SuperBike Donington'da Kenan düşerek yarış dışı kaldı - Kaza Anı Fotoğrafları
-
2008 Dünya Superbike Şampiyonası'nda sezonun 11. ayağı olan Avrupa GP'si bu hafta sonu İngiltere'nin Donington Park pistinde gerçekleştirildi.
Burada yapılan ilk yarış bir süre durduruldu ve yarış tekrar başlatıldı. Yarışın tekrar başlatılmasının ardından Troy Bayliss yarışı kazanan isim oldu.
Podyumun 2. basamağına, burada özel izinle yarışan Rizla Suzuki sürücüsü Tm Sykes çıkarken Max Biaggi 3. oldu.
Kenan Sofuoğlu ise Donington'da kötü performans gösterdi ve daha ilk başlarda yarış dışı kaldı.
Yapılan 2. yarışta ise yağmur etkisini oldukça fazla gösterdi ve yarış aşırı yağmurlu bir hava altında başladı. İlk yarışta düşerek yarış dışı kalan Kiyonari, 2. yarışta üstün performansla damalı bayrağı ilk gören isim olurken onu podyumda Crutclow ve Corser takip ettiler.
Avrupa GP 1. Yarış
1 21 Bayliss T. (AUS) Ducati 1098 F08 29'55.384 (153,267 kph)
2 66 Sykes T. (GBR) Suzuki GSX-R1000 k 1.266
3 3 Biaggi M. (ITA) Ducati 1098 RS 08 28.636
4 36 Lavilla G. (ESP) Honda CBR1000RR 33.566
5 34 Kagayama Y. (JPN) Suzuki GSX-R1000 35.966
6 96 Smrz J. (CZE) Ducati 1098 RS 08 36.034
7 10 Nieto F. (ESP) Suzuki GSX-R1000 36.442
8 91 Haslam L. (GBR) Honda CBR1000RR 41.633
9 31 Muggeridge K. (AUS) Honda CBR1000RR 42.075
10 80 Ellison J. (GBR) Honda CBR1000RR 43.476
11 94 Checa D. (ESP) Yamaha YZF-R1 1'12.578
12 86 Badovini A. (ITA) Kawasaki ZX-10R 1'13.147
13 38 Nakatomi S. (JPN) Yamaha YZF-R1 1'34.664
14 88 Aoyama S. (JPN) Honda CBR1000RR 1'56.726
RET 111 Xaus R. (ESP) Ducati 1098 RS 08 22.031
RET 13 Iannuzzo V. (ITA) Kawasaki ZX-10R 1'27.258
RET 73 Zaiser C. (AUT) Yamaha YZF-R1 2'45.407
RET 57 Lanzi L. (ITA) Ducati 1098 RS 08
RET 44 Rolfo R. (ITA) Honda CBR1000RR
RET 84 Fabrizio M. (ITA) Ducati 1098 F08
RET 11 Corser T. (AUS) Yamaha YZF-R1
RET 100 Tamada M. (JPN) Kawasaki ZX-10R
RET 41 Haga N. (JPN) Yamaha YZF-R1
RET 7 Checa C. (ESP) Honda CBR1000RR
RET 194 Gimbert S. (FRA) Yamaha YZF-R1
RET 76 Neukirchner M. (GER) Suzuki GSX-R1000
RET 9 Walker C. (GBR) Honda CBR1000RR
RET 55 Laconi R. (FRA) Kawasaki ZX-10R
RET 50 Lynn M. (USA) Honda CBR1000RR
RET 22 Morelli L. (ITA) Honda CBR1000RR
RET 35 Crutchlow C. (GBR) Honda CBR1000RR
RET 23 Kiyonari R. (JPN) Honda CBR1000RR
RET 54 Sofuoglu K. (TUR) Honda CBR1000RR
Avrupa GP 2. Yarış
1 23 Kiyonari R. (JPN) Honda CBR1000RR 40'26.508 (137,277 kph)
2 35 Crutchlow C. (GBR) Honda CBR1000RR 2.261
3 11 Corser T. (AUS) Yamaha YZF-R1 9.727
4 80 Ellison J. (GBR) Honda CBR1000RR 20.227
5 84 Fabrizio M. (ITA) Ducati 1098 F08 27.475
6 3 Biaggi M. (ITA) Ducati 1098 RS 08 28.051
7 36 Lavilla G. (ESP) Honda CBR1000RR 30.922
8 111 Xaus R. (ESP) Ducati 1098 RS 08 38.353
9 7 Checa C. (ESP) Honda CBR1000RR 50.196
10 66 Sykes T. (GBR) Suzuki GSX-R1000 k 57.346
11 57 Lanzi L. (ITA) Ducati 1098 RS 08 1'03.093
12 96 Smrz J. (CZE) Ducati 1098 RS 08 1'06.697
13 44 Rolfo R. (ITA) Honda CBR1000RR 1'08.057
14 76 Neukirchner M. (GER) Suzuki GSX-R1000 1'15.276
