Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı
1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

Lastik ömrünüz ne kadar?

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1
    K o r @ y - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Şubat 2011
    Motosikleti
    ATOM KARINCA
    Merhaba sayın mt üyeleri..
    Sorum şu ; genel anlamda motosikletinizin gücüne göre değişmektedir ama kaç bin kilometrede lastik
    ihtiyacı duyorsunuz?

    Örnek verecek olursak ; '' yamaha ybr 125 esd / michelen / 20,000 km '' gibi belirtirsek bizde ortalama
    hangi motorun ne kadar sürede lastik eskittiğini öğrenebiliriz.Herkese iyi forumlar diliyorum


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    erro - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Haziran 2008
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    tracer 900
    güzel başlık...ve sanırım bu işin standardı 5 yıl mı zaman olarak...?
    K o r @ y bunu beğendi.

  3. #3
    K o r @ y - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Şubat 2011
    Motosikleti
    ATOM KARINCA
    Alıntı erro adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    güzel başlık...ve sanırım bu işin standardı 5 yıl mı zaman olarak...?
    Kullanıp eskitenler bilir.Mesala ben cbf150 motorumda duro marka lastikleri 20,000 km kullandım.Sonra değiştirdim.

  4. #4
    MotorKafa - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    22 Mayıs 2010
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    CBF 1000 FA
    Ben ortalama 2 yılda bir değişmesi gerektiğini biliyorum. Yani lastik ömrü, km bazında aşınmamış olsa dahi 2 yıldan sonra yumuşaklığını kaybettiğinden dolayı değiştirmek gerekiyor diye biliyorum.
    Benim lastiklere gelecek olursak GV 250 nin orjinal lastikleri olan shinko duruyor üzerinde.
    Motor 2005 model ve 30.000 km civarında.
    Yakında Fred Çakmaktaşın lastiğiyle takasa girmeyi düşünüyorum. Onun lastikleri muhtemelen daha güven vericidir
    Kerem Akın bunu beğendi.
    Motosikletli Kaplumbağa...

  5. #5
    özcan1980 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    06 Mart 2009
    Şehir
    Bursa / Çanakkale
    Motosikleti
    KLE 500
    üretim tarihinden itibaren raf ömrü 3 yıl , kullanım ömrü 2 yıl dır ve diş aralarında çatlaklar oluşmaya başlayıncaya kadar.
    search16 bunu beğendi.
    Doğduğunda Sen Ağlarken Herkes Gülüyordu.
    Öyle Bir Hayat Yaşa ki; Öldüğünde Herkes
    Ağlarken Sen Gülüyor Ol !

  6. #6
    K o r @ y - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Şubat 2011
    Motosikleti
    ATOM KARINCA
    Alıntı MotorKafa adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Ben ortalama 2 yılda bir değişmesi gerektiğini biliyorum. Yani lastik ömrü, km bazında aşınmamış olsa dahi 2 yıldan sonra yumuşaklığını kaybettiğinden dolayı değiştirmek gerekiyor diye biliyorum.
    Benim lastiklere gelecek olursak GV 250 nin orjinal lastikleri olan shinko duruyor üzerinde.
    Motor 2005 model ve 30.000 km civarında.
    Yakında Fred Çakmaktaşın lastiğiyle takasa girmeyi düşünüyorum. Onun lastikleri muhtemelen daha güven vericidir
    Ülkemizde araba olsun, kamyon olsun ,motosiklet olsun.. Lastik argoca kabaklaşmadan değiştirilmesi yasak İster 2 yıl ister 7 yıl
    Sende lastik konusunda bayağı yol yapmışsın ..Değişim zamanı geldi mi?

