Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı

Orta Sınıf Enduro Karşılaştırmas f650gs v-strom transalp

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1
    Sinan Er - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Mart 2006
    Şehir
    Türkmenistan
    Motosikleti
    BMW F650 GS
    Alman Motorrad sitesi tarafından yapılmış, çift silindirli, orta sınıf; BMW F 650GS, Honda Transalp ve Suzuki V-Strom 650 arasında yapılan karşılaştırma testlerinin sonuçları:


    Motor: V-Strom 650
    BMW en fazla vibrasyona, Transalp ise vitesteyken daha sert debriyaja sahip. V-Strom’da ise gaz güç oranı doğrudan bağlantılı olup gazın açılması ile ivmelenmesi çok daha kolay.

    Şasi: F 650GS
    Virajlarda en tarafsız, en kararlı ve en stabil kalan motosikletler F 650GS ve V-Strom 650. Süspansiyon elemanları bu motorlara en geri bildirim ve rezerv sağlıyor. Honda ise bundan yoksun olup süspansiyonunu daha iyi ayarlamaları gerekmekte. V-Strom’un ayarlanabilir çatalı ise övgüye değer.

    Günlük kullanım: V-Strom650
    Suzuki; düşük bütçeli, iyi konfor ve rüzgar korumasına sahip, sadece daha ağır bir motosiklet sunuyor. BMW ise yalnızca rahat bir sele sunuyor. Honda ise kokpit ekranı ile ön plana çıkıyor ama diğer kriterleri yeterli kalmıyor.

    Güvenlik: Transalp
    Burada skoru Honda’nın frenleri belirliyor.

    Maliyet: F 650GS
    10 Bin bakım aralıkları sadece BMW’de var.

    Fiyat-performans birincisi: V-Strom650
    Test Sonucu:

    Toplam Puan BMW Honda Suzuki
    Puanlama 1000 650 604 659
    Sıralama 2. 3. 1.
    1.Suzuki V-Strom 650
    Daha yüksek konforu ve iyi rüzgar koruması ile seyahat için daha uygun, ateşli ve ekonomik.


    2.BMW F 650 GS
    Aktif ve hızlı sürüşü ile acemi olanlar için bile rahat kullanışlı.Koltuk konforu ve de ilave olarak (opsiyonel)ABS fren sistemi ile donatılmıştır.


    3.Honda Transalp
    Güvenilir bir yol arkadaşı, gelenekçiler için vazgeçilmez tel jantlar ile donatılmıştır. Yakıt tüketimi ve süspansiyonları geliştirilmeli.



    TEKNİK VERİLER
    BMW F 650 GS
    Motor: Çift silindirli, 798cc, enjeksiyonlu dört zamanlı, inline.
    Debriyaj: Çok plakalı ıslak kavrama
    Çap x strok: 82.0 x 75.6 mm
    Sıkıştırma: 12.0:1
    Güç: 7.000 rpm 52.0 kW (71 hp)
    Tork: 4500 devirde 75 Nm
    Şase: Kare çelik boru şase.
    Frenler ön / arka: 300 mm / Ø 265 mm Ø, ABS destek sistemleri
    Jantlar: 2.50 x 19, 3.00 x 17
    Lastikler: 110/80R 19, 140/80R 17, Metzeler Tourance EXP lastikler
    Dingil mesafesi: 1575 mm
    Sele yüksekliği:830 mm **
    Boş ağırlığı: 215 kg **
    Tank kapasitesi:16lt.
    Servis aralıkları: 10.000 km
    Azami hız: 189 km / h
    Hızlanma:
    0-100 km / s 4.3 sn
    0-140 km / s 8.2 sn
    Yakıt Tüketimi
    Otoban tüketimi: 4.0 litre / Normal
    Yakıt menzili: 400 km

