Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı
1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

Kışın motosikletle işyerine gidip gelmek?

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1

    Üyelik
    19 Temmuz 2009
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    125 ZN...
    Merhaba arkadaşlar,

    Çok kısa bir süre önce motostikletimi aldım ve şimdi de ehliyet kursum bitmek üzere. Motorda oldukça acemiyim. Motosikleti şehir içinde, işyerinden eve gidip gelmek için kullanmak istiyorum. Google maps'den baktığımda araç yolu ile ev ile işyerim arası tam 7km. Motosikletim zn125

    Bir acemi olarak kışın işyerinden eve motosikletimle gidip gelmek doğru olur mu sizce? Henüz sürüş deneyimim yok denecek kadar az.


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2

    Üyelik
    20 Ekim 2011
    Şehir
    Ankara
    riskli bir iş gibi gözüküyor deneyim yoksa sakat arkadaş birde yamurda çamurda.

  3. #3
    arca94 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    06 Mart 2011
    Şehir
    İstanbul - Lüleburgaz
    Motosikleti
    Bajaj Boxer
    Sürüş deneyimi çok fazla yoksa yağmurlu havalar ve kaygan yollar büyük risk ben karda kullanmaya çalışmıştım 10 metre hareket edememiştim çok dikkatli olmaniz lazım böyle havalarda..

  4. #4
    Chronix - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    08 Temmuz 2008
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Ducati Monster 1200
    7 Km ise hiç birşey rahat rahat gidip evine dönebilirsin, günde git gel 80 km sağanak yağış rüzgar dinlemiyorum
    Two Against the World

    Hyosung RT125 (55.000) Hyosung GT250 X (100.000) Ducati Monster 1200

  5. #5

    Üyelik
    19 Temmuz 2009
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    125 ZN...
    Yeni olduğum için ve motorumun da çok kaliteli olmadığı için (marka olarak, motoru 0 aldım) biraz çekinceliyim. Çok teşekkür ederim yorumlarınız için.

  6. #6
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    01 Eylül 2009
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Hyosung GV 250
    Motorun kalitesi kış açısında bir şey değiştirmez ama özellikle yağmurlu havalarda daha güvende olmak için 100-150 TL masraf yapıp lastiklerini kaliteli bir şeyle değiştirmeni öneririm.

  7. #7
    Syanur - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    03 Temmuz 2009
    Şehir
    Angaranı Bağları...
    Motosikleti
    DR-Zurna 400
    Alıntı c3max adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Yeni olduğum için ve motorumun da çok kaliteli olmadığı için (marka olarak, motoru 0 aldım) biraz çekinceliyim. Çok teşekkür ederim yorumlarınız için.
    Sen benim motoru ilk aldığımdaki halimi ve durumumu, nasıl götürdüğümü görecektin...Neyse

    Çok dikkatli sür, yavaş yavaş git, 1kere ileri 2kere aynalardan geriye bak, sağdan soldan bağlanan yolları sürekli göz ucuyla kontrol et. 1 hafta sonra normale dönersin, tecrübe başka nasıl kanılır ki zaten...
    #sürenadam

  8. #8

    Üyelik
    19 Temmuz 2009
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    125 ZN...
    Alıntı Slayerrr adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Motorun kalitesi kış açısında bir şey değiştirmez ama özellikle yağmurlu havalarda daha güvende olmak için 100-150 TL masraf yapıp lastiklerini kaliteli bir şeyle değiştirmeni öneririm.
    Öneriniz için teşekkürler, ilk fırsatta lastikleri değiştireceğim.

    Alıntı Syanur adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Sen benim motoru ilk aldığımdaki halimi ve durumumu, nasıl götürdüğümü görecektin...Neyse

    Çok dikkatli sür, yavaş yavaş git, 1kere ileri 2kere aynalardan geriye bak, sağdan soldan bağlanan yolları sürekli göz ucuyla kontrol et. 1 hafta sonra normale dönersin, tecrübe başka nasıl kanılır ki zaten...
    Çok teşekkür ederim yorumunuz için. Kesinlikle söylediklerinizi dikkate alacağım.

  9. #9
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    08 Ağustos 2011
    7km için motora binilirmi? Bisiklete bi kaslarından kuvvetlensin.

