Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı

Bajaj Pulsar 200NS Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #9501

    Üyelik
    25 Kasım 2015
    Alıntı Mengu16 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    3 litre altında yakması için motoru 3-5 bin devir aralığında sürmen lazım kesinlikle 5 bin deviri geçirmeyeceksin vitesleri ona göre yükselteceksin. O zaman 2.7-2.9 litre arası bir tüketimin olur. 110km hızla giderken 100km'de 2.3 litre yaktım diyenler var onlara inanma yalan.
    Zaten 5-6 bin aralığında kullanıyorum motoru eğimlerde v.s boşta gidiyorum ama buna rağmen 3.5 litre bana fazla geldi.Gaz açmaya korkar oldum 43tl benzin aldım bu şekil kullanmama rağmen 270 km zor gitti.


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #9502

    Üyelik
    10 Kasım 2015
    Şehir
    MANİSA
    Motosikleti
    PULSAR 200NS
    60 tl lik yakitla 350 km gidebildim.motor suan 350 km de yani rodajda.tamamiyle sehir ici dur kalk seklinde kullanildi.rodaj icin normalmi yoksa cokmu fazla.

  3. #9503
    Mengu16 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Aralık 2004
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Bajaj 200NS, Mondial 210MX
    Alıntı tourer adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Zaten 5-6 bin aralığında kullanıyorum motoru eğimlerde v.s boşta gidiyorum ama buna rağmen 3.5 litre bana fazla geldi.Gaz açmaya korkar oldum 43tl benzin aldım bu şekil kullanmama rağmen 270 km zor gitti.
    Eğimli yollarda boşta gittiğin için çok yakar, bu motor enjeksiyonlu olduğundan gaz kestiğinde gazı gerçekten kesiyo zaten. Karbüratörlüler gibi az da olsa benzin vermeye devam etmez. Debriyajı çekerek yokuş indiğinde hem motoru boşuna rölantide çalıştırıyosun hem de fren balatalarını aşındırıyosun.

  4. #9504
    Selcuk89 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Nisan 2015
    Şehir
    İzmir
    Motosikleti
    Ybr 125 - Pulsar 200 NS - Cbf 1000 FA (2012)
    Ben 5000 km yi devirdim motor yeni oldugu icin piston silindir segmanlar kasar surtunmeden dolayi makina fazla yakar zamanla asinan parcalar hareketlerini yaglamanin da etkisiyle daha iyi yapmaya baslar benzin tuketiminiz azalir.
    Ybr de dolu depoyla ilk 1000 de 280 km yapabilirken 4000 den sonra 450 km yapabilirsiniz ben yasadim.
    Pulsarla ayni km de 260 benzin lambasi yanip sonmeye baslamisti
    3500 de ayni orani samandirada da hata olmadigini varsayarak soyluyorum ki gozle kontrollerime bakarak sorun yok 362 km yaptim.
    43 TL benzin ile 362 km yolu tamami sehir icinde olmak kaydiyla ilk 110 u artcili kalan yaklasik 250 km yi de tek basima gaz kolunu ince ince acarak yakaladim km ilerledikce yakit tuketimi daha da iyi olacak.
    Gaz kolu gaz teli sistemi mekaniktir.
    Eger kolu acarsaniz teli gerer enjeksiyon vasitasiyla yakit odasina daha fazla benzini gondermis olursunuz.Olay aslinda bu kadar net.
    Eger ki 4000 den sonra gaz kolunu ilk benzin akisini saglayan konumda tutarsaniz depoda 400 km yi rahat gorursunuz.
    Ben depoda 362 yi nadir de olsa seri kalkislar 130-140 bandini da nadir de olsa gorerek yakaladim.
    Yok sakinde en azindan 350 yi gormuyorsaniz bence bir yerlerde hata var demektir.
    Onemli not;
    Yukarida vermis oldugum bilgiler hesap kitap yapilarak tamamen benim yasagidim degerleri icerir.
    Verilen degerlerde en ufak bir yanlislik abartma yapilmamistir.
    Herkese hayirli gunler dilerim...

