çocukluk hayalime yani motoruma elveda...
-
2007 den beri yıllık ortalama 25-30 bin km lik motosiklet hayatımı geçen perşembe akşamı itibarı ile sonlandırıyorum......
malesef bu ülkede ve özelikle büyük şehirde artık motora binilmemesi gerektiğine inanıyorum.....
dikatsiz; hızlı ;bilinçisiz bir şekilde araç sürmenin asli kusur sayılmayacağı; ölürsek başımız sağ yaşarsak bunla geçmiş olsun canımız sağ bir ülkede malesef motora binmek büyük bir maceraymış....
yıllarca full ekipmanla gezdim..allaha şükür çok ciddi bir şeyim yok..amaaa:
-adam öldürmeye kasıtlı bir ton katil yolda gezerken bu motora binmek gayrı bana haram...
yıllardır bir göz arkada bir göz önde sürdüğüm motor hayatımı istemeye istemeye bırakıyorum..bazılarınız belki anlamayacak ama üstünüze giydiğiniz kıyafet en fazla sakat kalmayı veya ölmeyi önlüyor...çünki ortalıkta gezen trafik magandalarının hızını kesemiyor....
4 kez ortalamanın üstünde kaza geçirdim..sadece 1 tekinde tamamen hata benimdi.
-birine otobanda arkadan sıkıştıran vatandaşa yol vermek isterken yolun azizliğine uğradım.meğer yolda seviye farkı varmış(tamamen düşüncesizlik)
-diğerinde kavşak ortasında öküz göz göre göre arkadan çarptı..
-SONUNCUSUNDA KAVŞAK ORTASINDA MİNÜBÜSLE ÇARPIŞTIK..AMA HIZ VE BİLİNÇSİZLİK ASLİ KUSUR DEĞİL...
kaza tutanaklarına bakın hız ;dikatsizlik vs yok neden????
GERÇEKTEN O KADAR ÇOKLAR Kİ BUNU ASLİ KUSUR YAPARSAN KUSURSUZ ADAM KALMAZ....ÖLDÜRMEYE TAM TEŞEBBÜSÜN ADI ARTIK SADECE KAZAYA SEBEBİYET :(
aslında yıllardır kelle koltukta gezdim...yolda %30 önüme bakarken %70 gözüm arkadaydı...
kısaca
MALESEF BEN BU ÜLKE ŞARTLARI VE DİĞER ÖLÜMCÜL TEHLİKE MAHLUKATALA BAŞ EDEMEYECEĞİM VE ARTIK ÖLMEKTEN KORKUYORUM...BENDEN BU KADAR....
not: profil fotoğrafım genç yaşta motosiklet nedeni ile aramızdan ayrılan EMRAH ÖZBÜTÜN ün resmidir..yıllarca içimde yaşamıştı...
son kazamın linki ektedir...
http://www.motosiklet.net/forum/tazi...ekliyorum.html
bazen bir saat bir ömre bedeldir.yaşadığın anın tadını bilmek gerek.mutluluk denilen şey kolay bulunmaz ki,kaybetmemek için düşünmelisin.paylaştıkça çoğalan tek şey sevgidir(çok atmiim bir de bilgi).
Reklamlar
-
Sen de haklısın kimse birşey diyemez.Burası Türkiye burda adalet felan olmaz.
Adeletsizliği şu örnekle belirtmek istiyorum.Annem kapıcıyla sözlü kavga etti.Adam gitti kendine zarar vererek hastahaneden rapor aldı ve dava açtı.Sonuç ise 5 yıl gözetim.Birinden intikam almak istiyorsanız alın size yöntem.Nasıl olsa adalet yok.
Bunu belirtmemde ki amaç bu ülkede ki katil sürücüleri durduracak bir adelet sistemi yok.Allah korusun bir kaza yapalım karşı taraf tamamiyle kusurlu olsun suçu gene bize atarlar.Bunun birçok örneği var.
Bizi koruyan bir adalet, yolda eğitimli sürücüler ve motosiklet bilinci olmadığı için bu ülkede motosiklet kullanmak tamamiyle risk.
-
geçmiş olsun dileklerimi tazeliyorum. evet söylediklerinde haklısın... ancak şöyle bir önerim var, biraz büyük bişey sürsen en azından daha görünür olursun? ana yolları tercih etsen? daha kaliteli ekipmanlar kullansan? fosforlu sarı yelek giysen? hemen pes etme bence, evet atlattığın kaza şöyle böyle değil ama pes etmek her zaman son çareden bile sonra gelmeli... arabayla giderken tırla çarpışırsan; bir motosikletle arabanın çarpışmasında alacağın hasardan hiç te az bir hasar almazsın. e sürekli tır sürecek halin de yok... kararın ne olursa olsun hayırlı olması dileğiyle
"DoksanSekiz Beygir." Herkes hakettiği gibi yaşar.
