Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı
1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

Kaza yaptım suç bende

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1
    Okan Sinan Ocan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Mayıs 2009
    Şehir
    Hamburg
    Motosikleti
    BMW K1200GT (Helga) BMW S1000XR M Sport
    Sevenlerim varsa üzülmesin , diğerleride lütfen açtıkları kına paketlerini sıkıca kapatıp kaldırsınlar. Şimdilik kaza yapmadım ama birgün yaparsam ilk söyleyeceğim şey yukarıdaki cümle olacaktır.

    Bilgili ve deneyimli bir sürücü kaza yaptığında aynen bunları söyler "Kaza Yaptım Suç Bende" . O sürücü bilir ki , her ne sebeple olursa olsun eğer bir kazaya karışmış ise mutlaka birşeyleri eksik yapmıştır. İşte bu tür sürücüler yaptıkları kazadan ders çıkarır aynı hatayı tekrarlamaz ve kaldıkları yerden daha da güvenli motor kullanarak iki tekerli hayata devam ederler.

    Ortalama sürücüler ise her kazalarının ardından birşeylere kusur bulurlar ,

    - Asfalt kötüdür (Ama motorun üzerindeki 8 yıllık ve 30.000 km yapmış kayış gibi lastik kusursuzdur) o yüzden kaymıştır.

    - Motorun frenleri tutmamıştır ( o balatalarla tutması zaten beklenemezdiki en son 2 sene önce üstten bakıp iki üflemiştin yepyeni olmuştu. Halbuki satmak için verdiğin ilana balatalar yeni değişti diye yazmıştın)

    - Önündeki taksici aniden sağa kırmıştır ( peki sen o taksinin aynasının ölü noktasında ısrarla saatli bomba gibi gizlendiğini ve oranın İstanbul olduğunu ne çabuk unuttun)

    - Arkandan çarpan araba seni yoldan çıkartmıştır. (Aynaların olsaydı önündeki hız kasisine doğru yavaşlarken arkandan olanca hızı ile arabayı belki farkederdin)

    -Dolmuşçu önüne kırıp aniden fren yapmıştır (TEM de 180 ile giderken kaskın takılı olsaydı gözüne toz toprak dolmaz , daha sonra otoyoldan ayrılıp yoğun trafiğe girdiğinde önüne kırmamış olan , park halinde ve sürücüsü içinde bile olmayan minibüsü farkedebilirdin.)

    - Refüj sulaması yüzünden asfalt ıslanmıştı o yüzden kaydım. (Nerede yaşadığının farkında olmayan bir arkadaş daha , bu memlekette her an orta refüj yerine asfaltın yeşertilmeye çalışıldığını unutur sol viraja sol kaldırıma yanaşıp dip gaz girersen AYE gibi bir duayenin bile kurtulamadığı pozisyonda senin ayakta kalman zaten mucize olur)

    Bunlar ve benzeri binlerce mazeret sizin hatalı olduğunuz gerçeğini değiştirmez. Eğer bir kazaya karıştıysanız mutlaka siz suçlusunuzdur. İyi sürücü bunu asla unutmaz .

    Unutmayın genç arkadaşlar iyi sürücü hızlı , iyi viraj yapan , tekere kalktımı fizana kadar giden , stoppieye durdumu T cetveli gibi kalan takometresinde üçyüzbilmemkaç gören sürücü değildir.

    "İyi Sürücü Motora Binerek Uzun Yıllar , Yollar Geçiren Ve Eceliyle Ölen Adama Denir."

    Saygılar
    DAHA GİDİLECEK ÇOK YOL ,ÖĞRENECEK ÇOK ŞEY VAR


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    extrem_015 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Temmuz 2010
    Şehir
    ☺ ßƲRĐƲR ☻
    Motosikleti
    EŞŞİZ TR'DE TEK CBR600F PC35 4 CİĞERLİ EŞEK ARISI
    güzel paylaşım ,teşekkürler.

