Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı
2. sayfa BirinciBirinci 123 SonuncuSonuncu

Yağ Tapasının Düşmesi ve Motosikletin Kayması

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #21

    Üyelik
    18 Şubat 2012
    Şehir
    Adana
    Motosikleti
    Apache Rtr+Jl125C
    geçmiş olsun, neyseki motor kitlememiş arka tekerin kitlenmesi durumunda çok daha kötü sonuçlar doğurabilirdi.
    son olur inşallah

    Alıntı Khutuck adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Geçmiş olsun

    Şanslıymışsın ki kurtarmışsın. Normal şartlarda tankslapper durumunda ön frene dokunmak kötü bir tercih, arka teker yağlanmışken daha da kötü. Arka teker yağa bulanmış, ön teker de tankslapperdayken yapacak tek şey tankslapper bitsin diye dua etmek, ardından hafifçe ön fren kullanarak durmak olur.
    arka tekerin durumu hakkında yorum yapmayacağım ama,
    aksine ; tank slapper durumunda yapılması gereken şey motora en rahat hakim olacak pozisyona geçip dikleşmek ( özellikle yatar pozisyonlu motorlarda, rüzgar tutabilmek için ) ve hafif hafif ön frene dokunmak ki yük öne çöksün, abanarak değil hafifçe, yük ne kadar öne yaklaşırsa tank slapper o kadar çabuk biter. uygun olan teknik budur.


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #22
    inzell - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    01 Ekim 2010
    Alıntı Khutuck adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Tabii ki yapacak bir şey yok Ben de senin yerinde olsam aynı riski alıp yavaşça ön frenle durmaya çalışırdım, yine de tankslapperda ön fren ciddi risk.

    Geçenlerde CBF'le artçılı giderken arka tekerim patladı, 90'la giderken motorun arkası bir anda yanıma geldi. Debriyaj ve hafif ön fren kullanarak kenara çektim, artçımı taksiyle gönderip ardından erkek iç giyim mağazası aramaya koyuldum Durana kadarki o 10 saniyelik sürede soğukkanlılık, tecrübe ve şanstan başka şeye güvenme şansı olmuyor. Aynı olay 3 sene evvel başıma gelseydi %80 düşerdim.
    Öyle valla.

    Artçın bayan mıydı? Valla kız arkadaşım o an arkamda olsaydı, ambulansla zor yollardık.


    Alıntı crxforever adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    aniden motor kitlenebilirdi. ucuz atlatmışsınız.ayrıca böyle bir şeyi paylaşmak bence çok faydalı oldu diğer kullanıcılar için
    Motor öyle aniden kitlenmez. 3 litre yağın boşalması yağ değişim esnasında bile epey uzun sürüyor. Kaldı ki motoru durdurduktan 2-3 dakika sonra bile stop etsem pek bir şey olmazdı.
    www.motorumla.net

  3. #23
    arca94 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    06 Mart 2011
    Şehir
    İstanbul - Lüleburgaz
    Motosikleti
    Bajaj Boxer
    http://www.youtube.com/watch?v=LZ1srcQMa_0

    Tank slapper dediğiniz bu mu ? Hass..

    Çok ucuz atlatmışsın gerçekten.. Ben elli kere asfaltla yüzleşirdim heralde böyle bişey olsa..

    Çok geçmiş olsun gerçekten..
    x Fikirler, zorla ve şiddetle, top ve tüfekle asla öldürülemez! -Mustafa K. ATATÜRK-
    Acemi Motorcunun El Kitabı: -http://acemimotor.blogspot.com/-
    -arcadiril.blogspot.com-

  4. #24
    inzell - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    01 Ekim 2010
    Böyle şiddetli olacak kadar hızlı değildim tabii ki. Bunu yaşasam toparlayacak tecrübem yok zaten.
    www.motorumla.net

  5. #25
    Khutuck - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Aralık 2005
    Şehir
    Yollarda...
    Motosikleti
    2.5 yıl akbil, sonra CuBuF150, şimdi Fazer, az KTM
    Alıntı ygk adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    geçmiş olsun, neyseki motor kitlememiş arka tekerin kitlenmesi durumunda çok daha kötü sonuçlar doğurabilirdi.
    son olur inşallah



    arka tekerin durumu hakkında yorum yapmayacağım ama,
    aksine ; tank slapper durumunda yapılması gereken şey motora en rahat hakim olacak pozisyona geçip dikleşmek ( özellikle yatar pozisyonlu motorlarda, rüzgar tutabilmek için ) ve hafif hafif ön frene dokunmak ki yük öne çöksün, abanarak değil hafifçe, yük ne kadar öne yaklaşırsa tank slapper o kadar çabuk biter. uygun olan teknik budur.
    Tankslapper ön tekerin yerden kesilmesi, ardından uygun olmayan bir hızda yere temas etmesinden olur. Ön kaldırıp, ön teker havadayken ön frene basarsanız ve ardından ön tekeri düz olmayan bir açıyla yere indirirseniz tankslapper başlayabilir. Özellikle güçlü motorlarda viraj çıkışında gaz açmanın risklerinden biridir tankslapper. Fazer'la birkaç kez hafif tankslapperlara girdim, yapacak en iyi şey yol müsaitse gaz açmak, müsait değilse dua etmek. Ciddi bir tankslapperda ön frene basmak en yanlış iş olur.


