Honda Servisi mi Haklı Ben mi Haklıyım ?
-
arkadaşlar merhabalar.honda cbr125 2012 model motorumuz iyi güzel mayıstan beri 4000 küsür kmmiz oldu.ancak 3200 km den beri arka süspansiyondan ses geliyordu.bağlantı noktasını yağlayayım dedim.yağladım ses kesilmedi.neyse bi 800 km kadar idare ettim.4000 km bakımında söyledim yağmurdandır denip geçildi.ne olduysa zaten 4000 km bakımından sonra başladı.
süspansiyon için bir gün getir arka tekeri filan çıkartıp bakacağız dediler süspansiyona.Tamam olur eyvallah dedik.bugün gittim süspansiyon için ama benzin konusunuda açayım dedim.
süspansiyon için bugün alamam bir gün sabah getir dediler.tamam eyvallah dedik.
ancaak benzin konusunda ben hayatımda böyle bir şey duymadım.
servisteki yetkiliye diyorum ki.bakın yetkili her halde mühendis çünkü hiç bir işe karışmıyor sadece işçi arkadaşlara iletiyor.neyse konuşmamız şöyle geçti
ben-4000 bakımından önce bir depo ile 420 küsür km'de yedeğe geçiyordum bazende 410 bazende 430 km filan ama en son ucu ucuna 445 km görmüştüm
yetkili arkadaş-şimdi nasıl peki?
ben-şimdi geçen depoyu fulledim bakımdan sonra 350 km gitti,sonra yine fulledim 320 km gitti ve şimdi içinde benzin var 2 diş 234.km'deyim.eskiden 2 dişte 320 km küsürlarda oluyordum.hani bana dişe bakmayın diyeceksiniz ama içindeki benzinden de insan anlıyor.
yetkiliarkadaşımız aldı eline hesap makinesini başladı çarpmaya bölmeye.
yetkili----kaç tl ye doluyor depo ?
ben----bence tl hesabı yapmazsak iyi olmaz mı? değişken bir şey çünkü fiyatlar sizin mühendis olarak bunu bilmeniz gerekir.
yetkili---sen söyle
ben---55 tl ye 350 km gittim.Sonra ki depomda 47 tl'Ye 320 km.ancak bakarsanız 13 litreyle yaklaşık olarak tabi bu litre hesabı unutmayın yani iki depomda fullken bu değerleri veriyor.
yetkili----- ee daha ne olsun km'de 15 kruş yakıyor.ben buna daha az yaktırtamam zaten yakması gereken değer bu.benim yapabileceğim bir şey yok enjeksiyonlu bu motor.
ben---- ee arkadaşlar neden 400 450 km arası gidiyorda ben 330 350 km gidiyorum.vitesi 5-6 rpm de atıyorum sakin sakin kullanıyorum.millet 7-8 de atıyorlar ben orta devirdeyim.
yetkili------HER MOTOR FARKLI YAKAR.
evet evet yanlış duymadınız cbr125ler farklı yakıyormuş.hadi anlarım 400 km yakar biri,diğeri 410 km ,diğeri 390 395 filan ama 400 km ye 350 km ne şimdi ?
Ben-------peki tamam tamam bu motor az yakıyor hatta hiç yakmıyor.süspansiyon için ben bir gün geleceğim.iyi günler
dedim ve çıkarken kasktaki kamerayı gördü.Ne işe yarıyor bu ? dedi bende yolu kaydediyor kaza filan olursa kanıt olur ya da gittiğim gördüğüm yerleri izliyorum tekrar ya da HERHANGİ BİR USULSÜZLÜK oldu mu yetkililere bildiriyorum dedim.ve anladı aslında ne demek istediğimi.
en son giderkende "siz eminsiniz demi cbr125 350 km gitmesi normal eskiden 420 km gidip şimdi 350 km gitmesi normal.hatta diğer cbrler farklı yakar.bu sözlerinizin arkasındasınız değil mi ?" dedim ve bir şey diyemedi kolay gelsin dedim gittim.
şimdi arkadaşlar ne yapmam gerekir?
Reklamlar
-
Yetkili servisleri hiç sevmem hiç gitmem sana da kolay gelsin umarım bi sonuç alırsın
hayat bir savaştır tek silahın aklın ve inancındır
-
Hangi Honda servisi bu ? Ona göre gidelim ya da gitmeyelim ?
-
size yakın değil.şimdi servisi kötülemiş olmayalım demi? :D
-
hiç normal değil
bir kaç aydır hesaplamıyorum ama benim 2012 cbr250 15 16 kuruş yakıyodu
-
adam 125liğe 15 kuruş normal diyor :D
-
cbr125 için 15krş biraz fazla değil mi? Servisin bunu savunması dışında diğer yapılanlara birşey diyemem. Konuyu birde yetkili arkadaştan dinleme imkanımız olsaydı keşke
Not: Benim 250cc motorum şehir içinde 15 krş yakıyor. (çokta sakin kullanmıyorum)
dolar 10 lirayı geçecekmiş.
