Anlayamadım gitti, 1 ay önce 150zc yi aldım, motorum daha 155 km oldu, 30 liralık benzin yaktı, benimkimi çok yakıyor? arkadaşlar demişler 110'nu gördüm, 110 ihtimalinin olduğunu zannetmiyorum, motor çok sıkışıyor 80'e kadar çıktım, üzüldüm bıraktım.
İkinci bir sorum olacak kullananlara, motora zenon takmayı düşünüyorum, servis aküyü bozuyor diyor, muallakta kaldım, konuyla ilgili yardımcı olursanız sevinirim...
1)gençler motorun yağı değişmiş benzin az sürücü hafif rüzgar arkada hafif eğimli bir yoldaysan 5-6 km şaşırma payı ile 110ü görürsün
2)155 kmde diyorsun rodaj bitmemiş motor yeni yeni kendine geliyor çok yakması normal ayrıca çok fazla değil rodaja göre normal
3)arkadaşım sen 2 bin lira verip alıyosun yok 110 geçmiyo diyosun ver 20 bin 300ü görürsün ne kadar ekmek o kadar köfte
4)sen kitapçığa uygun hareket ettinmi ilk 500 de 40 geçtinmi 2 kişi bindin mi yağını suyunu değiştirdinmi
5))))not:bu motor 2bin liralık şehir içi kullanım amaçlı şehir içi 50 şehir dışı 90 kmyi geçmeyen benzin masrafı fazla olmayan fazla zorlamayan tatlı dilden anlayan çin motorudur
[B][COLOR="Green"]1908 Üsküdar İnfaz 1908[/COLOR][/B]
İSTANBULU İZLİYORUM ÇAMLICADAN
Kardeşlik, rodajını elimden geldiğince iyi yapmaya çalışıyorum, açıkcası fazla binmiyorum, bindiğim zamanlarda 40-50 km arası seyrediyorum. Motorun rodajında fazla yaktığını az çok tahmin edebiliyorum, ama yukarda yazılanlara bakınca şüphe edilmiyor değil. Motorun diğer herşeyinden memnunum.
Valla ben rodajı bitirdim sayılır 900kmyi geçti ama 100km'de en az 4lt yakıyor benim motor.
ben motora yeni başladım bütçem kısıtılı oldugundan mondial 150 zc aklıma yattı lakin vidalarının sık gevşemesi vb. durumlarla ugrasacak vaktim pek olmıycak . şöyle anlatayım ben motoru bodrum gibi bi yerde trafigin olmadıgı rahat düz yollarda fazla hız yapmadan en fazla 80km günde 4-5 saat veya daha fazla eğlenmek için sürücem 150 zc bu kritierlerime uygunmu ve vida konusu ve diğer sorunları hakkında bilgilendirirseniz sevinirim.
aklımda birde mondial 150 rf var onun hakındada yorum yaparsanız sevinirim.
Dediğin kriterlere uygundur ya bu vida sıkma işlemini çok yanlış anlatıyorlar aslında.Durum aynen şöyle:motoru ilk aldığında 500km yap sonra bakıma git zaten vidalarını sıkıyorlar.Sonra bir daha gevşemiyo zaten.O ilk baştaki gevşemede motoru toplarken yapılan işçilik hatası ve parçaların alışma süresi.Bence al iyi bir motor bugün gene 2 kişi istanbulu turladım gayet keyifli ve seri.
Ortadoğulu kardeşim zaten açıklamış ama bende kendi fikirlerimi aktarayım..
yazını ve yaklaşımını beğendim açıkçası o yüzden yazıyorum..!
sevgili kardeşim zc dağa taşa vurulacak gaddar bi alet değildir.Bunu kesinlikle baştan kafana koy bende belirtmiş olayım.Nerde oturuyorsun tam bilmiyorum ama toprak yol full laka falan zc yi gerçekten bozar..
Asfalt sever zcler bak ben 20.634 kmdeyim marmaris ve artık bodrum yollarında kullandım yani parke taşlı yollar genelde tırtıklı bilirsiniz İĞRENÇtir.o yollarda bile bazı sorunlar yaşadım..O yüzden açık konuşmak gerekirse zc sana gitmez çünkü malzemenin kalitesi belli yarın öbür gün hava filtresi egzoz kırlıp ses yapıp amortisörler falan üzülürsün yani ha gitmez mi gider ayrı konu ama problemlerin olmasını çok yakınlaştırmış hızlandırmış olursun..
