tvs ve heronun oem balata üreticisi makino imiş. türkiye'de makino debriyaj balatası 15 tl alıp takacağım.
tvs ve heronun oem balata üreticisi makino imiş. türkiye'de makino debriyaj balatası 15 tl alıp takacağım.
Acil lastik tavsiyesi olan var mı İstanbul Avrupa yakası rtr 180 2016 model. ACİL ACİL ACİL
bende 180cc silindir piston taktırdım ama üst kapağa ellemedik ve motorun içinden çarpma sesi geliyor ve motor bloğuna fazladan 2 conta daha taktıktan sonra sesi azalttım. acaba piston üst kapağa hafiften deyiyor olabilir mi? çünkü blok silindir bloğunun üst bölümü ve alt bölümüne çift conta koyduktan sonra ses azaldı hatta 4 bin devirin altında ses gelmiyor ve yüksek devirlerde geliyor.
tork evet dün bende kargo firmasından eve gelirken ışıklarda durdum ve dedim bir gazlayayım bakalım arabaları ne kadar geride bırakacağım; yeşil ışık yandı ve 1. viteste debriyaj sıkılı durumda 6 bin devire çıktım ve hafif ile sert arasında debriyajı bıraktım ve motor hakikaten tekere geliyor, yani ok yaydan fırlar misali atıldı motor öne fakat 2. vitese takayım derken motor boşta kalınca kısa bir süre bağırttım motoru ve utandım orada iyi kalktık ve arabalar geride ama önlerinde 2. vitese geçememiş ve boş boş bağıran bir motor yani millet "noluyor" demiştir kesin gülmüşlerdir.
birde motor beni geri atacak diye ben öne atıldım ve motorda boş viteste çekmeyince gidona yapışıyordum kendi kendime
çok saçma bir tablo oldu.... ama tork hakkaten iyi.
43 arka dişli, dişliyi küçültmüşsünüz, bu tork azalmasına sebep olur. ben arkaya 47 numara dişli istiyorum ama bulamıyorum, özel yaptırmak gerek sanırım.
arka dişli 47 ve ön dişli 14 olunca zaten orjinal olan 13-44 ile aynı güçte oluyor bu yüzden arkayı 47 yapacağım ve torka bir süre doyduktan sonra öne 14 takar orjinal haliyle kullanırım.
benim motor şu an 1. vites red line 38 yapıyor ve 5. vites red line sınırında 119 km hız yapıyor. arka dişliyi 47 yaparsam son hız 119 km den 113-112 civarı olur ama baya güçlenir.
Selamün aleyküm arkadaşlar,
Motosiklete usb sarj için açma kapama düğmesi olan modellerden aldım
Direkt olarak aküden güç almak istemiyorum onun yerine kontağa gelen güç kablolarına bağlamak niyetindeyim
Bağlantıyı nasıl yapmam gerek ön kafayı açtığımda kontağa enerji veren kabloları nasıl ayırt ederim?
benim gibi elektrik konusunda cahil birine göre anlatırsanız iyi olur
kırmızı + siyah - onu biliyoruz da gerisi yok
şaka bir yana daha önce sinyalleri kendim değiştirmiştim onların kablosu belliydi bu kontaga giden güç kablosuna bağlama işi nasıl oluyor bilgilendirirseniz sevinirim
Saygılar
niye aküden çekmiyorsun? aküden gidona giden kalın tesisat kablosuna sarıverirsin çektiğin kabloyu olur biter. yapman gereken şey benzin deposunu sökmek o kadar.
depoyu sökmek için 13 numara somun anahtarına ihtiyacın olacak, kapalı ağız almanı öneririm çünkü somunu sıyırma riski 0 olur iyi olur.
1-seleyi sök
2-benzin deposunun civatasını sök
3-benzin deposunun musluğunu off(yatay olacak yani yukarı ile aşağının ortası) konumuna getir
4-benzin hortumunu sök
5-benzin deposundan çıkan kabloyu takib et ve takılı olduğu fişi sök
ve artık depoyu yerinden alabilirsin, sonrasında zaten aküden gidona doğru kalın tesisat borusu gidiyor ve sende yeni çekeceğin kabloyu elektrik bantı ile bu kalın tesisat borusuna sararsın sorun olmaz.
Benzin deposunu sökmeyi biliyorum aküden direkt güç alma istememe sebebim sürekli elektrik çekmesin diye
cihaz üzerinde açma/kapama için swich mevcut ama pek güven olmaz sonuçta ya sigorta + röle vs. uğraşacaktım yada hazır ön gidonda kurulu olan kontak sisteminden faydalanacaktım ki öyle de yaptım zaten
Ön kafayı söktüm kontaktan gelen + artı güç beyaz fiş var ikili orası - eksi ise yeşil muhafazalı bir yer var ikili ama oraya bağlamadım - eksi için kırmızı bir fiş var ona bağladım böylelikle kontak açıkken cihaz çalışacak
kontak kapalıyken meraklı veledin biri gelip de usb'nin düğmesini açarsa akü bitmez
pek belli olmasın diye de usb'yi göze batmayacak bir yere sabitledim (hırsız dolu etraf...)
