Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı

Asya Motor Scooter'ları Hakkında

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #841

    Üyelik
    17 Nisan 2006
    Şehir
    Istanbul
    Motosikleti
    Asya AS150T-1
    T1 ile ilgili olarak ilk izlenimlerim,

    - Disklerin oradan yağsız kalmış gibi ses geliyor, servise gittim, keser gibi oldu tekrar başladı, balatalardan olabilir.

    - Yol bozuksa çok sarsıyor, zamanla daha kaliteli amortisor vb. takılabilir.

    - Işık kısa kalıyor, daha iyi bir aydınlatmaya ihtiyaç var.

    - Benzin göstergesi kafasına göre bir seviye gösteriyor,

    Bunların dışında hiç bir sorun yok, umarım çıkmaz da,
    zira çok keyifli bir motor bu.


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #842
    nurguldemirbay - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Eylül 2005
    Şehir
    sapanca
    Motosikleti
    asya t1
    arkadaşlar T1in benzin göstergelerinde sorun olmasının nedeni benzin deposunun saçma sapan şekli.öyle bir şekilde yapmışlar ki depoyu daha depoda 5-6 litre benzin varken ibre kırmızı çizgiyi gösteriyor. biz benzin bitmek üzere sanıyoruz ama daha depoda kalan benzinle 150 km civarında yol yapılır.
    neyse sonuçta 1 kaç kez depoyu doldurduğunuzda gösterge nereye geldiğinde benzinizin ne kadar olduğunu biliyorsunuz isterse gösterge en dipte olsun.
    bu arada benim motor 5000 kmyi geçti.nazar değmesin 1 aydan fazladır hiçbir pürüz çıkartmadı yalnız arka fren balataları bitik durumda onları da 6000 bakımında değiştireceğim.bir de şu beyaz ampüllerden kendim alıp servise taktırsam çok işçilik parası isterler mi acaba
    KARTAL GOL GOL GOL
    54 SD 534 B RH+

  3. #843

    Üyelik
    25 Kasım 2005
    motosiklet icin branda soruyordu bazı arkadaşlar
    yarın komşuma gelecek
    gelecek boyutlarına göre bilgiyi yarın veririm
    resimlerinide yollarım
    fiyatı 30-35 ytl arasında olcakmış.

  4. #844
    Kartal23 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Temmuz 2005
    Şehir
    İstanbul/Esenyurt
    Motosikleti
    Motorumu Sattım
    dostum bu far için bi cevap vermedin... farlarımın erimesini istemiyorum... benim yapabileceğim veya satın alıp ta takabileceğim bişey varmı?

    shadow
    dostum kelimelerde argo kullanmassan çok iyi olur... site yöneticileri tarafından uyarılırsın...dikkat et...
    Motorumu Sattım Kendimi Garip ve Yanlız Hissediyorum
    ( A RH + ) Türkçe' ye Sahip Çık, Yok Olmasına İzin Verme...
    Aşkın Bir Sabun İse Köpürt Beni Pakize

  5. #845

    Üyelik
    25 Kasım 2005
    kartal: sana dedim ki, motor durduğu yerden farları yanık olarak camın üzerine elini koy ısıya bak, eğer cok ısınıyorsa watt ı düşük bişi al. 55/60 watt olanlardansa, zannetmiyorum pek zarar vercegini ama 100 watt liksa bana kalirsa hem akuye zarar verir hem farına.

  6. #846
    Kartal23 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Temmuz 2005
    Şehir
    İstanbul/Esenyurt
    Motosikleti
    Motorumu Sattım
    pardon dostummm... kaçırmışım...

    55/60W zaten yolda giderken sürtünmeden solayı soğuk kalır diye düşünüyorum... sağol....
    Motorumu Sattım Kendimi Garip ve Yanlız Hissediyorum
    ( A RH + ) Türkçe' ye Sahip Çık, Yok Olmasına İzin Verme...
    Aşkın Bir Sabun İse Köpürt Beni Pakize

  7. #847
    Jetix - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    04 Kasım 2005
    Şehir
    İST/Avrupa
    Motosikleti
    Asya T-19 "06"
    Arkadaşlar bugun yagı degiştirdim....1000 bakımında n ler yapılıyor bi yapın dedim...Abi bi şikayetin varmı yok dedim...e tamam o zaman ne güzel bakım....

