Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı
31. sayfa BirinciBirinci ... 21293031323341 ... SonuncuSonuncu

Kawasaki Ninja 250 SL Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #601

    Üyelik
    07 Nisan 2015
    Arkadaşlar merhaba, Z250 sl sahibi oluyorum yakında. Motorun rodajı hakkında bilginiz var mı? İlk bakıme kaç km de giriliyor? Kullanılması gereken devir aralıkları nelerdir? İnternette araştırdım fakat sağlıklı bir sonuca ulaşamadım.


    REKLAM ALANI
    Motomax
  2. #602

    Üyelik
    24 Mart 2015
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Kawasaki Ninja 250 SL ABS
    Alıntı tian adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Cumartesi günü Gis Akademide tanıştığım arkadaşlara selam ederim (Murat.K. ve DENİZ ER.) ismini yada nick name unuttuğum varsa da kusura bakmasınlar
    Kendimce aldığım bazı sebeplerden dolayı forumda sessiz kalmayı düşünüyordum ama bana baskı yaptılar yaz yaz diye 2500 km oldu Beyaz 250SL kullanıyorum. Sıfır aldım ve sanırım ilk modifli motor benimki oldu.
    Egsozundan kuyruk iptaline kadar baya değiştirdim. Manetleri de değiştireceğim...Deniz Er`in motoruna takılan koruma takozlarından da düşünüyorum. Cumartesi inceleyememiştim.

    Motorunu yeni alan arkadaşlara da hayırlı olsun diyeyim. 250cc sınıfında albin git arkana bakma diyeceğiniz en uygun fiyatlı makine bence ;)
    Şuana kadar eksi yanını görmedim. Yalnız ne kadar gaz açarsanız o kadar tüketio makine. Köpek gibi yakıo :D
    Tork inanılmaz. Frenlerine hastayım. Gidon açısı beni benden almıştı fuarda.
    Uzun lafın kısası acayip eğlenceli bir motor. Oturuş pozisyonu alışık olmayan arkadaşlara bel ve boyun ağrısı olarak geridönüş yapabilir Ama alışınca keyfine varacaksınız...

    Bir foto koyayım dedim
    Sevgili tian,

    Sanırım Kawasaki'de beyazı tercih eden sadece biz varız, hoşgeldin.

    Bu arada, Manet'leri ve denge takozlarını değiştirmek istiyorum fakat Z-Motor parça kodlarını yada uyumlu motorsikletlerin modellerini vermek istemedi. Bu konuda bilgisi olan var mıdır?

  3. #603
    brooklynnn - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    30 Haziran 2011
    Şehir
    çanakkale
    Motosikleti
    yeşil fıstık 300
    Kuyruk iptali sonucu plaka alta mı yapıştırıldı ?

    zor bir süreç mi ?
    ev iş nerede ? Perşembe müsaitseniz bakabilirim

  4. #604
    Karalı - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    19 Mayıs 2014
    Şehir
    istanbul cennet
    Motosikleti
    2teker
    Alıntı brooklynnn adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Kuyruk iptali sonucu plaka alta mı yapıştırıldı ?

    zor bir süreç mi ?
    ev iş nerede ? Perşembe müsaitseniz bakabilirim
    volkan tian ile seni tanıştırabilirim
    tiawern bunu beğendi.

  5. #605
    brooklynnn - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    30 Haziran 2011
    Şehir
    çanakkale
    Motosikleti
    yeşil fıstık 300
    Konu anlaşılmıştır serdal abi

  6. #606

    Üyelik
    05 Şubat 2013
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Ninaj 250SL
    Alıntı bunnyonride adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Arkadaşlar merhaba, Z250 sl sahibi oluyorum yakında. Motorun rodajı hakkında bilginiz var mı? İlk bakıme kaç km de giriliyor? Kullanılması gereken devir aralıkları nelerdir? İnternette araştırdım fakat sağlıklı bir sonuca ulaşamadım.
    Hayırlı olsun. Rodaj süresi aslında 3-5 bin km boyunca azalarka olsa devam eder. Kitapcıkda 800 ve 1600 km'lerde bakıma girmeli der.
    Ben ilk bakımını 500'de yaptım. ikincisini 1000. 3. olarak da 1600 de yaptıktan sonra kitapçığa göre devam etmeyi düşünüyorum.

    İlk 800 km 6000'i 800-1600 arasını da 8k deviri geçmemek tavsiye edilmiş kitapçıkta.

  7. #607
    obarey - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Nisan 2015
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    2015 Honda CBR 250R (10k), 2015 Yamaha R25
    2 gün önce parayı cebime koyup direk ulusan a ninja 250sl almaya gittim.yıllar önce ninja yeşilini ilk gördüğüm an aşık olmuştum. ama yanına gidince gerçekten hüsran 250 sl ile 250 r arasında gerçekten fark var. boyutları çok ufak geldi 1.79 80 kiloyum. üzerinde büyük durdum. Alamadan geri döndüm ve dün kararımı verip cbr250r aldım. istediğim boyutlarda insanı tatmin ediyor.
    size tavsiyem yanına gidip görmeden kararınızı vermeyin.