  3. #3
    fast_driver - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Mart 2010
    Şehir
    İstanbul-GÜNGÖREN
    Motosikleti
    Suzuki DL 650 Vstrom
    .
    RE150(2000km),CBF150(2400km),WOLF250(8000km) V-STROM DL650

  4. #4
    aparat - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Şubat 2008
    Şehir
    ist/ümraniye
    Motosikleti
    honda cbf 150
    Paylaşım güzel teşekkürler de yüreğim ağzıma geldi ...
    ...kağıttan gemilerle okyanusları geçemezssin...
    Drift Religion

  5. #5
    overcloud - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    15 Mayıs 2010
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    XL650V Transalp
    paylaşım güzel.. ama konu başlığını görünce endişelendik hocam
    the evil that men do - cbr 125r 7500km - ninja 250r (tabiki yeşil) 25000km - transalp ile yollarda

  6. #6
    Okan Sinan Ocan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Mayıs 2009
    Şehir
    Hamburg
    Motosikleti
    BMW K1200GT (Helga) BMW S1000XR M Sport
    Alıntı overcloud adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    paylaşım güzel.. ama konu başlığını görünce endişelendik hocam
    Özür dilerim , sizleri endişelendirmek istememiştim konunun özünü anlatan bir başlık olsun istedim.
    DAHA GİDİLECEK ÇOK YOL ,ÖĞRENECEK ÇOK ŞEY VAR

  7. #7
    Osbourne - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    21 Mart 2009
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Var
    Bende korktum bir şey mi oldu diye..

    Ama dediğiniz kesinlikle doğru..İyi sürücü kaza yaptım, suç bende diyebilendir..

  8. #8
    mete_han - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    01 Ağustos 2005
    Şehir
    4.LEVENT & SERENGETI
    Motosikleti
    Melmeket Uşak/Manisa.2020 NC 750 X DCT/2015 CBF150
    bende hatayı kendimde arıyan bir yapıya sahibim...ama hatalarımı bazen trafikte reddeder fiziğime ve arıza yapıma güvenerek üste çıkarım... akşam sağlıklı bir şekilde düşünürken kendime kızarım...şahit olduğum izlediğim başrolde motosikletin olduğu çoğu kazalarda biz motorcuların bariz hatalı olduğunu gördüm ...yüzde vermenin anlamı yok ama motosiklet kazalarda önemli ve aktif hata payına sahip...birbirimizi forum ortamında gazlayarak motorcuyuz kardeşiz geyiğiyle kandırmayalım...hepimiz hatamızın bedelini bir şekilde öderiz...tek korkum karanlık bir yağmurlu gecede bir sarhoşun aracının altında kalmak...
    Gerçekler acıdır/Metehandro acıtır//Pinokyo/BMX/Star103/Cobra105/Dt125/İnnova125/Lıberty200/Ybr125/CBF150/PCX/Activa/Inazuma/NC700S/750S/750 X/750SDCT
    (1992/2020) Köftestar&Pandastar&Banstar

  9. #9
    Osbourne - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    21 Mart 2009
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Var
    Alıntı mete_han adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    bende hatayı kendimde arıyan bir yapıya sahibim...ama hatalarımı bazen trafikte reddeder fiziğime ve arıza yapıma güvenerek üste çıkarım... akşam sağlıklı bir şekilde düşünürken kendime kızarım...şahit olduğum izlediğim başrolde motosikletin olduğu çoğu kazalarda biz motorcuların bariz hatalı olduğunu gördüm ...yüzde vermenin anlamı yok ama motosiklet kazalarda önemli ve aktif hata payına sahip...birbirimizi forum ortamında gazlayarak motorcuyuz kardeşiz geyiğiyle kandırmayalım...hepimiz hatamızın bedelini bir şekilde öderiz...tek korkum karanlık bir yağmurlu gecede bir sarhoşun aracının altında kalmak...
    Vlla ben yüzde vereyim kendimce..
    Bence motosiklet kazalarında motorcunun hata oranı %99'dur..Geriye kalan pay ise asfalt veya motor arızasıdır..

