Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı
2. sayfa BirinciBirinci 123 SonuncuSonuncu

150 cclik motoruma suzuki TL 1000 RR egzozu takıcam nasıl bırsey olur sizce?

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #21
    MaxiBoost - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Kasım 2005
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    Piaggio Xevo 250i
    hayal aleminde yaşamaya devam

    o ses elbette çıkmaz, rezalet olur

    onu bırak güç kaybı olur, orjinal eksozun boru çapı ne ? takılacak olanın ne?
    backpressure yok olacağından dolayı ciddi güç kaybedersin

    sende scootera araba eksozu takıp çok ses çıkınca hızlı gittiğini zannedenlerin arasına katılırsın
    ne kadar ses o kadar hız
    ne kadar ses o kadar hız
    vay be işte bu ..


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #22
    excavatus - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    20 Ocak 2010
    Şehir
    Eskisehir (şimdilik)
    Motosikleti
    BMW F650 ST
    Bir arkadaş daha da yazmış yukarda, ama ben de ekleyeyim.
    Egzost fabrikasında çalışan arkadaş demişsin arada... türkiyede motosikletler için performans ekzostu üreten fabrika mı var? haberimiz yok.

    Neyse... egzost ses yapması için takılmaz. egzost motordan çıkan sesi bastırmak, ve motorun çıkışındaki kompresyonu, yani basıncı arttırmak için takılır. daha da açacak olursak, 4 zamanlı motorun, 4. zamanında, yani patlamadan sonra silindir aşağı iner ve egzost gazları dışarı atılırken, egzost bu gazların dışarı kontrollü çıkmasını sağlar. egzost olmazsa basınç bir anda düşecek ve pistonu geri iten kuvvet azalacaktır.

    Şöyle düşün, bir balonu şişirdin, ve sonra iğne ile patlattın. İşte bir motorun egzostsuz çalışma halindeki 4. zamanı.
    aynı balonu uzun bir borunun içine koydun, sonra borunun bir ucunu kapatıp patlattın. ne olur? borunun açık ucundan basınçla gaz çıkar.
    İşte egzost sana basitçe...

    Performans egzostları, sesi susturmaktan ço, kompresyonu düzenlemek ve verimi arttırmak üzerine yoğunlaştıkları için,
    performans egzostlarından çok daha yüksek sesler çıkar...

    ama unutma... senin sevdiğin o sesin yüksekliği değil, o sesin ciğerlerini hoplatması, o sesin paçalarını titretmesi... ortalığı yırtması...
    bunu da şöyle açıklayabilirim...

    ufak bir balonu patlat... nasıl ses çıkar... ÇAT! (ufak CC motor)
    dev bir balonu patlat... nasıl ses çıkar... GÜM! (yüksek CC motor)

    Senin motorun bir devirde ÇAT! derken,
    o bahsettiğin sesleri çıkaran makinalar. bir devirde GÜMGÜMGÜMGÜM! diyorlar...

    o yüzden... sen istersen kendi makinana dünyanın en pahalı performans egzostunu tak...
    ne performansından adam akıllı bir gelişme olur. Ne de istediğin sesi alırsın... sadece özellikle akşam vakti sokakta gezerken,
    senin ve bilimum tanıdığının kulaklarını çınlatır çevredekiler o kadar.

    Sanırım yeterince açıklayabildim bu sefer.
    HAYATINDA 1dk ICINDE ARDINDA BIRAKIP GIDEMEYECEGIN HIC BIR SEY OLMASIN...

  3. #23
    buberk - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Temmuz 2010
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Varadero
    Çok sağol ya merak ettiğim aklıma takılan küçük soru işaretlerini giderdim. Bende egzosu olmayan bir motorun yakıt tüketimi neden artar diye merak ediyordum
    dolar 10 lirayı geçecekmiş.

  4. #24
    kanucan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Kasım 2008
    Şehir
    Bursa
    Alıntı excavatus adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Bir arkadaş daha da yazmış yukarda, ama ben de ekleyeyim.
    Egzost fabrikasında çalışan arkadaş demişsin arada... türkiyede motosikletler için performans ekzostu üreten fabrika mı var? haberimiz yok.
    Tiger egzos var.Bursa'dan motorunuza.

  5. #25
    ozrace - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    30 Mayıs 2007
    Şehir
    İstanbul-Çekmeköy
    Motosikleti
    = Kawasaki KLE 500
    çok istiyosan yapta görek.....
    ASİYİZ BİZ MOTORCUYUZ....

