Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı
1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

Trafikte rekor zarar

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1
    Motosiklet Eğitmeni COQ - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Ocak 2008
    Şehir
    France
    Motosikleti
    Honda
    Sigorta pazarının 2015 yılı verileri açıklandı. Buna göre şirketler, geçen sene trafik sigortasında, 2.1 milyar lira ile son 10 yılın en yüksek zararına ulaştı. Trafik nedeniyle de sigortacılıkta karlılık yüzde 870 eridi.

    SİGORTACILAR 2015’i trafikteki rekor zararlar kapattı, sektörün kârlılığı yüzde 800 eridi. Sigorta şirketleri geçen yıl trafik sigortasından 2.1 milyar lira ile son 10 yılın en yüksek zararına ulaştı. Türkiye Sigorta Birliği (TSB), sigorta pazarının 2015 yılı teknik verilerini açıkladı. Buna göre şirketler, geçen sene, toplam 30.8 milyar TL prim üreterek, bir önceki seneye oranla yüzde 20’ye yakın büyüme gerçekleştirdi. Yıllık enflasyona uyarlandığında ise sigorta pazarının büyümesi, yüzde 9.7 oldu. Sigortacılar, 2015’te 53.6 milyon adet poliçe satışı gerçekleştirirken, bir önceki seneye oranla poliçe sayısında yüzde 2’lik de düşüş yaşandı.


    BİLANÇO KARI % 456 DÜŞTÜ

    Sigorta pazarı geçen yıl her ne kadar üretimini arttırsa da trafik sigortasındaki zarar nedeniyle şirketlerin kârlılığı ciddi eridi. Şirketler, 2014’te, trafikte 639 milyon lira zarar ederken, geçen yıl zarar, yüzde 230 artarak, 2.1 milyar liraya kadar çıktı. Geçen sene şirketler trafik sigortasında topladıkları her 100 liralık prime karşılık 130 lira hasar ödedi.

    Bu zarar nedeniyle de sigortacılıkta teknik karlılık (sigorta faaliyetinden elde edilen kar) 2014’de 1.4 milyar lira iken 2015’de yüzde 870 düşüşle 151 bin liraya geriledi. Aynı şekilde sektörün toplam bilanço kârlılığı da 2014’te 1.3 milyar liradan, 2015’de yüzde 456 azalarak, 249,5 milyon liraya düştü.

    EMEKLİLİKTE ZARAR AZALDI
    Şirketlerin, trafik sigortasındaki rekor zarara rağmen geçen yılı az da olsa kârla kapatmalarının tek nedeni ise hayat sigortaları oldu. Hayat sigortası satan şirketler, 2015’de toplam 3.7 milyar TL prim üreterek, 634 bin lira kâr elde etti. Hayat sigortalarında bu kâr olmasaydı, sigorta pazarındaki tüm branşlardaki toplam zarar 418 milyon lira olacaktı.


    TSB’nin açıkladığı verilere göre bireysel emeklilik şirketleri ise geçen seneyi 65 milyon TL zararla kapattı. Emeklilikte, 2014’teki 126 milyon liralık zararın yüzde 93 azaldığı dikkat çekerken, emeklilik şirketleri 2015’de de kara geçemedi.

    Kaynak
    Küçük hırsız el feneri, büyük hırsız deniz feneri kullanır.
    Ancak her ikisininde çalışması için ampul gerekir.(Cosinus)


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    Zuzuuw - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Mayıs 2014
    Burda bir pustluk var. Eneklilikten zarar et, konuttan zarar et, trafikten zarar et. Ama ısrarla büyümeye devam et. Halen Türkiye pazarına dünya devleri girmeye çalışıyor. Yer Gök sigorta acentesi dolu. Sozumona pacadan zarar akıyor.

    Siz kimi yiyorsunuZ ulan, kim ne kadar zarar ediyorsa kendi payına. ......
    Crixa, osiosborn ve Mengu16 bunu beğendiler.

  3. #3
    Seinfeld - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Eylül 2014
    Şehir
    35
    Motosikleti
    Mondial 150 Mcx Roadracer
    Yine zam kokusu geldi burnuma. Ya sabır

  4. #4
    Blindfire - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    03 Mart 2011
    Motosikleti
    Yamaha R25
    Zararın kaynağına odaklanmiyorlar, genele yayıp işin kolayina kaçıyorlar, aynı elektrikte olduğu gibi. Nasıl olsa insanlar tepki gostermiyor, Ya sabır...

