Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı

internetten ısmarladığım akü bana şarjlı mı gelecek boş mu?

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1

    Üyelik
    26 Nisan 2008
    selamlar

    motoruma http://www.akusepeti.com/ şu siteden bir akü ısmarladım. yalnız akünün geldiği zaman boş mu az bir şarjla mı yoksa tamamen şarjlımı geleceğini anlayamadım.

    aldığım akü şu:
    http://www.akusepeti.com/YTX7L-BS-12...Aku,PR-16.html

    ürün açıklamasında "İlk kullanımda kendi kendini şarj eder ayrıca şarj işlemine gerek kalmaz." ifadesi var ama bu ne demek? bu aküyü takınca motor çalışacak mı yoksa şarj olması için uzun bir tur atmammı gerekecek.

    bilenler yardım ederse sevinirim


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2

    Üyelik
    01 Nisan 2007
    Şehir
    amerika
    Sanırım artık aküler tamamen şarjlı geliyor.Ancak forumda bir abimiz gelen aküyü önce şarja bağlayıp sonra kullandığını söylemişti.Daha iyi oluyormuş.Ben motosikletime akü aldım 0.Ve direk taktım.Hiç zorlanmadan tek marşta çalıştı ve herhangi bir sorunla karşılaşmadım.Hala daha kullanıyorum.Ama taktıktan sonra bahaneyle bir tur da atmış olursun. Gez en iyisi hocam aküyü takınca.

  3. #3
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    01 Eylül 2009
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Hyosung GV 250
    Çok yüksek ihtimalle şarjlı gelecek. Eğer akü geldiğinde içinde asidi varsa şarjlıdır. Zaten içinde asit yoksa çok hafif olur.

  4. #4

    Üyelik
    01 Nisan 2007
    Şehir
    amerika
    Alıntı Slayerrr adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Çok yüksek ihtimalle şarjlı gelecek. Eğer akü geldiğinde içinde asidi varsa şarjlıdır. Zaten içinde asit yoksa çok hafif olur.
    Sanırım asit dediğiniz şu jel aküler değil mi? Artık sulu akü yok diye duymuştum.Jel kullanılıyormuş içinde.

  5. #5

    Üyelik
    12 Mayıs 2011
    Motosikleti
    ninja ER
    bencede dolu bir şekilde gelicektir. zaten bakım gerektirmeyen kapalı akü bunlar herhangi bir dolum felan yapılmıyor asit yok içinde. taktıktan sonra 5-10 dk beklemek gerek zaten birşey olursa ışıklardan felan anlaşılır kanımca
    ..uçuyoruzz DEDE

  6. #6
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    01 Eylül 2009
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Hyosung GV 250
    Alıntı immortalboss adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Sanırım asit dediğiniz şu jel aküler değil mi? Artık sulu akü yok diye duymuştum.Jel kullanılıyormuş içinde.
    Kapalı akü, kuru akü, bakımsız akü olarak satılan aküler ve sulu akülerin içinde akü asidi ve saf su karışımı olur. Jel aküler de var ama bildiğimiz güvenilir markalardan jel akü üreteni şimdiye kadar görmedim, duymadım. Yani jek akü pek kullanılan bir şey değil.

    Alıntı ninja_omer adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    bencede dolu bir şekilde gelicektir. zaten bakım gerektirmeyen kapalı akü bunlar herhangi bir dolum felan yapılmıyor asit yok içinde. taktıktan sonra 5-10 dk beklemek gerek zaten birşey olursa ışıklardan felan anlaşılır kanımca
    Kapalı akü, kuru akü, bakımsız akü olarak satılan akülerin hepsi aynı tip akü ve hepsinin içinde asit var. Ama bunların neredeyse hepsi fabrika tarafından doldurulup kapatıldığı ve bakım yapmaya gerek olmadığı için içinde asit yokmuş gibi algılanıyor. Bazı firmalar bakımsız aküleri de doldurmadan bayilere gönderebiliyor. Onları da bayiler genelde müşteriye vermeden önce asidini doldurup, kapaklarını kapatıp öyle veriyor.

