Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı
3. sayfa BirinciBirinci 12345 ... SonuncuSonuncu

BMW F800S / F800ST Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #41
    omersirin - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    09 Mart 2007
    Motosikleti
    Gara Yılan, Nam-ı Diğer Bandit 650 SA ve F 800 S
    Uzun zamandır merak ediyorum. Bir türlü cevabını bulamadım. F 800 S neden ST'den daha ucuz veya tersten sorayım neden "ST" "S" modelinden daha pahalı?
    Türkiye köylüsü çalışkandır ve kafasının değerini bilir! Rüya dediğin şey de bizden oluşur işte / Ve minicik ömrümüzü yine bir uyku noktalar. (We are such stuff. As dreams are made on; and our little life. Is rounded with a sleep)


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #42

    Üyelik
    22 Ocak 2010
    Şehir
    KONYA
    Motosikleti
    SEYHAN 250
    http://www.youtube.com/watch?v=yQSq6IHr2Gk

    ---------- Mesaj ekleme zamanı: 20:20 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 18:35 ----------

    yanlış başlığa eklemişim linki özür olsun

  3. #43
    sercan2667 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    06 Mart 2010
    Şehir
    MERSİN
    Motosikleti
    '''14 Crypton&''05 TDM 900''22 GSX-S 1000
    granaj farkı arkadaşım yoksa herşey aynı..
    2020 'Tracer 900 İcon Blue

  4. #44
    ANTHYPATHY - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    08 Mart 2010
    Şehir
    Eskişehir
    Motosikleti
    Honda VFR 800 nasipse olucak...
    İyi günler arkadaşlar.
    Biraz sessiz kalmıi bir konuyu hareketlendirmek olucak ama, aklımda özellikle BMW F800 ST yada Honda VFR 800 almak var yaza nasipse artık. VFR hakkında baya bir yorum aldım. Elbette artıları ve eksileri mevcut. Örneğin yakıt tüketimi F800 e göre biraz yüksek bildiğim kadarıyla.
    Neyse konumuza gelelim arkadaşlar. F 800 hakkında da bazı şeyler okudum burdan gerek farklı yerlerden.
    Özelikle burda kullanan arkadaşlarımız varsa tecrübelerinden faydalanmak isterim. Bu makinanın artıları sizleri memnun eden yönleri nelerdir. eksileri nelerdir. (Örn aynalarda biraz sıkıntı var sanırsam ayar bozulması)
    Sonuçta hiç bir motorsiklet herkese hitap etmez. Bu bağlamda seçim yapmama yardımcı olursanız sevinirim.
    Şimdiden ilginize teşekkürler.

  5. #45
    omersirin - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    09 Mart 2007
    Motosikleti
    Gara Yılan, Nam-ı Diğer Bandit 650 SA ve F 800 S

    ekleme

    Uzun zamandır bu siteye girmiyordum,zira bilen bilmeyen, kullanan kullanmayan herkes bir şeyler yazıyordu,nitekim hâlâ durum öyle. Üstat CBF 150 kullanıcı, kalkmış bana "granaj farkı arkadaşım yoksa herşey aynı..diyebiliyor. Ben sanki bunu bilemeyecek kadar okumadan ve araştırmadan yoksunmuşum gibi. Ayrıca aralarındaki fark sadece granaj değil, gidon farkı ve buna bağlı olarak da oturuş pozisyonu farkı var.

    Ben F 800 S sahibiydim, 700 km'de aldım ve 7000'de sattım. Uzun sehayetlere de kısa olanlara da çıktım; birkaç gezim 2 kişi ile gerçekleşti. Motosikletimi ev aldığım için sattım, yeniden motosiklet alacak olsam 800 cc civarında ilk bakacağım motosiklet yine F 800 olurdu. F 800'ün ayna problemi vardı, garanti kapsamında yeni tip aynalarla değiştirdiler, böylece sorun ortadan kalktı. Dengesi ve fren sistemi önceki motosikletlerime göre çok iyi ve güven vericiydi, hızlanması çok iyiydi. Bana göre birkaç tane kusuru var. Birinci kusuru vites aralıklarıydı, zira birinci viteste şehir içinde sıkışık trafikte seyretmek biraz güçtü, illa 2. vites istiyordu, ama bu sefer de 2. vites fazla geliyordu. Başka bir kusuru da uzun yolculuklarda, örneğin Datça-Tekirdağ arasında, benim için biraz "yorucu" oldu. Yol bilgisayarı işlevsel, o tipteki/segmenteki bir motosiklet için gerekli. Yakıtı gerçekten çok iyi, yakıtın pahalı olması ayrı konu, neredeyse 250 cclik motosiklet kadar yakıyor 80/90 km sabıt hızda. Oturuş pozisyonu beni rahatsız etti demiştim, ayrıca 177 cm olmama rağmen bana da sele yüksekliği fazla geldi. Ne var ki süspansiyon ayarlarının elle ayarlanabilir olması başka iyi özelliklerindendi. Motorunun çalışma sesini herkes beğenmeyebilir,ayrıca gürültülü olduğu için biraz rahatsız edebilir, ancak ısındıktan sonra bu da ortadan kalkıyor.
    Kısaca; bir kullanıcı olarak, eski bir kullanıcı olarak, yeniden 800 cc motosiklet alsam VFR değil, F 800 S düşünürdüm ama bu sefer ST olmak koşulluyla.
    Türkiye köylüsü çalışkandır ve kafasının değerini bilir! Rüya dediğin şey de bizden oluşur işte / Ve minicik ömrümüzü yine bir uyku noktalar. (We are such stuff. As dreams are made on; and our little life. Is rounded with a sleep)