  6. #26

    Üyelik
    02 Eylül 2011
    Şehir
    Balıkesir/Susurluk
    Motosikleti
    Seger 125- 16 Ybrlerin Bir no'lu düşmanı ;)
    tamam wazgectm. Dalga gecmenıze gerek yoktu. Insan gbı soyleyenlere tesekkur edıyorum. Ama bı şey aklıma takıldı. Pekı ornegn chevrolet cruze de bu ses neden çıkmıyor 1000 cc ustu motoru var veya bska bı arabda? O mtorla bu araba arasndakı fark ne? 2side guclu mtorlara sahip.

  7. #27
    excavatus - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    20 Ocak 2010
    Şehir
    Eskisehir (şimdilik)
    Motosikleti
    BMW F650 ST
    O motorun yalıtımı çok farklı, o motor neredeyse kapalı bir alan içinde çalışıyor,
    buna ek olarak, egzostun çok uzun olması ve susturucu için istendiği kadar yer kullanılması bu sesi düşürüyor.
    Bütün bunların yanında, arabalar, nispeten düşük devirlerde kullanılırlar.
    Benzinli bir araba, mesela bahsettiğin cruze, ortalama 3500 devirde kullanılırken, yani 4 zamanlı 4 silindirli bir makinada,
    her 1 devir için 2 patlama vardır (yanlış olabilirim ama mantık aynı)
    1000 CC'lik bir racing motor, ortalama 8-10.000 arası kullanılır.

    yani nispeten kapalı alanda çalışan, oldukça uzun egzostlu, büyük susturuculu bir motor, ortalama dakikada 3500x2 = 7000 patlama yaparken,
    tamamen açıkta çalışan, egzostu kısa, susturucusu kısa, ki performans egzostu takılı ise, susturucusu zayıf bir motor dakikada 9000x2 = 18.000 patlama yapıyor.
    en bariz fark bu zaten. bunun yanında, motorun yerleşimi, konumu, silindirlerin kalınlıkları vs vs vs gibi pek çok etken var.

    Bir motosiklet için en güzel egzost (BENCE) fabrika çıkışı üzerinde gelen egzosttur.
    Performansı arttırırsan, motorun ömründen mutlaka yersin... vs vs.. gibi pek çok şey yazılabilir.
    Unutma ki, o motoru dizayn edenler, en ortalama performansı, en uzun süre verebilmesi için uğraşıyorlar.


    NOT: Tiger'ı egzosttan mı sayıyoruz?
    HAYATINDA 1dk ICINDE ARDINDA BIRAKIP GIDEMEYECEGIN HIC BIR SEY OLMASIN...

  8. #28

    Üyelik
    02 Eylül 2011
    Şehir
    Balıkesir/Susurluk
    Motosikleti
    Seger 125- 16 Ybrlerin Bir no'lu düşmanı ;)
    teşekkurler excavatus en ıyı acklamayı sen yaptın. Napalım mayısı beklıycem o ses icın hayırlısıyla yzf r6 alıcam. Herkese teşekkur ederim

  9. #29
    safakk - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    24 Mayıs 2011
    Şehir
    İstanbul
    Alıntı Seger125 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    75 tl denemeye değer diye dusunuyorum. Dusundugum gbı ses cıkmazsa satarım. Bende pek emın değılım ama o motorlarn sesıne hayranım. Hatta hayalim o sesı kendı mtorumda duymak.
    Kendi motorunu değiştirebilirsin yok pahalı dersen telefonuna hayalindeki egzos sesini kaydedip dinleyebilirsin yada mesaj tonu olarak ayarlayabilirsin bu şekilde 75tl cebinde kalır

  10. #30

    Üyelik
    24 Eylül 2011
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Kara Şimşek..
    Seger125 arkadaşım Motosikletten pek fazla anlamam ama benim bildiğim kadarıylada egzozla pek bi alakası yok cc ile alakası var çünkü kawasaki ninja 250r yede bakabilirsin ses çin motorsiklet kadar olmasada çine yakın bir ses çıkarıyor aynı kanuni racer gibi honda 250 cbr aynı şekilde ses çıkarıyor ama 600 cc ve üstü çok hoş tok bir ses çıkarıyor nereden biliyon diye sorma Mersin Üniversitesinde okuyorum 1 DK da önünden en az 200 tane motosiklet geçiyor