  8. #608

    Üyelik
    07 Nisan 2015
    Alıntı codeprof adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Hayırlı olsun. Rodaj süresi aslında 3-5 bin km boyunca azalarka olsa devam eder. Kitapcıkda 800 ve 1600 km'lerde bakıma girmeli der.
    Ben ilk bakımını 500'de yaptım. ikincisini 1000. 3. olarak da 1600 de yaptıktan sonra kitapçığa göre devam etmeyi düşünüyorum.

    İlk 800 km 6000'i 800-1600 arasını da 8k deviri geçmemek tavsiye edilmiş kitapçıkta.
    sizdeki kitapçıkta 6000 8000 devir mi yazıyor? bazı arkadaşlar 4000 6000 diye geçtiğini belirtiyorlar. 4000 çok düşük diye düşünmüştüm. sizin dediğiniz gibi 6000 ve 8000 devir ise daha rahat tamamlanır.

  9. #609

    Üyelik
    05 Şubat 2013
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Ninaj 250SL
    Evet, 6-8 olarak geçiyor bendekinde.

    Rodajda asıl dikkat etmeniz gereken devir değildir bence. Ani devir değişikliği ve Sert Vites geçişleri yapılmadığı sürece kademeli olarak 8-10k deviri de sorunsuz çevirebilir diye düşünüyorum.

    Acemi birisi 1.vites 10K devirden ikinci vitese geçerken istemsiz olarak sert geçişler yapacaktır. bu da motor için iyi birşey değil diye düşünüyorum. o yüzden yeni motorlarda devir kısıtlaması getiriyorlar. Bu motorlarda en uygun vites geçiş deviri 4k-6k arasında sanırım.

  10. #610

    Üyelik
    20 Ağustos 2005
    Şehir
    İzmir
    Motosikleti
    BMW G 310 R (2017)
    Devire dikkat etmek gerekir. Asıl önemli olan gaz kolunu ne kadar açtığınız aslında. Çünkü motor üzerine binen yükü tek kontrol eden şey gaz kolu oluyor. O yüzden rodaj konusunda kitapçıkta detaylı bilgi verilmemişse gaz kolunu az açarak (her durum için, yokuş vs) motoru yormadan rodaj yapabilirsiniz. Tabi yine devirleri çok yükseltmeden. Mesela benim CBF'te sadece ilk 500 km yumuşak kullanın diyor, ben de 500 km 5 bin deviri, 1000 km'ye kadar da 6 bin deviri geçirmeden rodaj yaptım. Ondan sonra da normal şekilde kullanmaya devam ettim.

  11. #611

    Üyelik
    05 Şubat 2013
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Ninaj 250SL
    Alıntı Seko adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Devire dikkat etmek gerekir. Asıl önemli olan gaz kolunu ne kadar açtığınız aslında. Çünkü motor üzerine binen yükü tek kontrol eden şey gaz kolu oluyor. O yüzden rodaj konusunda kitapçıkta detaylı bilgi verilmemişse gaz kolunu az açarak (her durum için, yokuş vs) motoru yormadan rodaj yapabilirsiniz. Tabi yine devirleri çok yükseltmeden. Mesela benim CBF'te sadece ilk 500 km yumuşak kullanın diyor, ben de 500 km 5 bin deviri, 1000 km'ye kadar da 6 bin deviri geçirmeden rodaj yaptım. Ondan sonra da normal şekilde kullanmaya devam ettim.
    İddalaşmak gibi olmasın ama, Motor üzerine binen yükü tek kontrol eden şey Debriyajdır. Sizin demek istediğiniz "motor devrini etkileyen tek şey gazdır" olacaktı sanırım.

    Motor içerisindeki pistonlar ve onları iten kollar ister dakikada 1000 kere isterse 2000 kere inip çıksın. aynı güzergahta hareket ettikleri için sorun yaratma ihtimali daha azdır. O yüzden gazdan (devirden) ziyade Debriyajın düzgün kullanımı motora binen yükü hafifletmek için daha önemlidir bence.

  12. #612

    Üyelik
    20 Ağustos 2005
    Şehir
    İzmir
    Motosikleti
    BMW G 310 R (2017)
    Ben debriyajın tam bırakıldığı durumdan bahsediyorum. Şöyle izah edeyim, motor tek kişi düz yolda da 20 km hızla gidebilir, yokuş yukarı iki kişiyle de gidebilir. Bu esnada mesela 2. viteste olsun, devir de her iki durumda aynıdır. Aradaki tek fark gaz kolunun açılma miktarıdır. Bu da yokuş çıkarken motorun daha fazla güç üretmesine ve buna bağlı olarak krank ve biyel kolları ile pistondaki yükün daha fazla olmasına neden olur. Yüklü durumda ne kadar çok gaz açarsanız motor içindeki parçalara da o kadar çok yük biner. Bunu demek istedim.

