Motorum motor kısmı değişti
-
08 Haziran 2011, 20:03
#1
Ben zealsun 100lük bir motor kullanıcısıyım motoruma 2006dan beri biniyorum 0 aldım fakat son günlerde motorum çok yavaş kalkmaya yokuşlarda bayılmaya başladı tamirciye götürdüm vs adam dedi senin motorun silindir bitmiş debriyaj balatası bitik dedi siboblar zaten öyle bnde değiştirelim dedim 110luk silindir taktılar. 300lira masraf açtı bana neyse kısa keselim ben şu an motoru nasıl kullanmalıyım nasıl ve ne zaman açmalıyım yardımcı olursanız çok sevinicem.
Reklamlar
-
08 Haziran 2011, 20:10
#2
zorlamadan yüksek devirlere çıkarmadan 1000km kullanıp sonrasında dildiğince kullanabilirsin millet atmaya başlar şimdi basta açılsın motor da sekmanlar gömleğe alışmayınca sıkıştırılmaz sakın ha
-
08 Haziran 2011, 20:23
#3
kardeşim motoru öncelikle ilk 500 km boyunca hız yapmaya kalkma.
ama motoru yüksek devirlerde kullan. sık sık vites değiştir, sabit gaz ile fazla gitme. yani motoru zorla ama hız yapma mesela dağa delan gidebilirsin bayır yukarı yollar felan parçaların alışmasını sağlamak için gaz aç
masını azaltıp çoğaltabilirsin.500 de kesinlikle bakımını yaptır. bilmiyorsan yapılacak şeyleri servise yaptır. 1000 km ye kadar yavaş yavaş hızlan.1000 km de tekrar bakımını yaptır. çünkü motorun ömrünü ilk 500 ve 1000 bakımı belirliyor. sonra motorunu kullanma hazır. her 1000 de yağını değiştirdin mi tamamdır artık .
Ben Yaşadıkça Sen ÇıLdIrAcAksIn!!!
Kanuni Breton _Mavi Ejder_
Vedalar Zamansız olur...
-
08 Haziran 2011, 20:30
#4
Çok saolun beni bilgilendiğiniz için birde motorun eksozundan duman geliyor motora gaz verince yağmı yakıyor sizce neden olabilir?
-
08 Haziran 2011, 20:48
#5
gelen duman siyahsa(büyük ihtimalle) buji ve karbüratör ayarı/bakımı yapılması gerekir. Her tamirciye yaptırma.
-
08 Haziran 2011, 22:49
#6
1000 km e kadar motoru fazla zorlamdan orta devirlerde kullanıyorsun. Daha sonra tedricen üst devirlere çıkmaya başlayabilirsin. Düşük devirde de kullanmak aynı yüksek devirler gibi motoru zorlar bu nedenle torkun en yüksek olduğu motorun en randımanlı çalıştığı orta devirleri kullanmalısın. Egzostan çıkan duman siyah ise zengin karışıma, beyaz ise yağ yakma durumuna delalet eder.
-
08 Haziran 2011, 23:16
#7
_w_ adlı üyeden alıntı
kardeşim motoru öncelikle ilk 500 km boyunca hız yapmaya kalkma.
ama motoru yüksek devirlerde kullan. sık sık vites değiştir, sabit gaz ile fazla gitme. yani motoru zorla ama hız yapma mesela dağa delan gidebilirsin
bayır yukarı yollar felan
parçaların alışmasını sağlamak için gaz aç
masını azaltıp çoğaltabilirsin.500 de kesinlikle bakımını yaptır. bilmiyorsan yapılacak şeyleri servise yaptır. 1000 km ye kadar yavaş yavaş hızlan.1000 km de tekrar bakımını yaptır. çünkü motorun ömrünü ilk 500 ve 1000 bakımı belirliyor. sonra motorunu kullanma hazır. her 1000 de yağını değiştirdin mi tamamdır artık .
bu arkadaşın dediklerinin tam tersini yap başka bişi yapmana inan gerek yok temin ederim.
Zafer hiç düşmemek değil, her düştüğünde yeniden ayağa kalkabilmektir !
-
08 Haziran 2011, 23:26
#8
zorlama sıkıştırma sakin sakin kullan ..korkma bişey olmaz.. 500 ile 1000 km arası yağ değişimi yap devam et yoluna....
Fuzuliye sormuşlar "sevmek mi daha güzel sevilmek mi?" Sevişmiyorsanız ikisi de fuzuli demiş... SEMTİN HAYLAZI
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)