Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı
1. sayfa 123 SonuncuSonuncu

Yerlinin Ağababası Yapılmaya Hazır

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1
    ghostcorc - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Kasım 2011
    Şehir
    İstanbul/Beykoz
    Motosikleti
    YAMAHA YBR 125 esd '11
     
    BAZEN düşünürüm, "Bu memleket nasıl ayakta duruyor" diye.
    Genelinde zaten mucizevi bir halimiz var ama ekonomik olarak eriştiğimiz büyüklük beni hep şaşırtmıştır.
    Niye mi?
    Çok basit.
    Çok şükür Allah'a, dünya çapında, bırakın dünyayı kendi çapımızda bir patentimiz yoktur.
    Dünya pazarlarında yer bulmuş bir markamız yoktur.
    Ne bir otomobilimiz, ne bir elektronik ürünümüz, ne bir telefonumuz, bırakın bunları sözde tekstil ülkesiyiz, dünyaca ünlü bir tekstil, bir moda markamız bile yoktur.
    Bilgi de ihraç etmeyiz, sanat da... Dünya çapında bir sanatımız, sanatçımız da yoktur.
    Dünyayı sallayan bir müzisyenimiz de yoktur.
    Ama 17. büyük ekonomiyizdir.
    100 küsur milyar dolar ihracat yaparız.
    Vallahi de billahi de şaşırırım.
    Ama bilirim ki, çok acayip adamlarımız vardır. Bunlar gibi adamlar bu ülkede çok acayip işler yaparlar.
    Dün işte o çok acayip adamlardan biriyle beraberdim.
    Tarhan Telli adında bir delikanlı.
    30'larında. 30'ların başında.
    Telefon açtı, "Abi bir gel gör bizim buraları" diye.
    Belki adını duymuşsunuzdur; dünyanın en kaliteli, en pahalı, en "custom made" motosikletlerini yapıyor ve dünyaya satıyor. "Brad Pitt bile onun yaptığı motora biniyor" dersem anlarsınız yaptığı işin büyüklüğünü.
    Tarhan Telli'nin atölyemsi fabrikasına.
    Her biri kişiye özel dizayn edilmiş, her biri bir tasarım harikası ve kalitenin üst noktası. Ama anlatacağım şey TT Custom motorları değil.
    Tarhan Telli bu motorları üretmeye karar verdiği zaman bir de bakmış ki, Türkiye'de otomotiv üretimi var ama otomotiv üreticisi yok.
    Yapılan tüm üretim, lisans altında yapılan montaj üretimi.
    Yani "motor ve şasi numarası basmaya" yetkili tek bir Türk otomotivcisi yok.
    Her biri Almanya'daki, İtalya'daki, Amerika'daki otomotiv üreticilerinin "montaj hattı" aslında.
    Bastıkları şasi ve motor numaraları aslında başka ülkenin.
    "Ben kendi şasi numaramı basacağım" demiş.
    Ama kolay mı?
    Bir motorda kullandığı her parçanın, her vidanın kalite testinden geçmesi, uluslararası onay vermesi gerekiyor.
    Ama bunu test edip bunu verecek laboratuvar Türkiye'de yok.
    Tüm parçaları almış haydi Almanya'ya TÜV'e.
    Aylar süren testler sonucunda 4 motosikleti için onay belgesi ve hepsinden önemlisi "Made in Turkey" motor ve şasi numarası basma hakkını kazanmış.
    Her bir model için 400 küsur bin Euro test ve onay bedeli ödeyerek.
    Sonra bu sayıyı 8'e çıkarmış.
    Türkiye'nin tek ve gerçek otomotiv üreticisi şu anda.
    Türkiye'ye ait tek "marka ve şasi numarası basma" hakkı onda.
    Şimdi dünyanın dört bir yanına "Türk malı" motosikletler satıyor.
    Ama durmamış.
    Bakmış otomotiv endüstrisi nereye gidiyor diye.
    Oturmuş bir otomobil tasarlamış.
    "2 kişi için bir tonu aşan otomobilleri taşıyoruz. Ne gerek var" demiş.
    Bunu dünyanın otomotiv devleriyle aynı anda düşünmüş.
    Üç kişilik "Eco mobil" diye bir otomobil tasarlamış.
    Üç kişilik.
    Elektrikli.
    Hafif ve küçük olduğu için menzil sorunu da yok. 8 saat yol gidebiliyor.
    Yüzde yüze yakın yerli. Pilleri bile yerli. Mutlu Akü'den.
    "Abi öyle milyar dolarlara gerek yok. Birkaç milyon dolarlık yatırımla hayata geçiririz" diyor.
    Türkiye'de kimsenin haberi yok yaptıklarından.
    Hintli TATA gelmiş.
    "Gel bunu beraber yapalım" demiş.
    Firmasına ortak olmak istemişler.
    Ama şartlı. "10 yıl içinde şirketin tamamını bize satarsın" demişler.
    "Türk malı olsun diye yapmak istedim. Ne diye Hintliye satayım" demiş.
    Vermemiş.
    Müthiş bir heyecan. İnanılmaz bir hiperaktivite.
    Yerinde duramıyor.
    Heyecanı bana da geçti.
    Tarhan'ın bu heyecanını Başbakan Erdoğan görse ilgili bakanlıklara anında talimat verir, "Bu iş olsun" diye.
    Biz de alkış tutarız.