    Honda Transalp
    Motor: İki silindirli, 680cc, dört zamanlı, 52 derece V-motor
    Debriyaj: çok plakalı ıslak kavrama
    Çap x strok: 81.0 x 66.0 mm
    Sıkıştırma: 10:01
    Güç: 7750/min 44,1 kW (60 hp)
    Tork: 6000 devirde 60 Nm
    Şasi: Çelik
    Frenler ön / arka: 256 mm / Ø 240 mm Ø ABS ile entegre fren destek sistemleri
    Jantlar 2.15 x 19, 3,50 x 17
    Lastikler 100/90 19, 130/80 17, Bridgestone Trial Wing
    Dingil mesafesi: 1515 mm
    Sele yüksekliği: 830 mm **
    Boş ağırlığı: 230 kg **
    Tank kapasitesi / rezerv: 17.5 / 3.0 litre
    Servis aralıkları: 6000 km
    Azami hız: 172 km / h
    Hızlanma:
    0-100 km / s 5.1 sn
    0-140 km / s 10.0 sn
    Yakıt Tüketimi
    Normal Karayolları tüketimi: 4.7 litre /
    Yakıt menzili: 372 km

    Suzuki V-Strom 650
    Motor: İki silindirli, 645cc, dört zamanlı, 90 derece V-motor
    Debriyaj: Çok plakalı ıslak kavrama
    Çap x strok: 81.0 x 62.6mm
    Sıkıştırma: 11,2:1
    Güç: 8800/min 51.0 kW (69 hp)
    Tork: 6400 devirde 60 Nm
    Şasi: Alüminyum çerçeve.
    Frenler Ön / arka: 310 mm / 260 mm Ø ABS destek sistemi
    Jantlar: 2.5 x 19, 4.0 x 17
    Lastikler: 110/80R 19, 150/70R 17, Lastikler Bridgestone Trial Wing
    Dingil mesafesi: 1560 mm
    Sele yüksekliği: 850 mm **
    Boş ağırlığı: 232 kg **
    Tank kapasitesi: 20lt.
    Servis aralıkları: 6000 km
    Azami hız: 85 km / h
    Hızlanma
    0-100 km / s 4.2 sn
    0-140 km / s 8.6 sn
    Yakıt Tüketimi
    Otoban tüketimi: 3.6 litre
    Yakıt menzili: 556km.



    Kaynak : Ortasehpa
    Kuş olup uçmak isterken uzaklara, Ağaç olup kök salıyorum buralarda.........


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    Soykan67 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Ağustos 2010
    Şehir
    Ankara-Çankaya-Y.Ayrancı
    Motosikleti
    BMW R1100GS
    Bence:

    1.BMW
    2.Suzuki
    3.Honda

    BMW biraz daha kalıplı olsaymış fena olmazmış.Honda ve Suzuki'nin yanında biraz cılız kalıyor.
    ANGARAJ

  3. #3
    Sinan Er - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Mart 2006
    Şehir
    Türkmenistan
    Motosikleti
    BMW F650 GS
    Toplam Puan................. BMW........... Honda............. Suzuki
    Puanlama 1000................650.............. 604 .............. 659
    Sıralama ......................... 2................... 3. .............. 1.
    Kuş olup uçmak isterken uzaklara, Ağaç olup kök salıyorum buralarda.........

  4. #4
    Gökhan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Haziran 2006
    Şehir
    Rize
    Motosikleti
    F 650 GS
    En ekonomik olanı v-strom muş. Burdaki vstrom fiyatı 26.000 tl ve bmw ile kafa kafaya yarışıyor :D Bu adamları bi ara Türkiye'ye getirip bu yazılarını bizler için güncellemelerini rica etmek lazım Bakalım V-strom'da Transalp'e göre 6000TL daha fazla edecek bir özellik bulabilecekler mi?

