Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı

hava soğutma sistemi

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1

    Üyelik
    05 Haziran 2011
    merhaba arkadaşlar
    ben hava sogutma sısteminin artılarını ve eskılerını merak edıyorum
    izmir de yasıyorum bıldıgınız gıbı hava cok sıcak hava sogutma bır problem cıkartır mı veya rahatsız eder mı?
    (ör: trafikte fazla ısınmak ve kışın gec calısmak gibi)
    her turlu bılgınıze ıhtıyacım var simdiden tesekkurler


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    McWarnaly - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    04 Kasım 2009
    Şehir
    Antwerpen-BELGIUM
    Motosikleti
    Aprilia AF1+FZR 1000+YZFR6
    Sikisik trafikte hararet yapar sanirim ama motosikletle trafikte fazla takilmazsin.Acikcasi simdiye kadar hep su sogutmali motorlar kullandim memnunum.Amam hava sogutmali motorlarinda avantajlari vardir.Neyse bilen arkadaslar yazarlar bizde biraz bilgi sahibi oluruz.
    RIDE or DIE

  3. #3
    Soykan67 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Ağustos 2010
    Şehir
    Ankara-Çankaya-Y.Ayrancı
    Motosikleti
    BMW R1100GS
    Yok hiçbir avantajı yok bence.

  4. #4

    Üyelik
    05 Haziran 2011
    Alıntı Soykan67 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Yok hiçbir avantajı yok bence.
    o zaman eksileri ne yardımcı olur musun
    bence avantajı fan sesı yok ve sistem basıt

  5. #5
    McWarnaly - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    04 Kasım 2009
    Şehir
    Antwerpen-BELGIUM
    Motosikleti
    Aprilia AF1+FZR 1000+YZFR6
    Alıntı Soykan67 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Yok hiçbir avantajı yok bence.
    En azindan yaga su karisiyor mu derdi yok.
    RIDE or DIE

  6. #6
    kamsea - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    20 Ağustos 2005
    Şehir
    istanbul-4.Levent
    Motosikleti
    daelim s2 250
    hava soğutmalı herhangi bir motorun trafik te ısı nedeniyle sorun çıkardığını hiç duymadım... Diğer soğutma sistemlerine göre daha sağlam olduklarını kişisel deneyimlerime dayanarak söyleyebilirim diğerleri gibi narin değillerdir. kolay kolay yolda bırakmazlar... Örneğin aynı hacime ve özelliklere ait 1 adet hava soğumalı 1 adette su soğutmalı motorsikleti sadece birinci vitesi kullanarak sürmeyi deneyin... Su soğutmalı motor bir süre sonra hararet yapacaktır ama hava soğutmalı motor performans kaybetmesine rağmen ilerlemeye devam edecektir.Ayrıca daha basit bir sistem oluşu ek masraflardan ve bakımlardan sizi kurtaracaktır. Su soğutmalı bir sistemde yaşanacak en ufak bir problem sizi yolda bırakabilir ve motor kitlenebilir.... Bence belirli bir cc ye kadar hava soğutmalı motorsikletler daha mantıklı...

  7. #7
    erimozel - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    22 Ocak 2011
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    CBF 150
    2.Dünya savaşında alman tankları rusyaya girdiğinde 0 derecenin çok altındaki sıcaklıklarda çalışmak zorunda kaldılar ve su soğutmalı olmaları sebebiyle antifiriz bile fayda etmemiş. Tanklar çalışamamışlar. Sonradan savaş bittikten sonra geriye kalan alman tanklarının su soğutmalıdan hava soğutmalıya çevirilmesinde ise Erbakan ( benimle aynı okuldan mezun olmuş meslektaşım ) çalışmış. Konu ile ilgisi olduğu için anlatmak istedim. Motosikletlerle alakası yok sanırım.
    ---İTÜ Makina Mühendisliği 2009---
    2009-2010 UYARI Model Uydu Takımı
    2010- ? ITU Formula SAE Takımı