  5. #9505

    Üyelik
    10 Kasım 2015
    Şehir
    MANİSA
    Motosikleti
    PULSAR 200NS
    Alıntı Selcuk89 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Ben 5000 km yi devirdim motor yeni oldugu icin piston silindir segmanlar kasar surtunmeden dolayi makina fazla yakar zamanla asinan parcalar hareketlerini yaglamanin da etkisiyle daha iyi yapmaya baslar benzin tuketiminiz azalir.
    Ybr de dolu depoyla ilk 1000 de 280 km yapabilirken 4000 den sonra 450 km yapabilirsiniz ben yasadim.
    Pulsarla ayni km de 260 benzin lambasi yanip sonmeye baslamisti
    3500 de ayni orani samandirada da hata olmadigini varsayarak soyluyorum ki gozle kontrollerime bakarak sorun yok 362 km yaptim.
    43 TL benzin ile 362 km yolu tamami sehir icinde olmak kaydiyla ilk 110 u artcili kalan yaklasik 250 km yi de tek basima gaz kolunu ince ince acarak yakaladim km ilerledikce yakit tuketimi daha da iyi olacak.
    Gaz kolu gaz teli sistemi mekaniktir.
    Eger kolu acarsaniz teli gerer enjeksiyon vasitasiyla yakit odasina daha fazla benzini gondermis olursunuz.Olay aslinda bu kadar net.
    Eger ki 4000 den sonra gaz kolunu ilk benzin akisini saglayan konumda tutarsaniz depoda 400 km yi rahat gorursunuz.
    Ben depoda 362 yi nadir de olsa seri kalkislar 130-140 bandini da nadir de olsa gorerek yakaladim.
    Yok sakinde en azindan 350 yi gormuyorsaniz bence bir yerlerde hata var demektir.
    Onemli not;
    Yukarida vermis oldugum bilgiler hesap kitap yapilarak tamamen benim yasagidim degerleri icerir.
    Verilen degerlerde en ufak bir yanlislik abartma yapilmamistir.
    Herkese hayirli gunler dilerim...
    verdiginiz bilgiler icin tskler.rodaj doneminde arabalarda ilk 10.000km de yakit sarfiyatinin cok oldugunu duymustum.10.000 den sonra ciddi anlamda azaliyormus.gene yakit konusunda mutlaka kullandigimiz lastik,hava filitresi,buji,yag ve buna benzer malzemelerinde etkisi vardir.97 model opel astranin kitabinda sehir ici kullanimda yuksek vites dusuk hiz ibaresini okudum.yani devri oldurmemek sartiyla yuksek vites kullanmanin yakit sarfiyatini dusurdugunu yaziyordu.bunu yol bilgisayari olan arabada dogrulugunu o zaman icinde test etmistik.ayrica gene yokus asagi surusde vitesi bosa atmanin guvenligimizi tehlikeye attigimiz gibi sarfiyatida arttitdigini okumustum.yol bilgisayari olan arabada vitesi bosa attigimizda 2 litre yakit sarfiyatini gordum vitese aldiginizda sifir oldugunada cogumuz sahit olmusuzdur.bide ani gazlamalarin yakit sarfiyatini arttirdigini herkes bilir.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 12:45 ---------- bir önceki mesaj zamanı 11:32 ----------