  10. #10
    yasdal - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Şubat 2010
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Triumph 1200 Jawa Classic /1971 ve E-bike sukutır
    Yağışsız havalarda motosiklet kullanarak başlamanızı tavsiye ederim. Tecrübeli kullanıcılar için bile büyük risk teşkil eder böyle havalar. Unutmayın hem daha çok kayar, hem de daha az görünürsünüz böyle havalarda. Özellikle acemiyken hem yağışlı hem karanlıksa motoru bırakıp minübüsle devam etmenizi öneririm. Motosikletiniz söylediğiniz gibi kalitesiz se soğuk ve yağışlı havalarda arıza yapma ihtimali de artacak ve canınızı sıkacaktır.
    Gökhan YAŞDAL

  11. #11

    Üyelik
    08 Haziran 2010
    Şehir
    İstanbul - Kozyatağı
    Motosikleti
    CBR 600F
    kışın kullanmak problem değil, yağmurda kullanmak problem... yağmur yoksa iyice giyinip çıkarsın... mecbur kalmadıkça yağmurda kullanma.. en kaliteli motor olsa bile lastikler uygun değilse kayarsın zaten.. iş lastiklerde bi de senin sürüşünde bitiyor... mecbur olmadıkça kullanma ama mecbursan:
    - ani manevralardan kaçın
    - arka freni çok az kullan
    - devirli kullanma
    - şerit çizgileri de ekstra kaygan olur yol tutuşunu bozar mümkünse şerit değiştirirken aralarından geç, üstünden geçme
    - hızlı gitme

    kenardan kenardan yani anlayacağın

  12. #12
    enderkaptan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Ağustos 2006
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Kymco like 125
    Merhaba,
    Ankara soğunda kar yağışı, buzlanma ve ciddi/sağanak düzeyinde yağmur yağışı olmadıkça ben de kışın motor kullanıyorum. Yani aralık, ocak, şubat ve belki mart başı gibi yatıyor yalnızca motorum. Arkadaşların dediği gibi daha fazla dikkat, tedbir ve özellikle kışa uygun sağlam ekipman (lastik, mont, koruma vb.) gerektiriyor. Motor lastiklerini mutlaka iyi bir marka ile değiştirmen, seni soğuk ve yağıştan koruyacak eldiven, mont, içlik vb. ekipman alıp kullanman olmazsa olmaz unsurlardır. Bir de hava durumunu gün ve gün takip etmeni öneririm, mesela sabah çıktığında hava açıktır ama seyir halinde birden yağmura, kara yakalanırsan işin zor olur. Sürüşte ise daha yavaş, sakin ve özellikle fren, durma ve kaymama zorluklarını bilerek motoru kullanmak lazım, motorun kayma riski kışın her zaman daha fazladır hava koşulları nedeniyle. Bir de hızlı sürüş yerine daha sakin, yavaş kullanım üşüme olayında da lehe olur. Benim yaşıma gelince kışın bilinçsiz kullanıp soğuk yemenin acısı insanın bacaklarından ve akcigerlerinden fazlasıyla çıkıyor. Yolun açık olsun ...
    Mondial 250 MCT, Honda Today, YBR 125, Kymco Like 125

  13. #13
    kaan898 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    23 Temmuz 2011
    Şehir
    Üsküdar
    Motosikleti
    motoran torro,salcano astro 40
    madem acemisin 70 le 6 dakikada gideceğine 35 ile 12 dakikada git ama sağlam ve tek parça git.zaten sonra sonra kendine güvenin gelecektir.

  14. #14

    Üyelik
    08 Ekim 2011
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    mondial ZNU125
    Ben de aynı motoru aldım ayrıca ben de acemiyim. ve kışın nasıl süreceğim diye kara kara düşünüyorum. Lastiklerini değiştiricem. Yine de acemi olduğum için yağmurlarda motoru çıkartmıyorum. Bir kere denedim yağmurlu havada sürmeyi feci kaydım. Çabuk toparladım düşmedim ama yine de ders oldu bana. Gözünü korkutmak istemem ama aynı motorun kullanıcısı ve acemi bir sürücü olarak işinle evin arasında özellikle yokuşlar varsa yağmur ve karda sürmemeni tavsiye ederim.