    Herşeyi göz önüne almayan, öngörmeyen kişi motorcu değildir nazarımda..

  10. #10
    feliçita - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    03 Ocak 2011
    Şehir
    ısparta
    Motosikleti
    PİAGGİO BEVERLY 500**2006**
    çok etkilendim ..iyi sürücünün anayasası gibi olmuş..çok güzel..
    apachi'ler ve kendini apachi hissedenler beni yasaklı listesine ekleyin...

  11. #11

    Üyelik
    28 Ekim 2010
    Şehir
    antalya
    Motosikleti
    09YBR125, 08DYLAN
    dogru ve yerinde tespitler.

    iyi sürücü yaptıgı hatayı kabullenip o hatayı tekrarlamayandır.

    geçenlerde bende yatırdım motosikleti. yagmur hafiften atıyordu trafik ışıklarına varmadan hızımı azatlmam gerekirdi ancak 35-40 a kadar düşürdüm önümdeki araçta fren yapınca ön frene bastım ani bir refleksle ön teker hafif kaydı bıraktım tekrar arka ile birlikte bastım ama ne fayda yatırdım motosikleti çok şükür bende bişe yok sadece gögsümü refüje vurdum hala gerildigim zaman acıyor.

    motosiklet kullanıcısı hava-yol-trafik-tecrübe ve altındaki makinaya göre hareket etmesi gerekir. asla araç sürücülerinin kendilerini farkedememe ihtimalini aklından çıkarmamalıdır.hızla seyrederken yol üzerinde farkedilmeyen bir çakıla ön tekeriniz gelirse düşme ihtimaliniz çok yüksektir. burada hatalı olarak yoldaki çakılı degil o çakılı farkedemeyecek kadar yaptıgınız hızı haliyle kendinizi suçlamalısınız ki birdaha aynı hataya düşmemek için.

    her koşulda şans yanımızda olsun. artniyetli diger araç sürücüleriyle karşılaşmak dileklerimle.

  12. #12
    mete_han - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    01 Ağustos 2005
    Şehir
    4.LEVENT & SERENGETI
    Motosikleti
    Melmeket Uşak/Manisa.2020 NC 750 X DCT/2015 CBF150
    Alıntı Osbourne adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Vlla ben yüzde vereyim kendimce..
    Bence motosiklet kazalarında motorcunun hata oranı %99'dur..Geriye kalan pay ise asfalt veya motor arızasıdır..

    Herşeyi göz önüne almayan, öngörmeyen kişi motorcu değildir nazarımda..
    Hacı yıllardır forumlardayız...burada paylaşılan medyada gördüğün üzere tvlere yansıyan veya bizim gördüklerimiz içinde önemli bir pay cahil ve bilincsiz motosikletciler değil mi...bugünde ölmedim veya kaza yapmadım diye bir sevinc yaşamıyorum...kendimi bildiğim için yıllarca bu iki tekerin üzerindeyim...yaşadığım 2 ağır kazada ise semtimde olmam gereken hızın çok çok üstünde olduğum için yine kendi başıma iş açtım önüme çıkan araclara yan kapı kısmından bodoslama çaktım...bu kazalarda trafik kuralları bana hak verdi ama benim hızımın kaç olduğunu doğal olarak benden başka kimse bilemez...


    yani bu hususlarda özeleştiri yapmak lazım...makam şoförüyüm...arac kullanıyorum...en aklı başında motosiklet kullanıcıları hep üst cc makina sahipleri olmuştur nazarımda...ama gerçekten bilinmesi gereken şu ki...kurallara kimse riayet etmiyor...biz şu bu onlar değil hep birlikte ortak hareket ederek kendi kurallarımızla ve insiyatifimizle trafikte seyir halindeyiz...