  7. #7
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    17 Şubat 2012
    Şehir
    antalya
    Motosikleti
    Yeni Gilera Runner 180 sp Arıyor :)
    Ya bu kullanan kişiye göre değişir çünkü Ben Full Lastik Yakarım çok zevk alıyorum.
    Ama ne zamanki Lastikçiye gidecek olursam yaa ne çabuk bitti bu lastikler diyorum.
    Bide motor Runner olunca Düz yolda bile lastik bitiyor

  8. #8
    K o r @ y - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Şubat 2011
    Motosikleti
    ATOM KARINCA
    Alıntı özcan1980 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    üretim tarihinden itibaren raf ömrü 3 yıl , kullanım ömrü 2 yıl dır ve diş aralarında çatlaklar oluşmaya başlayıncaya kadar.
    Evet hocam biliyorum.Demek istediğim bizler ne kadar km de değiştiriyoruz

  9. #9
    MotorKafa - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    22 Mayıs 2010
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    CBF 1000 FA
    Alıntı K o r @ y adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Ülkemizde araba olsun, kamyon olsun ,motosiklet olsun.. Lastik argoca kabaklaşmadan değiştirilmesi yasak İster 2 yıl ister 7 yıl
    Sende lastik konusunda bayağı yol yapmışsın ..Değişim zamanı geldi mi?
    Değişim zamanı gelmemi hacuu
    Ama bi insan evladıda çıkıp demedi ki; al kardeşim şu parayı, git motorunun lastiklerini yenile
    Sürekli ev taşımaktan motora para ayıramıyorum. Yoksa şimdiye altımda kesin bir harley vardı
    Motosikletli Kaplumbağa...

  10. #10
    erro - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Haziran 2008
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    tracer 900
    2 yıl olur mu hiç ya...araba lastiklerinin raf ömrü 10 yıl kullanım ömrü 5 yıl iken bu rakamlar çok düşük bence...

    bir de formata uygun gidelim arkadaşlar...

  11. #11
    MotorKafa - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    22 Mayıs 2010
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    CBF 1000 FA
    Alıntı erro adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    2 yıl olur mu hiç ya...araba lastiklerinin raf ömrü 10 yıl kullanım ömrü 5 yıl iken bu rakamlar çok düşük bence...

    bir de formata uygun gidelim arkadaşlar...
    Bana lastikçinin dediğiydi bu. Hatta raf ömrü 2 yıl demişti. Ama satış amaçlı olabilir tabi.
    Motosikletli Kaplumbağa...

  12. #12
    HaydarBıçak - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    03 Haziran 2011
    Şehir
    İstanbul - Ümraniye
    Motosikleti
    cbr125r
    arabaya daha yeni lastik aldım raf ömrü 3 yıl dediler 10 yıl nerden çıktı?

    motosiklette michelin lastik aldığımda ömrü 15000 km denilmişti
    İkincilik kaybedenler içindir...

  13. #13
    darkeagle - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    21 Haziran 2006
    Şehir
    Ev maltepe İstanbul yaşadığı yer: Şimdilik Dünyanın her yeri
    Motosikleti
    Goldwing
    Raf ömrü lastiğin nerede ve hangi koşullarda depolandığına bağlıdır. Elektrik trafolarının çevresi gibi yüksek ozan içeren ortamlarda veya açıkta, doğrudan güneş ışığına maruk bırakıldıkları hallerde lastikler özelliklerini çabucak kaybederler. Uygun koşullarda saklanan lastiklerin raf ömrü beş yıl civarındadır. 2 veya 3 yıl diyen satıcılar size eski lastği kakalıyor demektir.

