir aralıkta normal bir direnç gösteriyor bir noktada çok yumuşak bir şekilde vçeviriyorum.


    Motora hava ayarı da yapıcam ama o vidaya tornavida girmiyor. Bits uç denedim gene girmiyor. En son saatçi tornavidalarından kesip onunla yapacağım.
    Kolay döndüğü kısımlarda subaplar açılıyor içeride sıkıştırma olmadığı için de kolay dönüyor. 0.5 değer biraz sıkı degil mi ? Driftte sonuçta cg tabanlı bir motor cg de 0.10 emme-egzoz iyi verim alıyorum tabi standart egzantrikte. Üst devirlerde nasıl ? Son hızda düşme varsa subaplar sıkıdır dikkat et subap kesme

  7. #14467
    RideForLife. - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    20 Eylül 2018
    Şehir
    Antalya & Isparta
    Motosikleti
    Dominar 400 UG
    Alıntı BloodyBaron adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Benim de küçük sorunlarım var.

    Öncelikle motorun park lambalarından biri patladı. 4300kmde bu normal mi? Zaten ampülü ucuz bir şey çok sıkıntı değil. Yakında t10 duya çevireceğim zaten led takmak için.

    Diğer sorunum ise geçen gün motoru yıkadım. Bu gün sinyallere bi baktım sol ön ve sağ arka sinyallerin içinde su var. Hala çalışıyorlar. Kısa devre olmadan camını açıp temizleyebilir miyim? Led sinyal yerine 125 driftlerdeki normal sinyal takılabilir mi? Onlarda bozulursa ampülü değiştirmek yeterli. Led olanlar 70 lira tanesi çok pahalı.
    Kanka camı açmayı deneme bile. Çok kuvvetli bir şey ile yapıştırmışlar direk kırılıyor. Ben daha önce denemiştim. O su 1-2 gün çıkar.

    Ayrıca ampül patlatma bizim driftlerde çok olan bir şey. Yani normal diyebiliriz

  8. #14468
    BloodyBaron - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Haziran 2020
    Şehir
    Kütahya>Ankara
    Motosikleti
    150 MH DRİFT>CBR500R
    Alıntı boora adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Kolay döndüğü kısımlarda subaplar açılıyor içeride sıkıştırma olmadığı için de kolay dönüyor. 0.5 değer biraz sıkı degil mi ? Driftte sonuçta cg tabanlı bir motor cg de 0.10 emme-egzoz iyi verim alıyorum tabi standart egzantrikte. Üst devirlerde nasıl ? Son hızda düşme varsa subaplar sıkıdır dikkat et subap kesme
    Yasak olduğu için hemen 100 metre gidip geldim bir sorun yoktu. Üst devirleri de denerim yarın. Bir çok yerde bu değerleri buldum. Genel olarak 150cc motorlarda 0.06 ve 0.08 demişler. 0.05i biraz gevşek ayarladım yani 0.06 gibi düşünebiliriz. Olmadı elimde sentil çakısı var. Subap ayarı yap babam yap sıkıntı yok. Elinde alet edevat olup ustaya mahküm olmayınca insan çok mutlu oluyor.

    https://www.motosiklet.net/forum/mot...bap-ayari.html Burda arkadaş 0.06 ve 0.08 demiş.

    https://www.motosiklet.net/forum/mot...p-ayari-2.html Burda arkadaş servisle ve mondiale sormuş. 0.05 ve 0.07 cevabını almış.

    Memnun kalmazsam dediğiniz gibi denerim ama benim bildiğim egzoz subapı biraz daha fazla olması lazım daha çok ısıya maruz kaldığı için. Cbf için değerler 0.08 emme 0.12 egzoz. O ayar da mantıklı geldi. Gidişata göre deneyeceğim.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 22:17 ---------- bir önceki mesaj zamanı 22:12 ----------

    Alıntı RideForLife. adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Kanka camı açmayı deneme bile. Çok kuvvetli bir şey ile yapıştırmışlar direk kırılıyor. Ben daha önce denemiştim. O su 1-2 gün çıkar.