    şerit takibi yapan yok hız limtlerine uyan yok...hep bir kaos ve karmaşa halinde harala gürele gidiyoruz...motosiklet üzerinde bunu daha net görüp bizde kendi kurallarımızı koyuyoruz daha pratik olmak adına herşey...
    Gerçekler acıdır/Metehandro acıtır//Pinokyo/BMX/Star103/Cobra105/Dt125/İnnova125/Lıberty200/Ybr125/CBF150/PCX/Activa/Inazuma/NC700S/750S/750 X/750SDCT
    (1992/2020) Köftestar&Pandastar&Banstar

  13. #13
    GÜNTEKİN - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    19 Şubat 2010
    Şehir
    ISPARTA
    Motosikleti
    HONDA CBF 150 & BMW F 650 GS
    Eline, gönlüne sağlık. Benimde etrafımdaki arkadaşlara anlatmaya çalışıp, pollyanacılık oynuyorsun diye tepki aldığım konulara değinmişsin. Her araç kullanan motorcunun duygularını ve motor üzerindeki halini anlayamaz. Herkesin biz gibi düşünmesini bekliyoruz. Aynen çocuklardan yetişkinler gibi davranmasını beklediğimiz gibi. Güzel bir konu ve başlık teşekkürler.
    Eğri cetvelden doğru çizgi çıkmaz.

  14. #14
    Khutuck - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Aralık 2005
    Şehir
    Yollarda...
    Motosikleti
    2.5 yıl akbil, sonra CuBuF150, şimdi Fazer, az KTM
    Ben de böyle bir konu açmıştım, ama ben hakikaten kaza yapmıştım. Bulunca konuyu ekleyeyim.

  15. #15
    Okan Sinan Ocan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Mayıs 2009
    Şehir
    Hamburg
    Motosikleti
    BMW K1200GT (Helga) BMW S1000XR M Sport
    Alıntı jack hammer adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    dogru ve yerinde tespitler.

    Hızla seyrederken yol üzerinde farkedilmeyen bir çakıla ön tekeriniz gelirse düşme ihtimaliniz çok yüksektir. burada hatalı olarak yoldaki çakılı degil o çakılı farkedemeyecek kadar yaptıgınız hızı haliyle kendinizi suçlamalısınız ki birdaha aynı hataya düşmemek için.
    Sevgili Jack Hammer ,

    Lütfen alınma burada bir uyarı yapmak zorundayım.

    Yol üzerindeki çakıl bi şehir efsanesidir. Hızlı giden bir motoru asla bir veya birkaç çakıl düşüremez aksine çok düşük sürat ile giden motorda böyle birşey söz konusu olabilir ve genellikle biraz tozlanmış üst baş ile sonuçlanır sadece.

    Pek çok motorcu bu "çakıl" korkusu yüzünden gözünü asfalt üzerinden ayıramaz ve "bakışını düşürmek" tabir edilen durumla karşılaşarak çok daha vahim sonuçları olan virajda dışarı çıkma olayını yaşarlar.

    Lütfen bu çakıl taşı efsanesini artık yıkalım dostlar.

    Sevgiler
    DAHA GİDİLECEK ÇOK YOL ,ÖĞRENECEK ÇOK ŞEY VAR

  16. #16
    mete_han - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    01 Ağustos 2005
    Şehir
    4.LEVENT & SERENGETI
    Motosikleti
    Melmeket Uşak/Manisa.2020 NC 750 X DCT/2015 CBF150
    gerçek olan şu ki motosiklet güvensiz bir arac... tamamen güvensiz...

    bunun ötesi veya aksini iddia eden var mı...