-
keşke keşke dinleyebilseniz güldürmek isterim
-
meraktan soruyorum
yedeğe düştükten sonra fullediğinde kaç lt alıyo?
benimki yedeğe düştükten sonra daha kullanmama rağmen(atıyorum 30 40 km) 11 lt falan alıyo.
-
rapidhacker5 adlı üyeden alıntı
size yakın değil.şimdi servisi kötülemiş olmayalım demi? :D
Yaklaşım önemli hocam. Sana doyurucu teknik bilgi veremiyorlar ise hele sorunu kabul etmeyip o sorun değil diyorlar ise bırak para kazanamasınlar. Yani hiçbir honda servisi tekel değil, 8 tane servis var istanbulda. Böyle bir yaklaşımları var ise bırak diğerleri para kazansınlar. Servise standart bakımları için girip 60 tl nin altında zor çıkıyorsun. Bu benim cbf150 nin fiyatı tabi. Diğer motosikletler daha masraflı olur muhtemelen.
-
Senin yakıt tüketimi ölçmek için kullandığın yöntem nedir?Bunu anlatırsan yardımcı olabiliriz.
-
Yetkilinin vermesi gereken cevap,bilgisayara bağlayıp ayarlarını kontrol edelim bakalım demekti ama o savunmaya geçmiş.tahminim enjeksiyon ayarı yapıcak teknik imkanları yoktu.Bence başka bir servise gidin,tam kör cahile denk gelmişsiniz.
-
dedıgım gıbı yedegı zorlarsan 450 km gıdıyor.ve 12 lıtre fılan 12,7 lıtre alıyor.olcme sıstemımse yanıma 1 lıtre benzın alıp olcuyorum ayda bır yakıt tuketımını ucu ucuna ya da sallayınca benzın gelmeyene kadar denıyorum
-
Daha donanımlı ve teknik bilgi sahibi servise gitmenizi öneririm, baya yaramaz olanına gitmişsiniz.
2010 Kanuni Breton 21.000km|2013 Kuba XR 125 8.000km|2012 Hyosung GT250R 25.500km|2016 Bajaj Pulsar 200NS 14.500km|2018 Motolux Rossi 50(King 139)|2013 Mondial Mash 150 6.000km|2017 Mondial Drift 135 6000km|2021 RKS Azure 50|2022 Arora Freedom 50|2023 Hero Dash 125
-
ben 10 litre ile 414.4 km gittiğimi bilirim
bu kmden sonra yedeğe geçmişti. 3 litre yedek ile de max 100 gitse desek 515 km eder üç aşağı beş yukarı. motorla 90-100 arası uzun yoldaydım.
sehir içi de agresif sakin karışık kullanımda 330-380 km arası yedek depoya dusuyordu. yedekle de varsın 70 gitsin
-
benım 2011 beyaz yeni kasa cbr 125 bir depo ile 300 - 350 km arası gidiyordu. hiç 400 km gidemedim. km de 15 -16 kurus yakıyordu.
ha bu benım kullanımımdan olan bi şey. 24 bin km kullandım. yakıt hep aynıydı. yine ondan önce 2011 siyah yeni kasa cbr bir depo ile yine 300 - 350 km arası gidiyordu . 3200 km kullandım. 97 oktan ile bir deponun o zamanın parası ile55 tl nin 260 km gittiğini bilirim. bu tamamen kullanımdan kaynaklı. yani cbr az yakmıyor.
ama sizin gibi başta 400 gidip sonradan 350 olunca bi sıkıntıolabilir..
08 Mondial 100 UKH(44.000) > 11 CBR 125R(3500) >11 CBR 125R( 24.000) >11Ninja 250R (15.000)>Spacy 110 (11.000)>XT660R(10.000)>CBR600RR(8.000)>CBR250R(5. 000)>Suzuki GSR 600(5.000) >Yamaha RS (500)>Tudey50 (2.000) >Honda PCX 125(150 KM)
-
ya peki siz hangi devir aralılarında kullanıyorsunuz?
az yakmak için hangi devirlerde vites geçmek gerek?
ben 5-6 arası değiştiriyorum vitesi (CBR250R var)
-
5,6 arası atıyorum hatta bazen yola gore egımlıyse asagı dogru 4.5 fılan oluyor oyle 8 7 9 gıbı devırlerde gezınmıyorum gezınsem bır sey demeyecegım ama 15 kurusu cbr yakalıyormus benm alet yarı yarıya nasıl boyle bır sey olur.lastıklerın havası kıtapcıga gore 25 33
-
125 icin 7'de devirlenirken vites attırırdım
sakin olarak 6 bin devirde yoluma bakardım
daha azı vuruntuya sebep oluyor
-
ıste aynen oyle bende 6 ya yakın 6 gıbı atıyorum
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)