    Yanlış biliyorsam düzeltin lütfen!
    Alıntı inzell adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Öyle valla.

    Artçın bayan mıydı? Valla kız arkadaşım o an arkamda olsaydı, ambulansla zor yollardık.


    Motor öyle aniden kitlenmez. 3 litre yağın boşalması yağ değişim esnasında bile epey uzun sürüyor. Kaldı ki motoru durdurduktan 2-3 dakika sonra bile stop etsem pek bir şey olmazdı.
    Aralık ayı, gece 1, köprüden çıkmışım, Altunizade sapağı öncesi, kız arkadaşım arkamda... Fena şey lastik patlaması. Bir de iki gün evvel hava kaçıran fitili söktürüp, yenisini taktırmıştım sanayide; o fitil attı bir anda. Artık sadece yama yaptıracağım.

  6. #26
    crxforever - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    01 Nisan 2005
    Şehir
    istanbul/bahçelievler
    Motosikleti
    ybr125 2008
    Alıntı inzell adlı üyeden alıntı Mesajı göster


    Motor öyle aniden kitlenmez. 3 litre yağın boşalması yağ değişim esnasında bile epey uzun sürüyor. Kaldı ki motoru durdurduktan 2-3 dakika sonra bile stop etsem pek bir şey olmazdı.
    benim en korktuğum şey o olduğu için o yüzden söyledim.

  7. #27
    Khutuck - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Aralık 2005
    Şehir
    Yollarda...
    Motosikleti
    2.5 yıl akbil, sonra CuBuF150, şimdi Fazer, az KTM
    Alıntı crxforever adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    benim en korktuğum şey o olduğu için o yüzden söyledim.
    Motor kilitlensin, sorun değil. Debriyaja basar kurtuluruz

  8. #28
    inzell - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    01 Ekim 2010
    Alıntı Khutuck adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Aralık ayı, gece 1, köprüden çıkmışım, Altunizade sapağı öncesi, kız arkadaşım arkamda... Fena şey lastik patlaması. Bir de iki gün evvel hava kaçıran fitili söktürüp, yenisini taktırmıştım sanayide; o fitil attı bir anda. Artık sadece yama yaptıracağım.
    Fitil üstüne fitil sağlıklı değil diye biliyorum bende. İyi atlatmışsın sende.
    Benim de sonbaharda başıma geldi lastik patlaması. Biraz performanslı kalkış yapmıştım, 50'ye anca çıkmıştım ki jant yere oturdu birden. Lastiğim çok kötüydü zaten, bir sürü çatlak vardı. O çatlaklardan biri 2 santim kadar yarılmış, görünce vay anasını demiştim.
    www.motorumla.net

  9. #29
    ozgurakman - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    19 Ekim 2008
    Şehir
    Balıkesir
    Motosikleti
    FZ6 Fazer 98Hp (isviçre çakısı)
    bence tapadaki aliminyum contayı zamanında değiştirmediğin için vida gevşeme yaptı... neyse problemsiz kurtulmuşsun ya gerisi teferruat geçmiş olsun...
    "DoksanSekiz Beygir." Herkes hakettiği gibi yaşar.

  10. #30
    RunemagicK - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    21 Kasım 2008
    Şehir
    Çekmeköy
    Motosikleti
    Mondial 150 ZAT, Burgman 400 ve SYM Maxsym 400
    yeminle bugün yağı değiştirirken aklıma gelmişti. arada bir kontrol etmek lazım
    inzell bunu beğendi.
    ATAMASI YAPILAN ÖĞRETMEN

  11. #31
    inzell - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    01 Ekim 2010
    Alıntı ozgurakman adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    bence tapadaki aliminyum contayı zamanında değiştirmediğin için vida gevşeme yaptı... neyse problemsiz kurtulmuşsun ya gerisi teferruat geçmiş olsun...
    Muhtemelen öyle oldu, başa gelen çekilir derler.
    www.motorumla.net

  12. #32
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    01 Eylül 2009
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Hyosung GV 250
    Geçmiş olsun, hasarsız atlatmışsın.
    Bundan 1-2 yıl önce forumda, scooterla yolda giderken yağ konulan kapağın çıkıp motoru kilitlenen, motorun yağsız kalıp kilitlendiğinden dolayı kaza yaptığını hastaneden çıktıktan sonra anlayabilecek kadar ciddi kaza yapmış birisi vardı. Bu olayı okuduktan sonra çok sık olmasa da her aklıma geldiğinde kontrol etmeye başladım.
    inzell bunu beğendi.