15 55 Laconi R. (FRA) Kawasaki ZX-10R 1'38.848
16 100 Tamada M. (JPN) Kawasaki ZX-10R
17 88 Aoyama S. (JPN) Honda CBR1000RR
18 38 Nakatomi S. (JPN) Yamaha YZF-R1
19 34 Kagayama Y. (JPN) Suzuki GSX-R1000
RET 31 Muggeridge K. (AUS) Honda CBR1000RR
RET 91 Haslam L. (GBR) Honda CBR1000RR
RET 94 Checa D. (ESP) Yamaha YZF-R1
RET 10 Nieto F. (ESP) Suzuki GSX-R1000
RET 50 Lynn M. (USA) Honda CBR1000RR
RET 9 Walker C. (GBR) Honda CBR1000RR
RET 21 Bayliss T. (AUS) Ducati 1098 F08
RET 41 Haga N. (JPN) Yamaha YZF-R1
RET 73 Zaiser C. (AUT) Yamaha YZF-R1
RET 86 Badovini A. (ITA) Kawasaki ZX-10R
RET 22 Morelli L. (ITA) Honda CBR1000RR
RET 194 Gimbert S. (FRA) Yamaha YZF-R1
RET 13 Iannuzzo V. (ITA) Kawasaki ZX-10R
Kaynak:trf1.net
Reklamlar
-
Üzücü... Geçmiş olsun diyelim... Sağlık olsun...
-
-
abi ne bu şansızlık bu adamda yahu inşallah seneye başarılarını izleriz zaten 3. sürücü olmasına içten içten tav oluyorum
One Turk .. Against The World .. !!..
elverengin@gmail.com
-
Manavgat şimdilik . . .
oğuz-antalya & ChİpSEt07 ( erdal)
-
Motosiklet Eğitmeni
belo adlı üyeden alıntı
abi ne bu şansızlık bu adamda yahu inşallah seneye başarılarını izleriz zaten 3. sürücü olmasına içten içten tav oluyorum
Kenan 3. sürücü değil.
Bu nedenle ortada tav olacak bir şey de yok.
Adamlar sırf Kenan'ı SBK'da yarıştırabilmek için 2. bir takım kurdular.
Yani Kenan takım arkadaşları olarak görünen şahsiyetlerle aynı takımda yarışmıyor.
Bir nevi kendi takımında yarışıyor diyebiliriz.
Bir diğer konu da şu.
Diğer kafaya oynayan markalar fabrika takımları.
Kenan'ın takımı ise kendi motorları ile yarışıyor.
Fabrika desteği yok.
Yani Kenan'ın şu an bulunduğu pozisyonu ve takımın ona verdiği değeri küçümsemeyin...
Fabrika desteği olmamasına rağmen bulundukları yeri hele hiç küçümsemeyin....
Daha önce başka bir topicte yazmıştım, buraya da tekrar yazayım.
Ben Kenan'ın 600cc SS kategorisine tekrar dönmesinden yanayım.
Bunun nedeni başarısız olduğunu düşündüğümden değil.
Kenan'ı MotoGp de görmek istemem.
Bir kaç sezon sonra MotoGp ye 600cc kategorisi konulacak.
Kenan MotoGp'ye sürdirekt favori olarak gidecektir.
Oysa burada en fazla SBK şampiyonu olabilir.
Yani geleceği açısından öbür taraf daha iyi.
Bir an önce ince ve detaylı düşünerek, kendisi için en doğru kararı vermesini diliyorum.
İnşallah bir Türk gibi,
"elalem ne der?"
diye düşünmez de
bir profesyonel gibi Geleceğini düşünür....
Ne karar verirse versin, her zaman dim dik arkasında olacağız.....
Küçük hırsız el feneri, büyük hırsız deniz feneri kullanır.
Ancak her ikisininde çalışması için ampul gerekir.(Cosinus)
-
coq adlı üyeden alıntı
Daha önce başka bir topicte yazmıştım, buraya da tekrar yazayım.
Ben Kenan'ın 600cc SS kategorisine tekrar dönmesinden yanayım.
Bunun nedeni başarısız olduğunu düşündüğümden değil.
Kenan'ı MotoGp de görmek istemem.
Bir kaç sezon sonra MotoGp ye 600cc kategorisi konulacak.
Kenan MotoGp'ye sürdirekt favori olarak gidecektir.
Oysa burada en fazla SBK şampiyonu olabilir.
Yani geleceği açısından öbür taraf daha iyi.