Daha sağlam olan mesela evet bws gibi bi alet olabilridi ama o da 2 zamanlı ve 0 ı yok..
Honda beat activa falan onlarda sağlam geliyor gözüme ama 4 milyar ben onlara VERMEM!! araba alırım şahin doğan lada mada yani cidden..
O yüzden sana şimdi burda zcnin diğer geri kalan özelliklerini övmek veya anlatmak yersiz olur zaten yazılarımı görmüşssündür..
Geri kalan userlar için birşey demek istiyorum.
Son hız konusu fabrika verisi 85 km hızdır.. 4 gece önce bodrumdan marmarise 200km lik bir TAM GECE yolculuğu yaptım kocaman valizle! gece saat 01de çıktım yola..
Bakın arkadaşlar benim odometrem doğru gösteriyor bazı araçlarla ölçtüm ayrıca insan bastığı hızıda anlar şunu demek istiyorum..
Çok uzun yokuşlardan aaşağı indim bi ara basıcam dedim ibreyi yokuş aşağı 90a getirdiğimde bakın ben 112 kg ufak biriyim motor 116kg valiz 10 kg düz hesap bu ağırlıklarla bile altımdaki zc RESMEN KUŞ HAFİFLİĞİNE dönüştü ve inanının daha fazlasını BASMAK KOR GİBİ YÜREK ister ve ben frenlere bastım..
Siz diyorsunuz ki 110 basıcak ha..
Kelimeler kifayetsiz diyorum..!
Bakın honda dylan olsa altımızdaki adamlar 150cc motordan 15 beygir güç üretiyorlar ve o motor 110 gerçek olarak hatta fazlsına çıkıyor ama 9 beygir zc ve tekerleği daha küçük olan zc 110 falan yapmayın arkadaşlar 21BİN kmye geldim motoruma eşim gibi bakıyorum desem yeridir..
Kaç km mi yakar onuda anlattım
TEk kişi 40 km hızı geçmeden şehir içinde SPOR kullanmazsanız benim MOTORUM kmde 10 kuruş yaktı.Bugünün benzin fiyatı 3.7 tl/litre
40 ı geçerseniz spor kullanırsanız 13 14 çıkar heralde..
Rodaj konusundada şöyle diyeyim 500kmyi geçince RODAJ BİTMEZ onu bilin!
Rodajın vadesi daha uzundur motorun herşeyinin oturması için daha fazla km devirmesi lazım düzgün kullanımlar ile...
Yakıt konusunda en önemli şey KULLANICIdır bence ve motoru tanımasıdır minik bir örnek vereyim yokuş çıkıyorsunuz gaza asııldınız motor belli bi devire geldi ve çıkıyo yokuşu..Siz orda gazı daha fazla açıp daha çıksın desenizde veya gereksiz fazlalıkta gazla bile girseniz yine yakar çünkü yokuş çıkarken bi hızdan sonra hızlanması mümkün değil..
Veya ışıklardan yarım gaz kalkmak var çeyrek gaz kalkmak var falan filan herşey anlatılamıyor bazen...
O yüzden bazı bilgiler verilirken lütfen daha OBJEKTİF olunmalı çünkü yeni gelen çoğu kişi o kadar sayfa okumuyor en son ne yazılırsa onu okuyor ve yanlış YAPIYOR..
Neyse uzun oldu yine ama aklıma gelenleri bir çırpıda yazayım dedim
herkeze slm bursada yasıyorum yasım 26 zamanında peugeot 103 105 v.s motorlarla cokuğrastımsımdı keyfe keder sehır ıcı sadece yazın kullanmak adına bır motor almak ıstıyorum ve yorumların coğunu okudum..MONDIAL 150 ZC bana göre duruyor sorun yaratmayan motor yoktur zaten titizlik ve tek el kullanım ömrunu ve problemlerı ortadan kaldırıyor...fiatıda dusmus MONDIAL 150 ZC modelının bana cok cazıp geldı sızlere sormak ıstediğim bu motorun vergisi v.s masrafları ağırmıdır malum plakalı motor hıckullanmadım renk konusundada yardımcı olursanız sevınırım SİMDİDEN HEPİNİZE TSK EDİYORUM kazasız belasız surusler...
Fiyatların düşmesi ile bu sayfaya katılımın artışı süper bir istatistiksel eğim gösteriyor.
Şaka bir yana süpersonik yazılar ve yorumlar yazılmış çizilmiş. Ben burada çok minik bir anekdot paylaşmak istiyorum.