    Bende bu motorlar içinde vstrom taraftarıyım ama bu fiyatı ile degil Bu arada Honda'nın sitesinden baktımda Transalp'i kaldırmışlar. Adamlar bu test yazısından sonra çok içerlendiler herhalde

  5. #5
    Arjantinli69 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Mayıs 2009
    Şehir
    İstanbul-Kadıköy TAMER
    Motosikleti
    SUZUKİ GSF 600 S BANDİT
    bence V-strom kaslı ve güzel aynı zamanda konforlu seleye sahip.
    Hızlı bir Rider olmak için hızlı bir motor yetmez! o hızı yapabilecek (g..) yürek te lazım.. GHOST RİDER

  6. #6
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    01 Eylül 2011
    Şehir
    Alanya
    Motosikleti
    Kymco Grand Vista 250/CBF 150
    sasirmadim.

  7. #7
    Mersin İl Temsilcisi yürekçe - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    02 Ağustos 2006
    Şehir
    Bende sığar iki cihan, ben bu cihana sığmazam
    Motosikleti
    Cân ile hem cahan, dehr ile hem zaman
    BENİM 98 MODEL freewind bunların gerisinde değil ki...
    KALMAK KADAR ESKİ, GİTMEK KADAR YENİ OLMAYANDIR ÖZLEMEK!
    BEDDUALARI DENEDİM, HİÇ BİR İŞE YARAMIYOR!!!
    KEŞKE, KÜFÜRLERE DE DUADAKİ GİBİ, "AMİN" BENZERİ BİR ŞEY DİYEBİLSEK....

  8. #8
    tigermbz - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Şubat 2006
    Şehir
    Samsun
    Motosikleti
    Ducati 797
    neden versys yok bu testte
    bir üst sınıfta olduğu için mi

  9. #9
    Mersin İl Temsilcisi yürekçe - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    02 Ağustos 2006
    Şehir
    Bende sığar iki cihan, ben bu cihana sığmazam
    Motosikleti
    Cân ile hem cahan, dehr ile hem zaman
    Alıntı tigermbz adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    neden versys yok bu testte
    bir üst sınıfta olduğu için mi
    yok, dün gece elektrik kesilince sınava çalışamamış ya, ondan sınava girmemiş

    ( ya da ) raporluymuş, sonra sınava girecekmiş

    -seç beğen, hangisine güleceksen ona gül. demokrasi işte budur -
    KALMAK KADAR ESKİ, GİTMEK KADAR YENİ OLMAYANDIR ÖZLEMEK!
    BEDDUALARI DENEDİM, HİÇ BİR İŞE YARAMIYOR!!!
    KEŞKE, KÜFÜRLERE DE DUADAKİ GİBİ, "AMİN" BENZERİ BİR ŞEY DİYEBİLSEK....

  10. #10
    polo34 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    04 Mayıs 2006
    Şehir
    istanbul-beşiktaş
    Motosikleti
    RKS Cruiser 250
    yamaha tenere, aprilla pegaso da testte olabilirdi ...
    Gelecekse beklenen, beklemek güzeldir. Özleyecekse özlenen, özlemek güzeldir. Ve sevecekse sevilen; O hayat her şeye bedeldir. Özdemir Asaf...

  11. #11

    Üyelik
    21 Mayıs 2008
    Şehir
    Bahçeşehir
    Motosikleti
    BMW F700GS-2014
    BMW ile Suzuki'nin puanları çok yakın.Olaya marka,karizma,güvenlik,dayanıklılık olarak baktığımda tartışmasız BMW diyorum.

  12. #12
    ReiZzZ - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Aralık 2011
    Şehir
    HATAY
    isim farkıyla bmw önde bence

  13. #13
    Sinan Er - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Mart 2006
    Şehir
    Türkmenistan
    Motosikleti
    BMW F650 GS
    Fiyat performans olarak baktığınızda hiçbiri Transalpin yanına yaklaşamaz.

    Fiyatlarını hatırlayalım.

    Transalp = 20.800 TL ( satışı durmadan once )

    V-Strom= 34.000 TL ( Küsüratlar ve kur farkı neticeyi pek etkilemiyor )

    F650GS = 32.510 TL ( Küsüratlar ve kur farkı neticeyi pek etkilemiyor )
    Kuş olup uçmak isterken uzaklara, Ağaç olup kök salıyorum buralarda.........


    REKLAM ALANI

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)