"Görmek isterim" olacaktı herhalde... Ben mi yanlış anlıyorum yoksa? Sanki cümlenin devamı "görmek isterim" gibi olmalıymış diyor ama, anlamadım yahu.
MotoGp 800 veya 900cc. (hani şu Rossi'lerin falan yarıştığı) değil mi? O klasmanda mı görmek istemiyorsun coq abi? yarışlara pek ilgim yok o yüzden konuya tam hakim değilim belki de o yüzden anlamadım. Benim bildiğim
"Supersport"= 600cc. racing stok motosikletlere bir kaç modifiye yapılarak yapılan turnuva... Eskiden Kenan'ın yarıştığı turnuva.
"Superbike"= Yine 1000cc. racing stok motosikletlere izin verilen modifiyeler yapılarak gerçekleştirilen turnuva.
"MotoGp"= Burada zannedesem 2t 250cc. var, bir de özel yapım v5 silindirli 900cc.'lik makinalar yarışıyor. Yani bu yarışın içinde de ayrı katogoriler var. Şimdi soru şu; Kenan bu işin neresinde olmalı, yani Motogp de olmamalı mı? Yoksa MotoGp dediğimiz şey sadece 900cc.'lerin yarışı mı? Bir de motogp'de 600cc. klasmanı açılırsa "supersport"tan farkı ne olacak?
Bir de futbola benzetirsek, prestij bakımından. "supertspor"=inter toto, "Superbike"=Uefa Cup, "MotoGp"=Şampiyonlar ligi dersek. MotoGp içinde ki 600cc. kalsmanını prestij olarak domestik lige benzetebilr miyiz? yani bu yarışlara gönül verenler, MotoGp 600cc. klasmanını kendi liginde şampiyon olmak kadar prestijli görecekler mi? Yani bakış açıları ne olacak? İnter Toto kupası mı? Lig şampiyonluğu mu? Mesela bu baz da bir örenk alsam nasıl olur?
Anlamasam da Kenan nasıl başarılı olacaksa onu yapsın, Allah yolunu açık etsin. Sonuçta başarı kazanması, adının duyulması, dolaylı olarak moıtosikleti tanıtıyor ve ona olan saygıyı artırıyor bilinç altında insanımızın...
Not: Ulem, sadece abi galiba yanlış yazmışsın deyip geçecektim hesapta, bir dünya soru çıktı yahu... Neyse cevaplayabilirseniz ne mutlu...
-
omzunu tutuyor da umarım ciddi bi sakatlığı yoktur ya.
Miami Florida Atlanta Georgia Raleigh North Carolina...
-
Motosiklet Eğitmeni
-
Şimdi anladım, teşekkürler... Bir virgül nelere kadirmiş hakkaten ya da sona eklenecek bir -dir eki. Buna "uff" dediğine göre bizim diğer sorular yattı gibi...
-
Motosiklet Eğitmeni
dgrmr adlı üyeden alıntı
Şimdi anladım, teşekkürler... Bir virgül nelere kadirmiş hakkaten ya da sona eklenecek bir -dir eki. Buna "uff" dediğine göre bizim diğer sorular yattı gibi...
Ben sorduğun sorudan dolayı bunalıma girdiğimden diğer sorulara bakmadım bile.
Fakat şimdi baktım.
Yarış dünyasıyla çok alakalı olmadığın için bu soruları sorman da son derece normal.
Halbu ki kazın ayağı öyle değil.
SBK ve MotoGp yarışlarını şampiyonlar ligi ve UEFA olarak algılamak yanlış olur.
Ben bunların detaylı açıklamasına girmeyeceğim.
Burada konu Kenan olduğu için sadece onunla ilgili fikirlerimi beyan edeyim.
Kenan'ı MotoGp de görmek istemem orasının dünya kupası, diğerinin avrupa kupası, ya da orasının Şampiyonlar ligi diğerinin UEFA olduğu için değil.
MotGp yapısı gereği daha çok paranın döndüğü bir organizasyon.
Neden böyle?
Çünkü orası geleceği gösteren bir zaman tüneli.
Bu gün motosikletlerinizde kullandığınız teknolojilerin hemen hepsi orada geliştirildi.
Bu nedenle bir sürü firma oraya büyük paralar döküyor.
Kenan ise şampiyon olana kadar neredeyse boğaz tokluğuna yarıştı.
Halbu ki bu işler büyük paralarla dönüyor.
Aradaki farkı rakamla ifade etmek gerekirse güzel bir örnek var.
Rossi geçtiğimiz aylarda 20 milyon dolar civarında bir vergi cezası yedi.
Bu rakam için söylediği ise;
"önemli değil,küçük bir unutkanlık, hemen öderim"
oldu.
Kenan ise bırak 20 milyon doları, acaba 2 milyon doları bir arada gördü mü?