  6. #46
    ANTHYPATHY - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    08 Mart 2010
    Şehir
    Eskişehir
    Motosikleti
    Honda VFR 800 nasipse olucak...
    Açıkçası şöyle ufak bir gezi yapmadan almak istemiyorum. Ama nasip. bakınca segmenti birbirine çok çok yakın iki model zaten ama hitap ettikleri kafa tarzı sanki birazcık daha farklı. Genel anlamza gerek VFR 800 gerek f 800 ST başarılı motorsikletler.
    F 800 hakkında bir sorum daha olucak. Bu makina kayış aktarmalı. Bu aktarmanın avantajları dez avantajları neler olur zincirli bir makinaya göre?
    Ayrıca kayış kopması durumunda kayışı değiştirmek sorun olur mu? Yanlış anlamayın eli az çok anahtar tutan birisiyim. Yoksa ille bilen birisinin yapması gerekir mi?

  7. #47
    sercan2667 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    06 Mart 2010
    Şehir
    MERSİN
    Motosikleti
    '''14 Crypton&''05 TDM 900''22 GSX-S 1000
    @ömersirin@ bilgilerin için teşekkürler.
    2020 'Tracer 900 İcon Blue

  8. #48
    makine_muhendisi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Nisan 2006
    Şehir
    Çorum-Samsun-Merzifon
    Motosikleti
    Kanuni Seyhan/BMW F800ST
    Selam arkadaşlar ben de 5 senede Çaynalı Kanuni 250 seyhan ile 13bin km yaptıktan sonra Alamanyalı BMW F800ST'ye geçen ay geçiş yaptım. Dandik motordan böyle bir motora geçince afallamadım desem yeridir. İlk defa kaliteli bir motora bindim. İlk izlenimlerimi paylaşayım.

    Olumlular
    -3 saniyede 1.viteste 85'e çıkıyor. Son hız 240a çok rahat ulaşıyor. Bu hızda devir kesici devreye giriyor.
    -Titreşim hiç yok.
    -Yakıt mükemmel kanuni ile aynı.
    -Chopperdaki gibi rüzgar yemiyorsunuz.
    -Debriyaj vites fren geçişler mükemmel.

    Olumsuzlar
    -Sadece ayak parmaklarım yere değiyor. Boyum 1,74
    -Şehir içinde öne eğilmekten sağ bileğimde yorgunluk yapıyor.
    -Gazı kesmekle fren yapmak neredeyse aynı etkiyi yapıyor. Kompresyon çok fazla.Sizi öne yapıştırıyor.
    -Kışın hafif de olsa karlı yolda binmeyin bir durursanız patinaj yüzünden bir daha kalkamıyorsunuz.
    -Aynalardan sadece kollarınızı görüyorsunuz. Reno Torosun aynaları ile neredeyse aynı. Şerit değiştirirken çok stres yaratıyor.

