Kawasaki ER5 Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı
-
11 Kasım 2020, 17:51
#2261
ahmetmert58 adlı üyeden alıntı
hocam merhaba.
öncelikle ilk motorunuz olacağı için ( ve sıfır tecrübe ile alacağınız ilk motor ) er-5 ya da gs500 modellerini ben tavsiye etmiyorum. genel olarak izah edeyim.
öncelikle eski bir motor alacaksanız kesinlikle bir kenara çıkabilecek sorunlar için para ayırmanız gerekli. sahipleri istedikleri kadar temiz baksınlar, bu araçların gerek mekanik gerek elektronik aksamlarının bir ömrü olur. ve sizin bu parçaları ömrü dolup arıza verdiğin de yada vermek üzereyken değiştirmeniz gerekir. japon markalarının yedek parça fiyatlarını ve bulunabilirliklerini zordan kolaya ve pahalıdan ucuza aynen sıralıyorum;
1- kawasaki
2- suzuki
3- yamaha
4- honda
öncelikle bu durumu aklınızın bir yerine kazımanızı şiddetle tavsiye ederim. özellikle de önce baktığınız bu iki modelin eksantrik zincirinin, fren disklerinin, subaplarının, conta takımlarının, silindir pistonlarının ve bilimum karbüratör parçalarının fiyatlarını bir araştırmalısınız. çünkü yıpranmaya bağlı erken arıza verebilecek parçalar bunlar. ona göre maddi olarak kendinizi hazırlamalısınız.
kullanabilme işi tamamen sizin yeteneğinize kalmış bir iş. kimisi 125 cc ile 3 ayda zor öğreniyor, kimisi ise 600 cc ile 2 gün içinde işi çözüyor. bu biraz şahsi bir mesele. ama ben tabiki küçük hacimli bir motosiklet ile başlanması taraftarıyım. neticede motor sürmek, debriyajı bırakıp gaz vermekten ibaret değildir.
nacizane fikrim ise, daha yeni model bir motorsiklet ile iyice pişip, daha sonrasında büyük motor seçilmesidir. örnek olarakta söylemiş olduğunuz ns200 modeli bence gayet uygun olur.
en nihayetin de söylemek istediğim ise, motoru eğer sağlam bir ustanız yok ise dükkan dükkan dolaştırmak o kadar lanet bir şeydir ki, adamı motora binmekten soğutur. bundan sonrasın da seçim size kalmış..
değerli fikirleriniz için teşekkürler.kawasakinin parça fiyatları hakikaten çok pahalı ve kesinlikle alırken göz önünde bulunduracağım.
şöyle bir sorun daha var.üsteki 500lük iki model de cafe razer yapılabilen modellerden.internetten izlediğim kadarıyla cafe razera dönüştürülürken şasi kesiliyor ve ben bunu hiç sağlıklı bulmadım ilk bakışta.bu cafe razera dönüştürülen motorlar için sizin herhangi biryerde gördüğün veya duyduğunuz yürürken şasi ayrılması,parçalanması vs gibi bir olay oldu mu?
Reklamlar
-
12 Kasım 2020, 08:29
#2262
byns adlı üyeden alıntı
değerli fikirleriniz için teşekkürler.kawasakinin parça fiyatları hakikaten çok pahalı ve kesinlikle alırken göz önünde bulunduracağım.
şöyle bir sorun daha var.üsteki 500lük iki model de cafe razer yapılabilen modellerden.internetten izlediğim kadarıyla cafe razera dönüştürülürken şasi kesiliyor ve ben bunu hiç sağlıklı bulmadım ilk bakışta.bu cafe razera dönüştürülen motorlar için sizin herhangi biryerde gördüğün veya duyduğunuz yürürken şasi ayrılması,parçalanması vs gibi bir olay oldu mu?
günaydın. kusura bakmayın mesajınızı geç gördüm.
öncelikle bahsettiğimiz şasi kesilme kısmın da, benim gözlemlediğim kadarıyla kuyruk kısmından bir parça kesiyorlar. şasini o kısmına büyük bir yük binmediği için bir problem teşkil edeceğini sanmıyorum. siz belki şasenin başka yerlerinin kesildiğini görmüş olabilirsiniz. evet bir ihtimal sağlıklı olmayabilir fakat bu iki modelin de şaseleri çelik şasi olduğu için tekrar kaynak yapılabilir ve kullanılabilir. burada bir sorun teşkil etmiyor. alüminyum olsaydı o zaman kaynak yapılamazdı. yani bu durum nasıl sağlıksız olur ; kötü ustanın yaptığı kötü kaynakla olur.
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)
Bu Konudaki Etiketler