Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı

Hyosung Gt 250 Comet Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #4661
    hissizadam - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    30 Temmuz 2013
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    Puch Maxi - Hyosung GT 250 Naked
    selamlar;

    motorun bakımı vs. işlerini yavaş yavaş bitirmeye çalışıyorum, ehliyet sınavı da yapılmadığından haftalardır kontağa bile basmadım. bari bu arada garajda ufaktan bakımı yapayım dedim. kaporta, boya vs. ufak sorunları çözdüm. motorda zaten sorun yok çok şükür. ufak tefek işleri kaldı.

    ilk etapta 3 adet ekipmana ihtiyacım var,

    1- arka fren balatası
    2- motor yağı
    3- tankpad (umarım doğru yazdım, benzin deposunun ön tarafına yapıştırılan ve çizilmeleri engelleyen pad)

    özelikle balata ve yağ konusu başta olmak üzere bu ekipmanların en kalitelileri konusunda fikirlerinizi bekliyorum.
    ayrıca balataları kendim değiştirebilir miyim? yoksa ustaya mı değiştirteyim?

    saygılar
    zenon bunu beğendi.
    Izdırabın sonu yok sanma, bu âlem de geçer, Ömr-i fâni gibidir, gün de geçer, dem de geçer.


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #4662
    zenon - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    31 Mayıs 2007
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Honda nc700xa
    Alıntı hissizadam adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    selamlar;

    motorun bakımı vs. işlerini yavaş yavaş bitirmeye çalışıyorum, ehliyet sınavı da yapılmadığından haftalardır kontağa bile basmadım. bari bu arada garajda ufaktan bakımı yapayım dedim. kaporta, boya vs. ufak sorunları çözdüm. motorda zaten sorun yok çok şükür. ufak tefek işleri kaldı.

    ilk etapta 3 adet ekipmana ihtiyacım var,

    1- arka fren balatası
    2- motor yağı
    3- tankpad (umarım doğru yazdım, benzin deposunun ön tarafına yapıştırılan ve çizilmeleri engelleyen pad)

    özelikle balata ve yağ konusu başta olmak üzere bu ekipmanların en kalitelileri konusunda fikirlerinizi bekliyorum.
    ayrıca balataları kendim değiştirebilir miyim? yoksa ustaya mı değiştirteyim?

    saygılar
    Alyan tamın varsa kendin değişe bilirsin. EBC Sintreli kullana bilirsin ama pahalı biraz 70 küsür sanirim, Gold un sintrelileri var onlarda 60 küsür ama arkaya organik brentada kullanabilirsin uymsak ve biraz hissiz oldugundan arkadaki cift kaliperden kaynaklı kitlemeleri bertaraf edebilir oda 25 TL.

    Yağda motul 5100 ester 10w-40 önerim testlerimde kendini en gec bırakan yag motul bizim motor motul seviyor.

    Tankpad zevk işi ona birsey diyemem :D
    Ötenazi hakkımı yaşayarak kullanıyorum. Z @ B ! T
    Gideceği yeri bilmeyene hiç bir GPS yardımcı olmaz!...

  3. #4663
    stalnoy kon - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    21 Haziran 2013
    Motosikleti
    DRZ400SM
    Merhaba Arkadaşlar,

    İzin verieseniz bir kaç soru sorarak tecrübelerinizden faydalanmak istiyorum. Ben önümüzdeki mart ayında ikinci el bir 2012 model bir S&T Kanuni yani Hyosung GT 250 Naked almak istiyorum. Bu bölümün çoğunu okudum. Gerek başka forumlar olsun gerek motosiklet.net olsun, bana çok yararlı bilgiler sağladı. ncak hala bir aç kafama takılan soru var..