    Dedim bari vidalarına bakın onlara baktılar sagolsunlar...Bi gevseme falan yoktu....

    Bu arada Castrol GPS 10w/40 Levent sanayiden 15 ytl ye aldım...
    Aynı yagı bundan önce bi motosiklet satıcısından 19 ytl ye almıştım haberiniz olsun....

  8. #848
    YeK - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    08 Nisan 2006
    Şehir
    ankara-izmir
    Motosikleti
    Daelim History 125 fişne rengi
    meraba arkadaşlar as150t 7b modeli ile bilgisi olan varmı???
    yada kullanan?

  9. #849
    Kartal23 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Temmuz 2005
    Şehir
    İstanbul/Esenyurt
    Motosikleti
    Motorumu Sattım
    abi ne tuttururlasa hemen kakalıyorlar...
    dikkat etmek gerekkk...
    Motorumu Sattım Kendimi Garip ve Yanlız Hissediyorum
    ( A RH + ) Türkçe' ye Sahip Çık, Yok Olmasına İzin Verme...
    Aşkın Bir Sabun İse Köpürt Beni Pakize

  10. #850

    Üyelik
    25 Kasım 2005
    Alıntı Jetix adlı üyeden alıntı
    Arkadaşlar bugun yagı degiştirdim....1000 bakımında n ler yapılıyor bi yapın dedim...Abi bi şikayetin varmı yok dedim...e tamam o zaman ne güzel bakım....

    Dedim bari vidalarına bakın onlara baktılar sagolsunlar...Bi gevseme falan yoktu....

    Bu arada Castrol GPS 10w/40 Levent sanayiden 15 ytl ye aldım...
    Aynı yagı bundan önce bi motosiklet satıcısından 19 ytl ye almıştım haberiniz olsun....
    Ben oto yedek parcaciyim, Asagidaki iki modelde 10w/40 alternatif olarak kullanabilirsin. Magnatec GPS den iyidir. Bp de Castrol ü aratmaz.

    Castrol GTX Magnatec = 1 lt: 15 ytl
    BP Visco 5000 = 1 lt: 12 ytl

    yalniz alirken yada servislerde yag degisirken yagin acilmamis olmasina ozen gosterin, Genelde ayni kaba acik yagdan koyuyorlar.

  11. #851
    stavro - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    20 Nisan 2006
    Şehir
    Istanbul / Athens
    Motosikleti
    Mondial KT 125 siyah
    selamlar arkadaşlar

    150-T1 ön ve arka Lastiklerin hava basıncı ne kadar olmalıdır
    bir bilginiz var mı ?
    Stavros fm Istanbul

  12. #852
    Kartal23 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Temmuz 2005
    Şehir
    İstanbul/Esenyurt
    Motosikleti
    Motorumu Sattım
    dostlarım... geçen cumartesi farımı değiştirmiştim ya.. ondan sonra motoru kullanmadım.. bu akşam kullandım... bu farlar motorun aküyü yiyip bitiriyooo... bilginiz olsun.. akü değişimi şart...
    Motorumu Sattım Kendimi Garip ve Yanlız Hissediyorum
    ( A RH + ) Türkçe' ye Sahip Çık, Yok Olmasına İzin Verme...
    Aşkın Bir Sabun İse Köpürt Beni Pakize

  13. #853
    nowa - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    06 Mayıs 2006
    Şehir
    bakırköy/istanbul
    Motosikleti
    AS 150 T1
    Alıntı Kartal23 adlı üyeden alıntı
    dostlarım... geçen cumartesi farımı değiştirmiştim ya.. ondan sonra motoru kullanmadım.. bu akşam kullandım... bu farlar motorun aküyü yiyip bitiriyooo... bilginiz olsun.. akü değişimi şart...

