vallahi mi ben de diyodum gösterge panelindeki o küçük rakamlar nedir diye. demek ki kaç kilometre gittiğimi gösteriyomuş
Emre aslında soracaktım sana onu. ilanda değil sanırım şu an. bilgin var mı senden sonra ne durumda makine ve kaç lira ?
dostum bence sağlıklı bi ölçüm değil. motor orta sehpadayken depoyu fulle ama tabanca atana kadar değil, taşana kadar, 100 km şehir dışı sürüş yapıp tekrar aynı seviyeye kadar mümkünse aynı istasyon ve pompada fulle. ancak o zaman reel yakıt tüketimini ölçebilirsin.
.....ve sordu torununa yaşlı kızılderili büyücüsü : sen hiç orta sehpalı supersport gördün mü.....
Benden alır almaz yağ değişimi vs bakımlarını yaptırmış ve ortalama 2000 km fln kullanmış.
İlanı veren kişi gittiği servisti ve en son 11800 yazıyordu yanlış hatırlamıyorsam. Ben 11500'e satmıştım.
Şu anda en fazla 36 bin küsürdür kilometresi diye tahmin ediyorum.
İstersen konuşurum arkadaşla?
@ chooperrider ;
Evet tam olarak ölçmüş olmayabilirm fakat, en az 8 km daha fazla yol yaptığım kesinleşmiş oldu 2.5 litre için ...
Ya KASK TaK ; Ya ÖL
Emre aslında senin motorunu almak isterim ama şu an Ankara'da bi kaç alternatif var, onları değerlendiriyorum, telefon trafiğim devam ediyor bu makineler olmazsa rahatsız edeyim seni..
---------- Mesaj ekleme zamanı: 17:22 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 17:20 ----------
egzos var mıydı senin makinende ? benim ilk 600f'imde neredeyse içi tamamen boşaltılmış bi susturucu vardı, 2. makinemde ise carbon yoshi vardı ve 2. motorum ilkinden bariz az yakıyordu.
.....ve sordu torununa yaşlı kızılderili büyücüsü : sen hiç orta sehpalı supersport gördün mü.....
Ya KASK TaK ; Ya ÖL
son poza bayıldım.
sinyal değiştireceksen damla sinyal düşünseydin derim. çok şık duruyo. artık kısmetse yeni alacağım 600f'te kullanıcam gömme sinyallerden.
bu arada fren manetinde bi yamukluk mu var ?? ucu pek bi dışa dönük gibi.
.....ve sordu torununa yaşlı kızılderili büyücüsü : sen hiç orta sehpalı supersport gördün mü.....
Debriyaj normal de , Evet Fren manetinin ucu azcık dısarıda Hafifce eğilmiş sadece, manetleri rizoma yapacağımdan veya titax; cok üzerinde durmuyorum
Sinyal olarak görünürlük acısından daha verimli olacağını düşünerek orjinal sinyal siparişi verdim Bakalım ya, dışına zamanla harcama yaparız
Ya KASK TaK ; Ya ÖL
maşallah kırmızı işte her zaman en güzeli
motorun çalınmasını istemiyorsan her daim kapalı yerde muhafaza ediceksin yoksa diğer herşey sadece zaman kaybettirir hırsıza. saolsunlar kafaya taktılarmı her türlü çalarlar . kaskonuzu yapın disk kilidi alarm gibi caydırıcı önlemleri alın sonrada ya allah bismillah diyip kapayın kontağı kitleyin direksiyonu gidin
yeni 600f evet farı banada garip geldi ama onun dışında olması gerektiği gidi olmuş kanımca yoksa 600rr neye yarıycaktı diyorum
keşke ötv 650 ye kdar düşse :D en azından belki 20000 in altına iner yeni 600f cillop olur ozaman :D
""34HZ3154(BMW F800S"" sarışın- ""34 DP 6939(cbr600F)"" DEVİL carbon... (çalındı )- "34 ZEU 54(kanuni racer200s" yoshimura krom (artık başka kollarda)
şu camın fotoğraflarınıda görmek isteriz açıkçası
double bubble tarzı cam mı aldın bu arada ?[/QUOTE]
http://img143.imageshack.us/i/127sae.jpg/
burda resmi vardı camın yoksa daha net resminimi kasteddin bi bak yoksa cekerim resmini ayriyetten koyarım
Bu cam çok güzel oluyor rüzgar beni epeyce etkiliyordu, bu cam kullanınca rüzgarda azalma oldu fakat rahatsız etmiyor diyemem yüksek hızlarda malesef rüzgar etikiyor.
Saygılarımla...