  9. #49
    omersirin - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    09 Mart 2007
    Motosikleti
    Gara Yılan, Nam-ı Diğer Bandit 650 SA ve F 800 S
    2008 ve yukarı modelli F 800 ST'sini satan var mı?
    Türkiye köylüsü çalışkandır ve kafasının değerini bilir! Rüya dediğin şey de bizden oluşur işte / Ve minicik ömrümüzü yine bir uyku noktalar. (We are such stuff. As dreams are made on; and our little life. Is rounded with a sleep)

  10. #50
    memnunkygsz - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Ocak 2011
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    BMW F800S
    selamlar, yeni bir f800s aldım, aldıgım gün 600 km yol yaptım.
    halen motorun ayarları konusunda bir fikrim yok
    mesela şu resimde işaretlediğim sağa ve sola çevirebildiğim şey nedir, ne işe yarıyor ?
    bir topugum yere tam basarken diğer topugum yere teget geciyor, 1 cm daha seleyi alcaltabilsem daha güvende hissedecem kendimi.
    alçak sele almadan yani para harcamadan, seleyi biraz alçaltmam mümkünmüdür ?
    resimdeki çevrilen şey alçaltır dedim sağa sola çevirdim anlamadım bişi, tekrar eski haline getirip devam ettim.
    konu pek hareketli değil ama olurda bir anlayan görür de cevap verir diye sordum ...

  11. #51
    bugay - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    01 Kasım 2009
    Şehir
    istanbul
    Alıntı omersirin adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    2008 ve yukarı modelli F 800 ST'sini satan var mı?
    Bu st ilse s arasında sadece yan grenaj farkı mı var? 2.elindeki fiyat farkı çok fazla gibi sadece grenaj farkıysa, başka fark var mı?

  12. #52
    omersirin - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    09 Mart 2007
    Motosikleti
    Gara Yılan, Nam-ı Diğer Bandit 650 SA ve F 800 S
    Öncelikle hayırlı olsun. Her süspansiyon sönümleme veya ön yükleme ayarı için kullanılan bir koldur o. Seleyi alçatmaz veya yükseltmez. Şöyle izah edeyim. O kolu "klık" sesi çıkana kadar bir tur çevirdiğinde motosikletin arka süspansiyonunu ya sertleştirir ya da yumşatırsın. Bu da kalkışlar ve virajlarda fark eder. Süspansiyonu sert yaparsan motosiklet daha sert olur, gaz tepkisi artar,seri hale gelir. Ancak bu motosiklete özellikle acemiyseniz ayarı yumşatmanızı öneririm,yoksa sık sık patinaj yapar sert kalkışlarda. Benim için de sele yüksekliği sorun olmuştu, ancak motosiklet eğitimi aldıktan sonra alçak yüksek sorunumu bir nebze olsa da aştım.
    Türkiye köylüsü çalışkandır ve kafasının değerini bilir! Rüya dediğin şey de bizden oluşur işte / Ve minicik ömrümüzü yine bir uyku noktalar. (We are such stuff. As dreams are made on; and our little life. Is rounded with a sleep)

  13. #53
    memnunkygsz - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Ocak 2011
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    BMW F800S
    Alıntı omersirin adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Öncelikle hayırlı olsun. Her süspansiyon sönümleme veya ön yükleme ayarı için kullanılan bir koldur o. Seleyi alçatmaz veya yükseltmez. Şöyle izah edeyim. O kolu "klık" sesi çıkana kadar bir tur çevirdiğinde motosikletin arka süspansiyonunu ya sertleştirir ya da yumşatırsın. Bu da kalkışlar ve virajlarda fark eder. Süspansiyonu sert yaparsan motosiklet daha sert olur, gaz tepkisi artar,seri hale gelir. Ancak bu motosiklete özellikle acemiyseniz ayarı yumşatmanızı öneririm,yoksa sık sık patinaj yapar sert kalkışlarda. Benim için de sele yüksekliği sorun olmuştu, ancak motosiklet eğitimi aldıktan sonra alçak yüksek sorunumu bir nebze olsa da aştım.
    sağol, bilgiler için teşekkürler.
    peki arka süspansiyonun orda tekere bakan tarafta üç başlı bir vana var, onu çevirdiğimde ne olur?

  14. #54
    omersirin - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    09 Mart 2007
    Motosikleti
    Gara Yılan, Nam-ı Diğer Bandit 650 SA ve F 800 S
    Rica ederim.Ben ona dokunmadım,onun için bir şey diyemem. Kullanım kılavuzuna bakmak gerebilir.
    Türkiye köylüsü çalışkandır ve kafasının değerini bilir! Rüya dediğin şey de bizden oluşur işte / Ve minicik ömrümüzü yine bir uyku noktalar. (We are such stuff. As dreams are made on; and our little life. Is rounded with a sleep)

  15. #55
    makine_muhendisi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Nisan 2006
    Şehir
    Çorum-Samsun-Merzifon
    Motosikleti
    Kanuni Seyhan/BMW F800ST
    "memnunkygsz" motorun hayırlı olsun. Ben de alalı 600km anca yapmışımdır. 7 senedir Kanuni Seyhan sürüyordum. Kanuniden sonra alışmakta zorlanıyorum bu motora. Togo togo togo... scooter gibi acayip bi sesi var. Bu motor gitmez basınca diyor insan Ama gazı çevirince fikirler değişiyor. Neredeyse beni üzerinden atacak. Hızlanması bana racing gibi geliyor. En sevdiğim özelliği ise -20 derecede tek marşta çalışması. Kanuni +5 derecenin altında çalışmıyor. En iyisi motoru yenilemekmiş. Biz de onu yaptık. Ama kanuniyi satmadım şehiriçi daha kıvrak ve daha güvenli.