  7. #7

    Üyelik
    01 Nisan 2007
    Şehir
    amerika
    Bu güzel bilgi için teşekkürler.Birşey farkettim.Forum gerçekten bağımlılık yapıyor.Sabahtır forumdayım.Daha yeni kahvaltı etmiştim.Hava kararmış!.

  8. #8

    Üyelik
    12 Mayıs 2011
    Motosikleti
    ninja ER
    @slayerr evt dediğin dogru galiba biraz araştırdım şimdi bunlarda da var elektrolit fazla dolduruluyor kapalı oldugu için. çünkü aküde kapaklar yok sonradan dolum için (motosiklet akulerınde) ..bilgi için sağol tekrar.. ama anlamadığım bu bizim aküler şimdi 2-3 sene hiç sıvı takviye yapmadan nasıl ilk gunki gibi kalıyor. içindeki kimyasal nasıl birşey ki bunlarda ihtiyaç duymuyor?
    ..uçuyoruzz DEDE

  9. #9
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    01 Eylül 2009
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Hyosung GV 250
    Alıntı ninja_omer adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    @slayerr evt dediğin dogru galiba biraz araştırdım şimdi bunlarda da var elektrolit fazla dolduruluyor kapalı oldugu için. çünkü aküde kapaklar yok sonradan dolum için (motosiklet akulerınde) ..bilgi için sağol tekrar.. ama anlamadığım bu bizim aküler şimdi 2-3 sene hiç sıvı takviye yapmadan nasıl ilk gunki gibi kalıyor. içindeki kimyasal nasıl birşey ki bunlarda ihtiyaç duymuyor?
    Şimdi öncelikle kapalı bakımsız akülerin de kapakları var ama sonradan kolayca açılabilen şekilde değil. Hatta bakımsız bir aküyü dikkatlice incelersen fark edersin ve genelde üzerinde "Do not open" (açmayın) yazar. Bu akülerin içindeki sıvı da sulu tip akülerdekinin tamamiyle aynısı. Bütün olay akünün (plastik olan kısım, kutu) yapılma şeklinde. Normal su eksilten akülerin üst-yan kısmında bir delik mevcuttur. Hatta bunun yüzünden bu aküler yan ya da ters kullanılamaz. Bu delik akünün içinde oluşan gazların atılması içindir ama buradan zamanla akü asidi-suyu da çıkar, dolayısıyla bakım yapmamız, su eklememiz gerekir. Ama bakımsız akülerde gaz çıkışı doğrudan bir delikle değil de basınca duyarlı valfle yapılır. Bu valf sayesinde aküden gaz çıkması gerektiğinde sadece gaz çıkar, akü asidi çıkmaz. Dolayısıyla asit eksilmez, bizim de saf su eklememiz gerekmez.

  10. #10

    Üyelik
    12 Mayıs 2011
    Motosikleti
    ninja ER
    bunu öğrendiğim iyi oldu valfle gazın dışarıya çıkması. bu şekilde oldugunu bilmiyordum gerçekten sağol tekrar.
    ..uçuyoruzz DEDE

  11. #11

    Üyelik
    26 Nisan 2008
    sitedeki numaradan firmaya ulaştım. istersem şarj edip yollayabileceklerini söylediler. ben de öyle yapın o zaman dedim. gerçekten ilgili bir firmaya benziyor.

  12. #12
    muratcan7 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    04 Ağustos 2008
    Şehir
    Kırklareli / Lüleburgaz
    Motosikleti
    KMT Duke 250
    Ben jel akü kullanıyorum. Kutusundan çıktığı gibi şarjlı geliyor jel aküler. @Slayerrr pek kullanılmıyor desede şu an en sorunsuz akü çeşitlerinden biri jel akülerdir. Ben özellikle 100W ampül kullanıyorum ve hiçbir sorun ile karşılaşmadım. Serviste de hiçbir şikayet duymadım sattıklarımızdan. Turuncu renkli bir akü isteyen olursa markasını modelini veririm
    Cygnus Rs | CBF150 | RRaptor | CBF150 | GT250 |...

