2011 model Asya Pars dd250e-9b (regal raptor)yakıt tüketimi!
-
Arkadaşlar merhaba. Bugün yeni 2011 model Asya Pars dd250e-9b (regal raptor) motorumla ilk kez bir depo benzin tükendi. Yalnız epey bir moralim bozuldu. bir depo ile, yedek hariç 270 km de tam kağıthane-taksim tünelinde benzin bitti. Hemen yedeğe alıp ilk benzin istasyonuna daldım. bilgisi olan arkadaşlar varsa birkaç sorum var.
1- Öncelikle yakıt deposu 14+2.7 litre deniyor ama ilk doldurmamda 11 litre dolmuştu adama dedimki hani 14 lit idi tank. o da biz koymuştuk biraz demişti. ama ikinci doldurmamda da sadece 11.5 lt doldu. yani ben 14 litre+ yedek zannettiğim tankın 12 lt olduğunu anladım. Yani ben 12 litre ile 270 km gitmiş oldum ve bu da 100 km de 4.4 lt yapar. Sizce nedir yakıt durumu çok mu?
2- Halen rodaj döneminde olduğum için mi bu kadar yakıyor; rodaj döneminden sonra geröekten fark edecek mi ya da ne kadar fark olacak?
3- Son olarak Yakıt tasarrufu yapabilmek için motora nasıl müdahale edilebilinir?
Benzer sorunları yaşamış olan varsa ya da anlatabilecek varsa ve paylaşırsa çok makbuş geçecek, şimdiden teşekkür ederim. Herkese sağlıklı sürüşler
Reklamlar
-
rodajını tamamladıktan sonra yakıt tüketimi düzene girecektir
100 km de ortalama kullanım şartlarında yakıtın ortalama 2,5 lt düzeyine gelecektir !
Yüksek devirli kullanmamaya çalış cruser motosikletlerin gürlemesi kullanıcının herzaman hoşuna gider aragazı alışkanlık haline getirmekten kaçın ! Bu arada motosikletin kaç km de oldu ?
[B][COLOR="Red"]BİZ İNSANLARA MOTOSİKLETİ SEVDİRMEYE ÇALIŞIRKEN SAĞDA SOLDA GAZ ÇEKİP ! ARA SOKAKLARDA TEKER YAPARSANIZ!! ASLA ÖNYARGILARI YIKAMAYIZ ! BİLİNÇLİ SÜRÜCÜLER OLALIM VE MOTOSİKLET = ŞEYTAN İŞİ TABUSUNU HEPBİRLİKTE YIKALIM !! :queen:[/COLOR][/B]
-
SeMpaTuRk77 adlı üyeden alıntı
rodajını tamamladıktan sonra yakıt tüketimi düzene girecektir
100 km de ortalama kullanım şartlarında yakıtın ortalama 2,5 lt düzeyine gelecektir !
Yüksek devirli kullanmamaya çalış cruser motosikletlerin gürlemesi kullanıcının herzaman hoşuna gider aragazı alışkanlık haline getirmekten kaçın ! Bu arada motosikletin kaç km de oldu ?
250 cc bir çift silindir 150 kg ve üzeri bir motosikletin 2,5 lt yakıt tüketmesi hele helede genellikle şehir içi kullanımı göz önünde bulundurursak biraz fazla iyimser bir tüketim degeri olur.
o motosiklet için tüketim degeri 3-3,5 lt normal bir degerdir.
motosikletinin rodajda oldugunu varsayarsak yakıt tüketimin ortalamanın biraz üzerinde seyretmiş ancak bu durum motosikletine tam alışınca gücü ve torku nerede ve ne şekilde kullanman gerektigini ögrenince tüketim degerin düşecektir. hayırlı ugurlu olsun kazasız belasız binmen dilegiyle.
-
[B][COLOR="Red"]BİZ İNSANLARA MOTOSİKLETİ SEVDİRMEYE ÇALIŞIRKEN SAĞDA SOLDA GAZ ÇEKİP ! ARA SOKAKLARDA TEKER YAPARSANIZ!! ASLA ÖNYARGILARI YIKAMAYIZ ! BİLİNÇLİ SÜRÜCÜLER OLALIM VE MOTOSİKLET = ŞEYTAN İŞİ TABUSUNU HEPBİRLİKTE YIKALIM !! :queen:[/COLOR][/B]
-
Valla aldığım en hızlı yanıtlar oldu!