    1. S&T Kanuni adı altında piyasaya sürülen Hyosunglarda montajdan kaynaklanan problemler oluyor mu ? Hiç duydunuz mu ?
    2. Motorun krank sarması hatta kırmasıyla ilgili durumun tamamen kullanıcıdan kaynaklanan, bilinçsiz, eğitimsiz bir şekilde motoru zorlayıp redline da uzun süre gezmesinden dolayı olduğunu düşünüyorum, haksız mıyım ?
    3. Motorun yağ yakma sorunu olduğu arasıra forumlarda paylaşılıyor, gerçekliği nedir ?
    4. Arka silindirin hava girişi öne oranla daha az olduğundan kaynaklanan zaman içinde fazla ısınma ve yıpranmayla devre dışı kalmasında söz ediliyor, aslı var mıdır? Hiç böyle bir örneğe rastladınız mı ?
    5. Motorun özellikle virajlarda (6.000 devir üstü) yattığında bir denge eksikliği, bir arka tekerin virajda gezinmesi, bir güvensizlik olduğu söyleniyor..Doğru mudur ? Doğru ise iyi bir hamur özellikli lastikle bu sorun giderilir mi ? Ne düşünüyorsunuz ?
    6. Bence arka frenin kitlenme vakası tamamen kullanıcıdan kaynaklanan bir durum olsa da, siz genel olarak frenleri ve amortisörleri yeterli görüyor musunuz ?
    7. Uzun yolda örneğin Ankara - İzmir, sollamalar (yükselmesi) ve virajlar (alçalması) harici 120 - 130 km/h gibi hızlarda uzun süre gidilesi midir ?
    8. Biliyorum dilinizde tüğ bitti, biliyorum sıkıldınız ve usandınız açıklama yapmaktan fakat benim gibi motor üstünde daha 17.000 km si yeni dolmuş acemi kullanıcılar için çok yararlı olacağına eminim.

    Değerli yorumlarınız, görüşleriniz ve yardımlarınız için şimdiden teşekkür ederim.

    Tekeriniz düz bassın, yağ, su görmeyesin..

    Saygılarımla..
    zenon bunu beğendi.
    Teker döner, dünya durur..

  4. #4664
    zenon - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    31 Mayıs 2007
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Honda nc700xa
    Alıntı stalnoy kon adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Merhaba Arkadaşlar,

    İzin verieseniz bir kaç soru sorarak tecrübelerinizden faydalanmak istiyorum. Ben önümüzdeki mart ayında ikinci el bir 2012 model bir S&T Kanuni yani Hyosung GT 250 Naked almak istiyorum. Bu bölümün çoğunu okudum. Gerek başka forumlar olsun gerek motosiklet.net olsun, bana çok yararlı bilgiler sağladı. ncak hala bir aç kafama takılan soru var..

    1. S&T Kanuni adı altında piyasaya sürülen Hyosunglarda montajdan kaynaklanan problemler oluyor mu ? Hiç duydunuz mu ?
    Montaj farkı yada bundan dolayı bir sorun duymadım.
    2. Motorun krank sarması hatta kırmasıyla ilgili durumun tamamen kullanıcıdan kaynaklanan, bilinçsiz, eğitimsiz bir şekilde motoru zorlayıp redline da uzun süre gezmesinden dolayı olduğunu düşünüyorum, haksız mıyım ?
    Enjeksiyonlularda devir kesici giriyor devreye istesende krankı kıracak kadar çok yüklenmezsin ve nakedlarda o hızlara cıkmak işkence naked kullanızısıda o tarz genelde motor kullanmıyor.
    3. Motorun yağ yakma sorunu olduğu arasıra forumlarda paylaşılıyor, gerçekliği nedir ?
    Rektifiye görmüş motorlarda yağ eksiltme oluyor ama standart kullanım zamanında yağ değişimi yapan gerekli yağı kullananda hiç duymadım. Yok diyebilirim konuyu okuduysan aktif kullandığımı ve comet sahibi baya kişiyi tanıdığımı döreceksin
    4. Arka silindirin hava girişi öne oranla daha az olduğundan kaynaklanan zaman içinde fazla ısınma ve yıpranmayla devre dışı kalmasında söz ediliyor, aslı var mıdır? Hiç böyle bir örneğe rastladınız mı ?
    Rektifiye sonra kötü ustaların elinden cıkan motorlarda olabilir. Standardında zaten arkanın silindir capı daha küçük ve ateşeme şidedi daha düşüktür. sadece hava değil aynı zamanda yağ sogutmalıdır. bu nedenle sorun olmaz dünyada V motor cogunlukla sorun olsa hepsinde olur hem bir çoğu granajlı motordur.
    5. Motorun özellikle virajlarda (6.000 devir üstü) yattığında bir denge eksikliği, bir arka tekerin virajda gezinmesi, bir güvensizlik olduğu söyleniyor..Doğru mudur ? Doğru ise iyi bir hamur özellikli lastikle bu sorun giderilir mi ? Ne düşünüyorsunuz ?
    LAstik kaynaklı olduğunu düşünüyorum ama ninjadan 140 ile viraşa girdim ancak onunla kıyaslaya bilriim ninja 250 daha kararlı virajlarda.
    6. Bence arka frenin kitlenme vakası tamamen kullanıcıdan kaynaklanan bir durum olsa da, siz genel olarak frenleri ve amortisörleri yeterli görüyor musunuz ?
    Bir çok motorda arka tek kaliperdir bizim motor cifttir buda ayarsız kullanımda kilitlenmeye meyil verir organik balata bunu kullanıcı hatasını minimize eder.
    7. Uzun yolda örneğin Ankara - İzmir, sollamalar (yükselmesi) ve virajlar (alçalması) harici 120 - 130 km/h gibi hızlarda uzun süre gidilesi midir ?
    Defalarca gittim gittik hic sorun olmadı...
    http://www.motosiklet.net/forum/etki...e-antalya.html
    http://www.motosiklet.net/forum/etki...07-2013-a.html
    http://www.motosiklet.net/forum/etki...urla%27ya.html
    8. Biliyorum dilinizde tüğ bitti, biliyorum sıkıldınız ve usandınız açıklama yapmaktan fakat benim gibi motor üstünde daha 17.000 km si yeni dolmuş acemi kullanıcılar için çok yararlı olacağına eminim.