  13. #33
    Arjantinli69 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Mayıs 2009
    Şehir
    İstanbul-Kadıköy TAMER
    Motosikleti
    SUZUKİ GSF 600 S BANDİT
    geçmiş olsun,demekki biraz daha sıkmalı yağ tapasını,
    çin malımı bu motor
    inzell bunu beğendi.
    Hızlı bir Rider olmak için hızlı bir motor yetmez! o hızı yapabilecek (g..) yürek te lazım.. GHOST RİDER

  14. #34
    inzell - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    01 Ekim 2010
    Yaa çok sıkınca da yalama yapıyorlar.

    Çin malından da beter bu Kore zırvaları.
    www.motorumla.net

  15. #35
    sapo - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    09 Eylül 2010
    Şehir
    ŞİLİ CUMHURİYETİ
    Motosikleti
    250 LIK BISEY
    bilader gecmis olsun bu tank tokatlama olayi benim basima 4 sefer geldi cok sukur dordunude atlattim kaza yapmadan ama nasil atlattin diye sormayin cok afedersiniz g.t korkusundan nasil atlattigimi bende bilmiyorum bozuk yollarda motor fazla hoplayip zipliyorsa gaza basmayin derim o kucuk tumseklerden gecis esnasinda motorun iki tekeride yerden kesiliyor tam tekerler yere degerken meydana geliyor bu hadise cunki benim basima hep bu sekilde geldi.anca dorduncude kafa sarj etti simdi bilmedigim yolda hayatta gaza basmam oyle sakin sakin takilirim .allah birdaha yasatmasin insani olume cok yakin hissettiriyor..
    ÇARPIK PABUÇ ÇARPIK AYAĞA UYAR

  16. #36
    Tropiksera - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Ocak 2012
    Şehir
    Antalya-Kemer-Tekirova
    Motosikleti
    Honda İnnova 125 (2007) Yağı : 10w40 Kask : LS2
    Hocam geçmiş olsun, ucuz atlatmışsın..
    inzell bunu beğendi.
    Nefesime gücü bahşet mevlâ , bir kuç daha atsam olur evvel Allah.

  17. #37
    Kocaeli İl Temsilcisi piyanist_irf - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Mart 2011
    Şehir
    kocaeli- karamürsel
    Motosikleti
    kawasakı versys,honda wın-go
    geçmiş olsun kardeşim aman diyiyim ,...
    inzell bunu beğendi.
    | ▌▌| ▌▌▌| ▌▌| ▌▌▌| ▌▌| ▌▌▌|
    |_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_| http://www.irfmotor.com/

  18. #38
    Raphae1 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    19 Mart 2011
    Şehir
    FENERBAHÇE, Çanakkale ve İstanbul
    Motosikleti
    Er6-F-Cbf 1000+YBR 125, gts250-cbf150-600rr-mt07
    çok geçmiş olsun. inşallah dökülen yağda başkasına da birşey olmamıştır.
    inzell bunu beğendi.
    ARTİSTLİĞİN SONU FİGÜRANLIKTIR...

  19. #39
    ozrace - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    30 Mayıs 2007
    Şehir
    İstanbul-Çekmeköy
    Motosikleti
    = Kawasaki KLE 500
    çok geçmiş olsun.paçayı zor yırtmışsın açıkçası
    inzell bunu beğendi.
    ASİYİZ BİZ MOTORCUYUZ....

  20. #40
    mete_han - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    01 Ağustos 2005
    Şehir
    4.LEVENT & SERENGETI
    Motosikleti
    Melmeket Uşak/Manisa.2020 NC 750 X DCT/2015 CBF150
    geçmiş olsun...Allah korumuş...başkası olsa panikten illaki yere düşerdi...
    inzell bunu beğendi.
    Gerçekler acıdır/Metehandro acıtır//Pinokyo/BMX/Star103/Cobra105/Dt125/İnnova125/Lıberty200/Ybr125/CBF150/PCX/Activa/Inazuma/NC700S/750S/750 X/750SDCT
    (1992/2020) Köftestar&Pandastar&Banstar


    REKLAM ALANI
2. sayfa BirinciBirinci 123 SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)