    Alıntı Selcuk89 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Ben 5000 km yi devirdim motor yeni oldugu icin piston silindir segmanlar kasar surtunmeden dolayi makina fazla yakar zamanla asinan parcalar hareketlerini yaglamanin da etkisiyle daha iyi yapmaya baslar benzin tuketiminiz azalir.
    Ybr de dolu depoyla ilk 1000 de 280 km yapabilirken 4000 den sonra 450 km yapabilirsiniz ben yasadim.
    Pulsarla ayni km de 260 benzin lambasi yanip sonmeye baslamisti
    3500 de ayni orani samandirada da hata olmadigini varsayarak soyluyorum ki gozle kontrollerime bakarak sorun yok 362 km yaptim.
    43 TL benzin ile 362 km yolu tamami sehir icinde olmak kaydiyla ilk 110 u artcili kalan yaklasik 250 km yi de tek basima gaz kolunu ince ince acarak yakaladim km ilerledikce yakit tuketimi daha da iyi olacak.
    Gaz kolu gaz teli sistemi mekaniktir.
    Eger kolu acarsaniz teli gerer enjeksiyon vasitasiyla yakit odasina daha fazla benzini gondermis olursunuz.Olay aslinda bu kadar net.
    Eger ki 4000 den sonra gaz kolunu ilk benzin akisini saglayan konumda tutarsaniz depoda 400 km yi rahat gorursunuz.
    Ben depoda 362 yi nadir de olsa seri kalkislar 130-140 bandini da nadir de olsa gorerek yakaladim.
    Yok sakinde en azindan 350 yi gormuyorsaniz bence bir yerlerde hata var demektir.
    Onemli not;
    Yukarida vermis oldugum bilgiler hesap kitap yapilarak tamamen benim yasagidim degerleri icerir.
    Verilen degerlerde en ufak bir yanlislik abartma yapilmamistir.
    Herkese hayirli gunler dilerim...
    motosikletlerin hepsinde gaz kolu mekanikmi.yani arabalardaki gibi gaz potansiyometreli olan tiplerde mevcutmu.

  6. #9506
    viper17 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    20 Kasım 2011
    Şehir
    İzmir
    Alıntı Mengu16 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Eğimli yollarda boşta gittiğin için çok yakar, bu motor enjeksiyonlu olduğundan gaz kestiğinde gazı gerçekten kesiyo zaten. Karbüratörlüler gibi az da olsa benzin vermeye devam etmez. Debriyajı çekerek yokuş indiğinde hem motoru boşuna rölantide çalıştırıyosun hem de fren balatalarını aşındırıyosun.
    rölanti de stop eden enjeksiyon haritasından sonra bajaj ın cut off yaptığına inanıyor muyuz ?

  7. #9507

    Üyelik
    26 Haziran 2007
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Dominar D400
    Alıntı hakanx1974 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    .......
    motosikletlerin hepsinde gaz kolu mekanikmi.yani arabalardaki gibi gaz potansiyometreli olan tiplerde mevcutmu.
    Mevcut ama yağmur, çamur, güneş vs her türlü hava durumunu direkt gören bir alet olduğu için daha çabuk/çok bozulma ihtimaline karşı potansiyometreli motorları çok sevmez bazıları. Tek Telli tiplerde en fazla telin kopar, gaz veremezsin, çift tellilerde o ihtimal de daha azaltılmış oluyor. Potansiyometre bozulursa ne olur bilemiyorum, mutlaka almışlardır bi güvenlik önlemi ancak yine de elektronik yerine mekanik alete daha çok güveniyorum ben.

  8. #9508
    AttilaXtreme - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    31 Mart 2014
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Pulsar 200NS
    Motor ilk aldığım zamanlarda 100 kilometrede 3,5 litre yakıyordu (önceki sayfalarda yazmıştım). 20bin'e geldim ve çok uzun zamandır 100 kilometrede 2,8 litre yakıyor.
    Selcuk89 bunu beğendi.
    -61- Önce ADAMLIK Sonra HAYAT -61-

  9. #9509

    Üyelik
    10 Kasım 2015
    Şehir
    MANİSA
    Motosikleti
    PULSAR 200NS
    Alıntı viper17 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    rölanti de stop eden enjeksiyon haritasından sonra bajaj ın cut off yaptığına inanıyor muyuz ?
    hocam bu yazdiklarinizin turkce karsiligi nedir?(bajajin cut of yapmasi)bide enjeksiyon haritasi ne demek?