    Ayrıca ampül patlatma bizim driftlerde çok olan bir şey. Yani normal diyebiliriz
    Valla maket bıçağıyla denedim yok açılmıyor. ben de çok zorlamadım.

    Ampül konusunda sarsıntı da çok etkiliymiş. Ben dağa taşa çıktığım için motorla normal gibi.

    Motorun çoğu yerini locktiteladım. Ön arka somunları da fiberli yaptım. Her canım sıkıldığında motorla uğraşıyorum. İlla çözülecek bir yeri oluyor. Japon makina alırsam bozulmayacağı için ben neyle vakit geçireceğim onu düşünüyorum.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 14:52 ---------- bir önceki mesaj zamanı 22:17 ----------

    Alıntı boora adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Kolay döndüğü kısımlarda subaplar açılıyor içeride sıkıştırma olmadığı için de kolay dönüyor. 0.5 değer biraz sıkı degil mi ? Driftte sonuçta cg tabanlı bir motor cg de 0.10 emme-egzoz iyi verim alıyorum tabi standart egzantrikte. Üst devirlerde nasıl ? Son hızda düşme varsa subaplar sıkıdır dikkat et subap kesme
    Bu gün biraz denedim dediğiniz gibi sıkı olmuş subaplar. Cbf150 gibi 0.08 ve 0.12ye ayarlayacağım bakalım öyle nasıl olacak. Şu driftin en sevmediğim yönü servis manuali falan yok. Hangi vidanın kaç torkla sıkılacağı yok.

    Alet edevatın olmasını çok seviyorum. Şimdi ustanın birine yaptırmış olsam geri götürecektim, 2 saat kavga dövüş. Bu şekilde en azından deneye deneye işi öğreniyorum. Eğer motoru bozarsam da kendim bozmuş olurum. İlkinde tutturamadım bakalım ikincisinde yapabilecek miyim. O da olmazsa sizin dediğiniz gibi 0.10 deneyeceğim.
    Mr.wind bunu beğendi.

  9. #14469
    boora - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Ekim 2012
    Motosikleti
    yamaha ybr 125 esd
    0.8 emme iyi kurtarır sıkı değil.

  10. #14470
    BloodyBaron - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Haziran 2020
    Şehir
    Kütahya>Ankara
    Motosikleti
    150 MH DRİFT>CBR500R
    Alıntı boora adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    0.8 emme iyi kurtarır sıkı değil.
    Dediğim gibi salı gün 0.08 emme 0.12 egzoz ayarladım ve çok ses geldi. Sonra motoru o halde kullanmak istemedim ses gerçekten fazlaydı.

    Motoru iyice soğuttuktan sonra emmeyi gene 0.08e egzozu 0.10a ayarladım. Ses azaldı ama hala ses var diyebileceğim şekilde geliyor. Soğukkende geliyor sıcakkende geliyor. Bütün devir bandında o sesi duyabiliyorum.

    Bu gece motoru tekrardan soğumaya bıraktım. Birazdan 0.07 ve 0.09a ayarlayacağım. Bakalım o nasıl sonuç verecek. Az bi subap sesi tabiiki normal ama 0.08 ve 0.10da yüksek bir ses geliyordu.

  11. #14471
    boora - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Ekim 2012
    Motosikleti
    yamaha ybr 125 esd
    0.10 ayarda aşırı ses gelmemesi lazım. Motor iki şekilde senteye geliyor biri ateşleme zamanı diğeri de egzoz zamanı bitip emmeyi açacağı zaman subap ayarı ateşleme zamanında yapılır eğer nedenide egzantrigin üzerinde piyanolari baskısı kalmaz emme zamanı başlangıcında bir miktar subaplarda baskı kalıyor o zaman 0.10 da ayarlasan aslında daha fazlaya ayarlamış oluyorsun. Volandan t harfini bulunca subaplari takip ederek biraz daha çevir eğer egzoz subapina baskı yapıyorsa doğru yerdedir tekra geri çevir tbde kalsın eğer emme subapi açıyorsa bir tur daha çevir ki ateşleme zamanina gelesin.