    Kartal kardeşim arkadaşlar sana daha önce söylediler o ampüller araba ampülü, motora olmaz diye sen dinlemedin.Şimdi bir de akü masrafı çıktı.Gerçi aküyü her halukarda değiştirmekte fayda var.Ben de 9 Amp.kuru akü almayı düşünüyorum.Uygun fiyatlı bir yer bulursam sana da bildiririm.

  14. #854

    Üyelik
    25 Kasım 2005
    kartal gecmis olsun
    bir onerim daha var sana
    simdi bu dalgada 2 ampul var
    1 ine orjinalini koy
    digerine 55 watt lik koy
    bakalim isik yetecek mi

  15. #855
    Jetix - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    04 Kasım 2005
    Şehir
    İST/Avrupa
    Motosikleti
    Asya T-19 "06"
    death dostum magnatec araba yagı degilmi...Yoksa benmi yanılıyorum...Üzerinde motosiklet içindir diye yazıyomu...Teşekkürler..

  16. #856
    Kartal23 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Temmuz 2005
    Şehir
    İstanbul/Esenyurt
    Motosikleti
    Motorumu Sattım
    açıklamalar için teş.ediyorum...büyük sözü dinlemeyenin diye bir ata sözü varya onu benim için söylemiş atalarımız..
    mum ışığında gitmektense far değiştiririm dedim ama dün akşam cafe çıkışı arkadaşlara madara oldum... ve ilk defa ayakla çalıştırdım motoru ilk anlarda panikledim çalışmayacak diye ama çalıştı...

    tavsiyem..ayakla hiç çalıştırmadıysanız kulağınıza küpe olsun... motoru orta sehbaya çıkarın... gidonu sol elinizle yakalayın ön fren sıkın ve gazı yarım gaz verecek kadar çevirin ve ayağınızla yüklenin oradaki zımbırtıya..yanlız bir boşluğu var onu alın... boşluk almak içinde hafif ayağınızla basın.sonra ayağınızı kaldırın kuvvetlice tekrar basın ve motor bir anda çalışacak sonra elinizi gazdan alın... zımbırtı diyorum çünki adını unuttum.. zımbırtı biraz içerde kalıyo ayağınızla basarken dikkat edin.. yaralanmatın...
    Motorumu Sattım Kendimi Garip ve Yanlız Hissediyorum
    ( A RH + ) Türkçe' ye Sahip Çık, Yok Olmasına İzin Verme...
    Aşkın Bir Sabun İse Köpürt Beni Pakize

  17. #857

    Üyelik
    25 Kasım 2005
    Alıntı Jetix adlı üyeden alıntı
    death dostum magnatec araba yagı degilmi...Yoksa benmi yanılıyorum...Üzerinde motosiklet içindir diye yazıyomu...Teşekkürler..
    Motor yagi tasit secmez, adından anlasildigi gibi motor yagidir, motor yagini otomobilde, motosikletde, ağaç kesme makinasında vs. yerlerde kullanabilirsin.
    Motor yagı üzerindeki numara inceliğini gösterir.. Motor yagı sadece Benzinli ve Dizel olarak ikiye ayrılır. Taşıt seçmez numarası tuttukdan sonra hepsinde kullanabilirsin..

    Gecengün Kanuni Husar icin arkadasa Bp Visco 5000 verdim. Ne kadar doğrudur bilemem arkadaş motorun sarsıntısı geçti, sesi değişdi dedi. Daha önce motec marka kullanıyordu.

    Uzun lafın kısası
    Motosiklet in için Magnatec veya visco 5000 rahatlikla kullanabilirsin

    Saygilar.