-
Seni iyi anlıyorum, 2007 yılında sıfır motosiklet alıp bende hayallerimi gerçekleştirdim. 3 ay içinde otomobilli piskopatın biri önüme kırdı ve ağır bir kaza geçirdim, pes etmedim 3 sene bindim 2010 yılında sattım. Genelde uzun yol yaptım fakat şehiriçinde kullanmak zorunda kaldığımda (çoğu zaman yürüdüm halen de yürüyorum) atlattığım kazaların haddi hesabı yoktur. Şimdi tekrar almak istiyorum ama kafamda bin tane soru işareti, o yüzden seni iyi anlıyorum ve acını paylaşıyorum..
Anadilini kaybedersen bağımsızlığını da tamamen kaybedeceksin. Dilini kaybeden toplumlar köle olmaya mahkumdurlar.
Mustafa Kemal ATATÜRK
-
geçmiş olsun, hakkınızda hayırlısı olsun hocam.
gencay vardı asfalt meleği, o da mı bıraktı?
"laubalilikten hoşlanmam, ciddiyeti severim, disipline hayranım!.."
-
yılda 30 bin km = 4 yılda yaklaşık 100 bin km.. fosforlu yelekler dahil; havalı mont dahil her şey var :(...zaten bu kazada ekipman olmasaydı bitiktim...
kaza anı tecrübemle kurtardım..o an ayağa kakıp gövdeyle vurmasam belki boynu kırdımdı..şimdi sadece tek parmak kırık ama o bile 40 gün alçılı el;aksayan işler zor bir hayat :(((...
evet içime sinmiyor ama artık karabasanlara girip çıkmaktan; milleti tolere etmekten yoruldum.... görünmek yetmiyor 2 motor sahibi biriyim.... ybr125 pert oldu....aynı kaza fazerle olsaydı maddi hasar 5-6 ya katlanırdı...
gencay motoru sattuı yenisini alamadı...ben aktifdim o biraz pasif
bazen bir saat bir ömre bedeldir.yaşadığın anın tadını bilmek gerek.mutluluk denilen şey kolay bulunmaz ki,kaybetmemek için düşünmelisin.paylaştıkça çoğalan tek şey sevgidir(çok atmiim bir de bilgi).
-
Haklısın arkadaş trafikte seyreden bir cümle kuramayan insana benzeyen, her cümlesinde a.q. deyip hayvansal dürtüleri ağır basan insanlıktan kopmuş halada kopmaya devam eden, kültür diye birşey bulumayan, en korkuncuda şu; hem kendi canını hemde başkasını hiçe sayan çokta s.... diyen o kadar çok insan müsveddesi varki karşılaşıyoruz ki bu canlılar ile aynı yolu paylaşmak tamamen bir macera olup yaşama olasılığımızın en az olduğu yerlerdir YURDUM KARAYOLLARI ben bunları bilerek hala motor hayatımı devam ettiriyorum.
Birkaç ay önce dubaideydim. dünyanın en genç şehri diyebilirim altyapı olarak müthiş karayolları harika o kadar çok yol yaptıkki inanın bir defa polis aracı gördüm. sanırım orasıda kaza yeriydi onun dışında herşey kameralarla izleniyor, seyehat keyif veriyordu egosuna yenilen bir şoför hiç görmedim herşey nizamiydi.
Neden anlatıyorum türkiye insanı ve karayollarıyla ile kıyaslama yaptığımda o korkunç fark çıkıyor ortaya
Örnekler çoğaltabiliriz dubai olsun avrupa ülkeleri olsun amerika olsun
(magandalar-hatalı sollama, aşırı hız, kurallara uymama, emniyet kemeri takmama, sinyal kullanmama, yakın takip mesafesi, trafik levhalarını tanımama, aynalara bakmama, trafikten anlamayıp sadece gaz ve freni kullanan canlılar sürüsü, ve nizami sürücüler) işte burası Türkiye karayolları
ister kızın ister darılın gerçek bu
Yokmu gelişmiş toplumların magandaları ayıları? (ithal maganda) var tabiki ama sınırlı sayıda onlarda akli dengeside tartışılır.
oradaki magandalar bilinçli başına geleceğini bile bile o heyecanı riski tatmak için bunu isteyerek bilerek yapıyorlar.
yerli magandamız birilerine hava atma veya artistik yapıp çevresinden alkış almak için yapıyor genel olarak
bir açılım daha vereyim
onlar bu aptallıklarıya kendini gerçekleştriyorken
bizimkiler kendini kabul ettirme peşindeler.