@ gökselaytay;
Ben motoru kapalı otoparkta muhafaza ediyorum her türlü kaskolu yani
ayda 50 TL cik feda olsun onun güvenliğine
Ya KASK TaK ; Ya ÖL
dodo manet değiştireceksen titax tavsiye ederim ama satın almadan önce olan bir motorda otur bir dene derim bizim manetler gibi uzun değil kısa olduğundan rahat kullanamayan çıkabiliyor
motorun üstünde de görmek isteriz
aynı zamanda bu camın smoke tarzı olan varmıydı orada simsiyah dışında?
yani koyu şeffaf diyim dumanlı
burası istanbul keşke o kadar ucuz olsa arkadaş ya
Hayat çok küçük bir olasılık ile gerçektir...
Bunu size kanıtlayabilirim !
Kanka,
Deneme şansım olmayacak Rize de biliyorsun, o yüzden önce senin almanı bekliyorum
Bu arada otopark fiyatlarının ist da daha düşük olduğunu sanıyordum
Ya KASK TaK ; Ya ÖL
Birşey danışmak istiyorum; motorunuzda power commander bulunuyor mu acaba? Bildiğim kadarıyla performans eksoz takılması ve filtre değişimi yeterli olmuyor sadece. Yakıt hava karışımı dengesiz olduğu için özellikle alt devirlerde motorun düzensiz çalışmasına sebep oluyor. Power commander ve yeni harita yüklenmesi sayesinde bunun önüne geçiliyor.
Acaba, power commander olsa makinenin üzerinde, yine de benzin sarfiyatı bu kadar yüksek olur muydu? Cevap verenlere şimdiden teşekkürler
Dediğin tamamen doğru.
Profesyonel düşünülürse, motora orjinalinden farklı olarak takılan; performansa yönelik her türlü ekipman için (hava filtresi, egzos vb.), beyinde gerekli ayarlamaların yapılması lazım aslında. Çünkü siz ne takarsanız takın, gerekli ayarlamaları yapmadıkça makina takılan ekipmanları orjinalmiş gibi algılayacak ve performans artışı konusunda verim alınamayacaktır. Farklı devirlerde farklı performans dilimleri de buna bağlıdır.
Ancak bildiğim kadarıyla makine üzerindeki mevcut beyin bu tür ayarlamaları desteklemiyor, işte bu nedenle bu noktada devreye "Power Commander" denilen ekipman giriyor.
Power Commander'ın montajı yapıldıktan sonra, motor Dyno Jet bandı üzerine alınıp bilgisayar bağlantısı da yapılarak, profesyonel bir eleman tarafından, güç-tork eğrisi konusunda en iyi değerler baz alınarak, yakıt-hava karışımı vb. ayarlamalar ile motor üzerine takılan performans kitlerinden en yüksek verimi almaya yönelik tüm komut/ayarlar Power Commander'a yükleniyor. Yani bir anlamda beyin yeniden düzenleniyor.
Sonuç olarak, aslında taktığımız aksesuarlardan ses ve biraz daha benzin sarfiyatı haricinde pek bir verim alamıyoruz. Yine de motora çok büyük bir zararı olacağını sanmıyorum, benzin sarfiyatı ve emisyon değerlerine en fazla %5 gibi bir etki ve senkronizasyon periyodunun normalinden biraz daha kısa sürelere inmesi gerekeceğini düşünüyorum.
Beklenen kişiden jet cevap Teşekkürler Emre. Ben bu konuya epey kafa yordum, ama uygulama deneyimim olmadığı için uygulayanlardan da fikir almak istedim.
Birşey araştırıken Amerikada'ki bir forumda bunla ilgili detaylar vardı, onun üzerine burada da sormak istedim. Eğer motora çok büyük zararı olmuyorsa, şu anda ülkemizde yapılan uygulamalar bu şekilde devam edecektir diye düşünüyorum. Gerçi o kadar masrafın üzerine, bir de 500 USD civarında power commander almak, dyno ölçümü için bir takım lastik harcamak ve haritalar ve ayarlamalar için ekstra para harcamak biraz külfetli oluyor galiba
Aslında ebay'de $270'a bizim F'ler için PC var.
Kargosu ile 500TL tutsa, ayarlamaları ile 700TL gözden çıkarmak gerek.
Bu ayarlamaları da yapan insan sayısı Türkiye'de bir elin parmaklarını geçmez.
Yaptırmayı düşünen olursa fuardaki 650 HP turuncu turbo Hayabusa'yı yapan Cengiz arkadaşımdır ve bence motosiklet modifikasyonu konusunda dünyadaki sayılı mühendislerden biridir.
Şu an bu konu içerisinde 2 kullanıcı var. (0 üye ve 2 misafir)