Yamaha YZF-R25 Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı
-
21 Ekim 2018, 13:53
#6901
uzay gemisi adlı üyeden alıntı
19 Ekim günü teslim aldım 710 km'ye geldi daha ıslak zeminde test edemedim ama irc lastikler sanki abarttiklari kadar kötü değilmiş. Eski motorum Xt660r daki continental contitrail2 lastiklerden daha çok güven veriyor. Tabi ısındıktan sonra
ben 3000km kullandım ırc leri sonra hiç aklımda yokkken ciddi bir indirimden pilotstreet aldım.valla banada öyle geliyordu hiç iş almadım başıma ırc ler ile tabi ırc olduğunu bilerek kullandım.ama pilotlar fark ettirdi özellikle fren konusunda ve kalkışta.yere daha sağlam basıyorsun er halikarda.bence abarttıkları kadar sıkıntı yok ırc lerin ama sınırını bildikten sonra.
Reklamlar
-
21 Ekim 2018, 17:30
#6902
uzay gemisi adlı üyeden alıntı
19 Ekim günü teslim aldım 710 km'ye geldi daha ıslak zeminde test edemedim ama irc lastikler sanki abarttiklari kadar kötü değilmiş. Eski motorum Xt660r daki continental contitrail2 lastiklerden daha çok güven veriyor. Tabi ısındıktan sonra
R1-R25 karşılaştırması alabilir miyiz abi
Hayırlı olsun
-
21 Ekim 2018, 23:35
#6903
uğuR25can adlı üyeden alıntı
Arkadaşlar öncelikle hepinize merhabalar,
Uzun süredir forumu misafir olarak takip ediyordum değerli bilgilerinizi,yorumlarınızı keyifle okuyordum artık üye olmanın zamanının geldiği düşündüm ve üye oldum. Tabi birkaç soru ve sorun ile geldim yardımcı olursanız sevinirim.
22 Haziran 2018 'de '2017 model 0 km Yamaha R25 Race Blue' satın aldım.İlk motorum ve sıfır olduğundan dolayı şu an 3500 km'de olan motorumu resmen gözüm gibi sakındım rodajda kesinlikle 1000 km 'ye kadar belirtilen devirin üstüne çıkmadım ve her şeyi usulüne göre uyguladım. Şu ana kadar bir sıkıntı yaşamadım çok şükür.
Motosiklet sıcakta havalarda güneş altında kaldığı zaman 1-2 damla alttaki tahliye borusundan benzin mi yağ mı katımsı bir sıvı damlatmış oluyordu ve borunun ucunda kalmış oluyordu kaç kişiye sorduysam 1-2 servise sorduysam doğal olur dediler sizlerde de böyle bir sıkıntı oluyor mu oldu mu ? Gerçi pek sıcak havalar kalmadı şu an kesildi bu dediğim hemen hemen.
İkinci sıkıntım da bugün başıma geldi yaklaşık 1 hafta önce benzin aldığımda depo kilidinde sıkıntı yoktu bugün benzin alacaktım depoya anahtarı soktum zor girdi anlam veremedim döndürürken çok zor döndü bastırdım açtım baktım anahtar bu sefer zor çıktı her neyse en sonunda anahtarı çevirdiğimizde kapaktaki dil takılı kaldı normalde otomatik olarak anahtar kapak açıkken ilk konuma geliyordu artık gelmiyor o dil içeride kalıyor kapayıp anahtarı çeviriyorum kilitliyorum depoyu.Büyük ihtimal mekanizma bozuldu canım sıkıldı hiç zorlamamıştım durduk yere nasıl bozulur kilit anlamadım.
Depo kilidi değişimi garantiye giriyor mu ? Ne yapmam lazım.
Biraz uzun ve karmaşık olabilir ne demek istediğimi anlatmışımdır umarım.
İnşallah bundan sonra bol bol yorumlarım ve paylaşımlarım ile aranızda olacağım. Herkese iyi geceler.