  8. #8

    Üyelik
    05 Haziran 2011
    Alıntı kamsea adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    hava soğutmalı herhangi bir motorun trafik te ısı nedeniyle sorun çıkardığını hiç duymadım... Diğer soğutma sistemlerine göre daha sağlam olduklarını kişisel deneyimlerime dayanarak söyleyebilirim diğerleri gibi narin değillerdir. kolay kolay yolda bırakmazlar... Örneğin aynı hacime ve özelliklere ait 1 adet hava soğumalı 1 adette su soğutmalı motorsikleti sadece birinci vitesi kullanarak sürmeyi deneyin... Su soğutmalı motor bir süre sonra hararet yapacaktır ama hava soğutmalı motor performans kaybetmesine rağmen ilerlemeye devam edecektir.Ayrıca daha basit bir sistem oluşu ek masraflardan ve bakımlardan sizi kurtaracaktır. Su soğutmalı bir sistemde yaşanacak en ufak bir problem sizi yolda bırakabilir ve motor kitlenebilir.... Bence belirli bir cc ye kadar hava soğutmalı motorsikletler daha mantıklı...
    birader peki 750 cc shadow ve 650 cc dragstar ıcın onerır msın
    izmir gbi sıcak bir yerde hava sogutma nasıl olur
    bide soguktan dolayı hıc calısmadıgı duydun mu

  9. #9
    Atahualpa - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Mart 2006
    Şehir
    Izmir
    Motosikleti
    RR 250E-9
    Alıntı erimozel adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    2.Dünya savaşında alman tankları rusyaya girdiğinde 0 derecenin çok altındaki sıcaklıklarda çalışmak zorunda kaldılar ve su soğutmalı olmaları sebebiyle antifiriz bile fayda etmemiş. Tanklar çalışamamışlar. Sonradan savaş bittikten sonra geriye kalan alman tanklarının su soğutmalıdan hava soğutmalıya çevirilmesinde ise Erbakan ( benimle aynı okuldan mezun olmuş meslektaşım ) çalışmış. Konu ile ilgisi olduğu için anlatmak istedim. Motosikletlerle alakası yok sanırım.
    Necmettin Hoca 1951-1954 arası Deutz Fabrikasında Leopard 1 tanklarının Ar-Ge sinde çalışmıştır. Leopard 1 de 1965 de servise girmiştir. Tank denen aletin hava soğutmalı olmasının imkan ve ihtimali yoktur yapısı itibari ile. O dönemde ve yakın döneme kadar bütün tanklar benzinli ve su soğutmalı üretilmiştir. Nato ya bağlı ülkelerin tankları ise şu anda tribun destekli motorlar kullanırlar genelde ve yakıtları da JP8 dir.

    Su soğutma iyidir. Hava soğutmanın hararet yapmadığı yerde hararet yapması imkan dahilinde değildir. Sıkışık trafikte hava soğutmadan çok daha verimlidir. Uzun yolda ise hava soğutmalı motorun şişme ihtimali varsa , su soğutmanın yoktur.

    Su soğutma kötüdür. Hava soğutmalı motor basittir. Soğutma için motor bloğunun üzerindeki kanalları kullanır. Su soğutma için ise çok fazla bileşene ihtiyaç vardır. Radyatör, devri daim motoru, fan, fan müşürleri vs vs. Arıza yapma ihtimali daha yüksektir.

    İzmir de sıkışık trafik diye bir şey olmadığı için bahsettiğin motorları gönül rahatlığı ile kullanabilirsin. V motor hava soğutma olduğu için en fazla arka silindir soğuma problemi çekecektir o da çok etkilemez seni. Benim su soğutmalı motorumun bu kadar zamanda sadece 2 kez fan açtığını anımsıyorum izmir de sen hesap et.
    YOU WILL NEVER WALK ALONE

  10. #10

    Üyelik
    05 Haziran 2011
    Alıntı erimozel adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    2.Dünya savaşında alman tankları rusyaya girdiğinde 0 derecenin çok altındaki sıcaklıklarda çalışmak zorunda kaldılar ve su soğutmalı olmaları sebebiyle antifiriz bile fayda etmemiş. Tanklar çalışamamışlar. Sonradan savaş bittikten sonra geriye kalan alman tanklarının su soğutmalıdan hava soğutmalıya çevirilmesinde ise Erbakan ( benimle aynı okuldan mezun olmuş meslektaşım ) çalışmış. Konu ile ilgisi olduğu için anlatmak istedim. Motosikletlerle alakası yok sanırım.
    birader bu hıkaye aslında vosvos arabaların da cıkıs hıkayesı tanklar hareket edemeyınce motor dakı sıstemi onlara koymuslar yane motorlardan esınlenılmıs