    Değerli yorumlarınız, görüşleriniz ve yardımlarınız için şimdiden teşekkür ederim.

    Tekeriniz düz bassın, yağ, su görmeyesin..

    Saygılarımla..
    Umarım faydası olur ;)
    stalnoy kon bunu beğendi.
    Ötenazi hakkımı yaşayarak kullanıyorum. Z @ B ! T
    Gideceği yeri bilmeyene hiç bir GPS yardımcı olmaz!...

  5. #4665
    stalnoy kon - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    21 Haziran 2013
    Motosikleti
    DRZ400SM
    Merhaba Sabit Bey,

    Sizi bilmez olur muyum hiç. GT 250 topiğindeki bilgileri okurken nerdeyse bütün yorumlarınızı okumuş aydınlanmışımdır. Bu araştırma sürecinde farketmeden çok yardımcı oldunuz bana. Ankara da olsanız da muhabbetinizden de faydalansam.
    Özellikle virajlar hakkındaki yorumunuz çok ilgimi çekti. Çünkü ben de naçizane bilgimle gt 250 yi hep CBR 250yle değil de Ninja 250 R la kıyaslamışımdır. Dikkat çekici ama o kadar da Kawasaki farkı olsun artık. Sonuç ta bu makine bi SS. Bir naked'ın daha kıvrak ve viraj perfonsının daha yüksek olmasını beklemek genel mantığa ters. Kabul edilebilir.
    Sanırım arka frenlerin çift kaliper olmasından da kaynaklanıyor haklısınız. Burda japonlarla kıyaslandığında küçük bir eksi var. ''Capon mühendis amcalar'' genelde arka frende tek kaliper kullanıyor eğer motorda CBS, ABS yada Combined ABS gibi bir sistem yoksa. Organik balatayı araştırırım.

    Üşenmeden zamanınızı ayırmışsınız. Çok naziksiniz.

    Tekrar teşekkürler ve saygılar.
    zenon bunu beğendi.