    Kaynak:HABERTÜRK


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    farcob - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Mayıs 2009
    Şehir
    maltepe istanbul
    Motosikleti
    honda cbf 150
    helal olsun.umarım,global bir marka olup,adımızı duyurur.

  3. #3
    zenon - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    31 Mayıs 2007
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Honda nc700xa
    Bu girişimleri tebrik ederim her zaman yeterli param olsam sırf destek olmak icin motor almak isterim :D
    Ötenazi hakkımı yaşayarak kullanıyorum. Z @ B ! T
    Gideceği yeri bilmeyene hiç bir GPS yardımcı olmaz!...

  4. #4
    TAYFUNBORA - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    04 Nisan 2011
    Şehir
    Samanyolu Galaksisi
    Motosikleti
    Ktm 690 Sm
    İyi şeyleri hakeden bir toplumuz.Sadece Tarhan Telli gibi öncülük edecek iyilerimiz az sayıda.Geçen Trt'de bir belgesel izledim.Standart 1,3 model benzinli bir arabayı elektrikli araca dönüştüryorlar kendi sistem ve tasarımlarıyla.Verdikleri bilgi ile 6 saatlik şarj sonrasında 350 km menzil ile yolculuk yapılabiliyor ve maliyeti 9 tl.Eğer bilgiler doğru ise çok etkileyici doğrusu.
    https://www.youtube.com/user/funtay34
    http://instagram.com/tayfunboralegend/
    https://www.facebook.com/tayfun.bora

  5. #5
    onur35 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    23 Haziran 2009
    Şehir
    İzmir/Çeşme
    Motosikleti
    YAMAHA XT660X
    bu custom motorlar hiç ilgimi çekmemiştir ama bu arkadaşımızın yaptıkları gerçekten saygıyı hak eder türden,umarım gereken destedği görür ve üretimlerini gerçekleştirir yazı gerçekten anlamlı kayda değer markalar üretmiyoruz ama ekonomimiz iyi görünüyormuş(alınanan çılgın vergilerden olsa gerek)paylaşım için teşekkür

  6. #6
    tigermbz - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Şubat 2006
    Şehir
    Samsun
    Motosikleti
    Ducati 797
    bir araba, bu fiyatlara mal edilebilir ve günümüz teknolojisi elektrikli otomobiller için yeterlidir
    lakin üretilmemektedir(?)
    bu arkadaşın üretim yapmasına da izin verileceğini(!) sanmıyorum
    ama bu konuda yanılmayı çok istiyorum

  7. #7
    selo001 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    15 Haziran 2010
    Şehir
    Çukurova-ADANA
    Motosikleti
    Suzuki Burgman 400
    Korkulan üretim değil vergi olabilir.
    www.Motosiklet.net

  8. #8
    abdullah_03 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Mayıs 2008
    Motosikleti
    YOK
    helal olsun adama memlekete böyle adamlar lazım vergi mergi değil devlet ufacık et tesisine bile bi sürü yardım,destek yapıyo yeterki yapan olsun uğraşan olsun şimdiki türkiye devrim arabalarının yapıldığı dönemdeki türkiye değil akıllı mantıklı düşünebilen biz yapamayız piskolojisi içinden sıyrılmış bi ülke çok değil bi kaç sene sonra yerli otoyuda görcez inşallah

  9. #9
    Atahualpa - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Mart 2006
    Şehir
    Izmir
    Motosikleti
    RR 250E-9
    TT nin tasarımlarını çok severim, memlekette bu tarz işleri yapan biri olması da harika bir şey. Orange CC yi, İndian Lary i izleyip iç geçirir dururduk Discovery Chanell da.