Arkadaşın dediği gibi WD40 deneyin. Bir de şöyle bir durum var: 3,5 yıldır bir kere bile zorlamadan sakin sakin kontağa anahtarı takmama rağmen kısa süre içinde anahtar yamulmuştu. Uzun uzun düşündüm mantıklı gelen tek neden şu oldu: Benzin alırken ödemeye gittiğimde anahtarı depo üzerinde bırakıyordum. Pompacı arkadaşlar da kapağı bastırmadan anahtarı çevirip kilitlemeye çalışıyorlar genellikle(biçok kez şahit olup durdurdum.). Mekanizmanızı bozacak kadar hasar vermeyebilirler ama anahtarınız yamulabilir. Artık her ödemeye gittiğimde anahtarı yanımda götürüyorum. Size de bunu öneririm.
---------- Mesajlar birleştirildi - 23:35 ---------- bir önceki mesaj zamanı 23:28 ----------
MYSTAN adlı üyeden alıntı
Kontağı açtığımda göstergelerin hepsi yanıyor ve kornaya bastığımda hiç bir sıkıntı çıkarmıyor. Ben de ki olay marşa bastığım da hiç bir tepki vermemesi 5-6 denemem sonucunda çalışması. Akü bitik olsa marş hiç basmaz diye düşünüyorum. Benim ki marş basıyor ama 5-6 kere deniyorum ve ya marşa basılı tutuyorum sonra bir anda çalışıyor.
---------- Mesajlar birleştirildi - 10:54 ---------- bir önceki mesaj zamanı 10:49 ----------
Kontağı açtığımda göstergelerin hepsi yanıyor ve kornaya bastığımda hiç bir sıkıntı çıkarmıyor. Ben de ki olay marşa bastığım da hiç bir tepki vermemesi 5-6 denemem sonucunda çalışması. Akü bitik olsa marş hiç basmaz diye düşünüyorum. Benim ki marş basıyor ama 5-6 kere deniyorum ve ya marşa basılı tutuyorum sonra bir anda çalışıyor.
Kontağı çevirdiğinizde enjeksiyondan yakıt geldiğine dair sesi alabiliyor musunuz? Yakıt da gelmiyorsa kill-switch ile ilgili bir problem de olabilir.
-
22 Ekim 2018, 00:04
#6904
zekeriyaimam adlı üyeden alıntı
R1-R25 karşılaştırması alabilir miyiz abi
Hayırlı olsun
teşekkür ederim zekeriyacığım
r1 ile r25 kıyas edilebilecek motosikletler değil hele r1 gerçekten 2012 model olmasına rağmen hayatım boyunca kullanmış olduğum en iyi ss motosikletti ama zalım yakıtı çok çok güzel yakardı.
r25i nasıl yaptılarsa motora tam bir 600cc yarış motosikleti havası katmışlar. tahminim bunu kullanan çoğu kişi o yüzden 600lük kullanıyor gibi kullanıp motoru eline alıyor. motorun 14 bin devir çevirmesi ve 7bin devirden sonra şahlanması tam bir 600cc ss ruhunu andırıyor. kullanması gerçekten keyifliymiş daha önce mt25 kullanmıştım ama r25 ve mt25 hissiyat olarak farklı motorlarmış.
-
22 Ekim 2018, 15:27
#6905
emremm adlı üyeden alıntı
Marş düğmeniz oksitlenmiş olabilir, ilk sefer marş basmadığı zaman peş peşe marş anahtarına bastığınızda çalışıyorsa oksitlenmedir.
Dışarıdan veya o kısmı sökerek "kontak-sprey", VD-40 gibi ince bir yağlayıcı sorunu giderir.
Şimdilik düzeldi. Teşekkür ederim yardımınız için..
---------- Mesajlar birleştirildi - 15:27 ---------- bir önceki mesaj zamanı 15:25 ----------
valeros46 adlı üyeden alıntı
Arkadaşın dediği gibi WD40 deneyin. Bir de şöyle bir durum var: 3,5 yıldır bir kere bile zorlamadan sakin sakin kontağa anahtarı takmama rağmen kısa süre içinde anahtar yamulmuştu. Uzun uzun düşündüm mantıklı gelen tek neden şu oldu: Benzin alırken ödemeye gittiğimde anahtarı depo üzerinde bırakıyordum. Pompacı arkadaşlar da kapağı bastırmadan anahtarı çevirip kilitlemeye çalışıyorlar genellikle(biçok kez şahit olup durdurdum.). Mekanizmanızı bozacak kadar hasar vermeyebilirler ama anahtarınız yamulabilir. Artık her ödemeye gittiğimde anahtarı yanımda götürüyorum. Size de bunu öneririm.