  5. #5
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    23 Temmuz 2007
    "Doktor bu ne" ?
    Rekabet kurumu sayfasından alntı :

    Trafik Sigortası Pazarında Faaliyet Gösteren 33 Şirket Hakkında Soruşturma Açıldı

    Türkiye’de Karayolları Motorlu Araçlar Zorunlu Mali Sorumluluk Sigortası (Trafik Sigortası) pazarında faaliyet gösteren teşebbüslerin, birlikte fiyat artışları yapmak suretiyle rekabeti bozucu, kısıtlayıcı anlaşma ve/veya uyumlu eylem içinde oldukları ve böylelikle fahiş fiyat uyguladıkları iddiasına ilişkin yürütülen önaraştırma, Rekabet Kurulunca karara bağlandı.

    Önaraştırmada elde edilen bilgi, belge ve yapılan tespitleri 02.03.2016 tarihli toplantısında müzakere eden Kurul, bulguları ciddi ve yeterli bularak,

    - AIG Sigorta A.Ş.
    - Aksigorta A.Ş.
    - Allianz Sigorta A.Ş.
    - Anadolu Anonim Türk Sigorta Şirketi
    - Ankara Anonim Türk Sigorta Şirketi
    - Axa Sigorta A.Ş.
    - Dubai Starr Sigorta A.Ş.
    - Demir Sigorta A.Ş.
    - Ege Sigorta A.Ş.
    - Ergo Sigorta A.Ş.
    - Eureko Sigorta A.Ş.
    - Halk Sigorta A.Ş.
    - HDI Sigorta A.Ş.
    - Hür Sigorta A.Ş.
    - Generali Sigorta A.Ş.
    - Groupama Sigorta A.Ş.
    - Güneş Sigorta A.Ş.
    - Işık Sigorta A.Ş.
    - Liberty Sigorta A.Ş.
    - Mapfre Genel Sigorta A.Ş.
    - Neova Sigorta A.Ş.
    - Orient Sigorta A.Ş.
    - Ray Sigorta A.Ş.
    - SBN Sigorta A.Ş.
    - SS Doğa Sigorta Kooperatifi
    - SS Koru Sigorta Kooperatifi
    - Sompo Japan Sigorta A.Ş.
    - Turins Sigorta A.Ş.
    - Türkiye Sigorta, Reasürans ve Emeklilik Şirketleri Birliği
    - Türk Nippon Sigorta A.Ş.
    - Unico Sigorta A.Ş.
    - Ziraat Sigorta A.Ş.
    - Zurich Sigorta A.Ş.

    hakkında, 4054 sayılı Kanun’un 4. maddesini ihlal edip etmediklerinin tespitine yönelik olarak soruşturma açılmasına, 16-07/137-M sayı ile karar verdi.

    Bilindiği üzere 4054 sayılı Kanun’un 4. maddesi, teşebbüsler arasındaki rekabeti sınırlayıcı anlaşmaları ve uyumlu eylemleri yasaklamaktadır. Soruşturma, adı geçen teşebbüslerin 4054 sayılı Kanun’un 4. maddesini ihlal edip etmediğinin tespiti amacıyla başlatıldı.

    *Rekabet Kurulu tarafından alınan soruşturma kararları, hakkında soruşturma açılan teşebbüs ya da teşebbüs birliklerine kararın tebliğ edilmesini takiben kamuoyunun bilgisine sunulur. Kamuoyunun Rekabet Kurulu kararları hakkında bilgilendirilmesi kapsamında yapılan bu açıklamalar, hakkında soruşturma açılan teşebbüslerin ya da teşebbüs birliklerinin 4054 sayılı Kanunu ihlal ettikleri, Kanun kapsamında ceza yaptırımı ile karşı karşıya kaldıkları veya kalacakları şeklinde yorumlanamaz.
    MotorKafa, Crixa ve anılbel bunu beğendiler.

  6. #6
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    17 Ağustos 2015
    Şehir
    tekirdağ
    Motosikleti
    TVS 150>Pulsar NS200 ve CBR500R
    Arkadaş bireysel emeklilikte nasıl zara edersin, 10 yıl BES te kalacaksın 60 kusur yaşına gelmeden emekli aylığı bağlamıyorsun, Ne kadar kişi BES den aylık alıyor ki zarar ediyorsun..