    Alıntı Kartal23 adlı üyeden alıntı
    açıklamalar için teş.ediyorum...büyük sözü dinlemeyenin diye bir ata sözü varya onu benim için söylemiş atalarımız..
    mum ışığında gitmektense far değiştiririm dedim ama dün akşam cafe çıkışı arkadaşlara madara oldum... ve ilk defa ayakla çalıştırdım motoru ilk anlarda panikledim çalışmayacak diye ama çalıştı...

    tavsiyem..ayakla hiç çalıştırmadıysanız kulağınıza küpe olsun... motoru orta sehbaya çıkarın... gidonu sol elinizle yakalayın ön fren sıkın ve gazı yarım gaz verecek kadar çevirin ve ayağınızla yüklenin oradaki zımbırtıya..yanlız bir boşluğu var onu alın... boşluk almak içinde hafif ayağınızla basın.sonra ayağınızı kaldırın kuvvetlice tekrar basın ve motor bir anda çalışacak sonra elinizi gazdan alın... zımbırtı diyorum çünki adını unuttum.. zımbırtı biraz içerde kalıyo ayağınızla basarken dikkat edin.. yaralanmatın...
    Gecmis olsun
    bende sanırım t1 aldıgımda ilk yapacağım şey aküsünü değişmek olcak,
    Sen arastırır mısın 9 amperden fazlası var mıdır? üzerinde 7 amperlik var sanıyorum. Marka olarak sana "Mutlu" öneririm.

  18. #858
    Kartal23 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Temmuz 2005
    Şehir
    İstanbul/Esenyurt
    Motosikleti
    Motorumu Sattım
    bazı arkadaşlar da mutlu akünün 9 amperlik olanını tavsiye ettiler...
    Motorumu Sattım Kendimi Garip ve Yanlız Hissediyorum
    ( A RH + ) Türkçe' ye Sahip Çık, Yok Olmasına İzin Verme...
    Aşkın Bir Sabun İse Köpürt Beni Pakize

  19. #859
    Jetix - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    04 Kasım 2005
    Şehir
    İST/Avrupa
    Motosikleti
    Asya T-19 "06"
    death dostum yag konusunda maalesef senle aynı fikirleri paylaşmıyorum...

    Öyle olsa Castrol ve Mobil gibi firmalar Motosiklet yagı diye ayrı bi ürün üretmezlerdi....Arabaların maximum kaç devir motorların maximum kaç devir cevirdiklerini bi hatırla dostum....

    Eralp arkadaşımızın şöyle bir araştırması vardı..Onu aynen kopyalıyorum...


    Arkadaşlar internetten yaptıgım geniş araştırma sonucunda, (bundan yaklaşık 1 yıl evvel) motosikletlerde araba motor yağlarının kullanılmaması öneriliyor..
    Bir çok sayfada araba yagı kullnıldıgında debriyajın kaydırdıgını yazıyor.. Hatta Kawasaki nin, otomobil yagı kullanıldıgında garantisinin devre dışı kaldığına dair yazı okumuştum. Bir marka motosiklet yağının sitesinde de "garantinizi etkilemez" diye ibare vardı özelliklerinin içinde..

    Şimdi gelelim sınıf olayına. Hiç bir motosiklet el kitabında veya servis manuelinde, API-SG sınıfından daha üst seviyede bir yag kullanılmasını önermiyorlar.. Şu anda revaçta olan yağ sınıfı API-SL. API sınıfları SE-SF-SH-SG-SJ-SL olarak gitmekte.

    Peki nedir bu API?
    API American Petroleum Instıtute un kısaltılmışıdır. Burası yeni teknolojili motorlar çıktıkça yağ koruma seviye değerlerini 2-3 yılda bir değiştirerek daha kaliteli dah korumaya yönelik yağ üretimi için üreticilere yeni sınıflar belirler.

    SG sınıfndan sonraki yağların SH -SJ- ve SL kaydırma özellikleri daha fazladır. İçinde birtakım katkı maddeleri konularak yağlama özelliği eklenmiştir.

    O nedenle zaten yagın içinde çalışan debriyaj sistemi kaymamak için kendini zor tutarken birde kaygan yağ işiniçine girdi mi agır yük altında pes edip kaçırmaya başlar. Bu araştırmayı bir yıla yakın bir zaman önce yaptıgım için linklerim yok.. Ama müsait bir zamanda o linkleri bulup yazacagım.