Yardımı olur diye yaptığım işlemleri yazıyorum ki benim gibi bu işlemi yapmayı düşünenler motor başında hindi gibi düşünmesin
Herkese selamlar
Senin motorda alarm yok mu? Çok cesur insanlarsınız ne diyim
cümleten Selamın Aleyküm hayırlı akşamlar,i hayırlı ramazanlar herkese. yaklaşık 7-8 aydır uğraştığım, servis servis gezip sonuç alamadığım sorunum için kıymetli fikirlerinize ihtiyacım var arkadaşlar\abiler .. yaklaşık 7-8 ay önce komple rektifiye yaptık. rodaj esnasında üst kapağın sağ kısmından (buji ve marş kolunun olduğu taraf yani) yağ terlemesi yaptı ve artarak devam etti. usta rodajı bitirmemi istedi. rodajdan sonra bu zaman zarfında 4-5 kere daha açtık üst kapağı. contayı yeniledik ama nafile. kapakçıya gitti eğrilik vs varmı diye o da nafile.. denemediğim silikon conta kalmadı. en uzun würt dayandı o da 2-3 hafta. bu arada üst kapak sıfırlandı (oejinaliyle) loctite ile montaj da denendi. sonuç nafile.. 1. sorum; üstk kapak için siyah cam silikonu önerdiler fikriniz nedir? bir de genel olarak önerilerinizi rica edicem. yağ olarak kışın 10\40 yazın, 15\50 koyuyorum genelde. bu kapağın yağ atmasıyla ilgili yardımınıza ihtiyacım var. bir de yaz\kış kaç numara hangi marka yağ koyuyorsunuz acaba? izmirde yaşamaktayım, 10\40 kalın kalıyor yazın. şimdiden teşekkür ederim.
saplamalar yalama olmus olabilir mi?
TRANSALP XL700
terleme silindir bloğu ile üst kapak arasında mı yoksa en üst yani külbütör kapağının altında mı?
civataların dibine pul koyuyor musunuz? belki civatanın girdiği deliğin derinliği yetmiyordur sıkmaya ve 3 milimlik pullar işinizi görecektir, zaten orjinalinde o kalınlıkta pul oluyor civataların dibinde.
biri bana önermişti bende sana önereyim ve sende sonra başka birine önerirsin
al, sağ altta kesik pull iyidir. gevşemeyi önler.
herkese merhaba arkadaşlar.daha önce puf yamaha ybr (3 adet) cbf 150 honda cbx twister hyosung gt 650 r ve en son r6 alacak olayı evlilik dolayısı ile zirvede bıraktım ve r6 mı sattım.daha sonra 4 yıl tekrar ybr 125 kullandım yağ yaktığı için hurdaya verdimm ve 2013 model tvs alarakaranıza katıldım.motoru aldığımda yağını yeni değiştirdiğini söyledi sahibi yaklaşık 600 kmbindim.güvenemediğim için yağını değiştireceğim.bursada yaşıyorum.15-50 castrol t4 yağ aldım.bizimmotora uygunmudur kafamkarıştı motul 10 40 bulamadığımiçin tavsiyeile yaz sezonu için bu yağı aldım hata mı yaptım?
zararlı zararsız konusunda bir şey diyemem, bende zaten motul 5100 - 15w50 koyuyorum. kışın yine 10w40 koyuyorum. yani 10w40 koyduğumda sanki motorun iç parçalarının sesi daha çok geliyor gibi yani koruyuculuk açısından ben 15w50 koyuyorum ve bana daha çok güven veriyor, belkide psikolojiktir.
özellikle motul 5100 ve 7100 tercih ederim çünkü "ester" isimli bir madde katıyorlar ve vites geçişleri kaymak gibi oluyor. yani bu iki yağ dışında motul 5000 bile koysam vitesler çatır çutur geçiyor hatta bazen pedalı kırsam geçmeyecek gibi takılıyor.