---------- Mesajlar birleştirildi - 23:35 ---------- bir önceki mesaj zamanı 23:28 ----------
Kontağı çevirdiğinizde enjeksiyondan yakıt geldiğine dair sesi alabiliyor musunuz? Yakıt da gelmiyorsa kill-switch ile ilgili bir problem de olabilir.
Sesi alabiliyorum. VD-40 kullandım marş tuşunun oraya şimdilik sorun yok. Teşekkürler
You Are Not Good and You Are Not Bad..!
-
23 Ekim 2018, 15:23
#6906
Arkadaşlar merhaba, dün serviste motosikletimin 15bin km bakımını yaptırdım. Servise giderken hiçbir sıkıntı yoktu ancak dönüş yolunda vites değiştirirken ve debriyajı çektiğimde motor boştayken bi sürtme sesi geliyor. Başta ön diskten geldiğini düşündüm ancak debriyajı çektiğimde bir tel sanki bi yere sürtüyormuş gibi geliyor. Daha önce başına gelen oldu mu sebebi nedir?
-
23 Ekim 2018, 16:58
#6907
uzay gemisi adlı üyeden alıntı
teşekkür ederim zekeriyacığım
r1 ile r25 kıyas edilebilecek motosikletler değil hele r1 gerçekten 2012 model olmasına rağmen hayatım boyunca kullanmış olduğum en iyi ss motosikletti ama zalım yakıtı çok çok güzel yakardı.
r25i nasıl yaptılarsa motora tam bir 600cc yarış motosikleti havası katmışlar. tahminim bunu kullanan çoğu kişi o yüzden 600lük kullanıyor gibi kullanıp motoru eline alıyor. motorun 14 bin devir çevirmesi ve 7bin devirden sonra şahlanması tam bir 600cc ss ruhunu andırıyor. kullanması gerçekten keyifliymiş daha önce mt25 kullanmıştım ama r25 ve mt25 hissiyat olarak farklı motorlarmış.
tamamen aynı motor ve sanzuman yok mu bu motorlarda, aerodinamik ve ergonomileri farklı diye biliyorum. yoksa yazılımsal bir fark var mı motorda?
-
24 Ekim 2018, 18:11
#6908
- Öncelikle Selamunaleyküm arkadaşlar,Ali 34 Antalya, çiçeği burnunda bir R25 kullanıcısı olarak Antalya'dan aranıza katıldım. Herkese hayırlı sürüşler kazasız belasız günler dilerim. Motoru 13.000 KM de ikinci el aldım (2016 Race Blue). Yakında 15bin bakımına götüreceğim motoru servise, sizce yağ olarak Motul 7100 ü dışardan alıp götürsem mi daha doğru olur yoksa serviste yamablue yağ mı ekletsem.
-
24 Ekim 2018, 21:29
#6909
-
26 Ekim 2018, 11:17
#6910
AliR25 adlı üyeden alıntı
- Öncelikle Selamunaleyküm arkadaşlar,Ali 34 Antalya, çiçeği burnunda bir R25 kullanıcısı olarak Antalya'dan aranıza katıldım. Herkese hayırlı sürüşler kazasız belasız günler dilerim. Motoru 13.000 KM de ikinci el aldım (2016 Race Blue). Yakında 15bin bakımına götüreceğim motoru servise, sizce yağ olarak Motul 7100 ü dışardan alıp götürsem mi daha doğru olur yoksa serviste yamablue yağ mı ekletsem.
15.000 Bakımında zaten yağ ve yağ filtresi değişiyor. Bu işlemleri siz yapacaksanız servise boşu boşuna para vermeyin. Zinciriniz hiç değişmediyse bi kontrol edin. Genelde 15.000 civarında dişliler ve zincir bitiyor. Zincirde bi bolluk var ve gerdirmeyle gideremiyorsanız ya da arka dişli üzerinde zinciri ittirdiğinizde gidip geliyor ise zincir ve dişli değişimin gelmiştir. Eğer genel kontrol yaptırmak istiyorsanız ve zincir dişli değişimi yaptırmanız gerekiyor ise servise gitmenizi öneririm. Onun dışında sadece yağ ve filtre değişimi için servise para harcamayın derim.