    Buna orduya peşkeş çekilen Oyak emeklilik dahil ise bu zarar olur tabi.. Bu hesabın içinde yoksa BES de zarar akılara ziyan

  7. #7
    Blindfire - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    03 Mart 2011
    Motosikleti
    Yamaha R25
    Alıntı savaskayan adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    "Doktor bu ne" ?
    Rekabet kurumu sayfasından alntı :
    Trafik Sigortası Pazarında Faaliyet Gösteren 33 Şirket Hakkında Soruşturma Açıldı
    Hocam soruşturma ne zaman sonuçlanır acaba? Öyle bir şeyin varlığı halinde biz nasıl etkileniriz?
    Girerken Yalvarmadık ki, Çıkarken İcazet Alalım.

  8. #8
    Motosiklet Eğitmeni COQ - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Ocak 2008
    Şehir
    France
    Motosikleti
    Honda
    Alıntı serkany adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Arkadaş bireysel emeklilikte nasıl zara edersin, 10 yıl BES te kalacaksın 60 kusur yaşına gelmeden emekli aylığı bağlamıyorsun, Ne kadar kişi BES den aylık alıyor ki zarar ediyorsun..

    Buna orduya peşkeş çekilen Oyak emeklilik dahil ise bu zarar olur tabi.. Bu hesabın içinde yoksa BES de zarar akılara ziyan
    Orduya peşkeş çekilen Oyak
    Cümlesini biraz açarmısınız hocam.
    Oyak zaten orduya ait değil mi?
    xawa bunu beğendi.

  9. #9

    Üyelik
    18 Haziran 2012
    COQ yaşadığınız yerdeki risk ve pirimi, Türkiye ile kıyaslar mısınız.

  10. #10
    Crixa - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    02 Temmuz 2014
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Yamaha 1100 dragstar
    Kesin hepsi zarar ediyordur madem zorunlu sigorta var niye devlet sigortası yok uygun rakam olsa herkez devleti seçer ve devlet kazanır zaten kazanıyorlar da :D :D

  11. #11

    Üyelik
    25 Nisan 2007
    Bu tabloya göre %30 zarar ediyorlardı..

    son açıklanan verilere görede %115 prim üretimi artmış..

    Merak etmeyin bu sene bu fahiş zamlarla çok iyi toparladılar.

    Devlet bir şeyi zorunlu hale getiriyorsa bunu 20 tane sigorta şirketinin insafına bırakamaz.. Madem zorunlu yapıyosun şuanda bu şirketlerin %80 kar ürettiklerinde tavrın ne olacak?

    Arkadaş ne zaman bu memleket matematik sayısal rakamlarla iş yapacak hale gelecek..
    Thracian ve Mengu16 bunu beğendiler.

  12. #12
    Crixa - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    02 Temmuz 2014
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Yamaha 1100 dragstar
    Geçen sene 80 tl yaptırdıgım sigorta acentesi bu sene 1200 tl veriyor neye göre veriyor bu fiyatı kaza da yok 30 günüm doolmakta daha sigorta yaptırmadım trafige gitmedim

  13. #13
    Moderatör Lucas - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    20 Haziran 2006
    Şehir
    Yalova
    Vizyon ile misyonun ufak şirketlerin kıytırık internet sayfalarında yazılan saçmalıklar olmaktan çıkıp, devleti yöneten siyasilerde görebildiğimiz zaman gelecek mi ?
    Morphin ve mgora bunu beğendiler.
    Legends may sLeep.. But they never diE..!

  14. #14

    Üyelik
    25 Nisan 2007
    Alıntı Lucas adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Vizyon ile misyonun ufak şirketlerin kıytırık internet sayfalarında yazılan saçmalıklar olmaktan çıkıp, devleti yöneten siyasilerde görebildiğimiz zaman gelecek mi ?
    Olan biten tam anlamıyla Türk milletinin yaşam biçimidir. Sosyal hayata iş dünyasında da nihayetinde aranan "düşük profildir" Yüksek profil seni G7 ye 8. olarak sokar..Düşük profil ise 20 yıldır 16. ekonomi olarak devam ettirir.

    Bu milletin eğitim ve değerleme sisteminden yüksek profili farkedecek seviyede sarraf .. Onu talep edecek vizyon çıkmaz..

    Herkesin kendini haklı görme aşamasının dünya standartlarında kabul edilmiş bir model ile sağlaması yapılmadığı müddetçe gelişim ve ilerleme bir tarafa, giderek kaliteyi daha alt seviyeye düşüren en kötü sistem layık olacaktır.

  15. #15
    Blindfire - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    03 Mart 2011
    Motosikleti
    Yamaha R25
    Devletin duruma el atması lazım, yada kendisi de rekabete katılsın, isteyen özel sigorta şirketine yaptırır isteyende devlete yaptırır. Bir şeyi Zorunlu yapıyorsan onuda kabul edilebilir seviyede tutmak senin görevindir.