Arkadaşlar hızlı yanıtlarınız iöin teşekkür ederim öncelikle. Motorum henüz 282 km de. Yakında ilk 300 km bakımına götüreceğim. Ama sanırım ara gazını biraz fazlaca veriyorum, Yeni olunca ne yapayım hoşuma gidiyor. Bakalım nasıl olacak, internette gerçekten 100 km de 2.4 yaktığını söyleyen kullanıcılar bile var. Hadi tamam 2.4 abartılı diyelimki, ama şimdi 100 km de 4.4 lt benzin yakan bir motor rodajdan sonra 3 lt ye düşürür mü? Bu farkın temel nedeni nedir?
-
caraskal adlı üyeden alıntı
Arkadaşlar hızlı yanıtlarınız iöin teşekkür ederim öncelikle. Motorum henüz 282 km de. Yakında ilk 300 km bakımına götüreceğim. Ama sanırım ara gazını biraz fazlaca veriyorum, Yeni olunca ne yapayım hoşuma gidiyor. Bakalım nasıl olacak, internette gerçekten 100 km de 2.4 yaktığını söyleyen kullanıcılar bile var. Hadi tamam 2.4 abartılı diyelimki, ama şimdi 100 km de 4.4 lt benzin yakan bir motor rodajdan sonra 3 lt ye düşürür mü? Bu farkın temel nedeni nedir?
km yi erken bakım için sormuştum 300 de bakıma git muhakkak yağını ıvır zıvırını değiştir su soğutmalı motosikletlerde radyatöre antifiriz eklenmeli eklemesen de olur ama daha sağlıklı olmasını istiyorsan bence ekle ;)
En önemlisi : gaz kolu . asla gaz kolunu sonuna kadar çevirme son gaz verme yani. Yağlama ne kadar mükemmel olsa da metal metale sürtünüyor ve aşınma meydana geliyor. Çünkü silindir ve piston yüzeyleri tam olarak düz değil. Piston ve silindirlere mikroskopla bakıldığında yüzeylerinde küçük tepeler bulunduğu görülüyor. Motor rodajdayken bu küçük tepelerin zirveleri yok edilerek düz bir yüzey oluşturuluyor. Böylece daha iyi bir yağlama sağlanıyor. Rodaj aşamasında gaza mümkün olduğu kadar yavaş basılması gerekiyor. Özellikle düşük devirlerde gaza çok yüklenilmemeli. Çünkü düşük devirlerde tam gaz sürtünmeyi artırıyor. Sürtünmeden doğan yüksek ısı silindir iç yapısında olumsuz etkiler bırakıyor. Rodaj, fren ve debriyaj sistemleri için de geçerli. Balata ve disklerin birbirine alışması gerekiyor. Debriyaj balata ve baskısı da benzer şekilde bir uyum sürecine ihtiyaç duyuyor.
Ameliyattan çıkan bi insanın kendine dikkat etme bazı şeylerden kesinlikle kaçınma olayına benzet bunu
3 litreden aşağı düşecektir çok ara gazlı ve devirli kullanmassan
birde ani hızlanmalardan kaçın
not : bilginin yarısı alıntıdır
[B][COLOR="Red"]BİZ İNSANLARA MOTOSİKLETİ SEVDİRMEYE ÇALIŞIRKEN SAĞDA SOLDA GAZ ÇEKİP ! ARA SOKAKLARDA TEKER YAPARSANIZ!! ASLA ÖNYARGILARI YIKAMAYIZ ! BİLİNÇLİ SÜRÜCÜLER OLALIM VE MOTOSİKLET = ŞEYTAN İŞİ TABUSUNU HEPBİRLİKTE YIKALIM !! :queen:[/COLOR][/B]
-
Teşekkür ederim SeMpaTuRk77!
Dostum bilgilerin için teşekkür ederim. Bakalım rodajdan sonra nasıl bir gidişat olacak, beklemek gerek. Alırken yakıt sarfiyatı konusunda düzgün bir motor olduğunu bilerek aldım, o yüzden şimdiki sarfiyat epey bir canımı sıktı.
