sıfır km motosikletim ayıplı çıktı ne yapmalıyım?
-
öncelikle s.a herkese.0 km tvs apache aldım 25 gün önce.aldığım günden beri motor kısmında bi ses var birkaç kere ustaya telefonda anlattım fakat sübaplardandır dedi ve önemsemedi.çıt çıt diye bi ses.servise gittim sesi dinledi biraz sübap dedi.ben ikna olmadım çünkü ilk motorum değil ve sübap sesi böyle olmaz.2 tane apache kullandım ve bendeki sesi dinlettim.sonuç olarak ses normal değil. sübap sesi olmadığına kanaat getirdik.11 gün önce tekrar servise gittim motor 500 km deydi.yağı değişti falan ustaya iyice ve dikkatli dinle sesi dedim.dinledi ve sübap ayarı yaptı falan ses hala var.usta da normal olmadığını anladı ve motor serviste kalacak sorunu bulacağım dedi.tamam dedim motoru bıraktım.akşama aradım sorun ne dedim.egzantrik kısmında bi yay varmış gevşekmiş üretim hatası olarak.garanti kapsamında yeni parça ile değişecek dedi ve faks çekti merkeze parça istedi.o günden sonra 12 gün geçti ortada parça yok daha aradım merkezi ilgileneceğiz dendi ama sonuç aynı.
şu durumda ihtarname çekip değişim istememi tavsiye ettiler.avukatta aynı görüşte.sizce ne yapmalıyım.tam 25 26 gün oldu motoru alalı.1ay zamanım varmış değişim için.yarın son defa merkezi arayıp değişim isteyeceğim ya da ihtarname çekeceğim diyeceğim.1 hafta daha beklesem belki parça gelecek ama gelmeme ihtimali de var.gelmediği taktirde hem süre dolmuş olacak hem motor hala serviste yatıyo olacak. yardımlarınızı bekliyorum teşekkürler şimdiden...
Reklamlar
-
-
Yarın ilk iş ihtarname çek. Yoksa değişim hakkın yanar. Adamlar da zaten buna uğraşıyor.
-
maxi97 adlı üyeden alıntı
Yarın ilk iş ihtarname çek. Yoksa değişim hakkın yanar. Adamlar da zaten buna uğraşıyor.
Katılıyorum
-
Bu motorlar ekonomik üretim motorlar, biraz toleranslı olarak üretiliyorlar zamanla parçalar birbirine alışıyor. Benim motorum da aldığımda çok daha zırıltılı çalışıyordu, motor soğukken dişlilerden çıtırtı sesleri gelirdi, soğukken gazı bırakınca harrr diye sürtme sesi gelirdi, ama motor 3 bin km'ye geldi inanılmaz toklaştı sesi. Bu motorlara biraz zaman tanıyın yeniyken normal dışı sesler yapabilirler, her yağ değişiminden sonra motorun biraz daha yumuşadığını hissedeceksiniz. paniğe kapılmayın o parça da elbet bir gün gelir garantiden, hem bir yay dediğin kaç kuruştur gerekirse cebinden ödersin, fazla cimriliğin anlamı yok.
-
bence ihtarname çek gitsin bi dünya para vermişsin hakkını sonuna kadar ara
hayat bir savaştır tek silahın aklın ve inancındır
-
Mengu16 adlı üyeden alıntı
Bu motorlar ekonomik üretim motorlar, biraz toleranslı olarak üretiliyorlar zamanla parçalar birbirine alışıyor. Benim motorum da aldığımda çok daha zırıltılı çalışıyordu, motor soğukken dişlilerden çıtırtı sesleri gelirdi, soğukken gazı bırakınca harrr diye sürtme sesi gelirdi, ama motor 3 bin km'ye geldi inanılmaz toklaştı sesi. Bu motorlara biraz zaman tanıyın yeniyken normal dışı sesler yapabilirler, her yağ değişiminden sonra motorun biraz daha yumuşadığını hissedeceksiniz. paniğe kapılmayın o parça da elbet bir gün gelir garantiden, hem bir yay dediğin kaç kuruştur gerekirse cebinden ödersin, fazla cimriliğin anlamı yok.
olayın cimrilikle alakası yok. ben sıfır km motor almışım 12 gündür serviste yatıyo binemiyorum.onu geçtim ses öyle alışmayla düzelecek bi ses değil anormal bi ses ve üretim hatası.garanti kapsamında hemen yapsalar ona bile razıydım 12 gün ya nedir bu.ayrıca hiçbir apachede böyle bi ses yok yeniyken de olmamış.
ihtarname sonunda değişim yapmazlarsa mahkeme avukat uğraş dur. onu da göze alamadım açıkçası.yarın merkezi arayıp birkaç gün içinde parçayı yollamazsanız hukuki işlemlere başlıyorum demeyi düşünüyorum onların tavrına hareketine göre bir şeyler yapacağım artık.başına böyle bi olay gelen ya da tanıdıklarından duyan varsa paylaşşın zahmet olmazsa öğrenmiş olurum en azından.