  10. #9510
    Mengu16 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Aralık 2004
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Bajaj 200NS, Mondial 210MX
    Alıntı viper17 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    rölanti de stop eden enjeksiyon haritasından sonra bajaj ın cut off yaptığına inanıyor muyuz ?
    Gaz verse motorun gidişinden belli olur hâla hayvan gibi motor freni var

  11. #9511
    Selcuk89 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Nisan 2015
    Şehir
    İzmir
    Motosikleti
    Ybr 125 - Pulsar 200 NS - Cbf 1000 FA (2012)
    Alıntı AttilaXtreme adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Motor ilk aldığım zamanlarda 100 kilometrede 3,5 litre yakıyordu (önceki sayfalarda yazmıştım). 20bin'e geldim ve çok uzun zamandır 100 kilometrede 2,8 litre yakıyor.
    Uzun lafın kısası esasında Atilla Abi.
    Ani kalkış hızlanma benzin sarfiyatını arttırır.Olayın belki de %80 i gaz kolundan ibaret.
    Kalan %20 lik dilinme lastik basıncı hava filtre elemanı bujilerin durumu ve havanın rüzgar direnci gibi ara nedenler de mevcuttur.
    Makine kullandıkça daha az yakacaktır.
    Dediğim gibi bu bilgiler ışığında hala yüksek benzin sarfiyatından şikayet edenler gerçekten sorun yaşıyorlardır.
    Makineyi orta sehpaya alın benzini fulleyin 300 km sabredin sakin gidin.
    Sakin gideceksem bu makineye ne ihtiyacım var diyenlere de pulsarın sakini ybr den daha iyi gidiyor.
    üstelik elinin altında şehir içi trafiğinden kaçmana imkan sağlayacak bir gücün de olduğunu unutmayalım.
    Hadi selametle..
    AttilaXtreme bunu beğendi.

  12. #9512
    Mengu16 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Aralık 2004
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Bajaj 200NS, Mondial 210MX
    Şehiriçi için gücü var da torku yok. Elektrikli motor gibi ara hızlanmaları, gaz kolu da çok boş yarım çevirsen de tam çevirsen de gitmiyo. 8000 devirden 11000'e kadar coşuyo da o zaman normal tüketimin 3-4 katına çıkıyo tüketim.

  13. #9513

    Üyelik
    10 Kasım 2015
    Şehir
    MANİSA
    Motosikleti
    PULSAR 200NS
    Alıntı Mengu16 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Şehiriçi için gücü var da torku yok. Elektrikli motor gibi ara hızlanmaları, gaz kolu da çok boş yarım çevirsen de tam çevirsen de gitmiyo. 8000 devirden 11000'e kadar coşuyo da o zaman normal tüketimin 3-4 katına çıkıyo tüketim.
    mengu16 hocam neyin gucu var ama torku yok?siz elektrikli bisikleti neyle kiyasladiniz.daha acik yazarmisiniz.

  14. #9514
    Mengu16 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Aralık 2004
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Bajaj 200NS, Mondial 210MX
    Alıntı hakanx1974 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    mengu16 hocam neyin gucu var ama torku yok?siz elektrikli bisikleti neyle kiyasladiniz.daha acik yazarmisiniz.
    Egzoz sesi yok zırıltı geliyo sadece elektrikli bisikletlerin sesine benzer bi şekilde. 5000 devir altında çıkarttırmadıkları egzoz sesi titreşim olarak vuruyo şaseye. Egzoz motoru kasıyosa titreşim artar. Hızlanması da çok az, 2. viteste yavaşlayınca trafikte yarım debriyaj istiyo veya birinci vitese çekeceksin 20km hızla gitmene rağmen.

  15. #9515

    Üyelik
    10 Kasım 2015
    Şehir
    MANİSA
    Motosikleti
    PULSAR 200NS
    hocam asla kistas olmaz ama 1200 tnr kullanan arkadasim bile hizlanmasi guzel dedi.benim ciddi anlamda ilk motorum oldugu icin yorumda yapamiyorum.arabami cok agrasif kullandigim icin banada hantal geldi ama arabam 1600cc bu garip 200 cc.araba 115 beygir.bu 24 falandi sanirim.agirliklarida farkli.