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 20:17 ---------- bir önceki mesaj zamanı 19:53 ----------

    bu arada excavatus kardeşş vallahi bi egzozu en iyi tanımlaya bilecek kişiyi sorsalar seni tarif ederim o nasıl bir açıklalamadır öle insanı etkileyecek cinsden özellikle gümgümgümgüm

  11. #31
    avciceyhan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Aralık 2010
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    HONDA-CBF 1000
    ya sende her kebabcı gibi araba egzosu tak olsun ya 1000cc bi motor e 4 silindir bi motorun egzosu motora olmaz sesi iyi olmaz çok yakmanı sağlar uğraşma standart egzosuyla takıl 150 cc motordan ses çıksa nolur anlamıyorum ki kebbabçılada aynısını yapıyo araba egzosunu takıyo bizim köydeki traktörlerin sesi bana daha hoş geliyo hani
    HONDA
    CBF 150-CBF 500-CBF 1000

  12. #32

    Üyelik
    03 Ağustos 2010
    Şehir
    manisa
    Motosikleti
    derbi gpr 125
    ağırlıktan başka hiç birşeye yaramaz o egzoz bence

  13. #33
    Samet Ağır - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Nisan 2008
    Şehir
    istanbul pendik
    Motosikleti
    YAMAHA YZF 1000 thunderace ,NC 750 S
    Alıntı excavatus adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    O motorun yalıtımı çok farklı, o motor neredeyse kapalı bir alan içinde çalışıyor,
    buna ek olarak, egzostun çok uzun olması ve susturucu için istendiği kadar yer kullanılması bu sesi düşürüyor.
    Bütün bunların yanında, arabalar, nispeten düşük devirlerde kullanılırlar.
    Benzinli bir araba, mesela bahsettiğin cruze, ortalama 3500 devirde kullanılırken, yani 4 zamanlı 4 silindirli bir makinada,
    her 1 devir için 2 patlama vardır (yanlış olabilirim ama mantık aynı)
    1000 CC'lik bir racing motor, ortalama 8-10.000 arası kullanılır.

    yani nispeten kapalı alanda çalışan, oldukça uzun egzostlu, büyük susturuculu bir motor, ortalama dakikada 3500x2 = 7000 patlama yaparken,
    tamamen açıkta çalışan, egzostu kısa, susturucusu kısa, ki performans egzostu takılı ise, susturucusu zayıf bir motor dakikada 9000x2 = 18.000 patlama yapıyor.
    en bariz fark bu zaten. bunun yanında, motorun yerleşimi, konumu, silindirlerin kalınlıkları vs vs vs gibi pek çok etken var.

    Bir motosiklet için en güzel egzost (BENCE) fabrika çıkışı üzerinde gelen egzosttur.
    Performansı arttırırsan, motorun ömründen mutlaka yersin... vs vs.. gibi pek çok şey yazılabilir.
    Unutma ki, o motoru dizayn edenler, en ortalama performansı, en uzun süre verebilmesi için uğraşıyorlar.


    NOT: Tiger'ı egzosttan mı sayıyoruz?
    önceki mesajın güzeldi bu da öyle ..
    ancak küçük bir durumu düzelmek istedim...

    2 zamanlı bir motorda her 1 devirde (turda) bir ateşleme (patlama) olur..yani 3000 devir de iseniz 3000 kere ateşleme 3000 kere egzoz olur....piston üst ölü noktada iken ateşleme yapılır,alt ölü noktada ise egzoz gazı boşalır...bu her turda aynen devam eder....

    ama 4 zamanlı motorda her 2 devirde (turda ) 1 ateşleme olur..2. turda ise egzoz gazı atılır..yani 3000 devirde olan bir 4 zamanlı motor 1500 ateşleme 1500 egzoz zamanını gerçekleştirir...

    küçük bir bilgidir....
    Biliyorsan konuş,ibret alsınlar...
    Bilmiyorsan sus ki,seni ADAM sansınlar...

