Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı

Kanuni Cheetah Bilgi Paylaşım Başlığı

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1

    Üyelik
    07 Eylül 2007
    Şehir
    Kütahya
    Motosikleti
    Honda XL 185 s
    Kanuni Cheetah 125 cc


    Aşağı yukarı bütün motor modellerinin tanıtım ve paylaşım; hatta destek başlıkları var.. Forumdan gözlemlediğim kadarıyla birkaçtane de cheetah kullanıcısı var ( çok fazla değil ) bu konularda açılan başlıkların çoğu motor iyi mi; alsam mı? tarzında.. genel problemlerin çözümü konusunda başlık açılmamış..

    evet genel bazı problemler var.. bu bir gerçek.. eğer başka cheetah'ı olan veya kullanmış olan veya amcaoğlu, teyzeoğlu.. vs. akrabası kullanan varsa yeni almak isteyen arkadaşlara (2.el de olabilir tabii..) fikir vermiş; varsa sorunlarımızı çözmüş oluruz..










    Renk seçenekleri




    Not Mesajı: Teknik Özellikler
    • Motor : 1Silindir 4 Zamanlı
    • Silindir Hacmi : 124cm3
    • Silindir Çapı ve Strok : 57x48.8
    • Sıkıştırma Oranı : 9,4
    • Maks. Güç : 11,28HP/9000rpm
    • Maks. Tork : 8,2Nm/8000Rpm
    • Soğutma Sistemi : HAVA
    • Çalıştırma : Pedal veElektrikli
    • Ön Fren : Disk
    • Arka Fren : Disk
    • Yağlama Tipi : Yağ Pompası
    • Ateşleme : elektronik CDI
    • Akü : 12V/7Ah
    • Ön Süspansiyon : Teleskopik
    • Arka Süspansiyon : Hid.tek Amortisör
    • Yakıt Tankı Kapasitesi : 8,5lt
    • Ön Lastik : 2.75-21-4PR
    • Arka Lastik : 4.10-18-4PR
    • Boyutları : 2150x550x1140
    • Ağırlığı : 95kg





    bende de bazı sorunlar çıktı malesef.. en büyük sorun bence yedek parça.. motoshow'08de de göremediğim cheetah öyle sanıyorum ki literatürden kaldırılmış.. zaten yeni basılan broşürlerde de görünmüyor..

    bendeki ilk sorun arka fren oldu. frenin hidrolik merkezinde problem varmış galiba (bütüh cheetahlarda yaşanıyormuş..), şuanda yok ama ara ara kendiliğinden gevşiyor.
    ikinci sorunsa merkez amortisörden çıktı. gözlemlediğim birkaç cheetah'ta da aynı sorunların olduğunu gördüm. sanırım o motora o amortisör yetmiyor; çünkü değiştirmek de bir işe yaramıyor tekrar patlıyor.

    ama eğer bunu hafif ve sakin kullanırsanız (enduro tadında) işte o zaman motor size çok daha şirin görünür. reklamında da dediği gibi yolu olmayan yollardan gitmek için birebir.. altının yüksek olması da bunu çok kolaylaştırıyor. siz yeter ki motoru dengede tutun: gerisini o hallediyor. çok güçlü değil gibi görünse de (125 cc3) arazide gayet iyi bence.. sadece direksiyonu gitmek istediğiniz yöne çevirin ve gaz verin



    Daha önceki başlıklardan bazı mesajları burada toplamaya çalışacağım.. (bu biraz olumsuz gerçi..)


    Alıntı metalgod adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    öncelikle belirteyimki hocam kanunin yanılmıyorsam tüm modelleri çinlidir...

    sadece marka türk markası o kadar...

    ben cheetah 125 kullanıyorum aslında benim gibi bi adamı iyi idare etti denebilir... ama hiç memnun edemedi... kaç sefer yolda bıraktı krank kolu kırıldı pistonu patladı... 2006 model 2007 mart trafiğe çıkışlı olmasına rağmen bu kadar zarar ziyan... şu an 10000 i devirdi birazdan görkem gelicek birlikte kalan kısımlarını halledicez ve yeniden faaliyete dönecek....

    sakın ha cross a çıkmayın enduro tadında gezersiniz ama cross yapıcam diyerek rampadan zıpladığınızda ön tekerinizin yamulduğunu görürsünüz. iki sefer jant değiştirdim o değilde akord da tutmuyor yapınca... eğer birazda daha yükseğe uçabiliceğiniz bi rampa ise motoskletiniz ortadan ikiye bölüne bilir çünkü iskelet o kadar sağlam değil...


    kör vidayla cheetanın benzin deposunu delebilirsiniz.. geçenlerde vidayı bi diş fazla sıkıtğım için benzin depom delindi bu gün onardım daha...

    türk malı diye yedek parçaya güvenmeyin hava filtresinin üzerinde plastik kapak 40 milyon.. bana pek ucuz gelmedi...

    ama makine bayır aşağı vurunca 130 u görüyo düz yolda 115 falan en fazla...

    hız ve benzin göstergesi sürekli bozulur 6. değiştirmeden sonra bende bıktım servisimde bıktı...

    bu motorun hiç mi iyi yönü yok diyeceksiniz ;

    ben makineye yaptığım işkenceyi anlatayım anlarsınız biraz.

    istanbul-izmir-istanbul

    belki 10 defa istanbul-tekirdağ

    istanbul-bursa

    istanbul-edremit

    istanbul- çanakkale


    bu kadar uzun yol yaptım.... bi çine göre fena dayanmadı aslında ama ben fazla yüklendimde diyebilirim...

    anlıcanız makineye güvenip yüklenmeyin benim gibi hüsrana uğrarsınız...

    eğer param buna yeter derseniz alın sürekli bakım yapın ve sakın zorlamayın...






    cross 250 ye gelince pek fazla bi bilgim yok makine hakkında ama bana en büyük dezavantajlarından birinin su değilde hava soğutmalı olması gibi geldi....

    ayrıca 230 cc olmasına rağmen güç aktarımı yetersiz diye biliyorum...


    evet var mı bu motorla tanışan... (veya tanışmak isteyen diyelim) Bu motoru olup da sorunlarını çözenler veya biraz daha kullanışlı hale getirenler de lütfen bildiklerini burada paylaşsınlar..


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2

    Üyelik
    14 Ocak 2006
    Şehir
    Edirne/keşan
    Motosikleti
    Kanuni Cheetah
    Bnde cheetah var. Çok seviyorum kullanışlı bir motor. Gücü yerinde aktarımı iyi. Cross 25o ile çok rahat baş edebilecek bi motor. Problemlere gelince sadece ilk aldığımda arka fren. Yanlız alıcak arkadaşlara bir uyarı. Motor seviste toplanırken sık sık yanına gidin :D

  3. #3

    Üyelik
    24 Haziran 2016
    Arkadaşlar sorunum büyük yardım ederseniz harika olur. Cheetahnın altındaki yağ tapası yolda giderken düştü bütün yağ boşaldı yolda. Servislere soruyorum ama yok diyorlar o tapadan nasıl bulabilirim ya da aynı motora sahip bi arkadaş varsa bana fotoğrafını atabilir mi numaram 0542 573 88 79 Yardım edebilirseniz ne mutlu bana.


    REKLAM ALANI

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)

Bu Konudaki Etiketler