  16. #9516
    AttilaXtreme - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    31 Mart 2014
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Pulsar 200NS
    Alıntı Selcuk89 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Uzun lafın kısası esasında Atilla Abi.
    Ani kalkış hızlanma benzin sarfiyatını arttırır.Olayın belki de %80 i gaz kolundan ibaret.
    Kalan %20 lik dilinme lastik basıncı hava filtre elemanı bujilerin durumu ve havanın rüzgar direnci gibi ara nedenler de mevcuttur.
    Makine kullandıkça daha az yakacaktır.
    Dediğim gibi bu bilgiler ışığında hala yüksek benzin sarfiyatından şikayet edenler gerçekten sorun yaşıyorlardır.
    Makineyi orta sehpaya alın benzini fulleyin 300 km sabredin sakin gidin.
    Sakin gideceksem bu makineye ne ihtiyacım var diyenlere de pulsarın sakini ybr den daha iyi gidiyor.
    üstelik elinin altında şehir içi trafiğinden kaçmana imkan sağlayacak bir gücün de olduğunu unutmayalım.
    Hadi selametle..
    Doğrudur abicim. Lastik basıncına bile değinmen güzel olmuş. Ben bunları ve stop etme sorunu yaşadığından şikayet eden arkadaşlara yardımcı olabilmek için aslında nasıl motor kullanılması gerektiğini vs vs vs uygun bir uslupla defalarca anlatmaya çalıştım ama vırıltıdan sıkıldım.

    Son olarak;
    MOTOR NASIL KULLANILIR
    Her debriyajı çektiğinizde vites değiştirecekmiş gibi davranacaksın. (zaten genellikle vites değiştirmen ve vites küçültmen yüksek ihtimaldir) O ara gazını vermezsen o motor stop eder. Vitesi düşürmen veya yükseltmen bir şeyi değiştirmez. Debriyajı çekmeye başladığın anda o ara gazını vereceksin.

    Motor böyle kullanılır;
    Selcuk89 bunu beğendi.
    -61- Önce ADAMLIK Sonra HAYAT -61-

  17. #9517

    Üyelik
    10 Kasım 2015
    Şehir
    MANİSA
    Motosikleti
    PULSAR 200NS
    ben arabadaki gibi vites dusuruyordum.yarin gaz vererek dusurmeyi deneyecegim.

  18. #9518
    Mengu16 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Aralık 2004
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Bajaj 200NS, Mondial 210MX
    Alıntı AttilaXtreme adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Doğrudur abicim. Lastik basıncına bile değinmen güzel olmuş. Ben bunları ve stop etme sorunu yaşadığından şikayet eden arkadaşlara yardımcı olabilmek için aslında nasıl motor kullanılması gerektiğini vs vs vs uygun bir uslupla defalarca anlatmaya çalıştım ama vırıltıdan sıkıldım.

    Son olarak;
    MOTOR NASIL KULLANILIR
    Her debriyajı çektiğinizde vites değiştirecekmiş gibi davranacaksın. (zaten genellikle vites değiştirmen ve vites küçültmen yüksek ihtimaldir) O ara gazını vermezsen o motor stop eder. Vitesi düşürmen veya yükseltmen bir şeyi değiştirmez. Debriyajı çekmeye başladığın anda o ara gazını vereceksin.

    Motor böyle kullanılır;
    https://www.youtube.com/watch?v=tPTNTZk9JfQ
    Söz konusu stop etme şeklinde gaz vermek işe yaramıyo ki, debriyajı çektiğin anda ateşlemeyi kesiyo motor istersen tam gaz ver sonuç aynı. Yeniden marş alması da 5-6 saniye sürüyo beyin resetlediği için.

  19. #9519
    agrasiwe - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    06 Eylül 2012
    Şehir
    İstanbul - Gaziosmanpaşa
    Motosikleti
    Yamaha mt09
    uzun süredir bakamıyordum arkadaşlar, nedir durum, bu yazılım stop etme meselesini çözdü mü ? başka ne gibi değişiklikler tespit ettiniz bakem

  20. #9520
    oknglr - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Ağustos 2012
    Şehir
    Tekirdağ Çerkezköy Kapaklı
    Motosikleti
    Asya Nostalji 125 , Pulsar 200NS
    Konu dışı - Pulsardan geçiş yapmak isteseniz ne olurdu ? :D


    REKLAM ALANI

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 3 kullanıcı var. (0 üye ve 3 misafir)