    (patron çağırdı bana müsade )
    Gerçekler acıdır/Metehandro acıtır//Pinokyo/BMX/Star103/Cobra105/Dt125/İnnova125/Lıberty200/Ybr125/CBF150/PCX/Activa/Inazuma/NC700S/750S/750 X/750SDCT
    (1992/2020) Köftestar&Pandastar&Banstar

  17. #17
    Khutuck - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Aralık 2005
    Şehir
    Yollarda...
    Motosikleti
    2.5 yıl akbil, sonra CuBuF150, şimdi Fazer, az KTM
    Blogumda varmış, foruma eklememişim.

    19 Mayıs 2008 Pazartesi
    Bir Düşüşün Anatomisi
    1.000 km kutlamamda bahsettiğim 16 Mayıs düşüşümün ayrıntılarına girersek... Baştan düştüm diyorum, heyecanı kaçsın hikayenin

    Bir önceki gece kafamı bulandıran olaylar (ayrıntıya gerek yok), Akatlar'daki dergimden çıkıp Boğaziçi Üniversitesi'ne yol aldığım sırada hala aklımdaydı. Her zamanki gibi kaskım başımda, montum üzerimde, eldivenlarim ellerimdeydi. O an için tek eksik olan dizliklerim ise dayımın yeni aldığı, aldığı gibi Silivri'ye kadar kullandığı yeni motoruyla beraberdi. Etiler'de her zamanki 30-40 km/s hızındaki sürüşüm yerine 50km/sa civarında hızla ilerliyordum. Nispetiye Caddesi'nde öğle saatleri için çok az olan trafik de içimdeki sürat canavarını ufaktan dürtmüştü.

    Şu ana dek üç hatam yeterince açık olmalı: Dikkatsizlik, eksik koruma, fazladan hız.

    Caddenin sonuna gelirken, Boğaziçi Uçaksavar Yurdu'nun önünde hafif yokuş aşağı eğimli yolda, şeridin sağ kısmından saatte 30-35 km civarında bir hızla ilerliyordum. Tam döner kavşağa girecekken, önümdeki araç sağa dönüş yaptı... Olanlar o zaman oldu....

    Aracın dönüşü sinyalsizdi, tabii güzel şehrimiz İstanbul için sıradışı bir olay değil. Yaklaşık 1.5 saniyelik mesafeden takip eden bense o anda gözümü gösterge paneline çevirmiş, bir yandan motor freniyle yavaşlamak için vites göstergesine bakıyor, bir yandan da önceki akşamı düşünüyordum. Gözlerimi yoldan ayırdığım sürenin yarım saniye olduğunu tahmin ediyorum. Bu yarım saniye de 1,5 saniyelik takip mesafemden düştüğünde, geriye fren yapmak için 1 saniye sürem kaldı.

    Motosikletlerin fren sistemi çok ilginç bir yapıya sahip. ABS'si olmayan bir motorda (ki benim CuBuF'um da böyle bir motor), fren yaptığınızda ön tekerin kilitlenmesini engelleyecek tek şey sizsiniz. Eğer arka tekeri kilitlerseniz arka kayar, düşme riskiniz olur. Eğer ön tekeri kilitlerseniz çok yüksek olasılıkla düşersiniz, çünkü motosikleti dengede tutan şey ön tekerdir.

    1 saniye içinde aklımdan geçenleri yazmak uzun sürmüyor, sadece "Asktr" kelimemsisi yeterli. 30 km hızla giderseniz saniyede yaklaşık 10 metre yol alırsınız. Eğer iki frene birden basar ve önü kilitlerseniz bu 10 m'nin sadece 5'inde durabilirsiniz, ancak bu duruş sırasında motor altta siz üstte değil, motor üstte siz altta olursunuz. Ön freni kilitlediğimde gidon sol-sağ-sol biçimde sarsıldı, sol dönüşün sonunda kilitlendi. Bu sırada motor altımdan sağa kaydı ve beni nazik bir biçimde geldiğim ve geri döneceğim toprakla yüz yüze bıraktı.

