Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı

Muayne sırasında motorsikletin neresine bakılıyor...ne yapmak gerekiyor...

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1

    Üyelik
    04 Şubat 2012
    Motosikleti
    2006 HONDA CBR 600F
    Selam arkadaşlar önümüzdeki ay muayneye gidicem ilk kez gidiceğim için nelere bakıldıgını bilmiyorum bana önemli olanları ve yapmam gerekenleri anlatırsanız memnun olurum...


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    asot - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    22 Eylül 2011
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    tracer 700
    arabadan farksız, frenler, ışıklandırma, sinyaller, güvenli bir şekilde gitmek için ne gerekiyorsa... ama fren için test cihaza bağlamak gibi bir şey yok, bir düzlükte hızlanıp durmaktan ibaret..

    yanında kask olsun, kask'ın vizörü yoksa gözlük de olsun.

  3. #3
    Samet Ağır - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Nisan 2008
    Şehir
    istanbul pendik
    Motosikleti
    YAMAHA YZF 1000 thunderace ,NC 750 S
    bende....

    motorun far ayarına ,sinyallerine,stop lmabasının hem ön hem arka frenle yanmasına,egzoz sesine,motor şase nolarına ,gidonun rahat dönüp dönmediğine baktılar..

    sonra benden motora binip biraz hızlanarak sadece ön ve sadece arka frene ayrı ayrı basmamı istediler....

    bişey bulamayınca egzozun orjinal değil dediler,susturucu yapıp sesini azalttım 2. seferde muayeneden geçti....
    Biliyorsan konuş,ibret alsınlar...
    Bilmiyorsan sus ki,seni ADAM sansınlar...

  4. #4

    Üyelik
    23 Eylül 2008
    Şehir
    TÜRKİYE / İzmir
    1-2 gün önceden gitmeni tavsiye ederim öncelikle; bi sorun çıkarsa faiz ödeme diye.Korna,sinyaller,stop (ön-arka frene basınca yanmalı),uzun-kısa farlar,lastikler,disk fren hortumun çatlaksa muayeneden geçemezsin, benim başıma geldi önceden tedbirini al muhakkak,kaskını yanında götürmeyi unutma! Aklıma gelenler bunlar,eksiğim varsa ustalar tamamlar.

  5. #5

    Üyelik
    04 Şubat 2012
    Motosikleti
    2006 HONDA CBR 600F
    benm motorunda egzosu orjinal diğil benimkide ikinciye kalıcak o zmn :( bide arka sinyallerim gömme stopun içinde sorun yaratırmı?

  6. #6

    Üyelik
    23 Eylül 2008
    Şehir
    TÜRKİYE / İzmir
    Alıntı sametagir adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    bende....

    motorun far ayarına ,sinyallerine,stop lmabasının hem ön hem arka frenle yanmasına,egzoz sesine,motor şase nolarına ,gidonun rahat dönüp dönmediğine baktılar..

    sonra benden motora binip biraz hızlanarak sadece ön ve sadece arka frene ayrı ayrı basmamı istediler....

    bişey bulamayınca egzozun orjinal değil dediler,susturucu yapıp sesini azalttım 2. seferde muayeneden geçti....
    Banada aynısını yaptırdı,ekzoz orijinaldi ordan yırttıkta, ön disk hortumu çatlak diye muayeneden geçmedi.

  7. #7
    berk_cglr - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    01 Nisan 2009
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    ducati m696 - yzf R 25 abs
    peki kuyruk altı plakası olan bir motorun muayeneden geçme şansı ne kadar benim o şekilde de
    welcome to my world https://www.youtube.com/channel/UCPUpGYw2EcPIq_hQLSHGctw/

  8. #8
    search16 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Aralık 2009
    Şehir
    bursa
    Motosikleti
    GTS Evo 250 - Hero Hunk 150
    Birde ben ekliyeyim yazılanlara ilave. Ön frene basınca direksiyon rulmanlarında boşluk olmayacak.

  9. #9
    ixeywent - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Ağustos 2008
    Şehir
    Muğla
    Motosikleti
    TVS Apache (Kırmızı.08) (SATTI)
    ben gittiğimde kaskını tak bin bi arka fren yap dedi yaptım sonra bide ön frene basbas çek dedi amasör grip grip çıkıyo ona mı baktı anlamadım. uzun kısa far sinyaller korna ve direksiyonun rahat dönüp dönmediğine baktılar. ve şase numaraları falan.
    Ver Red'i Ortalık İnlesin, Herkes Bu Sesi Dinlesin

