Uzun süren araştırmaların sonucu geçtiğimiz ay rtr 150 almaya karar verdim.Uzun yıllar çok farklı motorlar kullanmış biri olarak forumları aradım fakat apache hakkında çok tatmin edici bilgiler bulamadım.Aynı sorunu farklı arkadaşlar yaşamasın diye deneyimlerimi paylaşmak istedim umarım faydalı olur

Apache rtr 150 2011 model 11.000 km de motorsikletimi aldım yağ,yağ filtresini değiştirdim,hava filtresini temizledim,üzerindeki bosch bujiyi temizledim,akü suyunu tamamladım.

Motorsiklet ile önce uzun yolda(G.antep-Mersin arası)tecrübemi daha sonra şehir içindeki tecrübelerimi paylaşacağım.

1+1(145kg) kişi 2 sırt çantası(20kg civarı) G.antep-Mersin arası yolculuk:

Uzun yolda iki kişi ile düzlükte rahat şekilde 80-100 arası gidilebiliyor.Dip gaz ile 120-130 arasında geziniyor fakat rüzgar ve titreşim rahatsız ediyor.
Yokuş yukarı eğer geriden biraz hızlanırsanız çok hız kaybetmeden çıkıyor çok dik rampalarda 60-80 arası hızlara düştüğümüz oldu.
Sollamalarda sorun yok gazı açtığınız zaman hızlanmayı hissedebiliyorsunuz.
Yakıt olarak 10-12krş arası.

Şehir içi:Kalkışlarda oldukça atak(1.viteste lastik sararak rahatlıkla kalkıyor).Tüm viteslerde çekişi hissettiriyor.Normal kullanımda 10-11 krş arası yakıyor.Kısa mesafelerde oturuş stili yormuyor.Suspansiyon oldukça iyi.Aydınlatmalar çok başarılı ön-arka-göstergeler çok estetik.

Sonuç olarak:

+ yönleri:ybr-cbf ye göre dış tasarım kasa yapısı arka stop ön aydınlatma ve göstergeler kıyaslanmayacak kadar güzel bence(led stoplar çok başarılı).Altınızda küçücük kalmıyor(ybr gibi değil) kasasını hissediyorsunuz.Göstere yapısı olarak klasiğin dışına çıkılmış olması çok güzel bir his yaratıyor.Görüntü olarak oldukça asi ve çekici duruyor.Yakıt olarak cbf ile aynı ybr den çok az fazla.Hızlanma ve hız olarak ybr ile kıyaslamaya gerek yok cbf den küçük bir fark ile önde.Koltuk altındaki orj anahtar takımı ve akü üzerindeki yedek sigorta güzel düşünülmüş diğerlerinde varmı bilmiyorum.İki adet seyahat sayacı olması çok işe yarıyor(birini servisten çıkınca sıfırla,diğeriini yakıt alınca).Gaz tepkimesi oldukça başarılı.Vites geçişleri rahat boş a geçirmek ilk başta zor geliyor sonra alışıyorsunuz.

- yönleri:4000-5000 devir arası biraz titreşim hissediliyor altındaki yada üstündeki devirlerde rahatsız edecek kadar yok özellikle bakmazsanız farkına varmazsınız.Yolcu için 0 titreşim.Ön süspansiyon çok yumuşak frenlemelerde motor öne yumuluyor ağırlık merkezi kaydığından manevra kabiliyeti azalıyor(amrtisör yağı biraz sertleştirilmeli).Fabrika çıkışı lastikler çok çok kötü hemen değiştirilmeli.Su soğutma olmadığından 1 saati aşan yolculluklarda 15.dk mola vermek gerekiyor(sonrasında eski performansı ile devam ediyor).Arka fren biraz zayıf kalıyor sanırım kasa yapısından.Koltuk çok rahat değil bir süre sonra acıtıyor ....

Ybr-Cbf-Apache arasında kalan arkadaşlara diyeceğim şu dur;Eğerki ben markadan başka bir şeye binmem diyorsanız almayın.Fakat yeniliğe açıksanız düşünmeden alınacak bir motor 1 aydır kullanıyorum hiç pişman etmedi beni.Üzerinde oturup kontağı açtığınızda göstergelerin hareketleri dijital saat kasa yapısı yüzünüzü güldürüyor.Yakıtı,Görüntüsü,Gidişi her şeyi ideal yağ yakma gibi bir sorunu yok.Sabah çalıştırmalarda sıkıntısız tek marş ile çalışıyor 2dk ısıttıktan sonra devam edebilirsiniz.Tek yapmanız gereken 1 çift güzel lastik kaliteli bir buji koruyucular ve kask emin olun honda yada ybr almadım diye üzülmeyeceksiniz...

Kullandığım motorlar:Simson50,Hondac90,Asya125,Mondial100,Kanu ni150,Ybr125,Honda125, ve RTR 150