    Yerdeki ilk saniyem görece eğlenceliydi. İnsan sürekli yerden 1,5-2 metre arası bir yükseklikten dünyaya bakıyor. Yere 10cm yüksekten bakınca her şey çok daha farklı görünüyor. Tabii aniden acıyan sol diz, sol bilek ve sağ bacağınızı saymazsak. Etraftan koşan insanlar hemen yolun ortasında duran motorumu kaldırmaya çalıştılar, ancak 150 kiloluk bir motoru sağdan soldan tutup kaldırmanın kolay olmadığı gerçeğiyle yüzleştiler. O sırada kaskımı çıkarttım, eldivenlerimi kaldırıma fırlattım, çantamı ve montumu kaskın yanına koydum, CuBuF'umu kaldırıp kenara çektim. Yanıma yanaşan yaşlı bir amca bir şişe su söyledi bana, garson hemen getirdi.

    Yaklaşık beş dakika yol kenarındaki pastanede oturduktan sonra kalkmaya karar verdim. Suyu ödedim, tekrar tüm korumaları giydim, okula doğru yola koyuldum.
    http://khutuck.blogspot.com/2008/05/...anatomisi.html

  18. #18
    Okan Sinan Ocan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Mayıs 2009
    Şehir
    Hamburg
    Motosikleti
    BMW K1200GT (Helga) BMW S1000XR M Sport
    Alıntı Khutuck adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Blogumda varmış, foruma eklememişim.


    http://khutuck.blogspot.com/2008/05/...anatomisi.html
    Başta saydığın 3 hatana ek olarak,

    1- Zihninizde motor kullanmak dışında birşey var ise lütfen hemen motorunuzu parkedip bir toplu taşıma aracına geçin.

    2- Eğer doğru panik fren tekniğini bilseydin (eğitim konuları arasında en önemlilerinden biridir.) zamanında durabileceğini görecektin.

    3- Eğer engelden kaçma manevrası konusunda yeterli deneyimin olsaydı frene bile basmana gerek kalmayabilirdi.

    Umarım geçen süre içerisinde yukarıdaki eksikliklerini farketmiş ve tamamlamışsındır. Eğer hala bilmiyorsan bunları mutlaka öğrenmelisin.

    sevgiler
    DAHA GİDİLECEK ÇOK YOL ,ÖĞRENECEK ÇOK ŞEY VAR

  19. #19
    bY_aLp - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    20 Nisan 2010
    Şehir
    Tekirdağ/Çorlu
    Motosikleti
    Yamaha XMAX250 ABS
    ben bile tanımamış olduğum halde geçen bir yazınızı okumuştum eyvah dedim inşallah birşeyi yoktur aman abilerim kardeşlerim dikkat edelim
    bu kawasaki bir başka dostummm

  20. #20
    Khutuck - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Aralık 2005
    Şehir
    Yollarda...
    Motosikleti
    2.5 yıl akbil, sonra CuBuF150, şimdi Fazer, az KTM
    Alıntı oocan adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Başta saydığın 3 hatana ek olarak,

    1- Zihninizde motor kullanmak dışında birşey var ise lütfen hemen motorunuzu parkedip bir toplu taşıma aracına geçin.

    2- Eğer doğru panik fren tekniğini bilseydin (eğitim konuları arasında en önemlilerinden biridir.) zamanında durabileceğini görecektin.

    3- Eğer engelden kaçma manevrası konusunda yeterli deneyimin olsaydı frene bile basmana gerek kalmayabilirdi.

    Umarım geçen süre içerisinde yukarıdaki eksikliklerini farketmiş ve tamamlamışsındır. Eğer hala bilmiyorsan bunları mutlaka öğrenmelisin.

    sevgiler
    Aradan geçen üç yılda bunların hepsini öğrendim. Bu kazayı yaptığımda motoru alalı 34 gün olmuştu, daha 1.000 km'ye gelmemiştim. Bu kazamdan beri sık sık boş yollarda ve otoparklarda panik fren ve kaçınma manevraları pratiği yaparım.


    REKLAM ALANI
1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)