  15. #15
    Fatih Ada - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Eylül 2011
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Honda CBF 600 SA
    Kışın 7 km fazla bir yol değil fakat yola göre değişir yani e-5 vs. gibi bir yolda 7 km kullanmanız gerekicek ise acemiliğinizi atana kadar bence kullanmamalısınız,hem kendi hemde diğer sürücülerin güvenliğini tehlikeye atabilirsiniz..
    Eğer bu 7 km sokak,yoğun trafik olmayan cadde vs. yollar ise yavaş ve ani manevralardan kaçınarak kullanmak çok sorun çıkartmayacaktır..
    Keyifli ve güvenli sürüşler dilerim..

  16. #16
    Sepetçioğlu - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    06 Aralık 2010
    Şehir
    SİNOP
    Motosikleti
    KAWASAKİ VERSYS 650
    Boş yollarda biraz deneyim kazanmalısın, bu kesin, eğer trafik yoğun ise bence pek akıllıca değil, iyi gine öğrenmeden.
    Olduğunuz yerde durarak, olmak istediğiniz yere varamazsınız!

  17. #17
    maxi97 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Eylül 2010
    Şehir
    Malatya
    Motosikleti
    '12 SYM GTS 250i '10 YBR125City, '10 Mondial 150ZC
    Alıntı Onyx250 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    kışın kullanmak problem değil, yağmurda kullanmak problem... yağmur yoksa iyice giyinip çıkarsın... mecbur kalmadıkça yağmurda kullanma.. en kaliteli motor olsa bile lastikler uygun değilse kayarsın zaten.. iş lastiklerde bi de senin sürüşünde bitiyor... mecbur olmadıkça kullanma ama mecbursan:
    - ani manevralardan kaçın
    - arka freni çok az kullan
    - devirli kullanma
    - şerit çizgileri de ekstra kaygan olur yol tutuşunu bozar mümkünse şerit değiştirirken aralarından geç, üstünden geçme
    - hızlı gitme

    kenardan kenardan yani anlayacağın
    arka freni kullanmadan nasıl yavaşlayacağımı bilmiyorum. ben öncelikle arkanın boşluğunu almadan ön frene basmayan biriyim. arkayı 2 cm sıkarken önü 1 cm sıkıyorum. 1'e2 oranda yani. ön arka disk frenli bir motosikletim var ve 80le giderken panik frende bile çok güzel frenleme yapıyorum.

    60 kmye kadar acil bir şey olmadığı çoğu zaman sadece arka freni kullanıyorum.

    sadece ön freni kullanarak nasıl duruyorsunuz? çok ciddi olarak soruyorum, yazabilir misiniz?

  18. #18

    Üyelik
    08 Haziran 2010
    Şehir
    İstanbul - Kozyatağı
    Motosikleti
    CBR 600F
    Alıntı maxi97 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    arka freni kullanmadan nasıl yavaşlayacağımı bilmiyorum. ben öncelikle arkanın boşluğunu almadan ön frene basmayan biriyim. arkayı 2 cm sıkarken önü 1 cm sıkıyorum. 1'e2 oranda yani. ön arka disk frenli bir motosikletim var ve 80le giderken panik frende bile çok güzel frenleme yapıyorum.

    60 kmye kadar acil bir şey olmadığı çoğu zaman sadece arka freni kullanıyorum.

    sadece ön freni kullanarak nasıl duruyorsunuz? çok ciddi olarak soruyorum, yazabilir misiniz?
    normalde tam tersi olması lazım.. tabi motoruna göre de etkisi değişir ancak arka frene asılırsan arkadan kayar motor... ben düşük hızlardaysam (20-30) %60 ön %40 arka, üstü hızlarda %90 ön %10 arka fren yaparım, hatta "gariban ABS" si yapıp hızlı hızlı basıp bırakırım arka freni özellikle kaygan zeminlerde

  19. #19
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    01 Eylül 2009
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Hyosung GV 250
    Kendi aranızda fren tartışması yapabilirsiniz ama tavsiye verdiğiniz arkadaş manet kontrollü kampana fren kullanıyor ve frenleme gücü çok da yüksek değil. Yani hem hidrolik/disk fren değil hem de ayakla değil elle kontrol edildiği için tehlike yaratacak kadar arka tekerleği kilitlemesi çok zor.

  20. #20
    Felon - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Nisan 2010
    Ben geçen kış aynı motorla karda bile işe gidip gelmiştim ama yapacağın ilk iş lastiklerini michelin sm100 lerle değiştirmek olmalı.
    zaten çiftini 80lira gibi komik bi rakama almıştım , hiçbişey bence
    https://www.youtube.com/alifeyizoglu


    REKLAM ALANI
1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)