  6. #4666
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    12 Şubat 2012
    Şehir
    GB
    Ben 2012 model sıfır bir naked aldım. 1 yılda 22300 km yaptım ve 1 ay önce sattım...Motordan çok memnundum ancak servis sıkıntılı...Şuan yeni motor arayışına girdim, az yakan 500-800 cc arası naked enduro bakıyorum ama yok temiz bişey bulamadım...
    karşılaştığım şeyler;
    ayaklık müşürü 2 kez arıza yaptı garantiden değişti
    Sağ amortisör keçesi zedelenmişti hafifçe yağ kaçırmaktaydı. 1 çift keçe aldım 20 tl ye kendim değiştirdim.
    Orjinal oringli zinciri tam 20 bin km kullandım hala da sorunsuzdu..
    Dişlilerinde en ufak bir aşında olmadı.
    Orjinal lastikleri 22 bin km kullandım, evet sert kullanımda arka yanlıyor,lastik tutuşu yok...
    o kadar kullanımdan sonra ne direksiyon bilyalarında nede teker bilyalarında sıkıntı olması halada taş gibi gitmekte.
    2 kez gaz teli koptu( 7-8 bin arası tel kopmakta )
    1 kez debriyaj teli koptu
    Motor performansına diyecek bişey yok,herhanbi beyin,ateşleme sorunuyla karşılaşmadım.
    zenon ve stalnoy kon bunu beğendiler.

  7. #4667

    Üyelik
    14 Haziran 2010
    Bugün gaz teli koptu fotoğraflar burada neresinden değişecek bu gaz teli şimdi?




  8. #4668
    hisvarlar - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    08 Ekim 2012
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Yamaha Tracer 900
    Beni bul, hallederiz )

  9. #4669

    Üyelik
    14 Haziran 2010
    Alıntı hisvarlar adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Beni bul, hallederiz )
    tamamdır

  10. #4670
    zenon - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    31 Mayıs 2007
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Honda nc700xa
    Alıntı patates adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Bugün gaz teli koptu fotoğraflar burada neresinden değişecek bu gaz teli şimdi?



    http://i.imgur.com/1YkoEI7.jpg
    Bende benimkini kontrol etsem olcak gibi :D
    Ötenazi hakkımı yaşayarak kullanıyorum. Z @ B ! T
    Gideceği yeri bilmeyene hiç bir GPS yardımcı olmaz!...

  11. #4671

    Üyelik
    14 Haziran 2010
    Alıntı zenon adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Bende benimkini kontrol etsem olcak gibi :D
    Benimki de S.O.S veriyodu yetişemedim imdadına elimde patladı sonra :D

  12. #4672
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    12 Şubat 2012
    Şehir
    GB
    benimki her 8-9 bin civarında koptu 2 kez başıma geldi, teli komple almak gerekiyor. Adamlar orijinal parçaya mecbur bırakıyorlar..

  13. #4673
    hisvarlar - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    08 Ekim 2012
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Yamaha Tracer 900
    Bende bi ara açıp kontrol edeyim ozaman şuan 8700 km falan oldu.

    Bu arada patatesin işini hallettik. Sabit tahmin et hangi motorun telini kullanarak çözdük bu işi
    zenon ve patates bunu beğendiler.

  14. #4674
    zenon - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    31 Mayıs 2007
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Honda nc700xa
    Alıntı hisvarlar adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Bende bi ara açıp kontrol edeyim ozaman şuan 8700 km falan oldu.

    Bu arada patatesin işini hallettik. Sabit tahmin et hangi motorun telini kullanarak çözdük bu işi
    planet 5 mi
    Ötenazi hakkımı yaşayarak kullanıyorum. Z @ B ! T
    Gideceği yeri bilmeyene hiç bir GPS yardımcı olmaz!...

  15. #4675
    UNdocab - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    06 Mart 2011
    Motosikleti
    Hyosung GT650, RT125
    ne çok tel koparıyorsunuz.
    30bin km de koparamadım.

  16. #4676
    hisvarlar - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    08 Ekim 2012
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Yamaha Tracer 900
    Alıntı zenon adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    planet 5 mi
    Bingo
    zenon bunu beğendi.

  17. #4677

    Üyelik
    14 Haziran 2010
    Alıntı hisvarlar adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Bende bi ara açıp kontrol edeyim ozaman şuan 8700 km falan oldu.