    Yolla temasımızı sağlayan, bizi yolda tutan lastiklerimizin ne zaman değiştirilmesi gerektiği konusu da bu sebeple büyük önem taşıyor. Lastiklerimizin yüzeyindeki girinti ve çıkıntılar motosikletin modeline ve kullandığımız yollara göre değişklik gösterir. Lastik yüzeyindeki bu girinti ve çıkıntılar yolda tutunmamızı sağladığı gibi yağışlı havalarda suyun tahliyesini de yapar. İdeal diş boyu 2 milimetre üzeridir. 1-2 mm arası diş boyu lastiğimizin ömrünün ortalarında olduğunu gösterir. Lastiğimizdeki dişlerin boyu 1 mm'nin altına düşmüşse yeni bir lastik almanın zamanı gelmiş demektir.
    Ayrıca ikinci bir husus ta lastiklerde oluşabilecek çatlamalardır. Lastikler belirli bir zaman sonra ömürlerini doldururlar ve yapıları bozulur. Bu nedenle lastik özelliğini kaybeder ve yüzeyinde çatlamalar, yarıklar oluşur. İyi muhafaza edilmeyen, nemli ortamlarda fazla durmuş lastikler de standart ömürlerinden önce çatlama gösterebilirler. Eğer motosikletinizin lastiklerinde ciddi çatlamalar ve yarıklar oluşmaya başlamışsa lastiğinizi biran önce değiştirmeniz gerekiyor. Çatlamış ve özelliğini kaybetmeye başlamış lastiklerden güvenli bir yol tutuş beklemeniz imkansız.
    Son olarakta az km yapmış dişleri ilk günkü gibi duran ama garajda üç yıldır motorun üstünde duran lastiklerede veda etmeniz gereklidir.

    https://twitter.com/#!/MFMehmetoglu
    eray_uluyazı ve pea bunu beğendiler.
    Dilin söylediği veya kalemin yazdığı bütün üzücü kelimelerin içinde en üzücüsü şudur,KEŞKE"

  14. #14

    Üyelik
    01 Nisan 2008
    Soru güzel de bundan hareketle bir standarda varmak mümkün değil...
    Bir defa ön lastik ile arka lastik farkını dikkate almak lazım... Önün 5.000 km gittiği bir ortamda arka lastik 3.000'i geçemeyebilir...
    Kullanım tarzı hepsinden daha önemli...
    Aynı motorda aynı lastik ve iki farklı kullanıcı arasındaki fark herkesi şaşırtabilir...
    Bir de lastiklerin havası...
    Ayrıca motosikletin tipi ve ağırlığı...
    Bunları mukayesede nasıl dikkate alacağız..?
    Ama yine de yanıtlardan bir anlam çıkarmaya çalışalım bakalım...
    Yanıtları bekleyelim ve görelim...

  15. #15
    K o r @ y - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Şubat 2011
    Motosikleti
    ATOM KARINCA
    Alıntı kole301 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Soru güzel de bundan hareketle bir standarda varmak mümkün değil...
    Bir defa ön lastik ile arka lastik farkını dikkate almak lazım... Önün 5.000 km gittiği bir ortamda arka lastik 3.000'i geçemeyebilir...
    Kullanım tarzı hepsinden daha önemli...
    Aynı motorda aynı lastik ve iki farklı kullanıcı arasındaki fark herkesi şaşırtabilir...
    Bir de lastiklerin havası...
    Ayrıca motosikletin tipi ve ağırlığı...
    Bunları mukayesede nasıl dikkate alacağız..?
    Ama yine de yanıtlardan bir anlam çıkarmaya çalışalım bakalım...
    Yanıtları bekleyelim ve görelim...
    Zaten ilk başta belirttim .. Soru çok basit
    Bende ybr 125 var ben bu motora michelen marka lastikle 20,000 km kadar gidiyorum. (ben sakin kullanıyorum)
    Sende 600rr var metzeler ile 10,000 gidiyorsun.. (Normal kullanıyorum)
    Başka bi arkadaşta FZ6 fazer var .. Michelen lastik ile yüksek devirli kullanıyor 7000 km yapıyor..
    Bunların hepsi örnekti...

    Ön arka lastik olayına girersek ,zaten işin içinden çıkılmaz.. Kesin bir fikir vermese bile sadece hangi motor hangi marka ile ne kadar km yapıyor..

  16. #16
    kurubuz - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    11 Aralık 2008
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    CBF1000FA
    Büyük motorlarda hem lastiğin hamurunun daha yumuşak oluşu hem de kullanım tarzından dolayı ömrü 10000 en fazla 15000 km dir. Ancak küçük motorlarda bu 20 binleri buluyor, 30 bin yapan da gördüm.