İthaller kendileri için yerliler başkalarına hava atma gösteriş yapmak için
ithal maganda ve yerli maganda farkı da bu
-
Ankara'nın trafiği o kadar da kötü değil ama İstanbul'da motosiklet kullanmak (mucburi durumlar hariç) tam bir çılgınlık.
Kararınız kesinse hayırlısı olsun.
'' Baki kalan bu kubbede bir hoş sada imiş ''
-
Geçmiş olsun, ama zaman sonra sadece uzun yolda kullanmak için almak isteyeceksin benden söylemesi
-
Sanmıyorumki motoru bırakabilesin ama yinede hayırlı olsun. Umarım motosikletsiz hayatında mutlu olursun.
Uzun süre motosiklet kullanıp daha sonra herhangi bir olaydan dolayı bu iki tekerlekli makinadan soguyanların birçogunda bu soguma yanından her motosiklet geçtikçe yerini ısıya bırakır.
-
hakkında hayırlısı olsun... ama eminimki bir süre sonra yeniden motor aşkın depreşecek...
Fuzuliye sormuşlar "sevmek mi daha güzel sevilmek mi?" Sevişmiyorsanız ikisi de fuzuli demiş... SEMTİN HAYLAZI
-
yaşadıkların talihsizlik. aynı şeyi otomobillede yaşayabilirdin. bence bir süre ara ver. zaten önümüz kış. ölüm sakatlık hastalık kimi ne zaman nasıl bulur bilinmez. bu nedenle korkunun ecele faydası yok. vakti zamanı geldiginde alnına ne yazılmışsa onu yaşayacaksın. motosikleti bir ulaşım aracı olarak görüyorsan bırak derim. yok bir tutku yaşama sebebi yada kendini ödüllendirdirgin bir araç olarak görüyorsan korkuların yüzünden bırakırsan kendine en büyük kötülügü yaparsın.
şerefini kaybedenin kaybedecek bir şeyi kalmamıştır
-
Gözün arkada kalacaksa, çözüm değildir gitmek.
İç sesim dışardan duyulsa beni kurşuna dizersiniz..
-
dediğim gibi kendi hatam veya dikkatsizliğim olsaydı veya en kötüsü trafik ve yol şartları bırakmazdım....ama BÜKEMEDĞİM ELİ ÖPÜP YOLLARI DÖRT TEKERLEKLİ MAGANDALARA GERİ VERİYORUM......
kaza sonrası 112 alıp götürmeseydi yol benimdi kavşak içine girdiğimde hız kesmedi vurdu derdim...ama ölsek de suçlu biziz bunlarla başa çıkılmaz....4 yılda zaten görecek çok şeyi gördüm aralıksız 12 ay...
bazen bir saat bir ömre bedeldir.yaşadığın anın tadını bilmek gerek.mutluluk denilen şey kolay bulunmaz ki,kaybetmemek için düşünmelisin.paylaştıkça çoğalan tek şey sevgidir(çok atmiim bir de bilgi).
-
Sen yine de motorunu satma, garajda dursun. canın sıkıldığında sabah erken saatte trafik olmayan saate tur atıp özlemini giderirsin.
-
kurubuz adlı üyeden alıntı
Sen yine de motorunu satma, garajda dursun. canın sıkıldığında sabah erken saatte trafik olmayan saate tur atıp özlemini giderirsin.
sağ olsun minübüscü o işi halletti ybr pert )..kusur bende sigorta ödemeyecek...
fazeri de sonraki sezon satacam ...eh artık ii tarafı tok satıcı oldum (istemeye istemeye)...
bazen bir saat bir ömre bedeldir.yaşadığın anın tadını bilmek gerek.mutluluk denilen şey kolay bulunmaz ki,kaybetmemek için düşünmelisin.paylaştıkça çoğalan tek şey sevgidir(çok atmiim bir de bilgi).
-
Başkalarına kızıp motorumu bırakacağıma ehliyetimi kırıp sürücülüğü bırakırım daha iyi.Aynı şekilde otomobil kullanırkende bundan daha büyük tehlikeler atlatabilirsin bırakmakla yanlış yapıyorsun tekrar düşün kanımca ruh halinden dolayı motosikletten soğumuşsun geri dön arkadaş gitme....
-
Bir takım sebepler ile motoru bırakmanız(korku,ülke trafiği,araç sürücülerinin bilinçsiz olması) sizi bağlar.Fakat motosiklet kültürünü yaygınlaştırmaya ,sevdirmeye çalışan bir sitede bu başlıklar yanlış.Bırakan bırakır ,zira yeni başlayanların hevesini kırmaya veya kullananların moralini bozmaya gerek yok.Bunun yerine "GÜVENLİ SÜRÜŞ" ile ilgili makaleler paylaşın.Motosikletin tehlikeli bir araç,hobi olduğunu bilmeyen yok .