    Amortisördeki iki tane ayardan birisinin süspansiyon diğerinin de darbe ayarı olduğunu söylediler. Ben kurcalamadım o ayarları ama denemekte fayda var.

  16. #56
    makine_muhendisi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Nisan 2006
    Şehir
    Çorum-Samsun-Merzifon
    Motosikleti
    Kanuni Seyhan/BMW F800ST
    Alıntı bugay adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Bu st ilse s arasında sadece yan grenaj farkı mı var? 2.elindeki fiyat farkı çok fazla gibi sadece grenaj farkıysa, başka fark var mı?
    -Gidonu yüksek bu sayede oturuş pozisyonu daha dik
    -Yanlarda çanta takmak için takozlar var
    -Arkada çanta bağlamak için ızgarası var.
    -Kendi orjinal çantaları civatasız bu takoza ve ızgaraya kilitlenebiliyor.
    -Ön cam ve plaka takılan çamurluk daha büyük.
    -Grenajları tutturmak için şaseye kaynaklı ekstra bağlantı kolları.

  17. #57
    memnunkygsz - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Ocak 2011
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    BMW F800S
    arkadaşlar, hangi motor yağını kullanıyorsunuz? önerirsiniz?

  18. #58
    makine_muhendisi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Nisan 2006
    Şehir
    Çorum-Samsun-Merzifon
    Motosikleti
    Kanuni Seyhan/BMW F800ST
    Bende kitapçığı yok ama kullanıcı kitapçığında hangi yağ öneriliyorsa o kullanılmalıdır. Bu bilgiye ulaşılamıyorsa üzerinde motorsiklet resmi olan racing,sport gibi ibareler yazan 10W40 veya 10W50 kaliteli yağ markaları tercih edilebilir.







  19. #59
    memnunkygsz - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Ocak 2011
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    BMW F800S
    Alıntı makine_muhendisi adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Bende kitapçığı yok ama kullanıcı kitapçığında hangi yağ öneriliyorsa o kullanılmalıdır. Bu bilgiye ulaşılamıyorsa üzerinde motorsiklet resmi olan racing,sport gibi ibareler yazan 10W40 veya 10W50 kaliteli yağ markaları tercih edilebilir.
    bilgiler için teşekkürler
    kitapçıkta, 15-40 kullanın diyor. 10-40a da izin verilir diye belirtiyor.
    kitapçığın arkasında da reklam olarak bmw castrol önerir deniliyor.

    siz hangi markanın hangi ürününü kullanıyorsunuz. onu sormak istedim.
    benden önceki sahibi shell 15-40 kullanmış onu önerdi.
    ona devam mı edeyim yoksa castrol a mı geçeyim bilemedim.

  20. #60
    makine_muhendisi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Nisan 2006
    Şehir
    Çorum-Samsun-Merzifon
    Motosikleti
    Kanuni Seyhan/BMW F800ST
    Yağın tipi, yağın viskozitesi (akmaya karşı gösterdiği direnç, koyu kıvamlılık) ile alakalıdır. Aşağıdaki tablolarda uygun akışkanlık sıcaklıkları verilmiştir. Örnek 20w50 yağın uygun akışkanlık sağladığı minimum sıcaklık değeri -8 derecedir. Bu yağı kullanan kişi motoru -15 derece gibi soğuk havada çalıştırdığında yağ bal kıvamına yakın olur ; motoru ve yağ pompasını zorlar. Bulunduğunuz ilin miniumum sıcaklığını göz önünde bulundurarak uygun yağı seçebilirsiniz. Marka kaliteli ise hangisi olduğunun önemi yoktur. Kullanıcı yağın kalitesini kullanırken anlayamaz.

    15w40 ın derecesi -15, 10w40ın ise -20 demekki 10w40 soğuk havalarda daha akışkan ve motoru koruyor.






    REKLAM ALANI
3. sayfa BirinciBirinci 12345 ... SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)