  11. #11
    kamsea - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    20 Ağustos 2005
    Şehir
    istanbul-4.Levent
    Motosikleti
    daelim s2 250

  12. #12

    Üyelik
    05 Haziran 2011
    Alıntı Atahualpa adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Necmettin Hoca 1951-1954 arası Deutz Fabrikasında Leopard 1 tanklarının Ar-Ge sinde çalışmıştır. Leopard 1 de 1965 de servise girmiştir. Tank denen aletin hava soğutmalı olmasının imkan ve ihtimali yoktur yapısı itibari ile. O dönemde ve yakın döneme kadar bütün tanklar benzinli ve su soğutmalı üretilmiştir. Nato ya bağlı ülkelerin tankları ise şu anda tribun destekli motorlar kullanırlar genelde ve yakıtları da JP8 dir.

    Su soğutma iyidir. Hava soğutmanın hararet yapmadığı yerde hararet yapması imkan dahilinde değildir. Sıkışık trafikte hava soğutmadan çok daha verimlidir. Uzun yolda ise hava soğutmalı motorun şişme ihtimali varsa , su soğutmanın yoktur.

    Su soğutma kötüdür. Hava soğutmalı motor basittir. Soğutma için motor bloğunun üzerindeki kanalları kullanır. Su soğutma için ise çok fazla bileşene ihtiyaç vardır. Radyatör, devri daim motoru, fan, fan müşürleri vs vs. Arıza yapma ihtimali daha yüksektir.

    İzmir de sıkışık trafik diye bir şey olmadığı için bahsettiğin motorları gönül rahatlığı ile kullanabilirsin. V motor hava soğutma olduğu için en fazla arka silindir soğuma problemi çekecektir o da çok etkilemez seni. Benim su soğutmalı motorumun bu kadar zamanda sadece 2 kez fan açtığını anımsıyorum izmir de sen hesap et.
    peki hangisini onerırsın bırader bence artı ve eksılerı kafa kafaya gelıo

  13. #13
    extrem_015 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Temmuz 2010
    Şehir
    ☺ ßƲRĐƲR ☻
    Motosikleti
    EŞŞİZ TR'DE TEK CBR600F PC35 4 CİĞERLİ EŞEK ARISI
    su soğutmanın dezavantajları:radyatör sorunları,antifiriz masrafı,antifiriz kullanılmassa kışın don derdi,radyatöre dolan sinek böcek pislikleri fan sesi duyma vs.vs. bunu baya uzatabiliriz.
    tabi su soğutmanın yukarıda anlattığım dezavantajları kadarda avantajları olduğunu belirtmek isterim örneğin su soğutmalı bir sistem daha az akışkan hacmi ile daha fazla ısıyı üzerine alabilir, daha tutarlı bir ısı kontrolü sağlar
    hava soğutmaya gelirsek maliyeti düşüktür,su soğutmaya göre herhangi bir sorunla karşılaşma olasılığı yok denecek kadar az dır, su soğutmaya göre temizlik sorunu olmaz,küçük motorlar ve az devir çeviren motorlar için oldukça yeterlidir,fan sesi diye kafa ütüleyen bir durum söz konusu değildir.
    bunlar teknik yönleri birazda fiziksel yönden inceleyecek olursak:Hava ve su akışkanlarının fiziksel özellikleri şöyledir:
    Madde özgül ısısı yoğunluğu; Suyun 4217 J/kg·°C 998 kg/m3 iken Havanın ise 1060 J/kg·°C 1.2 kg/m3'dür.

    tekrar asıl konumuza yani motosiklete dönecek olursak eğer motorunuz yüksek hacime sahip ise ve özellikler yüksek devir çeviriyorsa mutlaka su soğutmalı olmalıdır,yada tam tersi özelliklere sahip ise 0-250 cc arasındaki normal bir motosiklet kullanıyorsanız eğer (yüksek devir çevirenler ve 2 zamanlılar hariç çünkü onların çalışma prensibi farklıdır) hava soğutma çölde yaşamıyorsanız normal bir kullanımda gayet yeterli gelecektir.

    umarım anlatabilmişimdir.

