Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı

Hava Ayarını Bi Türlü Tutturamadım (Ybr)

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1
    Alisilin - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Şubat 2013
    Şehir
    Antalya
    Motosikleti
    Ybr 125 06- Cygnus L 14
    Karbüratörü söküp temizledim ne olduysa ondan sonra oldu.ilk çalışması ve rolantisinde sorun yok, gaz verince ya stop ediyor ya tekliyor.

    Yavaşca gazlayıp hareket edince de gidişi normal.

    Baya bi konu okudum, fazla video yok. Olanları da izledim baya bi denedim olmadı.

    Var mı bunun bi püf noktası arkadaşlar?
    Rolantiyi 2000 e getirdim, hava ayarını sıktım, ses değişince bırakıp turunu sayarak gevşettim.

    Sesi değişince tam ortasını bulup rolantiyi ayarladım yine olmadı
    Rasgele gevşetip sıktım olmadı.


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    bursagsli - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Ağustos 2013
    Şehir
    Bursa
    Motosikleti
    Kanuni Seyhan (2012-2017), Sym Wolf 250
    İlk önce motoru yeterince ısıt. Motoru çalıştır hava/yakıt vidasını motor stop edene kadar saat yönünde sık. Motor stop edince vidayı çevirme. Daha sonra motoru biraz çalıştır ve hava/yakıt vidasını saat yönünün tersine doğru yavaş yavaş sık ve vidanın kaç tur attığını saymayı unutma. Motor stop ettiği an vidayı sıkmayı bırak. Misal vida 5 tur atmış olsun. 5/2 den 2.5 tur vidayı saat yönüne doğru cevir ve işlem tamamdır. Daha sonra rölanti vidasını 1600-1700 devire göre ayarla
    Alisilin bunu beğendi.

  3. #3
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    21 Mayıs 2018
    rolantiyi, hava ayarının etkisini fark edebiliceğin seviyeye getirmelisin
    hava ayarını yaparken, tepkiyi görebilecek kadar yavaş çevirmelisin
    Alisilin bunu beğendi.

  4. #4
    Alisilin - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Şubat 2013
    Şehir
    Antalya
    Motosikleti
    Ybr 125 06- Cygnus L 14
    Alıntı bursagsli adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    İlk önce motoru yeterince ısıt. Motoru çalıştır hava/yakıt vidasını motor stop edene kadar saat yönünde sık. Motor stop edince vidayı çevirme. Daha sonra motoru biraz çalıştır ve hava/yakıt vidasını saat yönünün tersine doğru yavaş yavaş sık ve vidanın kaç tur attığını saymayı unutma. Motor stop ettiği an vidayı sıkmayı bırak. Misal vida 5 tur atmış olsun. 5/2 den 2.5 tur vidayı saat yönüne doğru cevir ve işlem tamamdır. Daha sonra rölanti vidasını 1600-1700 devire göre ayarla
    Teşekkür ederim.
    Bu işlemi yaparken rölanti normal devrinde mi olacak?
    1600- 1700 fazla değil mi ben 1100-1200 ayarlıyorum en fazla.

  5. #5
    bursagsli - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Ağustos 2013
    Şehir
    Bursa
    Motosikleti
    Kanuni Seyhan (2012-2017), Sym Wolf 250
    Alıntı Alisilin adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Teşekkür ederim.
    Bu işlemi yaparken rölanti normal devrinde mi olacak?
    1600- 1700 fazla değil mi ben 1100-1200 ayarlıyorum en fazla.
    1500-1700 arası ideal. Devir çok düşük olursa motor soğukken çalıştırılırsa rölantide durmaz sık sık stop eder
    Sen arabaya gezmek için binersin, bizler ise motosiklete binmek için gezeriz

  6. #6
    Alisilin - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Şubat 2013
    Şehir
    Antalya
    Motosikleti
    Ybr 125 06- Cygnus L 14
    Alıntı (ツ) adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    rolantiyi, hava ayarının etkisini fark edebiliceğin seviyeye getirmelisin
    hava ayarını yaparken, tepkiyi görebilecek kadar yavaş çevirmelisin
    Baya hızlı çevirmiştim, dikkat edeyim.
    Ayar yaparken rolanti kaçta olmalı?


    REKLAM ALANI

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)