    Ancak çok özür dileyerek, sormak istiyorum. Komple motor bloğu , şanzumanı , ateşleme sistemi, bujisi, kullanılan far ampulune kadar ithal malı olan bir motosiklet nasıl %100 türk malı oluyor. Biri bana bunu anlatabilir mi ? TRT de TT yi anlatan bir yapım vardı orada da sürekli "%100 Türk Malı" denip durdu bu motosikletlere. TT çok iyi şasi üretip iyi tasarım yapan bir custom motosiklet üreticisi. Ancak asla ve asla %100 türk malı bir motosiklet üreticisi değil. Pancar motor hariç bir motor bloğu tasarlayıp üretememiş bir memleketiz biz. Ne %100 türk motorundan bahsediyorsunuz allah aşkına
    YOU WILL NEVER WALK ALONE

  10. #10
    Motor_Derili - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Aralık 2008
    Motosikleti
    Nmax 155 / Fazer8 / NC750X2018
    Alıntı Atahualpa adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    TT nin tasarımlarını çok severim, memlekette bu tarz işleri yapan biri olması da harika bir şey. Orange CC yi, İndian Lary i izleyip iç geçirir dururduk Discovery Chanell da.

    Ancak çok özür dileyerek, sormak istiyorum. Komple motor bloğu , şanzumanı , ateşleme sistemi, bujisi, kullanılan far ampulune kadar ithal malı olan bir motosiklet nasıl %100 türk malı oluyor. Biri bana bunu anlatabilir mi ? TRT de TT yi anlatan bir yapım vardı orada da sürekli "%100 Türk Malı" denip durdu bu motosikletlere. TT çok iyi şasi üretip iyi tasarım yapan bir custom motosiklet üreticisi. Ancak asla ve asla %100 türk malı bir motosiklet üreticisi değil. Pancar motor hariç bir motor bloğu tasarlayıp üretememiş bir memleketiz biz. Ne %100 türk motorundan bahsediyorsunuz allah aşkına
    +10

    Bende sizin dediğiniz gibi biliyorum. Parçaları getir burada montajla. Buna %100 Türk malı denebilir mi? Sonra Türk malı diyelim. Kaç Türk alabilir yapılan ürünü????
    M otorcuyum ben, O na yürekten bağlıyım, T ek tekerde şahlanırken, O nun gidişine hastayım, R acing değil belki ama, EN GEÇ AKŞAMA YANINDAYIM

  11. #11
    Bado - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    01 Mayıs 2011
    Şehir
    Bodrum
    Motosikleti
    Mondial Mh Drift-Peugeot Trekker-Mondial UKH
    Turkiyede Motorsiklet sektorunde coooook buyuk emegi olan bi insan.
    Lets do it all today and worry bout it all tomorrow

  12. #12
    Atahualpa - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Mart 2006
    Şehir
    Izmir
    Motosikleti
    RR 250E-9
    Alıntı Motor_Derili adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    +10

    Bende sizin dediğiniz gibi biliyorum. Parçaları getir burada montajla. Buna %100 Türk malı denebilir mi? Sonra Türk malı diyelim. Kaç Türk alabilir yapılan ürünü????
    Kim alır kim alamaz orasında değilim ben. Para ile imanın kimde olduğu belli olmazmış. Emeği, tasarımları da inkar edilemez. Allahı var parası varmış çocuğun ailesinin gitmiş amerikalarda üzerine para vererek çalışmış Custom motosiklet üreten yerlerde, öğrenmiş gelmiş burada kendi işlerini yapıyor. Ailesi de desteğini çekmemiş (özellikle annesi) yağdırmış parayı yağdırmış parayı almış motosikletlerinin uygunluk belgelerini. Kimse laf edemez bunlara. Ama gözünüzü seveyim temel parçaların tamamı ithalken kimse demesin buna %100 türk malı. Tasarımı %100 türk tasarımı desin öper başıma koyarım
    YOU WILL NEVER WALK ALONE

  13. #13
    mrtt7 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    30 Nisan 2011
    Şehir
    Muğla
    Motosikleti
    MT09
    mukemmel bir şey yapmış tebrik ettım gerçekten helal olsun.

  14. #14
    Samet Ağır - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Nisan 2008
    Şehir
    istanbul pendik
    Motosikleti
    YAMAHA YZF 1000 thunderace ,NC 750 S
    Alıntı Atahualpa adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    TT nin tasarımlarını çok severim, memlekette bu tarz işleri yapan biri olması da harika bir şey. Orange CC yi, İndian Lary i izleyip iç geçirir dururduk Discovery Chanell da.