Hani hepimiz hızı seviyoruz ya. Hani 110KM/H gibi şeyleri altımızdaki canavarlar ile yapmak istiyoruz ya. Benim olayım geçen yazdan.
Bana motor sevgisini ve motor kullanmayı öğreten pek sayın bir ağbim var. Eşi ile birlikte İstanbul`da Sarıyere dolaşmaya gidiyorlarlar. Kendilerinin Vespası var. Yarım kask haricinde , parmak arası terlik , şort ve tshirt ile bu geziye çıkıyorlar.
Bu ikili dönüş yolunda , normal ve kuru asfalt , yavaşlayan yani elini gazda kapamaya getirmiş , çünkü önünde ışıklar kırmızıya dönmüş bir aralıkta , hız olarak son gördüğü ibrenin 40 tan 20`ye düştüğü bir hız canlandırın. Yavaşça frene basıyor ve motor altlarından kayıyor. Motordan fırlayan ikili , 10 metre (kaza raporunda , bilikişi ölçümü) ilerideki çim alana düşüyorlar. Düşme sırasında ağbime yarım kaskın , pleksi kısmı kırılıp , burun kemiğini zedeliyor. Eşi ise düşme anında dizini öne çektiği için dizinde ciddi bir sorun oluyor ve 2 ay rapor alıyor. Bildiğin yürüyemiyor.
Kazanın şoku atlatıldıktan sonra , parmak arası terlik sebebi ile çıplak baş parmaklarının da zarar gördüklerini görüyorlar. Sıyrıklar ve çizikleri saymıyorum. Tabi yoldan ve etraftan koşanlar , ambulansın gelmesi , hiç değilse eve gelebilecek kadar kendilerini toparlamaları filan , o üzücü anları da hesaba katın.
Şimdi bu olağanüstü koşullara ve kazalara rağmen 110KM/H yada diyelim 100KM/H gibi bir değere ulaştığınızda , sizi nasıl bir son beklemektedir ???
[CENTER][/CENTER][CENTER]Özgürlük iki teker üzerindedir...[/CENTER]
Birşey sormak istiyorum Bu 1690 tl fiyatı içinde acaba Plaka varmı yoksa plakayı kendi cebimizdenmi alacagız . Alacaksak da ortalama ne kadar bi para tutar ?
Plaka o fiyattan ayrı yani o fiyatın içinde değil.Plaka masrafı ilden ile değişiyor İstanbul'da 250yi buluyor.
Peki ben motoru aldıgımda ilk olarak bi ustaya götürüp vidaları sıktırıymmı veya bi 500 km sürüp ilk bakımı gelince mi sıktırıyım vidaları yani özellikle bilmem gerekenler varmı motor ile ilgili nasıl kullanayım 0 alacağım için ilk ne yapayaım detaylı anlatırsanız sevinirim.Alacağım motoru sürekli kullanıcam yani satmayıda düşünmeyeceğim için önemli?
Öncelikle çok teşekkür ederim zaman ayırıp cevap verdiğiniz için: )önceki mesajımda da belirttiğim gibi tecrübeleriniz benim için çok değerli çok yeni olduğum bu alanda böyle bir paylaşım imkanı bulabilmek kendimi şanslı hissettiriyor gerçekten
Tecrübelerinizden anladığım kadarıyla mondial 150 zc benim yaşadığım bölge için uygun bir motor olmucak:( Ama bunu önceden öğrenmem sevindirici Biraz daha imkanlarımı iyileştirerek farklı bir motor düşünmeye başlamalıyım ( honda gibi ya da yamaha) umarım yaz bitmez
İlerde vitesli motora geçmek isteyen yeni bir sürücüye otomatik vitesle başlamasını mı yoksa zorlandığı halde vitesli bir motorla başlamasını mı önerirsiniz ? Bir de bu konudaki yaklaşımınızı öğrenmeyi çok isterim eğer zamanınız olursa ve cevaplaya bilirseniz çok mutlu olcam (sitede bu konuyla ilgili okuduğum mesajlardan anladığım kadarıyla tek bir cevap vermek zor ama bahsettiğim durumlar göz önüne alındığında fazla kişisel bir soruyla sizleri meşgul etcek olsam da gerçekten yardımınıza ihtiyacım var. )
sabrınız ve anlayışınız için şimdiden teşekkür ederim saygılar
Bence vitesli motorla başlaman uygundur..