.... bahsettiğin yağ 4 zamanlı motosiklet yağı ise sorun çıkartmaz diye düşünüyorum. kayganlık seviyesi debriyaja etki eder bunuda unutma, bu yüzden ıslak debriyajlı motorlar ile scooter motorların yağları farklı olur.
motorun hayırlı olsun müdür, kazasız belasız sürüşler dilerim. nice tekerlere
[/COLOR]hocam bütün civatalar yuvalarıyla birlikte tek tek elden geçirildi ancak bi çözüm bulamadık.[COLOR="Silver"]
---------- Mesajlar birleştirildi - 01:29 ---------- bir önceki mesaj zamanı 01:27 ----------
hocam öncelikle ilginiz için teşekkür ederim. külbütör milinde terleme oluyor. Anlatırken atladığım bir kısım olmuş eklemek isterim. Amcam renault un yetkili servisi. en son orada söktük. kapağın bütün civatalarının altına kaç mm bilmiyorum ancak bakır rondela koyduk ve kapağı da renault kapak contası ile (loktite tarzında bir ürün) sürerek kapattık. maalesef dayanmıyor. yarın bir forumda okuduğum siyah cam silikonuyla deniyecem son olarak. düzelmezse yapacak birşey yok
arkadaslar apachinin sifir silindir seti var elimde dusunen benimle.iletisime gecsin.
kadir usta motosiklet tamir, boya , özel sticker dizayn ve uygulama.05348920282
Yıllardır motul 5000 veya 5100 kullanıyorum 10/40 Bursa'da. Bu güne kadar bir sorun yaşamadım ne gidişte, ne de vites geçişlerinde.
Motul yağı Kentmeydanından Beşyol lambalarına inerken sağdaki ilk arada 'Hacı' lakaplı dükkandan alıyorum. Dükkanı ve yağı bulamaman imkansız.
Birde bizim motorlar ıslak debriyajlı olduğundan 7100 tarzı tam sentetik yağ hiç önerilmiyor, bilginiz olsun.
Başınızı dik tutmak, okumak için eğmenize bağlıdır...
Merhaba arkadaşlar bugün apache 150 lik motorumla araniza yeni katıldım. ilk motorum motor hakkında şunları sakın yapma dikkat et dediginiz konu var mı ve 2016 model 5300 km 5100 tl aldık kazası devrikmesi yok sizce fiyat nasıl piyasasını bilmiyorum
Herkese iyi bayramlar. Motosiklete telefon tutucu taktım ama rüzgar vurunca mahçup delikanlı gibi kafa öne eğiliyor... Yokmu şiddetli rüzgar nedeniyle yamulma yada eğilme olmasın diye bir çözümü? Sizler ne yapıyorsunuz bu tür durumlarda?
dostum hayırlı olsun, güle güle kullan.
tavsiye olarak bilindik şeyleri söyleyeceğim;
+en fazla 2000 kilometrede bir yağ ve yağ filtresini değiştir,
+hava filtresini de senede bir incele ve kirlenmiş ise değiştir.
+zincirini yağsız bırakma ve bolluk seviyesinin ayarında olduğundan emin ol
+artçı bindirir isen dikkat et çünkü artçı kendini arkaya doğru salarsa motorun önü aşırı hafifleşiyor ve düşersin yada motor ön kaldırır. ben 3 gün boyunca 110 kilo civarında ustamı işe götürüp getirdim bir şey olmadı ama bir kaç ay önce ev sahibinin arkadaşını bir sokak öteye götürdüm ve sonra getir getirdim. adam ne ...kim oturuyordu deli oldum bilseydim bindirmezdim artçı olarak. neyse motoru zor zapt ettim diyeyim. yani arkaya sepet önermiyorum ve artçı binecek ise rica et şezlonka yatar gibi arkanda geriye sarkmasın yoksa en ufak bir denge kaybında motor devrilir.
+alarm ve kilit olsun motorda
aklıma pekte bir şey gelmiyor daha
3. vites ve sonrasındaki viteslerdeyken düşük devirde ani gaz vermekten kaçın yani motor 5 bin devirin altındayken bu viteslerde ani gaz açman motora zarar verir.
hangi viteste olursan ol 5500 devirden sonra gazı aniden kökleyebilirsin zira pek zararı olmayacaktır çünkü motorun en iyi ivmeyi verdiği devir hızı 6000 devir civarıdır ve aynı zamanda 5. vites 6 bin devirde yol almak en verimli olduğu hız sayılır.
tutacağın resmi var mı? rüzgara karşı direnç sağlayacak bir şekile sahip belliki. rüzgar tutacağını hayal gücü kullanarak rüzgarı delecek bir kaporta yapmak lazım yada amortisör uçlarına yani ön siperliğin tam bitim noktalarına doğru tutturuluyorsa oda olabilir çünkü orası pek rüzgar almazdır.
tutacak rüzgarı delsin yani, ne kadar sağlam olursa olsun rüzgara direnç göstermesi iyi bir şey değil, belli mi olur telefon düşer müşer.
Arkadaşlar merhaba, ilk gözağrım apachemi cc yükselteceğim için satıyorum. Gerçekten tertemiz bir motosiklettir. Forumdan bir arkadaşın sahiplenmesini isterim. İlan no paylaşmak yasak mı bilmiyorum yasaksa silinebilir.Malum site ilan no: 579720936
Tesekkurler hocam
Şu an bu konu içerisinde 18 kullanıcı var. (0 üye ve 18 misafir)