  10. #10
    _w_ - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    31 Mayıs 2009
    Şehir
    AfyonKarahisar - ErZiNCan
    Motosikleti
    Kanuni Breton 125
    03-01-2012 22:23 ŞU konudan Alıntı

    rkadaşlar eski konularımına göz atarken bunu buldum. Muaynemi hafif kusurlu olarak geçtim.
    Muaynede yapılanlar
    --Arka fren (tekeri kilitlemesi lazım)
    --ön fren (tekerin kilitlenmesine gerek yok )
    --Aynalar
    --sinyaller
    --ön far--uzun kısa--park(eğer park lambaları mavi ise geçirmiyorlar. bizzat mavi park lambalı arabaları geri gönderdiler)
    --arka stop- arka far ışığı
    --Kornalar
    --Akortlar
    --Egsoz
    --Lastiklerin aşırı bir şekilde kabak olmaması lazım
    --Direksiyonun Rahat olarak sağa ve sola dönmesi lazım
    --Far ayarı ( pek önemli değil ama yaptırırsanız kusursuz olarak geçersiniz yaptırmazsanız hafif kusurlu olarak geçerseniz)


    Bu kontrolleri yaptırdım 80 Tl ödedim pulumu aldım Son olarak korna meselesinde adam pek bişey demedi. (2 li da dat salyabgoz kornA)
    Sonuç : hafif kusur far ayarsızlığı

    Herkese iyi forumlar Diliyorum...
    Ben Yaşadıkça Sen ÇıLdIrAcAksIn!!!
    Kanuni Breton _Mavi Ejder_

    Vedalar Zamansız olur...

  11. #11
    ferhatkars - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Ağustos 2011
    Şehir
    Lefkoşa, KKTC
    Motosikleti
    Suzuki SV 650 S.... Suzuki R-CG 250 melez kross
    Alıntı ixeywent adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    ben gittiğimde kaskını tak bin bi arka fren yap dedi yaptım sonra bide ön frene basbas çek dedi amasör grip grip çıkıyo ona mı baktı anlamadım. uzun kısa far sinyaller korna ve direksiyonun rahat dönüp dönmediğine baktılar. ve şase numaraları falan.
    amortisör girip cıkarsa ön frenin de tutuyor demektir...
    ön tekeri kaydırmak tehlikeli olacagından o şekilde kontrol ediyorlar...

  12. #12

    Üyelik
    08 Aralık 2011
    Şehir
    antalya
    Motosikleti
    Benelli trk 502 & tvs neo x3i
    1-şase ve motor numarası okunabilmeli.
    2-fren lambası, sinyal lambaları, uzun kısa far, park lambaları, korna sorunsuz çalışmalı
    3- lastikler kabak olmamalı
    4-aynan olmalı
    5- egsozun çok bagırmamalı
    6-frenlerin saglıklı çalışmalı
    7-kaskın yanında olmalı
    8- motosikletin rengi ile ruhsatta yazan renk birbirini tutmalı.
    9-ruhsat yapragında boş muayene bölümü olmalı
    10-motosiklet kirli ve çamurlu olmamalı

    eger muayeneye götürecegin motosiklet yukardaki özellikleri taşıyorsa problem yaşamadan vizeyi alırsın. bunlardan bir veya birkaçı uymuyorsa babayı alırsın

    şaka şaka

    eksiklerin varsa 1 ay eksiklerini gidermek için zamanın var.

    bazı muayene istasyonları daha esnek davranırlar. bazıları ise işi yokuşa sürer. antalya merkezde iki adet istasyon vardır. biri sıkı digeri esnektir. ben esnek olana giderim muayene işim olursa.
    NE MUTLU TÜRK'ÜM DİYENE

  13. #13
    arca94 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    06 Mart 2011
    Şehir
    İstanbul - Lüleburgaz
    Motosikleti
    Bajaj Boxer
    Kaskını almayı unutma önerisi çok saçma geldi bana..
    "Motosiklet" kullanan insan zaten kaskını takmadan yola çıkmaz ki.. Yanılıyor muyum yoksa ?

    Hatta muayenede dizlik ve mont kontrolü yapılmalı, sürücüleri direksiyon sınavındaki gibi testlerden geçirmeliler..

    En azından eğitim olur..

    Sürücü kurslarının yetersizliği malum..
    x Fikirler, zorla ve şiddetle, top ve tüfekle asla öldürülemez! -Mustafa K. ATATÜRK-
    Acemi Motorcunun El Kitabı: -http://acemimotor.blogspot.com/-
    -arcadiril.blogspot.com-

  14. #14
    myagdi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    24 Eylül 2006
    Şehir
    İstanbul, Göztepe
    Motosikleti
    Honda FES 250 Foresight; CBF 150, NC750S
    motor numarası ve şase numarasının nerede yazılı olduğunu öğren. bu yerler çamursuz, temiz olmalı ki yazıyı kolay okuyabilsinler.

    ben şase numarasının nerede yazılı olduğunu bilmiyordum; biraz uğraştık fakat bulamadık. neyse, tamam dediler ve muayeneden geçtim. halâ da şase numarası nerede yazılı bilmiyorum.


    REKLAM ALANI

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)