  12. #14472
    BloodyBaron - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Haziran 2020
    Şehir
    Kütahya>Ankara
    Motosikleti
    150 MH DRİFT>CBR500R
    Dediğiniz gibi yaptım. Kompresyon kısmında senteye getiriyorum motoru. Ayarı yaptıktan sonra volanı 3-4 tur daha çevirip, tekrar senteye alıp kontrol ediyorum ayarı. Bu şekilde biraz önce yaptım. 0.07 ve 0.09 olacak şekilde. Sesi atıyorum.

    https://youtu.be/cGxebN-smzs

  13. #14473
    boora - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Ekim 2012
    Motosikleti
    yamaha ybr 125 esd
    Ses çok gibi videodan

  14. #14474
    BloodyBaron - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Haziran 2020
    Şehir
    Kütahya>Ankara
    Motosikleti
    150 MH DRİFT>CBR500R
    Alıntı boora adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Ses çok gibi videodan
    Aynen bence de. Önceki yaptığım gibi 0.06ya 0.08 ayarlayayım. Zaten sıkı olmamasına özen gösteriyorum.

    Karbüratör hava ayarını da yaptım ama tam emin olamadım. Hava ayar vidasını iyice sıkıyorum motosikletin stop edeceği kadar burası tamam. Diğer tarafa da açarken biryerde gene rölantisinin bozulması lazım. Kaç tur yaptıysam yarısı ayar olması lazım. Ama benim motorda açıyorum açıyorum tık yok motorda. Diğer türlü dinleyerek yapmam gerekiyor galiba.

  15. #14475
    boora - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Ekim 2012
    Motosikleti
    yamaha ybr 125 esd
    Benim yaptığım yöntemi söyleyeyim. Rolantiyi 3 bin devire getiriyorum ondan sonra hava ayar vidasını sikiyorum tam sıkmaya gerek yok ondan sonra hafif hafif açıyorum zaten devir yükselmeye başlayacak ne zaman devir yükselmesi durur o zaman bırakıyorum sonra miktar geri sikiyorum hava ayar vidasını bu kadar
    BloodyBaron bunu beğendi.

  16. #14476
    CoppeR` - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    03 Kasım 2019
    Şehir
    Eskişehir
    Motosikleti
    Mondial MH Drift 150
    İlgilenen arkadaşları Whatsapp grubumuza beklerim.

    https://chat.whatsapp.com/LPhqd7aqxb...eAj1HX6dWKNkQk
    Vidos bunu beğendi.

  17. #14477

    Üyelik
    22 Aralık 2020
    Motosikleti
    Mondial 150MH drift
    Arkadaşlar elinde 150 mh drift egzoz muhafazası olupta satan var mı, var ise ulaşabilir mi ?

  18. #14478
    BloodyBaron - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Haziran 2020
    Şehir
    Kütahya>Ankara
    Motosikleti
    150 MH DRİFT>CBR500R
    Alıntı Vidos adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Arkadaşlar elinde 150 mh drift egzoz muhafazası olupta satan var mı, var ise ulaşabilir mi ?
    O muhafaza kara borsaya düştü gibi bir şey. Hiçbir yerde satılmıyor. Satılsa da ben almayacğım plastiği çok kalitesiz. Benim motorunki de yan yatınca kırıldı.
    Vidos bunu beğendi.

  19. #14479

    Üyelik
    22 Aralık 2020
    Motosikleti
    Mondial 150MH drift
    oraya bir şey uyduramaz mıyız ya. benimki de kırıldı yarısı yok şuan çok kötü duruyor. ya da 125 liğin demir olanından takabilri miyiz 150 liğe uyar mı ki

  20. #14480
    RideForLife. - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    20 Eylül 2018
    Şehir
    Antalya & Isparta
    Motosikleti
    Dominar 400 UG
    Bu ürün oraya olmaz mı acaba yav? Hem daha hoş gözükür sanki ama bilemedim.


    REKLAM ALANI

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 2 kullanıcı var. (0 üye ve 2 misafir)