-
Ihtarname çekerseniz elinizde kanıt olur. Mahkeme tüketici mahkemesi. Avukat şu bu olmaz. Hakim belge ister siz toplar verirsiniz ve derdiniz çözülür. Bu kadar basit. Ihtarname de büyük bir kozdur. Ipten adam alan bir avukat gibi.
-
Hocam hukuki yönden bilgim yok.Ancak ihtarname çekmek iyi gibi.Bu tür sorunlarda pek ilgili değil firmalar.Siz bastırıp hakkınızı arayın.Değişim isteyin derim.
-
Benim bildiğim garanti durumunda satıcının ürünün parçasını değiştirmek için bir ay yasal süresi var. Genelde de firmalar bunu yapmak için son güne kadar bekler. Bu bir ay süresinde sorun giderilmezse ancak o takdirde ürünü yenisiyle değiştiriyorlar. Bu süre içerisinde yasal bir hakkın yok, boşa uğraşırsın.
Bu alltaki de mondial'in garanti şartları, TVS'nin de buna yakındır muhtemelen. Motoru alırken bir garanti belgesi almış olman gerek onu bir okumanı tavsiye ederim. Mondial'in de benzerdir. Motoru değiştirmeden önce 20 iş günü tamirat zamanı var mondialde; haftasonları iş günü değil. Senin motor da toplamda 1 ay serviste yatabilir, bu süre dolmadan ya da tamir edilemeyecek bir durumda olduğunu servis belirtmeden motoru değiştirmezler.
http://www.mondialmotor.com.tr/compo...-sartlari.html
-
pardon da ıhtarnameyı ne dıye cekıceksınız acaba sızın bır aylık surenız malı begenmedım ıade edebılırım dıe gecen kanunı bır haktır buda ayakkabı telefon vs olur ambalajına zarar verılmemısse der.motorlu tasıtta olması bıraz bana ımkansız geldı.Motor suan ayıplı mala gırmıyor tamır suresı yasal tuketıcı kanununa gore 30 gundur ancakbu surede madurum dıye yerıne bır baska motor ısteme hakkınız olabılır ıdareten bır malın ayıplı mal olması ıcın aynı arızayı bır yıl ıcınde 3 kez farklı arızayı aynı ıcınde 5 kez yapmasu gerekır kı sızın urunun bedelını yada muadılını ısteme hakkınız olsun.
-
ISOTLARA mail at 5465976160 beni bi ara
-
cbf varken ybr varken ne apachisi ya, hiç servisin stoğunda olmayan kritik bi yedek parçanın temin imkanını, temin süresini, araştırmadın mı motoru almadan önce ? Lütfen yetkili servis hizmeti, parça temini, müşteri memnuniyeti gibi konuları önemsemeyen firmaların mallarını satın alarak bu firmaların büyümesine katkıda bulunmayalım. Yeni alınmış sıfır bi motorun ufacık bi motor parçası temin edilemiyor, motor günlerdir yatıyor ve bunun için kanuni yollar hukuk falan deniliyor. Yazık günah ya.
---------- Mesajlar birleştirildi - 11:27 ---------- bir önceki mesaj zamanı 11:09 ----------
O kadar yazmışım, ne yapmalıyım soruna cevap vermemişim. Parça ne zaman gelirse gelsin, motorunu eksiksiz yaptırıp, km de daha düşük ken hatta neredeyse motor sıfırken motorunu satmalı, benzer bi sıkıntı ile tekrar karşılaşmamak için ybr veya cbf almalısın.
-
Pire icin yorganı yakalim yani
-
ERROR88 adlı üyeden alıntı
Pire icin yorganı yakalim yani
Motorun 2-3 hafta serviste yatacak ve sen bu olaya pire için yorgan yakmak diyeceksin öylemi ? Beklenen parçanın 12 günü geçtiği halde hala gelmemesi, ne zaman geleceğinin bilinememesi, motorun bu süre içinde serviste yatıyor olması sence pire misali ufak bi sorunsa yakma o zaman, para senin, mal senin (mesela yani). Hani hava mevsim yine Allahtan yaz değil de, Haziran da temmuzda motorun 2 hafta parça beklesin bak noloyor, pireyi bırak, gidip bayiyi bile yakarsın. Tabi Allah kimsenin başına böyle bi dert vermesin. TVS aldı diye veya parça temini sıkıntı olan bi marka model aldı diye ama, ne yazık ki hiç araştırmadan böyle markaları alarak büyümelerine, barınmalarına, sektörde aktif olmalarına sebep oluyor, servis ve parça ihtiyacımız olduğunda bekleyeceğimizi bile bile bu marka ve modeli almaktan vazgeçmiyoruz. Dolayısıyla kullanıcı olarak bizlerde suçluyuz.
