Yamaha Tracer 700 Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı
-
Khaira adlı üyeden alıntı
Normalde şamandırayı bozmamak için hem köküne kadar doldurmam hem de kullanmam, acaba kaç litre alacak diye merak ettim
F-Trip olayını duymuştum, tek diş kaldığında kadranda aradım ama bulamadım bir türlü. Genelde hep su sıcaklığını takip ederek gidiyorum, odometre veya triplere pek bakmıyorum. Acaba trip 1 veya 2'nin mi açık olması gerek F-Trip'i görebilmek için.
75km maşallah, ben çok zorda kalmadıysam cesaret edemezdim herhalde
Trip1 veya Trip2'de olmanın önemi yok, ışık yandığı an otomatik f-trip'i göstermeye başlar.
Ben özellikle otomobilde ve o kadar kasmasam da motosiklette de takribi çeyrek depo olunca yakıt alıyorum, benzin pompasını soğutacak benzinin kendisi dışında bir şey yok çünkü..
Amaaa.. piste gidiyoruz, adam bir seansta yetecek kadar benzini koyuyor çıkıyor gazlıyor anasını satayım. Boşuna mı pimpirikleniyoruz diye de arada düşünmüyor değilim
XJ6'daki durum biraz mecburen olmuştu. Gökçeada'dan dönerken Çan-Biga yapalım dedik virajları övdüler diye, Çanakkale'den çıkınca alırız dedim ama, çıktık Çan 60km gibi bir tabela gördüm, dedim sıçtık =) Çan'a kadar koymuş benzinci, orada görmüş oldum ftrip'te 75km.
RS'le de geçenlerde Lüleburgaz dönüşü otobana girdikten hemen sonra benzinci vardı ona girecektik, otobana girdik baktım hala 2 diş, arkadaşa işaret ettim sonrakine gideriz diye. Sonra ilk benzinciye 2km kala tabelanın yanından geçerken tek dişe düştü, RS'te tek dişte ışık yanıyor 3,5l var anlamında.
Gider dedim rahatça, hızı 130'a sabitledik, 50km sonra tek diş de söndü 0 diş kaldı. Bu daha erken olur sanıyordum ben. Totalde ışıktan sonra 65km sonra da benzinciye girdik.
Lakin o kadar teknoloji olan motorda bir F-trip yok, allah tepelerinden baksın. 20 yıllık yamaha'da olan şey RS'te yok. Ne bileyim lan ben ışık ne zaman yandı? Çok uyuz oluyorum motorun bu özelliğine.
Reklamlar
-
Selamlar, ABS’yle ilgili bir problemim var. Bu motorun ABS’si çok mu zor devreye giriyor yoksa benim lastikler ve akü mü bitmiş?
Pek fazla sert frene ihtiyacım olmaz genelde, bugün kırmızıya dönen ışığı geç görmem sebebiyle yokuş aşağı sert frenleme yapmam gerekti. Progressive (kademeli sıkma) kullanmama rağmen ön teker kilitlendi ve kaymaya başladı, zor toparladım. Daha sonra boş yolda birkaç kez bilerek ön frene abandım, her seferinde ön tekeri kilitlemeye başladı. ABS ışığında sorun yok, 10km’yi geçince sönüyor. Fren hidroliğiyle alakalı olabilir mi bilemedim. Akü voltajı yetmiyor da ABS’yi devreye sokmuyor mu acaba? Lastiklerin tarihi biraz eski ama dişlerinde problem yok, 10 bin kilometre civarındalar. Eski tarihli lastik buna sebep olabilir mi? Hiç ABS problemi yaşamadığım için bilemedim..
-
Khaira adlı üyeden alıntı
Selamlar, ABS’yle ilgili bir problemim var. Bu motorun ABS’si çok mu zor devreye giriyor yoksa benim lastikler ve akü mü bitmiş?
Pek fazla sert frene ihtiyacım olmaz genelde, bugün kırmızıya dönen ışığı geç görmem sebebiyle yokuş aşağı sert frenleme yapmam gerekti. Progressive (kademeli sıkma) kullanmama rağmen ön teker kilitlendi ve kaymaya başladı, zor toparladım. Daha sonra boş yolda birkaç kez bilerek ön frene abandım, her seferinde ön tekeri kilitlemeye başladı. ABS ışığında sorun yok, 10km’yi geçince sönüyor. Fren hidroliğiyle alakalı olabilir mi bilemedim. Akü voltajı yetmiyor da ABS’yi devreye sokmuyor mu acaba? Lastiklerin tarihi biraz eski ama dişlerinde problem yok, 10 bin kilometre civarındalar. Eski tarihli lastik buna sebep olabilir mi? Hiç ABS problemi yaşamadığım için bilemedim..
Lastiklerde sorun olsa ABS devreye erken girer. Tracer'in ABS sistemi biraz iptidai, devreye girse çok net hissedilir. Devreye girmiyor sanki...
-
Bana da devreye girmiyor gibi geldi.
Cyan'ın dediği gibi lastikler eski olunca çabuk kayar abs daha çabuk devreye girerdi.
-
Teşekkür ederim cevaplar için, o zaman lastikleri eliyorum geriye ilk iş akü voltajını kontrol etmek kalıyor galiba. Fren hidrolikleri buna sebep olur mu, veya bakmam gereken başka bir şey var mı?
Tekrar bakacağım çok mu geç giriyor yoksa hiç mi girmiyor diye. Sanki biraz kafasına göre çalışıyor gibi geldi bana..
-
Hidroliğin durumu ABS'ye etki edememeli. ABS'nin işi tekerdeki hız halkasından "0 oldum lan" bilgisini alınca basıncı kesip tekrar yöneltmek kabaca.
Tekerlekteki halkadan bilgi gelmiyor olabilir.
Bilgiyi alan sensör düzgün okuyamıyor olabilir.
Aküden de pek ihtimal vermiyorum, farın marın çalışıyor başka bir elektriksel sorun görmüyorsan sadece ABS'nin çalışmamasına neden olacak bir voltaj problemi saçma olur gibi.
Manette herhangi bir hissiyat var mı? Cyan'ın dediği gibi o ABS devreye girdiği an manette anlarsın bunu.
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)