  14. #34
    eren1903 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    19 Haziran 2011
    Şehir
    Mersin
    Motosikleti
    cbf 600
    250 cc 2 silindir makineden ses gelmiyo 150cc den nasıl gelsin ? İstersen milyon dolarlık egzost tak.
    undefined

  15. #35

    Üyelik
    03 Ağustos 2010
    Şehir
    manisa
    Motosikleti
    derbi gpr 125
    Alıntı excavatus adlı üyeden alıntı Mesajı göster


    NOT: Tiger'ı egzosttan mı sayıyoruz?
    Markayı savunmak bana düşmez belki ama son zamanlarda gayet başarılı işler yaptığını okuyor ve görüyoruz . Kimseye çamur atmanın alemi yok !

  16. #36
    chemical - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    21 Ocak 2011
    Şehir
    D-100
    Motosikleti
    cbr1000RR-cbr 250R
    takarsan bence cennete gitme oranın azalır performans ve ses olarakta üzülürsün

  17. #37
    acayüp - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    24 Nisan 2007
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    cawa
    Alıntı takendy adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    TL 1000 RR diye bir motosiklet yok ama sen üzülme diye TL 1000 R modeli var.

    yapmayı hayal ettiğin şeyi düşününce ya TL 1000 R ı yabana atıyorsun yada bindiğin motordan haberin yok.

    Kel başa şimşir tarak , at kulağına kelebek konmuş , ayranı yok içmeye tahtravanla gider köfte yemeye , eşeğin kulağına su kaçırmak , egzostu olupta kıllısını aramak , gibi deyişleri hatırlatır motosiklet hayatında daha büyük başarılara imza atmanı dilerim.
    Tarkan a taş çıkarmışsın. O bile bir cümlede bu kadar atasözünü bir arada kullanmadı Türk dil kurumundan bir plaket haketmiş (en azından)

    Birde benden olsun. Bilmiyorsan bu oku eski konulardan oku
    Ucuz motor olmaz , Sorunlu motor olur.

  18. #38
    sey_47 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    04 Mart 2007
    Şehir
    Ege
    Motosikleti
    BWS 100
    "he deyip geçiyorum."

    he...
    20

  19. #39
    Denizli İl Temsilcisi BLACK_ICE - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    15 Nisan 2006
    Şehir
    Denizli
    Motosikleti
    yamaha YZF r125 2014
    bence mantıklı ama kucuk bı degısıklıkle olur komple 600 cc makınada eklet

  20. #40
    excavatus - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    20 Ocak 2010
    Şehir
    Eskisehir (şimdilik)
    Motosikleti
    BMW F650 ST
    Alıntı sametagir adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    önceki mesajın güzeldi bu da öyle ..
    ancak küçük bir durumu düzelmek istedim...

    2 zamanlı bir motorda her 1 devirde (turda) bir ateşleme (patlama) olur..yani 3000 devir de iseniz 3000 kere ateşleme 3000 kere egzoz olur....piston üst ölü noktada iken ateşleme yapılır,alt ölü noktada ise egzoz gazı boşalır...bu her turda aynen devam eder....

    ama 4 zamanlı motorda her 2 devirde (turda ) 1 ateşleme olur..2. turda ise egzoz gazı atılır..yani 3000 devirde olan bir 4 zamanlı motor 1500 ateşleme 1500 egzoz zamanını gerçekleştirir...

    küçük bir bilgidir....
    1 devir için iki patlamadan kastım, yanlış bilmiyorsam, 4 silindirli motorlarda, pistonlar 2'li gruplar halinde çalışıyor.
    yani ikisi aşağıdayken, ikisi yukarda.
    böyle bakınca...

    (ikisi patladı - ikisi aşağıda) - (ikisi yukarda egzost - patlayanlar aşağıda) etti 1 devir.

    Bu şekilde bakmıştım ben, devir başına 2 patlama diye.. ama yanlış olmadığımı savunmuyorum..


    Neyse arkadaşımız ikna oldu, mayısta gideyim R6 alayım diyor..
    en doğrusu.. al R6'yı duy sesi..
    bu kadar kolay :D

    ---------- Post added at 08:42 ---------- Previous post was at 08:31 ----------

    Alıntı 45gprr125 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Markayı savunmak bana düşmez belki ama son zamanlarda gayet başarılı işler yaptığını okuyor ve görüyoruz . Kimseye çamur atmanın alemi yok !
    Şahsi fikrimdir... Belirtmeyi unutmuşum.
    HAYATINDA 1dk ICINDE ARDINDA BIRAKIP GIDEMEYECEGIN HIC BIR SEY OLMASIN...


    REKLAM ALANI
2. sayfa BirinciBirinci 123 SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)