FIM, Dorna ve IRTA MotoGP'de 250cc sınıfını 600cc motosikletlerin yarışacağı Moto2 kategorisine çevireceğini duyurduğunda, GP fanlarının çoğu burun kıvırıp, bunun mükemmel bir mücadelenin sonu olacağı, zirve yarışında yer almak isteyen pilotlar için adeta bir okul olan bu sınıfın yerinin doldurulamayacağı yönünde yorumlar yapmıştı. Özellikle Dorna'nın Moto2 için Honda'nın tek motor sağlayıcısı olacağını duyurması, takımların çoğunun da bu sınıfa soğuk bakmasına yol açan bir hata olmuştu.

Başvuru tarihlerinin resmen sona ermesinin ardından FIM 47 takım ve 91 pilotun katılımı için başvuru alındığını açıkladı. Bunlardan ikisi 2010 yılında 4 zamanlıların yanısıra yarışmalarına izin verilecek olan 250cc 2 zamanlı kategorisine ait (ve muhtemelen bunlar 2 takıma ücretsiz RSA motorlarını sağlayan Aprilia'lar).

6 uydu MotoGP takımı; Tech 3 Yamaha, Gresini Honda, LCR Honda, Pramac Ducati, Grupo Francisco Hernando Ducati ve Scot Honda da birçok 250cc takımı gibi iki kişilik takımları için başvuru yaparken, takımı Aspar adına Jorge Martinez gridde 3 yer istedi. Bir diğer iyi haber de Kenny Roberts'ın da bir Moto2 takımı için başvurmuş olması.

FIM, Dorna ve IRTA yetkililerinden oluşacak bir komite, önümüzdeki Barselona yarışında toplanarak başvuruları değerlendirecek, çünkü her ne kadar göze hoş görünecek olsa da, özellikle MotoGP'nin sadece 18 motor bulunan gridiyle karşılaştırıldığında, 91 motoru bir gride yerleştirmek başta güvenlik olmak üzere birçok soruna yol açacak.