  16. #16
    Moderatör Lucas - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    20 Haziran 2006
    Şehir
    Yalova
    Alıntı newmoto76 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Olan biten tam anlamıyla Türk milletinin yaşam biçimidir. Sosyal hayata iş dünyasında da nihayetinde aranan "düşük profildir" Yüksek profil seni G7 ye 8. olarak sokar..Düşük profil ise 20 yıldır 16. ekonomi olarak devam ettirir.

    Bu milletin eğitim ve değerleme sisteminden yüksek profili farkedecek seviyede sarraf .. Onu talep edecek vizyon çıkmaz..

    Herkesin kendini haklı görme aşamasının dünya standartlarında kabul edilmiş bir model ile sağlaması yapılmadığı müddetçe gelişim ve ilerleme bir tarafa, giderek kaliteyi daha alt seviyeye düşüren en kötü sistem layık olacaktır.


    Kısacası
    newmoto76, BatuhanK, Onurhan D ve 3 diğerleri bunu beğendiler..
    Legends may sLeep.. But they never diE..!

  17. #17
    banro - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    24 Aralık 2003
    Şehir
    MUGLA
    Motosikleti
    CGL125-CBX250-XL700-CBF150-GW250
    Bireysel emeklilik kadar kötü yönetilen fon yok. Normal banka faizi olsa daha iyi getirir. Devlet katkısı olmasa sistem biter. Trafik sigortasında sahtekarlık çok. Sigorta şirketlerinin daha sağlam kontrol yapması gerekir.

  18. #18
    Motosiklet Eğitmeni COQ - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Ocak 2008
    Şehir
    France
    Motosikleti
    Honda
    Alıntı ehil adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    COQ yaşadığınız yerdeki risk ve pirimi, Türkiye ile kıyaslar mısınız.
    Açtığı konuda Uğur'da sormuştu. Oraya yazacaktım unuttum.

    Burada pirimler biraz daha yüksek. Hele yeni ehliyetliyseniz off diyeyim.
    Üstelik risk Türkiye'ye göre düşük.
    Bu nedenle ben Türkiye'de araç satışı arttıkça primlerinde artacağını düşünüyorum.

    Sistem farklı işliyor. Kasko denilen olay burada ayrı bir sigorta türü değil. Minimum riskten full sigortaya kadar geniş bir yelpazede sigortanızı seçebilirsiniz.
    Pirim belirlenirken, ehliyetinizin tarihi, sigorta puanınız, aracınızın beygir gücü gibi bir çok kriter hesaplamaya girer.
    Örneğin yeni ehliyetli biri yüksek beygir gücüne sahip bir aracı muhtemelen sigortalatamaz.

    Puan sistemi sigorta piriminizi etkileyen önemli bir olay. Eğer kaza yapmazsanız yani problemsiz bir sürücüyseniz az pirim ödersiniz.
    Ayrıca önceden sigortalılığınızdan da bu sayede kontrol ederler.
    Ne demek bu?
    Ehliyetiniz 20 yıllık ama bu süre içerisinde hiç araç kullanmadınız. Oysa bir başkası 5 yıllık ehliyeti var ama sürekli araç üstünde.
    Kim daha tecrübeli?
    Kısaca adamlar hiç itiraz edilemeyecek bir sistem kurmuşlar.
    Tabi ben basitçe yazdım. Ehliyet sistemi burada biraz farklı.
    Mesela otomobil kullanmaya 14-15 yaşında başlayabilirsiniz, ehliyetsiz motosiklet ve otomobil kullanabilirsiniz. Tabi belli kurallar ve belli araçlarla.
    Mevzu baya değişik anlayacağınız.
    Küçük hırsız el feneri, büyük hırsız deniz feneri kullanır.
    Ancak her ikisininde çalışması için ampul gerekir.(Cosinus)

  19. #19
    Ros1n2 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    02 Kasım 2014
    Şehir
    Ankara / Osmaniye
    Motosikleti
    Superduke
    Ben inanmıyorum kardeşim. Madem sürekli zarar getiren bir sektör neden zibille sigorta şirketi var her yerde. Fiyatlar 10 misli artmasına ragmen hala zarar ediyorlarsa bu onların sorunu. Zarar ettikçe bizemi yüklenecekler

  20. #20
    Seni unutmayacağız
    Nur içinde yat

    Üyelik
    05 Ağustos 2007
    Şehir
    lubnatsi
    Motosikleti
    z1000e kesik.
    Korna çalsak bişey olur mu ki?


    REKLAM ALANI
1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)

Bu Konudaki Etiketler