Mantık olarak yani bana göre şöyle bir açıklamada bulunabilirim sevgili kardeşim;
Otomatik vitesliler sana herhangi birşey kazandırmaz veya katmaz yani tabiki onlarında ufak tefek şeyleri var ama manual vitesli bir alete geçtiğinde herşey bambaşka olacağı için en azından debriyaj devir hangi viteslerde neler yapabilecğin falan konusunda daha rahat olursun...
O yüzden şahsi fikrim yarı otomatik veya manual vitesli bir alet alıp kullanmaya başlaman ilerde motorunu büyüttüğünde hem daaha kolay kullanmanı hatta vites geçişlerindeki farklılıkları bile tecrübe edip değerlendirme şanslarını verecektir sana..
Ben öyle okuyorum abilerimizin büyüklerimizin yazılarından..
Keşke sanada Zc aldırıp aramıza katabilseydik ama ben GERÇEKLERDEN yana biriyim o yüzden yanlış yönlendirmek istemedim ;)
Ama yine aramızda ol bence senin gibi saygılı ve sevgili userlara ihtiyacımız var dimi kütürkütür??
Bu arada o tanıdıklarına geçmiş olsun 20 kmde bile olanlar böyleyse evet 110 diyen daha doğrusu 110 kmyi BÖYLE BİR MOTORLA hayal edenlere küçük bir örnek teşkil etsin..
SAygılar
sehir ici ve keyfe keder kullanacağımıcın 150 rf modelıde hosuma gıttı acıkcası bu ıkı motor arasında kararsız kaldım 150 rf gorunusu v.s renk kombınasyonu hosuma gıttı zc.ye nazaran ağırlıgı depo lıtresı bır kac dezavantajı var sıze arkadaslar hangı motor sehır ıcı kullanıma daha yakındır yardımcı olursanız salı gunu alacağım bu motorlardan bırını sımdıden tskler
İlk aldığında ustaya gitmene gerek yok.Motoru bayiyle anlaşıp alırken zaten motoru sana teslim etmeden önce gereken kontrolleri yapıyorlar.Daha sonra motoru al kullan 500km sonra 500 bakımına gideceksin.Gittiğinde hem yağını bir değiştir hemde gevşeyen vida vs varsa sıktır.Özellikle gevşeyen vidalar:Üst Eksoz vidası,arka lastiğin şaseyle bağlantı vidası.Kesin gevşer diye birşey yok gevşemeyebilirde,gevşemizse sıktırırsın.Bi dahada gevşemiyor zaten yani en azından benimki bir daha gevşemedi.
Merhaba arkadaşlar önümüzdeki iki gün içerisinde motor almak istiyorum. hiç üşenmedim 150 hs ve 150 zc topiğindeki tüm mesajları okudum. iki model arasında kaldım. ZC daha gösterişli ve 100 tl daha ucuz ama kullanıcıların başına gelmedik kalmamamış şasesi kopan arka freni patlayan, gaz teli sıkışan. ya bunlar gerçekten büyük sorunlar. 150 HS de sanırım bu şekildeciddi problemler yaşanmamış. en azından forumda rast gelmedim. sizce ne alayım. cevaplayan herkese teşekkürler.
Anladığım kadarıyla bu motorda baya tecrübe sahibi olmuşsunuz, sürüş esnasında daha nerden geldiğini çözemediğim, gıcırdama sesleri geliyor, bunun nedeni nedir? en son bagaj portu gevşemişti onu kendim sıktım ama hala ses gelmeye devam ediyor.
Artı olarak ön farı zenon yapmayı düşünüyorum, aküyü çabuk bitirdiğini söyledi servis, konu hakkında bilginiz varmı? Motorun kullandığı ampül tipi nedir?
Cevaplarsanız memnun olurum, saygılar...
Valla açıkçası zcde çok bir tecrübem yok ama ilk scooterım bu değildi ama gene bir Mondial marka olan 125RT idi.Mondialin dilinden anlarım.Gıcırdama sesi nasıl bir ses veya tam olarak nerden geliyor gibi.Örneğin alttan önden gidondan,yandan,panelden vs.Xenon far için akünün amperinin yüksek olması lazım zcnin aküsü xenon fara uygun bir akü değil ama aküyü değiştirirsen neden olmasın ama yüksek amperli bir akü takdığındada belki kabloları ve sigortayıda değiştirmen gerekebilir ama kendim fikrimce xenon fara gerek yok düşüncesindeyim.Motorun kullandığı ampül tipinin numarasını bilmiyorum ama tipik motosiklet armut tipi ampullerden.
Şu an bu konu içerisinde 4 kullanıcı var. (0 üye ve 4 misafir)