  13. #613

    Üyelik
    05 Şubat 2013
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Ninaj 250SL
    Alıntı Seko adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Ben debriyajın tam bırakıldığı durumdan bahsediyorum. Şöyle izah edeyim, motor tek kişi düz yolda da 20 km hızla gidebilir, yokuş yukarı iki kişiyle de gidebilir. Bu esnada mesela 2. viteste olsun, devir de her iki durumda aynıdır. Aradaki tek fark gaz kolunun açılma miktarıdır. Bu da yokuş çıkarken motorun daha fazla güç üretmesine ve buna bağlı olarak krank ve biyel kolları ile pistondaki yükün daha fazla olmasına neden olur. Yüklü durumda ne kadar çok gaz açarsanız motor içindeki parçalara da o kadar çok yük biner. Bunu demek istedim.
    Anladım. Sonuçta aynı şeyden bahsediyoruz sanırım. Motoru zorlamadığınız, ani geçişler yapmadığınız sürece devir çok sorun değil. Ama motor sürekli ani yüklere maruz kalırsa sıkıntılar oluşur. Ani hızlanmadan dolayı yükün birden biyel koluna binmesi, Uygunsuz vitesle kalkmak,Rampa çıkmak vs.

    Zaten İngilizce User manuel'inde de Devirden ziyade "Zormalama" ve "Ani Hareketler"e dikkat çekmeye çalışıyor.

  14. #614

    Üyelik
    04 Ekim 2012
    R25 ile 250SL arasında kaldım, tavsiyeniz var mıdır ?

  15. #615
    karamankolik - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Eylül 2014
    Şehir
    Karaman
    Alıntı syreaom adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    R25 ile 250SL arasında kaldım, tavsiyeniz var mıdır ?
    bende o iki arada bayaa bi kaldım. şuan R25 bekliyorum. güç olarak, görünüş olarak R25 den yana yaptım ben tercihimi..
    250sl in ABS li olama imkanı iyiydi ama olmadı. yalnız şu var ben daha R25 i denemedim, başlangıç için uygun değil diyenler var uygun diyenler var, daha önce motor tecrüben varmı bilmiyorum.
    ∀ ε>0 için Ǝδ>0 vardır ⇔ herkese uygun bir motosiklet vardır.

  16. #616

    Üyelik
    20 Ekim 2014
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    Yamaha Dragstar 650 ve Honda Shadow 600
    Alıntı syreaom adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    R25 ile 250SL arasında kaldım, tavsiyeniz var mıdır ?
    Ben ikisinide aldım r25 önümüzdeki hafta teslim ediliyor

    Arada kaldıysan 2 motorunda üzerine otur ancak r25 i ben eşime vereceğim 173 boy 83_86 arasında değişen kilom var
    Eşim 167 ve 53 kilo bazı arkadaşların mantığına göre eşimin ninja yı benim yamahayı kullanmam lazım. keyif meselesi bu

  17. #617

    Üyelik
    04 Ekim 2012
    Daha önceden tecrübem var YBR125'le.Boy 1,83 kilo 75, gidip denedikten sonra Ninja uygun olursa tercihimi ondan yana kullanırım sanırım.Buradan kullanan arkadaşlar var bu boyda, almayı düşününenleri de bilgilendiririm artık.

  18. #618
    obarey - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Nisan 2015
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    2015 Honda CBR 250R (10k), 2015 Yamaha R25
    BOYUNUZ VE KİLONUZ KAÇ?

  19. #619

    Üyelik
    15 Mart 2015
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Kawazaki Ninja 250sl
    Bana verilen kitapçıkta 4k ile 6k diye yazıyor rodaj devirleri için.

  20. #620

    Üyelik
    20 Ekim 2014
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    Yamaha Dragstar 650 ve Honda Shadow 600
    Evetttt buralar bayadır pek bir sessiz idi.

    Ninja 250SL için akrapovic egzoz siparişimizi verdik. R25 içinde lastik ve Akrapovic siparişlerimizi geçtik ki sanırım lastikler bayiye ulaştı, çarşamba günü koruma takozlarını takıp motoru teslim edecekler gibi duruyor.

    Akrapovic te ilginçtir ki siyah renk ile gümüş renk arasında 100 Euro ya yakın fiyat farkı çıkıyor. o yüzden gümüş renk almam gerekti 2 tane alacağım için. şimdi gün sayıyoruz 23 mayısta 100ncü yıl nedeni gecikmeli de olsa Çanakkale`ye grup sürüşü ile giderek 1 gece konaklamalı şehitlerimizi ziyaret edeceğiz.

    Bu yaz pek bir şenlikli geçecek...

    Yalova tarafında köfteci yusuf
    bağdat caddesinde cafe cadde
    edirne de ciğer tava
    bursa da iskender (diyeceğimde iskenderoğulları işin cılkını çıkardı avuç içini doldurmayacak iskenderi kilo fiyatından yükseğe satmaya başladılar)
    vs vs vs


    tabi bu turların bazılarını buradaki dostlarımız ile yapmayı düşünmekteyim
    @deniz.er @neonxc @karalı @tian ........ ve gis akedemide kazanmaya başladığımız yeni dostlar ....
    tiawern, mithrelios ve DENİZ ER. bunu beğendiler.


    ANES MOTOR
31. sayfa BirinciBirinci ... 21293031323341 ... SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)