    Bu arada patatesin işini hallettik. Sabit tahmin et hangi motorun telini kullanarak çözdük bu işi
    Sağolsun halil çok yardımcı oldu gerçekten , Elazıg'ın motorcu tayfasıyla falan tanıştım kısmen. Kulübe e de uye olucam umarım. buradan teşekkür edıyorum tekrardan Gittiğim tamirci de çoğu motorsiklet tamircisine göre çok iyi ve dürüst bi insana benziyor makul fıyata sağolsun halletti işimi.Tam öğrenci dostu :D yanlıs hatırlamıyorsam mustafa abiydi "Akşam ben de bi girip bakayım şu foruma hele ne var ne yok " demişti girer mi girmez mi bilmiyorum artık:D buradan ona da teşekkür ediyorum görürse :D

  18. #4678
    hissizadam - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    30 Temmuz 2013
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    Puch Maxi - Hyosung GT 250 Naked
    Valla söz konusu motosiklet olunca güvenilir bir usta bulmak (motor, kaporta vs) cidden zor. bizzat tanıdığınız birileri olmazsa kazıklanıyorsunuz maalesef. istanbul'da kaporta boya konusunda güvenilir bir ustaya ihtiyaç duyanlar olursa kendi ustamı tavsiye edebilirim. sadece motosiklet kaporta ve boya işleri yapıyor. diğer konularda da tanıdığı ustalara yönlendiriyor. benim motoru komple elden geçirdi, çok memnun kaldım, şahsen tanıdığım için güven konusunda da bir sıkıntı yaşamadım.

    Alıntı patates adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Sağolsun halil çok yardımcı oldu gerçekten , Elazıg'ın motorcu tayfasıyla falan tanıştım kısmen. Kulübe e de uye olucam umarım. buradan teşekkür edıyorum tekrardan Gittiğim tamirci de çoğu motorsiklet tamircisine göre çok iyi ve dürüst bi insana benziyor makul fıyata sağolsun halletti işimi.Tam öğrenci dostu :D yanlıs hatırlamıyorsam mustafa abiydi "Akşam ben de bi girip bakayım şu foruma hele ne var ne yok " demişti girer mi girmez mi bilmiyorum artık:D buradan ona da teşekkür ediyorum görürse :D


    ---------- Mesajlar birleştirildi - 21:26 ---------- bir önceki mesaj zamanı 21:18 ----------

    öncelikle çok teşekkürler;

    cahilliğimi bağışlayınız ama sinter,kaliper,organik vb. kavramlar hakkında hiç fikrim yok maalesef.
    fren balataları konusunda önceliğim elbette kalite ve güvenlik, aynı şekilde motor yağında da öyle.
    dolayısıyla arka ve hatta ön fren için EBC Sinter mi almalıyım.
    Motor yağı konusunda castrol kırmızı kutuda racing diye bir yağını da önermişlerdi. motul daha mı iyidir?
    bir de nereden almamı önerirsiniz?

    tşk.ler.



    Alıntı zenon adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Alyan tamın varsa kendin değişe bilirsin. EBC Sintreli kullana bilirsin ama pahalı biraz 70 küsür sanirim, Gold un sintrelileri var onlarda 60 küsür ama arkaya organik brentada kullanabilirsin uymsak ve biraz hissiz oldugundan arkadaki cift kaliperden kaynaklı kitlemeleri bertaraf edebilir oda 25 TL.

    Yağda motul 5100 ester 10w-40 önerim testlerimde kendini en gec bırakan yag motul bizim motor motul seviyor.

    Tankpad zevk işi ona birsey diyemem :D
    Izdırabın sonu yok sanma, bu âlem de geçer, Ömr-i fâni gibidir, gün de geçer, dem de geçer.

  19. #4679
    zenon - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    31 Mayıs 2007
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Honda nc700xa
    Benim değiştiridiğim gaz telini takarlarken yanlış takışlı ve o noktada kırılma oldu buda zamanla teli muhtemelen yemiştir kontrol etmek gerek. Birde belirli zamanlarda gaz telinede debriyaj telinin icinede yag enjekte etmeyi ihmal etmeyin.

  20. #4680

    Üyelik
    14 Haziran 2010
    Alıntı zenon adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Benim değiştiridiğim gaz telini takarlarken yanlış takışlı ve o noktada kırılma oldu buda zamanla teli muhtemelen yemiştir kontrol etmek gerek. Birde belirli zamanlarda gaz telinede debriyaj telinin icinede yag enjekte etmeyi ihmal etmeyin.
    Bağlantı noktasından sıyırıp içeri versek yağı olur mu acaba ?


    REKLAM ALANI

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)

Bu Konudaki Etiketler