    Yağ katkı maddelerinin üzerinde "do not use with wet clutch" diye bi ibare yazar. Bu demektir ki yağ içinde çalışna debriyajı olan araçlarda kullanmayın. Yani yagın kayganlaştırma özelliği artınca debriyaj da tutunma özelliğinden ödün veriyor.

    Şu anda piyasadaki otomobil yaglarının hemen hepsi API SL sertifikasına sahipler. Oysa bu yağların zaten içinde az önce bahsettiğim kaydırıcılardan mevcut. Doğal olarak debriyajın kaydırması kaçınılmaz.

    Motosiklet motorlarının ayrıca şanzımanı da motor yağıyla yağlanıyor. Bu nedenle araca konan yağın sadece motoru yağlama görevi değil şanzımanı da yağlama görevi var. Motosiklet yağlarında bu da mevcut. Yani araba yagı sadece motor (piston segman, yataklar gibi sürtünme yüzeyi olan) parçaları
    yağlamak için geliştirlmiş, dişli sistemi yaglamak için geliştirilmemiştir.

    Motul yagın kutusunda, "daha iyi vites değişimi sağlar" gibi bir ibare var idi..

    Araba yagları motoru 14.000 devirde yeterli koruyamayabilir. Mikron kalınlığındaki yağ filmi kopar ve motor ciddi hasar görür. Çünkü araba yağı 10.000+ devirlerde motoru korumak için üretilmiş bir yag değildir. Bu sebeple motosikletinizin sağlığı için az biraz fazla para verip motosiklet yagı kullanın.

    Avrupada 300.000- 400.000 lerde TA lar AT ler mevcut.. Çünkü adamlar bilinçli kullanıyorlar motorlarını. El kitabına uyarak kullanıyorlar.

    Herşeyden önce üreticiler SG sınıfı yagdan daha üstün yağ kullanmayın diyor. Yani bizim kullandığımız makineyi üreten binlerce mühendisten daha mı iyi biliyoruz? Artık SL sınıflı motosiklet yagları da mevcut. Ama SL sınıfı olacaksa illa motosiklet yagı olmasına dikkat edin.

    El kitabınız ne diyorsa onu yapın..

    Ama şunu unutmayın ki, pahalı yağ her zaman iyidir. Yag farkına vereceginiz 20 milyon farkı 5.000 km boyunca kullanacaksınız. Oysa 20 milyonluk benzin sadece 150 Km gitmekte.. Bu sebeple canımız kadar sevdiğimiz makinelerimize adam gibi yag koyalım ki daha uzun ömürlü daha sağlıklı olsunlar.

    Magnatec ise motosiklet için ÇOK YANLIŞ bir seçim..

    Internette araba yagı kullanarak motosiklet kullanan bir kaç sitede yazı gördüm.. Ama hiçbirini kaale almıyorum. Çünkü bu makineyi üreten üreticiden daha mı iyi biliyor o kullanıcılar??

    Not: Bu söylediklerim BOXER BMW ler için geçerli değil. Onlar kışın 15W/50 yazın 20W/50 olmak şartıyla kafalarına göre takılabilriler

    Eralp TEREM (yağ konusuna dikkat eden rider)
    _________________
    Eralp TEREM

  20. #860
    serkan79 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    09 Nisan 2006
    Şehir
    istanbul / Bahçelievler
    Motosikleti
    SYM GTS 250
    yaw honda suziki yamaha v.s için bu kadar yorum yapılmamıstır

    ben hiç memnun değilim motordan malzeme kalitesi çok düşük gidişide tatmin etmiyo madem bu kadar yavaş gidicem az bi fark verip landcruiser alırım daha zevkli bi sürüş olur ehliyet alınca satıcam isteyen varsa alabilir yeni motor daha 650km yol yaptım


    REKLAM ALANI

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 2 kullanıcı var. (0 üye ve 2 misafir)

Bu Konudaki Etiketler