-
moral bozma bence yakıt düşecektir kazasız sürüşler dilerim başka soru veya sorunun olursa motosikletinle ilgili özelden bana mesaj atabilirsin yardımcı olurum iyi forumlar
[B][COLOR="Red"]BİZ İNSANLARA MOTOSİKLETİ SEVDİRMEYE ÇALIŞIRKEN SAĞDA SOLDA GAZ ÇEKİP ! ARA SOKAKLARDA TEKER YAPARSANIZ!! ASLA ÖNYARGILARI YIKAMAYIZ ! BİLİNÇLİ SÜRÜCÜLER OLALIM VE MOTOSİKLET = ŞEYTAN İŞİ TABUSUNU HEPBİRLİKTE YIKALIM !! :queen:[/COLOR][/B]
-
İyi geceler!
Tekrar teşekkür ederim, iyi geceler.
-
Bu motosiktin 2.5 yakması ancak rüyalarda mümkündür. Yakacağı en iyi yakıt şehir içinde 3,5Lt dir. Regal Başlığında bu konu ilgili bir ton yazı var. Bende de 2006 RR250 var. Egsozları açık vs olduğunu için tüketimi biraz daha fazla ancak ortalaması budur bunun.
YOU WILL NEVER WALK ALONE
-
07 Haziran 2011, 00:05
#11
Her geçen gün acaba bu sefer daha az yakıt tüketir mi diyorum. Ama en fazla 15 km farkediyor biraz dikkat edince. Yakıt olayı budur bu motorun. Ortalama 100 km de 4.0-4.5 lt. Oldukça fazla. Birsürü 650 lik motor bundan daha ekonomik. Ama keyifli mi keyifli. Rodaj döneminden sonra biraz daha hakkını vererek kullanıyorum. Çok Rahat 120-130 km hızı buluyor makina. En son gittiğim 1000 km bakımından sonra epey kendine geldi. Ancak 100 km hızdan sonra titreşim oldukça artıyor. 120 km yi görünce rahatsız ediyor biraz. Ama 130 km ye ulaştığımda titreşim azaldı. Sonrası nasıl olurdu bilmiyorum. O kadar da zorlamak istemedim. Mesela 140 görürmüydüm acaba. Deneyeceğim zamanlar olacak.
-
07 Haziran 2011, 00:33
#12
ledow nasıl oluyorda o kadar az yakabiliyor anlayamadım, bir sürü keeway land cruiser kullanıcısı yüksek tüketim diyordu, o da aynı v motor değil mi? diye yazmıştım, aklımda öyle kalmış, keeway land konusuna yeniden baktım, 4,8 lt de yazan var 3,1 lt de ...
Gelecekse beklenen, beklemek güzeldir. Özleyecekse özlenen, özlemek güzeldir. Ve sevecekse sevilen; O hayat her şeye bedeldir. Özdemir Asaf...
-
07 Haziran 2011, 11:06
#13
caraskal adlı üyeden alıntı
Her geçen gün acaba bu sefer daha az yakıt tüketir mi diyorum. Ama en fazla 15 km farkediyor biraz dikkat edince. Yakıt olayı budur bu motorun. Ortalama 100 km de 4.0-4.5 lt. Oldukça fazla. Birsürü 650 lik motor bundan daha ekonomik. Ama keyifli mi keyifli. Rodaj döneminden sonra biraz daha hakkını vererek kullanıyorum. Çok Rahat 120-130 km hızı buluyor makina. En son gittiğim 1000 km bakımından sonra epey kendine geldi. Ancak 100 km hızdan sonra titreşim oldukça artıyor. 120 km yi görünce rahatsız ediyor biraz. Ama 130 km ye ulaştığımda titreşim azaldı. Sonrası nasıl olurdu bilmiyorum. O kadar da zorlamak istemedim. Mesela 140 görürmüydüm acaba. Deneyeceğim zamanlar olacak.
şehir içi durkalklarda bu şekilde tüketmen doğal. ninja'daki tüketimde aşağı yukarı bu oranlarda. ben iş trafiğinde dur kalklarda baya bir takılıyorum dolayısıyla tüketim artıyor. ancak uzun yolda 100km / 3.7km 'e düşüyor. hız ortalama 120km.
bu motoru kullananlar daha iyi bilir ama 2.5lt tüketimde bence bir hesap hatası var yada sabit 50km hız ile gidiliyor..
the evil that men do - cbr 125r 7500km - ninja 250r (tabiki yeşil) 25000km - transalp ile yollarda
-
16 Haziran 2011, 03:22
#14
İyi günler. Benim 12000de 2006 rr'ım var. Ben tüketim olarak 5ltnin aşşağısına hiç düşemedim. 20 tl en fazla 100 km yapıyorum. Sizce sorun nerdedir?
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)