  13. #13
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    01 Eylül 2009
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Hyosung GV 250
    Alıntı muratcan7 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    @Slayerrr pek kullanılmıyor desede şu an en sorunsuz akü çeşitlerinden biri jel akülerdir. Ben özellikle 100W ampül kullanıyorum ve hiçbir sorun ile karşılaşmadım. Serviste de hiçbir şikayet duymadım sattıklarımızdan. Turuncu renkli bir akü isteyen olursa markasını modelini veririm
    Jel akü kullanıp da şikayet eden görmedim ama jel akü kullanan da pek görmedim. Daha önce dediğim gibi tanınmış büyük akü üreticilerinden jel akü üreten yok. Yani şimdilik en iyi akü bildiğim aküdür.

  14. #14

    Üyelik
    31 Ocak 2006
    Alıntı Slayerrr adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Normal su eksilten akülerin üst-yan kısmında bir delik mevcuttur. Hatta bunun yüzünden bu aküler yan ya da ters kullanılamaz.
    Teknik bilgi sahibi olmasam da bir deneyimimi paylaşmak istiyorum: Jel aküleri de kesinlikle yan veya ters olarak taktırmayın.
    Geçtiğimiz yıl aldığım jel akü, motosikletteki akü yerinin ebatları nedeniyle yan olarak takıldı. Bir ay kadar sonra marş basmamaya başladı. Şarj sisteminde sorun olduğunu düşünerek, tanıdığım bir oto elektrikçisine gidip tesisatı kontrol ettirdim. Tesisatta sorun yoktu. Akünün yan olarak monte edilmesi nedeniyle hücrelerde kaçak olduğunu, bu nedenle akünün görev yapamadığını söyledi ve akü yuvasına dik takılabilecek bir akü getirtip onu taktı. O zamandan beri de aküyle ilgili bir sıkıntım yok. Geçtiğimiz hafta geziye çıkarken bir arkadaşımızın motosikleti de marş basmadı, takviyeyle çalıştırdık ve yola çıktık. 2-3 saatlik yolculuğun ardından verilen mola sonrasında da (akü şarj tutmadığı ve dolayısıyla görevini yapamadığı için) motosikleti çalıştıramayıp kamyon kasasında getirdik. O da jel aküsünü bir-iki ay önce yeni almıştı ve akü yan olarak takılmıştı. Yaşadıklarımı anlattım, sanırım sonuçta o da 2. kez 60-70 TL civarında yeni akü parası verecek.

  15. #15
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    01 Eylül 2009
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Hyosung GV 250
    Alıntı DusenAdam adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Teknik bilgi sahibi olmasam da bir deneyimimi paylaşmak istiyorum: Jel aküleri de kesinlikle yan veya ters olarak taktırmayın.
    Geçtiğimiz yıl aldığım jel akü, motosikletteki akü yerinin ebatları nedeniyle yan olarak takıldı. Bir ay kadar sonra marş basmamaya başladı. Şarj sisteminde sorun olduğunu düşünerek, tanıdığım bir oto elektrikçisine gidip tesisatı kontrol ettirdim. Tesisatta sorun yoktu. Akünün yan olarak monte edilmesi nedeniyle hücrelerde kaçak olduğunu, bu nedenle akünün görev yapamadığını söyledi ve akü yuvasına dik takılabilecek bir akü getirtip onu taktı. O zamandan beri de aküyle ilgili bir sıkıntım yok. Geçtiğimiz hafta geziye çıkarken bir arkadaşımızın motosikleti de marş basmadı, takviyeyle çalıştırdık ve yola çıktık. 2-3 saatlik yolculuğun ardından verilen mola sonrasında da (akü şarj tutmadığı ve dolayısıyla görevini yapamadığı için) motosikleti çalıştıramayıp kamyon kasasında getirdik. O da jel aküsünü bir-iki ay önce yeni almıştı ve akü yan olarak takılmıştı. Yaşadıklarımı anlattım, sanırım sonuçta o da 2. kez 60-70 TL civarında yeni akü parası verecek.
    Jel aküler hakkında bilgim yok. Bunu da öğrenmiş olduk


    REKLAM ALANI

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)