-
ALEXANDER 1 adlı üyeden alıntı
Bir takım sebepler ile motoru bırakmanız(korku,ülke trafiği,araç sürücülerinin bilinçsiz olması) sizi bağlar.Fakat motosiklet kültürünü yaygınlaştırmaya ,sevdirmeye çalışan bir sitede bu başlıklar yanlış.Bırakan bırakır ,zira yeni başlayanların hevesini kırmaya veya kullananların moralini bozmaya gerek yok.Bunun yerine "GÜVENLİ SÜRÜŞ" ile ilgili makaleler paylaşın.Motosikletin tehlikeli bir araç,hobi olduğunu bilmeyen yok .
yazdığım her şey tabiiki beni bağlıyor...
sizin ilk mesajınızı okudum çocukluk hayalinize geri dönmek amaçlı buraya üye olmuşsunuz...
ben ne diyorum kendmi kontrol edebiliyorum.dışarıdaki allah kerim...
4 sene-48 ay aralıksız ve 100.000 km de yaşadığım onlarca olaydan sonra hevesim kalmadı yasa beni korumuyor benden buraya kadar dedim...
bana bu forumu hatırlattığınız iyi oldu ...ama sağ olsun bu forum olmasaydı şimdi belki ölüydüm...
okuyan doğrusuna kendi karar verir...
güvenli sürüşle ilgili konuları okuya okuya yalayıp yuttum...
okumadığım kaza haberi kalmadı...
her kaza kendi içinde dinamik...
donuld duck un kaçınılmaz kaza başlıklı yazısında maksimumn frenaj mı maksimum kontramı yazısından yola çıkarak bu an hayattayım; ve üstümdeki kıyafetin toplam parası o an pert olan ybr den bile çoktu....
kimse motora binsin binmesin bunu çıkartacak bir şey yok...
evet aramızda yeni başlayıp ehliyetsiz gezen arkadaşlar var...
bir trafik polisinin kalemi olayı bağlıyor...ben kavşağı görerek girdim..adam çok hızlıydı kör noktadaymış son sürat beni yıktı..motorun amortisör demiri kırıldı...
sonuç okuyana kalmış..motor almazdan önce burdaydım..motoru bırakırken de çok şükür buradayım...
bazen bir saat bir ömre bedeldir.yaşadığın anın tadını bilmek gerek.mutluluk denilen şey kolay bulunmaz ki,kaybetmemek için düşünmelisin.paylaştıkça çoğalan tek şey sevgidir(çok atmiim bir de bilgi).
-
Şu bi gerçekki motor sürerken türkiyede ve özelliklle taksisi münübüsü halk otobüsü şirket vanları ve servisleri çok olan büyük şehirlerde şansa yaşıyoruz. Motoru şehir içinde mümkün olduğunca kullanmamaya çalışmak bence en doğrusu.
Tamam bu iş en büyük hobilerimizden biri ama tehlikeleri görmezden gelerek ve yok sayarak daha güvende olamayız. Daha 4 gün önce ışıklarda bekliyen bi arkadaşımızı elim bi kazayla kaybettik. kaza öncesi youn sağındaki yayalara kafasını cevirip bakması gözümün önünden gitmiyor:( İnsan nerden bilebilirki o sırada arkadan arzail gibi bir otobüsün o şekilde gelebileceği. ve polis otosuna carpıp dururken otobüsün o an merhumun bi aracın içinde olsa araçla beraber sürüklenip basit burun kanamasıyla kurtulabileceği gerçeğide açık malesef:(
Bende motor kullanırken istanbulda açıkcası her an dikkatsiz birinin benim canıma kastedebileceği ihtimalinden dolayı hemen hemen hiç keyif alamıyorum desem yeridir.
Şuan sizin yaşadığınız bi travma sonucu aldığınız bir karar. Bana bi arkadaşımın THY de hostesken arkadaşlarının 2007 de düşen uçakta ölmesinin verdiği travmayla 5000 tl den fazla aylık kazancı olan mesleğini bırakması aklıma geliyor. Şimdi kendisi çok pisman anlık aldığı bu karardan ve işsiz ama bir motosikletlinin trafikte hayatını kaybetme olasılığı bir uçağın düşme ihtimalinden en az 100 kat fazla olduğda bi gerçek.
Kararınızın hayırlı olmasını diliyorum ve size hak veiriyorum. Muhtemelen yine dönüceksiniz motosikletli hayata ama şuan kafanız böyle rahat ediyorsa en doğrusunu yapıyorsunuz
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)