  17. #17
    K o r @ y - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Şubat 2011
    Motosikleti
    ATOM KARINCA
    Alıntı HaydarBıçak adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    arabaya daha yeni lastik aldım raf ömrü 3 yıl dediler 10 yıl nerden çıktı?

    motosiklette michelin lastik aldığımda ömrü 15000 km denilmişti
    Haydar kardeşim senin şu avatarı yeni farkettim.. 2 defa elim forumu okurken ekrana gitti (sinek var diye)

  18. #18
    HaydarBıçak - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    03 Haziran 2011
    Şehir
    İstanbul - Ümraniye
    Motosikleti
    cbr125r
    Alıntı darkeagle adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Raf ömrü lastiğin nerede ve hangi koşullarda depolandığına bağlıdır. Elektrik trafolarının çevresi gibi yüksek ozan içeren ortamlarda veya açıkta, doğrudan güneş ışığına maruk bırakıldıkları hallerde lastikler özelliklerini çabucak kaybederler. Uygun koşullarda saklanan lastiklerin raf ömrü beş yıl civarındadır. 2 veya 3 yıl diyen satıcılar size eski lastği kakalıyor demektir.
    bence mantık tam tersi olması lazım 2 veya 3 yıl diyen adam eski lastiği kakalıyor demişsiniz ama elinde 5 senelik lastik olan adam raf ömrü 5 sene derse o zaman kakalamış olur

    elinde yaşı ne olursa olsun lastik tutan ve raf ömrü 3 yıl diyen satıcının kakalama gayesi yoktur

    ---------- Post added at 16:38 ---------- Previous post was at 16:36 ----------

    Alıntı K o r @ y adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Haydar kardeşim senin şu avatarı yeni farkettim.. 2 defa elim forumu okurken ekrana gitti (sinek var diye)
    beğendiysen pazarlığımızı yapalım uygun fiyattan veririm sen yabancı değilsin
    İkincilik kaybedenler içindir...

  19. #19
    K o r @ y - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Şubat 2011
    Motosikleti
    ATOM KARINCA
    Alıntı HaydarBıçak adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    bence mantık tam tersi olması lazım 2 veya 3 yıl diyen adam eski lastiği kakalıyor demişsiniz ama elinde 5 senelik lastik olan adam raf ömrü 5 sene derse o zaman kakalamış olur

    elinde yaşı ne olursa olsun lastik tutan ve raf ömrü 3 yıl diyen satıcının kakalama gayesi yoktur

    ---------- Post added at 16:38 ---------- Previous post was at 16:36 ----------



    beğendiysen pazarlığımızı yapalım uygun fiyattan veririm sen yabancı değilsin
    Bir avatar yeter forumda eğer başka benzeyen bulursam onu koyarım

  20. #20
    Carbon - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Şubat 2011
    Şehir
    Eskişehir
    Motosikleti
    Yol verdim gitti.
    Araba lastiği için ortalama 5 yıl/50.000 km.Sonrasında zaten muayeneden geçmez.

    Motosiklet lastiğinin bir arabaya daha az ağırlığı taşıdığı ve buna bağlı olarak çok daha az sürtünmeye maruz kaldığı için daha uzun süre dayanması gerekmez mi?

    Arabamın yağını 10-15 bin km'de bir değiştiriyorum.Şuanda 120.000 km'de. Motosiklet için 1000 km'de bir diyorlar.Benzer bir durum.1000 km'de değilde 200 km'de bir değiştirelim daha iyi değil mi? Hatta 50 km'de bir değiştirelim çok daha iyi olur.Lastik de öyle.5000 km'de bir değiştir hatta bunu da 1000 km'de bir değiştirelim.Gereksiz yere yağcıları lastikçileri zengin edelim...


    REKLAM ALANI
1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)