    Ancak çok özür dileyerek, sormak istiyorum. Komple motor bloğu , şanzumanı , ateşleme sistemi, bujisi, kullanılan far ampulune kadar ithal malı olan bir motosiklet nasıl %100 türk malı oluyor. Biri bana bunu anlatabilir mi ? TRT de TT yi anlatan bir yapım vardı orada da sürekli "%100 Türk Malı" denip durdu bu motosikletlere. TT çok iyi şasi üretip iyi tasarım yapan bir custom motosiklet üreticisi. Ancak asla ve asla %100 türk malı bir motosiklet üreticisi değil. Pancar motor hariç bir motor bloğu tasarlayıp üretememiş bir memleketiz biz. Ne %100 türk motorundan bahsediyorsunuz allah aşkına
    aynen bu yazdıklarını yine aynı adam için,ama başka bir konuda neredeyse harfi harfine yazmıştım...
    topa koydular beni....neler diyenler oldu anlatamam..

    ama yine de yineliyorum..haklısın diyorum,hislerime tercüman olmuşsun diyorum,alnının ortasından öpüyorum

    demekki neymiş..
    Türkiyenin ilk ve tek 100 de 100 yerli motosiklet şasesi üreten kişisi.....

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 20:10 ---------- bir önceki mesaj zamanı 20:08 ----------

    Alıntı Atahualpa adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Kim alır kim alamaz orasında değilim ben. Para ile imanın kimde olduğu belli olmazmış. Emeği, tasarımları da inkar edilemez. Allahı var parası varmış çocuğun ailesinin gitmiş amerikalarda üzerine para vererek çalışmış Custom motosiklet üreten yerlerde, öğrenmiş gelmiş burada kendi işlerini yapıyor. Ailesi de desteğini çekmemiş (özellikle annesi) yağdırmış parayı yağdırmış parayı almış motosikletlerinin uygunluk belgelerini. Kimse laf edemez bunlara. Ama gözünüzü seveyim temel parçaların tamamı ithalken kimse demesin buna %100 türk malı. Tasarımı %100 türk tasarımı desin öper başıma koyarım
    yahu bunlarda benim düşüncelerim...
    yahu accık durda biraz da ben yazayım..
    yada vazgeçtim..sen yaz ben imzamı atarım....
    Biliyorsan konuş,ibret alsınlar...
    Bilmiyorsan sus ki,seni ADAM sansınlar...

  15. #15
    F54 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Haziran 2010
    Şehir
    sakarya
    Motosikleti
    crf 1000L + dio
    samet abi evet yazılanlar doğru olabilir ama unutmayın ki bu ülkede birşeyler yapmaya çalışanların önü her zaman kesilmiştir misal adamlar araba üretti ve benzini bitti diye cuhurbaşkanı üretimine izin vermedi... peki bu adam yavaş yavaş ufak ufak bir işler yapmaya başlamış bizde eleştirelim ama unutmayalım ki bir bebek bile doğduğunda ilk önce emekler sonra yürür ve koşar eğer biz bu adama böyle şevk kırıcı eleştirilerde bulunursak bu adam nasıl yürüyecek nasıl koşacak? hep böyle bir şeyler yapmaya çalışanların önü kesilirse bu ülke de ne zaman bi araç üretilecek biz görebilecek miyiz? eğer görürsek alabilecekmiyiz ? belki bizimde birgün almanya gibi mercedes audi bmv porshe gibi markalarımız olur devlette o ürünleri alan insanlara vergi kolaylığı sağlar bu ülkede de üretilen araçlara bu ülkenin insanları biner biraz hayalperest olduğumu bende biliyorum ama neden olmasın
    hayat bir savaştır tek silahın aklın ve inancındır

  16. #16
    Motor_Derili - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Aralık 2008
    Motosikleti
    Nmax 155 / Fazer8 / NC750X2018
    Bu söylenenler kötüleyici, şevk kırıcı sözler değil ki. %100 Yerli denilmesi yanlış. Yapılan iş ortada kimse inkar etmiyor. Çok güzel işler çıkarıyorlar. Emek vermişler, para vermişler, gönül vermişler. Emeği geçenin ellerine sağlık ama %100 yerli doğru değil. %100 yerli demek için Devrim gibi olmalı en azından...
    M otorcuyum ben, O na yürekten bağlıyım, T ek tekerde şahlanırken, O nun gidişine hastayım, R acing değil belki ama, EN GEÇ AKŞAMA YANINDAYIM