600cc 1000cc den çok daha fazla satan bir kategori.
Yani MotoGp de çok büyük paralar dökülecek bir segment.
Kenan'da bu paralardan en çok payı alabilecek potansiyelde.
Şimdi durum böyleyken, SBK da ömür tüketmek pek akıllıca değil.
Yani bana öyle geliyor.
Yarın biri çıkar.
"Sen öyle diyosun ama bi de işin bu tarafı var"
der.
Bana da mantıklı gelebilir.
Ama şu an kafam bu yönde çalışıyor.....
Önümüzdeki ay Kenan buraya geliyor.
Kendisinin fikrini de soracağım tabii ki....
Küçük hırsız el feneri, büyük hırsız deniz feneri kullanır.
Ancak her ikisininde çalışması için ampul gerekir.(Cosinus)
-
Sonuçta ne kadar prestij, o kadar ilgi... Ne kadar ilgi, o kadar sponsor. Ne kadar sponsor, o kadar para ve tabi ne kadar hepsi, o kadar gelişme... Aslında hesap aynı hesap gibi de atladığım bir yer de olabilir, bilemiyorum. Sonuçta Şampiyonlar Liginde dönen parayla, UEFA kupasında dönen para bir değil. Bunu da büyük takımların yarışması ve sonucunda orataya çıkan ilgi ve bunun sonucunda çıkan sponsor, ..... zincirine bağlayabiliriz yani...
Ben futbol'a benzetmeden bunu anlayamam hayatta, mecburum ne yapayım.
-
Motosiklet Eğitmeni
Yatıp, özgürce uyumak istiyorum.
Ama
konu yanlış yerlere geleceği için ekleme yapmak mecburiyetindeyim.
MotoGp'de prototip motorlar yarışır.
Yani bu motosikletler sokakta satılan motosikletler değildir.
SBK ve Süper Stok dan ilk ayrıcalıklı farkı budur.
Markalar bu platformda geliştirdikleri teknolojileri yarıştırırlar.
Fakat bu markalardan kastım sadece motosiklet markaları değildir.
Petrol ürünleri üreten markalar, fren sistemleri,süspansiyon sistemleri, lastik üreticileri gibi bir çok sektör yarışır bu platformda.
Hatta kask üreticileri, bot üreticileri, tulum ve diğer koruma malzemeleri üreticilerinin ürünlerinin geleceğini gösteren bir vizyondur burası.
Bu nedenle diğer yarış türleriyle karıştırmamak gerekir.
İlla futboldan örnek vermek gerekirse;
Nike,Adidas, Puma gibi bilindik markaların, mağazalarda satılmayan ama gelecekte satacakları ürünleri gösterdikleri ve denedikleri bir ARGE ve reklam merkezi demek daha doğru olur.
"Bakın bizim kramponumuzla topa vurduğunuzda top kendi kendine kaleye gidecek"
iddiasının resimlerle gösterimidir.
Bizim formamızla hızlı koşacaksınız.
Bizim kramponumuzla,topu doksana takacaksınız.
Bunun gibi şeyler.
MotoGP'ye uyarlarsak;
Bizim motor yağımız daha iyi koruyacak.
Bizim benzimizle daha fazla performans alacaksınız.
Bizim fren sistemlerimizle daha iyi duracaksınız.
Bizim süspansiyonlarımızla daha stabil gidebileceksiniz.
vs.
vs.
Yani bakın biz gelecekte sizler için bunları üretiyoruz.
Cümlesinin meydan yeridir MotoGp.
Dolayısıyla en büyük parada burda döner...
Sonra devam ederiz.
Bu kadar değil elbette....
Ama benden bu kadar şimdilik.....
Küçük hırsız el feneri, büyük hırsız deniz feneri kullanır.
Ancak her ikisininde çalışması için ampul gerekir.(Cosinus)
-
Olsun.Hayatta düşmeyen yoktur.Önemli olan düştükten sonra kalkmasını bilebilmek.Ve Kenan bunu hepimizden daha iyi biliyordur eminim...
"Geçmişini hatırlamayanlar onu tekrardan yaşamaya mahkumdurlar". -Santayana
-
düşenin dostu olmazz ahhh ahhh kenancım Allah yardımcın olsun
-
İkinci yarışa yetişebildim, ancak bu sefer TRT'den takip edebildim.
Yılların TRT sunucuları yarış anlatımında çok eksiktiler. Kenan'ın düştüğünü yarış tamamlanınca öğrendim ancak. Umarım iyidir.
-
geçmiş olsun tek temsilcimiz..
GöLgELErDe ıŞıKlAr kaDaR ÖnEmLiDiR.
-
Motogp 600cc'ye kesinlikle geçmesi taraftarıyım..
-
-
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)