-
26 Ekim 2018, 12:48
#6911
Garantisi devam ediyorsa bitirmemeni öneririm bende.
-
26 Ekim 2018, 12:56
#6912
barisongoren adlı üyeden alıntı
Arkadaşlar merhaba, dün serviste motosikletimin 15bin km bakımını yaptırdım. Servise giderken hiçbir sıkıntı yoktu ancak dönüş yolunda vites değiştirirken ve debriyajı çektiğimde motor boştayken bi sürtme sesi geliyor. Başta ön diskten geldiğini düşündüm ancak debriyajı çektiğimde bir tel sanki bi yere sürtüyormuş gibi geliyor. Daha önce başına gelen oldu mu sebebi nedir?
Zincir olmasın?
-
26 Ekim 2018, 23:00
#6913
mehmetk12 adlı üyeden alıntı
tamamen aynı motor ve sanzuman yok mu bu motorlarda, aerodinamik ve ergonomileri farklı diye biliyorum. yoksa yazılımsal bir fark var mı motorda?
Yazilimsal bir fark var mı bilmem ama iki motoruda uzun süre kullandim ikisi gerçekten farklı dünyalar
-
26 Ekim 2018, 23:11
#6914
uzay gemisi adlı üyeden alıntı
Yazilimsal bir fark var mı bilmem ama iki motoruda uzun süre kullandim ikisi gerçekten farklı dünyalar
Bir bilen olarak sormak istedim. Ne farklılıkları çarptı gözüne? Bende MT-25 teslim alacağımda ondan merak ettim.
-
27 Ekim 2018, 01:33
#6915
Şanzuman ve dişli oranları farklı.
Mt25 sıkıştirma orani 11.6
R25 sıkıştırma oranı 11.2
Bu fark kagit uzerinde az gorunebilir ama,surus ve ivmelenmede ozellikle 9.000-10,000 Rpm den sonra farklar ortaya cikiyor.
---------- Mesajlar birleştirildi - 01:33 ---------- bir önceki mesaj zamanı 01:19 ----------
mehmetk12 adlı üyeden alıntı
tamamen aynı motor ve sanzuman yok mu bu motorlarda, aerodinamik ve ergonomileri farklı diye biliyorum. yoksa yazılımsal bir fark var mı motorda?
-
27 Ekim 2018, 09:17
#6916
levend84 adlı üyeden alıntı
Şanzuman ve dişli oranları farklı.
Mt25 sıkıştirma orani 11.6
R25 sıkıştırma oranı 11.2
Bu fark kagit uzerinde az gorunebilir ama,surus ve ivmelenmede ozellikle 9.000-10,000 Rpm den sonra farklar ortaya cikiyor.
---------- Mesajlar birleştirildi - 01:33 ---------- bir önceki mesaj zamanı 01:19 ----------
Benim o devirlere ulaşmam için önce rodajı bitirmem lazım
-
04 Kasım 2018, 16:34
#6917
uğuR25can adlı üyeden alıntı
Arkadaşlar öncelikle hepinize merhabalar,
Uzun süredir forumu misafir olarak takip ediyordum değerli bilgilerinizi,yorumlarınızı keyifle okuyordum artık üye olmanın zamanının geldiği düşündüm ve üye oldum. Tabi birkaç soru ve sorun ile geldim yardımcı olursanız sevinirim.
22 Haziran 2018 'de '2017 model 0 km Yamaha R25 Race Blue' satın aldım.İlk motorum ve sıfır olduğundan dolayı şu an 3500 km'de olan motorumu resmen gözüm gibi sakındım rodajda kesinlikle 1000 km 'ye kadar belirtilen devirin üstüne çıkmadım ve her şeyi usulüne göre uyguladım. Şu ana kadar bir sıkıntı yaşamadım çok şükür.
Motosiklet sıcakta havalarda güneş altında kaldığı zaman 1-2 damla alttaki tahliye borusundan benzin mi yağ mı katımsı bir sıvı damlatmış oluyordu ve borunun ucunda kalmış oluyordu kaç kişiye sorduysam 1-2 servise sorduysam doğal olur dediler sizlerde de böyle bir sıkıntı oluyor mu oldu mu ? Gerçi pek sıcak havalar kalmadı şu an kesildi bu dediğim hemen hemen.