-
Bunlar kul yapısı tabi ki hatalı olanları çıkacaktır içlerinde koca honda bu sorunlu cbf leri sürdü her gün bir başlık okuyoruz cbf ile ilgili ne yani hondayı silelim mi kafamızdan ki beni kendinden soğuttu son günlerde honda commuter politikası ile cb125e nedir yahu bildiğin tarla motoru bağa bahçeye sürmelik ayıp..
Tvs firması zaten büyük önyargılarla piyasaya girdi hali hazırdaki modeli piyasadaki tüm commuterlerden hem estetik açısından hem performans açısından ileride biraz objektif olalım şimdi bu markayıda tu kaka derseniz geriye gene yamaha honda tekeli ve dayattığı onlarca yıldır değiştirmedğiği makinalara kalcaz bırakın adamlar girsin piyasaya tutunsun yeni modeller gelsin millet farklı motorlara binsin alt segmentte olsa farklılık yenilik iyidir.
12 gün çok uzun bir süre değil ki ybr cbf hariç diğer modeller için işte fazer olsun yada cbf1000 böyle modeller için koca japonlar dahi 1 ay parça için beklettiği olmuyor mu insaf diyorum amaç bağcıyı dövmekse o ayrı.
Benim ybr ve çoğu ybr motor kısmındaki bilyalar dandik özellikle krank bilyası ve belirli km sonrasında ses çıkarmaya başlıyor ne oldu şimdi piyasanın en sağlam modeli ybr ve yamaha silelimmi.
Her güzelin bir kusuru vardır kusurlar kim minimuma indirgerse o alır götürür ki apache devrim niteliğinde bir kasa getirdi kendini geliştirdi ybr 10 yıldır itelediği kasayı dahi değiştirmek zorunda kaldı bu yüzden dijital km saati olayı mesala ne büyük gelişme bunları da göz ardı edemezsiniz.
"Önü yoktan sonu boktan bu kuru davadan,
utanır gayret-i güfranla cehennem de geçer. "
Psychedelic Gececi
-
Apaciden ybrden cbf ten bahsediyoruz, fazeden ,rr 1000 den değil, sınıflar farklı. karıştırmayalım. Yanlış karşılaştırma. ybr cbf genelde günlük kullanım için alınır. işe gidip gelinir, hatta iş için alınır kuryelik yapılır, ekmek kazanılır, çarşı pazar yaz kış gezilir. Dolayısıyla bu seviyede haftalarca parça beklememelidir. Bu modellerin böyle lüksleri yok. rr olsa fazer olsa parça bekleyen anlarım. Genelde sezondan sezona hafta sonları hobi olarak binilir, bu motor sahibi olan kişinin genelde zaten bi arabasıda vardır. Motorunun o an parça bekliyor olmasının sıkıntısını hissetmez bile.
Genellikle ülkemizde bazı markalarının özellikle pahalı modellerininin yedek parça sıkıntısı olduğu bilinir, lazım olursa pahalıdır ve parça genellikle beklenir, beklenmesi gerektiği de bilinir. Bunu kabul etmek istemesekte bazı marka ve modellerin parça temin imkanlarındaki kısıtlarını biliriz. Ama kardeşim yani adam motor almış işine gidip gelmek için, kuryelik yapıyor ekmeğini kazanmak için, günlük ihtiyaçlarını görmek için, parçamı beklesin yani ya. Yapmayın. Benim 2. cbf im. ve servisin elinde olmayan parçayı en uzun 3 gün bekledim. Ha bu kadar olur. Kabul ediyorum hiç bir servis parça stoklu çalışmıyor. Her serviste tüm parçalar yok. Kabul ederim. Ama yani ybr cbf tvs nin de parçası 3 bilemedin 5 gün hadi beklenir. Ya belki bu sıkınmtı yazın ortasında olacaktı, o zaman ne yapalım yani 3-5 hafta parça bekleyen yatan motorun dijital km saatinin üzerine mi oturalım yaz ortası. Her güzelin bi kusuru olur ok. Ybr nin cbf inde var fakat, commuter sınıfı bi motorun sıkıntısı bu asla olamaz. Olmamalı. Bu sıkıntı bilinerek alınmış ise bence alenen yanlış tercihtir. Kimse kusura bakmasın. Bende ikinci cbf imi almadan TVS alma seçeneği aklımdan geçti. Peki ben neden gittim buna rağmen 2. kez cbf aldım da tvs almadım. Hangi parçayı istersem istiyim en kritik parça bile kargo ile 2. günde kapımda, bu imkanımın olduğunu biliyorum da ondan.