  17. #17
    osmanba - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Haziran 2006
    Şehir
    İstanbul /( Katkısız Laz )
    Motosikleti
    Honda şhadow VT 750 c 4 - Honda CBF 150
    3 yıl önce Tarhan beyi ve atölyemsi fabrikasını gezdim. Motosikletleri ve üretimi yerinde gördüm. Mükemmel azım, mükemmel emek ve mükemmel tasararımla işine sarılmış pırlanta yürekli bir delikanlı. Alçak gönüllü ve güler yüzlü. Müşterisi ile çok candan ve samimi ilgilenen biri. O zaman Allah selamet versin demiştim kendisine. Benim tanıdığım üç yıl oldu. Bu insan kaç yıldır emek veriyor. Emeğinini TC. markası haline dönüştürmüş. Acaba neden bu girişimci genci devlet görüp destek vermiyor. Aslında bizim devlet vermez. Sadece alır. Bundan olması gerek.

  18. #18
    Samet Ağır - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Nisan 2008
    Şehir
    istanbul pendik
    Motosikleti
    YAMAHA YZF 1000 thunderace ,NC 750 S
    evet Fatih..insanlar doğar,emekler,yürür ve koşarlar....
    benim bahsettiğim yeni doğan bir bebeğe marathon birincisi ünvanını vermek..emeklemeden yürüdü,yürümeden koştu demek....

    bilmem anlatabildimmi????

    şimdi...
    adamın yaptıklarına lafım yok..güzel işler çıkarıyor ama....

    bence yüksek bir ihtimalle bu adama yaptığı motosikletlerden birinin motorunu söküp önüne koysanız topla bunu deseniz krankı pistonu segmanı şanzuman dişlilerini görünce afallayıp kalır..

    çünkü o motoru şasenin üstüne koyma işini yapıyor..motoru imal etmiyor...

    yeri gelmişken ben plastik enjeksiyonda notebook dış kalıbını yapıp çinden de gerekli tüm ekran,anakart,hdd v.s (her ne gerekliyse) getirip o kendi yaptığım janjanlı allı pullu süslemeli değişik kasalara bunları yerleştirsem adınıda samet koysam 100 de 100 türk malı notebook yapmış olurmuyum???
    demekki olurum..hemen başlıyorum bu işe....
    Biliyorsan konuş,ibret alsınlar...
    Bilmiyorsan sus ki,seni ADAM sansınlar...

  19. #19
    F54 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Haziran 2010
    Şehir
    sakarya
    Motosikleti
    crf 1000L + dio
    Alıntı sametagir adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    evet Fatih..insanlar doğar,emekler,yürür ve koşarlar....
    benim bahsettiğim yeni doğan bir bebeğe marathon birincisi ünvanını vermek..emeklemeden yürüdü,yürümeden koştu demek....

    bilmem anlatabildimmi????

    şimdi...
    adamın yaptıklarına lafım yok..güzel işler çıkarıyor ama....

    bence yüksek bir ihtimalle bu adama yaptığı motosikletlerden birinin motorunu söküp önüne koysanız topla bunu deseniz krankı pistonu segmanı şanzuman dişlilerini görünce afallayıp kalır..

    çünkü o motoru şasenin üstüne koyma işini yapıyor..motoru imal etmiyor...

    yeri gelmişken ben plastik enjeksiyonda notebook dış kalıbını yapıp çinden de gerekli tüm ekran,anakart,hdd v.s (her ne gerekliyse) getirip o kendi yaptığım janjanlı allı pullu süslemeli değişik kasalara bunları yerleştirsem adınıda samet koysam 100 de 100 türk malı notebook yapmış olurmuyum???
    demekki olurum..hemen başlıyorum bu işe....
    abi bu işi şimdiki yapanlardan güzel yaparsan sana da helal olsun deriz
    hayat bir savaştır tek silahın aklın ve inancındır

  20. #20
    Samet Ağır - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Nisan 2008
    Şehir
    istanbul pendik
    Motosikleti
    YAMAHA YZF 1000 thunderace ,NC 750 S
    helal olsun denir ama 100 de 100 türk malı denmez değilmi???
    Biliyorsan konuş,ibret alsınlar...
    Bilmiyorsan sus ki,seni ADAM sansınlar...


    REKLAM ALANI
1. sayfa 123 SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)