İkinci sıkıntım da bugün başıma geldi yaklaşık 1 hafta önce benzin aldığımda depo kilidinde sıkıntı yoktu bugün benzin alacaktım depoya anahtarı soktum zor girdi anlam veremedim döndürürken çok zor döndü bastırdım açtım baktım anahtar bu sefer zor çıktı her neyse en sonunda anahtarı çevirdiğimizde kapaktaki dil takılı kaldı normalde otomatik olarak anahtar kapak açıkken ilk konuma geliyordu artık gelmiyor o dil içeride kalıyor kapayıp anahtarı çeviriyorum kilitliyorum depoyu.Büyük ihtimal mekanizma bozuldu canım sıkıldı hiç zorlamamıştım durduk yere nasıl bozulur kilit anlamadım.
Depo kilidi değişimi garantiye giriyor mu ? Ne yapmam lazım.
Biraz uzun ve karmaşık olabilir ne demek istediğimi anlatmışımdır umarım.
İnşallah bundan sonra bol bol yorumlarım ve paylaşımlarım ile aranızda olacağım. Herkese iyi geceler.
Arkadaşlar tekrar merhaba,
Tavsiyeleriniz üzere WD-40 sorunumu çözdü bir problem kalmadı.
Ayrıca sorduğum diğer soruma cevabı da motosikleti aldığım bayinin yetkili servisine sormakla öğrendim depo kapağındaki sıkıntılar garantiye girmiyormuş dediklerine göre. Sizlerinde bilgisine.
-
04 Kasım 2018, 16:42
#6918
Ben zincir yağı bir fıs sıkmıştım depo kilidine. Hiçbir sıkıntı kalmamıştı. Değiştireceksen eğer; herşeyi deneki değiştirdiğine pişman olmayasın
-
04 Kasım 2018, 17:28
#6919
Angrypower adlı üyeden alıntı
Ben zincir yağı bir fıs sıkmıştım depo kilidine. Hiçbir sıkıntı kalmamıştı. Değiştireceksen eğer; herşeyi deneki değiştirdiğine pişman olmayasın
Aynen dostum madem garantiye girmiyor her şeyi deneyip artık kullanılmaz vaziyete gelene kadar zorlamak lazım
-
04 Kasım 2018, 17:31
#6920
uğuR25can adlı üyeden alıntı
Arkadaşlar tekrar merhaba,
Tavsiyeleriniz üzere WD-40 sorunumu çözdü bir problem kalmadı.
Ayrıca sorduğum diğer soruma cevabı da motosikleti aldığım bayinin yetkili servisine sormakla öğrendim depo kapağındaki sıkıntılar garantiye girmiyormuş dediklerine göre. Sizlerinde bilgisine.
bende de oldu rodajdayken motordan yağ attı.park ediyordum sabahları altına bakıyordum tahliye borusundan bir süre yağ attı.bende tırstım direk servise gittim normal olur dediler ama bi süre boyunca olucak bu devam ederse gel dediler.nitekim öyle oldu atıyorum 200 km de başladı 400 500 gibi bitti.depo kapağı da zaten bildiğin anahtar sistemi.toz toprak su vs girmiş orayı kurutumuş tıkamış olabilir.zincir yağı veya wd40 az bir şey sıksan düzelicektir.benim ayaklık açılmıyordu bir ara.açtığımı sanıyordum tam ortada kalıyordu zor geçiyordu allahtan fark ettim yoksa ayaklığı açtım diye motoru devirebilirdim.düzelir diye de bir süre bu şekilde kullandım baktım olmuyor wd40 sıktım yağ pis tıkamış kaymıyordu şu an şakk diye açılıp kapanıyor.depoyu anahtar ile aç anahtar ilede ters şekilde kapat.yani anahtarı çevirdin açtın kapatırkende bu işlemi uygula.pulsarda ben sadece açıyordum kapatırken ittiriyordum.kapağı zorlayan bir şeymiş haberin olsun arkadaşım aynı şekilde kawasaki z250sl in depo kapatğını yamultmuş haberi olmadan.en son açık geziyordu hiç kapanmıyordu pompacılara sövüyordu.serviste adam anlatmıştı bu durumu ama düzeltildi.
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 2 kullanıcı var. (0 üye ve 2 misafir)