-
Yamaha için fazer honda için rr neyse tvs için de apache rtr o'dur firmanın en üst gamında bu ürün takdir edersinizki bir asırlık geçmişleri yok Türkiye'de yaygın servis ağı,yedek parçası vs olsun olaya biir çok yönden bakmak mümkün sorunlu 2011 cbf 150 sıfır model alıp mağdur olanların içindede pek ala kurye olan ekmeğini bu işten kazanan adamlar olabilirdi yada bir kaç üst başlıkta cbf ile yolda kaldım diyen adam ne yapsınlar yaksınlar mı motorlarını Şimdi 10 tane adam rtr almış 9 u memnun 1 i sıkıntılı 12 gün olmuş henüz yasal olarak firmanın hakkı var ha daha erken yapma imkanı varken yapmıyorsa onun ayıbı prestij kaybıdır ama burdan girip külli firmaya yüklenmeyin bu arkadaşın gittiği servis sıkıntılı olabilir yada servisin gevşekliği olabilir şimdi ki aklım olsa ybr yerine sıfır km rtr alırdım bu kadar net söylüyorum.
"Önü yoktan sonu boktan bu kuru davadan,
utanır gayret-i güfranla cehennem de geçer. "
Psychedelic Gececi
-
Motorlar arıza yapar elbette, kul yapısıdır. Katılırım. Ama böyle durumlarda bizim bahsettiğimiz teknik servis desteği ve parça temin imkanı. Cbf kullanıcısı çok olduğundan tabiki sorunlu motorların oranıda tvs ye nazaran fazla. Bu gayet normal bi durum. Yine 10 taneden 1 tane cbf sorunlu, 10 taneden 1 tane tvs sorunlu. Piyasada 100 tane tvs varsa 300 tane cbf var. Elbette piyasada 10 tane sorunlu tvs varken 30 tane sorunlu cbf olacak. Tvs ilede ilgili bi çok ilk km lerde yaşanan sorun hikayesi biliyorum.
Yine anlatmak istediğim bu değil. Bir commututer motorun parça temin imkanında sıkıntı olmamalı. Varsada bu marka ve model satın alınmamalı derim.
-
ethemm76 adlı üyeden alıntı
cbf varken ybr varken ne apachisi ya, hiç servisin stoğunda olmayan kritik bi yedek parçanın temin imkanını, temin süresini, araştırmadın mı motoru almadan önce ? Lütfen yetkili servis hizmeti, parça temini, müşteri memnuniyeti gibi konuları önemsemeyen firmaların mallarını satın alarak bu firmaların büyümesine katkıda bulunmayalım. Yeni alınmış sıfır bi motorun ufacık bi motor parçası temin edilemiyor, motor günlerdir yatıyor ve bunun için kanuni yollar hukuk falan deniliyor. Yazık günah ya.
---------- Mesajlar birleştirildi - 11:27 ---------- bir önceki mesaj zamanı 11:09 ----------
O kadar yazmışım, ne yapmalıyım soruna cevap vermemişim. Parça ne zaman gelirse gelsin, motorunu eksiksiz yaptırıp, km de daha düşük ken hatta neredeyse motor sıfırken motorunu satmalı, benzer bi sıkıntı ile tekrar karşılaşmamak için ybr veya cbf almalısın.
www.motosiklet.net/forum/moto-sohbet/99704-cbf-150-ile-yolda-kaldim.html
Söylediklerinizi kendinizde mantıklı buluyormusunuz. O çok övdüğünüz honda da bile tonla sorun çıktı da tvs nin ufacık yayından mı rahatsız oldunuz anlamadım ki ben tamam tvs cbf den daha yakışıklı daha hızlı diye de böyle yapmanıza gerek yok hani
Konu sahibi değerli forum üyesi
Tamir süresi 30 iş günüdür (resmi tatil ve hafta sonları dahil değil)
Eğer 15 ile 20 iş günü ( başlangıç zamanı firmaya göre biraz değişmekte)
İhtar çekmene gerek yok sadece servise bırakırken sana garantiden şu parçanın değişmesi işlemi için alınmıştır plakası bilmemneyi sahibi şudur diye bi kağıt vermiş olmaları lazım. Sakın o kağıdı atma başınada bi iş gelmesin. Sonra 30 günü geçince ister aynı motosikletin 0km olanını ister para iadesini al.
Geçmiş olsun tez zamanda sorununu çözmen dileğiyle
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)