  14. #14
    Atahualpa - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Mart 2006
    Şehir
    Izmir
    Motosikleti
    RR 250E-9
    Alıntı alok23 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    birader bu hıkaye aslında vosvos arabaların da cıkıs hıkayesı tanklar hareket edemeyınce motor dakı sıstemi onlara koymuslar yane motorlardan esınlenılmıs
    Yahu arkadaşlar, hadi bir laf duyuyorsunuz inanıyorsunuz. Elinizin altında internet var. Doğru mu değil mi araştırın. Ne alaka yahu ? Almanlar Rusya ya Barbarossa Harekatı ile Haziran 1941 de saldırmıştır. Dediğiniz gerçek olsa (ki değil) Kasım Aralık 1941 e kadar bu sorunu yaşamamaları gerekir. Ki Soğuktan kaynaklı sıkışmaları Almanların Şubat 1942 yi bulur. Vosvos dediğiniz VolksWagen in üretimi ise Hitler in emri ile 1938 yılında başlar tasarımcısı Ferdinand Porsche dur.

    Yapmayın gözünüzü seveyim. Okuyun, araştırın biraz

    @alok23

    Büyük hacimli cruiser motorlarda su soğutmalı çok da fazla bir alternatifin yok açıkcası. Bana soracak olursan bakımlarını aksatmadığın sürece su soğutmayı her daim tercih ederim
    YOU WILL NEVER WALK ALONE

  15. #15
    kamsea - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    20 Ağustos 2005
    Şehir
    istanbul-4.Levent
    Motosikleti
    daelim s2 250
    tabii ki bir de motorun teknolojisiyle ilgilidir... yamaha MT1 bile hala hava soğutmalı...Önemli olan aldığın motorun kalitesi.. "750 cc shadow ve 650 cc dragstar" için herhangi bir sıkıntı yok bence sadece sıkışık trafikte ve yaz günü bacaklarında sıcaklığı hissedebilirsin ama dediğim gibi farklı kulvardaki kullanım amaçları için üretilen farklı teknolojiler hiç tereddüt etmeden "hava soğutmalı V2 motor" alabilirsin...

  16. #16
    cakmak3306 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    20 Haziran 2011
    Şehir
    Mersin
    Motosikleti
    GSR600
    Gs 1200 lerde hava soğutmalı.
    Volkswagenin kaplumbağa aracıda hava soğutmalı.
    Vosvos yengemde vardı canavar gibide giderdi mersin sıcagında.
    İzmir değil arabistanda da olsan bişi olmaz. Redline da gezmezsen...
    Mustafa ÇAKMAK A rh(-) Suzuki GSR 600

  17. #17
    ferad - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    18 Ekim 2010
    Şehir
    K.K.T.C
    Motosikleti
    Kawasaki Klx 250 D`Tracker
    peki arkadaslar yag sogutma nasildir ?

  18. #18
    vedatkavak - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Şubat 2010
    Şehir
    eskişehir
    Motosikleti
    cbf 250
    Şehir içi yavaş akan ve dur kalk hareketlerinde hava soğutmalı motorlar daha sorunsuzdur ....bence....

  19. #19
    acayüp - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    24 Nisan 2007
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    cawa
    En güzel motor en az bakım gerektirendir. Bu konuda da hava soğutmanın yanına hiçbir şey yanaşamaz.
    1.5 yıldır hava soğutmalı scooter kullanıyorum İstanbulun en deli trafiğinde de ağustos sıcağında gittiğim saatlerce yolda da daha bir sıkıntı yaşamadım.

    Hava soğutma diyince hala insanların aklına eski 2 zamanlı motorlar geliyor sanırım. O devirler çoktan kapandı.

    Hava soğutmalı 4 zamanlı bir motorda sadece yağı eksik yada hiç yoksa sorun yaşarsın. Onda da zaten nitrojen soğutmalı olsa yine sorun çıkarır.
    PC de ve motosiklette hava soğutmadan gerisi baş ağrısıdır.
    güvenyahya bunu beğendi.
    Ucuz motor olmaz , Sorunlu motor olur.

  20. #20
    excavatus - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    20 Ocak 2010
    Şehir
    Eskisehir (şimdilik)
    Motosikleti
    BMW F650 ST
    DragStar'a, hararet yaptırabilmiş ve çekişten düşürebilmiş birisi varsa, gelsin elini öpecem...
    DragStar 650 al... derim ben bir İzmir'li olarak...
    HAYATINDA 1dk ICINDE ARDINDA BIRAKIP GIDEMEYECEGIN HIC BIR SEY OLMASIN...


    REKLAM ALANI

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)