Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı
1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

Farkı Ne??

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1
    T_uruncu - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Aralık 2005
    arkadaşlar bilmiyrm mantıklı bir soru mu ama sağ ya da sol elciği itmekle gidonu sağa ya da sola döndürmek arasında pratik olarak ne fark var?? Donald Duck'ın yazılarını okurken aklıma geldi. Mesela swerving (kıvırmaca)'dan bahsederken ya da viraj almayı anlatırken hiç bir zaman gidonu çevirin demiyor hep elciği itin diyor???

    bir de mesela farzedin önünüze aniden bir engel çıkıyor ve sağınız boşta, yani sağa kaçabilirsnz, sağ elciği sonra sol elciği ittiğimde ben önce sola sonra sağa kaçmış olmuyor muyum, halbuki tam tersini yapmam lazım deil mi???


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    merttunax - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Haziran 2006
    Şehir
    Ankara - İzmir - TR
    Motosikleti
    Kawasaki Z800
    İterken vücut da ters yönde falan eğim kazanıyor olabilir mi? Yani ittiğin zaman vücutla da yatma şekli alınıyo falan. Ben de merak ettim.
    Kaza Anında Sizi Korur...

  3. #3
    Seni unutmayacağız
    Nur içinde yat
    Ertuğrul_Öz - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    09 Ocak 2006
    Şehir
    Samsun
    Motosikleti
    Dışı büyük içi küçük sarı şey
    Alıntı T_uruncu adlı üyeden alıntı
    bir de mesela farzedin önünüze aniden bir engel çıkıyor ve sağınız boşta, yani sağa kaçabilirsnz, sağ elciği sonra sol elciği ittiğimde ben önce sola sonra sağa kaçmış olmuyor muyum,
    Eğer böyle yaparsan olmaz. Buna kontra tekniği deniyormuş. Bende yeni öğrendim sayılır.



    Daha fazla bilgi için

    http://www.motosiklet.net/forum/show...ghlight=kontra
    [COLOR="Blue"]Ne Kadar Yükseğe Çıkarsan, O kadar Yüksekten Düşersin. [/COLOR]

  4. #4
    T_uruncu - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Aralık 2005
    hayır bu ayrı, çok düşük hızlarda U dönüşü, 90 derece dönüşü vs için yukarı koyduğun resimdeki teknik, adları benziyor ama aynı şey değil. burda hızın ayağını yere koyabilecek kadar düşük. oysa diğer tekniği daha normal yani yüksek hızlarda kullanıyorsun. bi de yanlış anlamadıysam vücut itmiyor ağırlığını sağa sola vermiyorsun yani.

    kafamda canlandırmaya çalıştım, olmuyor

  5. #5
    bikehoper - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Ağustos 2005
    Şehir
    İzmir
    Motosikleti
    HYOSUNG GT-250(zeki,çevik ve ahlaklı)
    çevirmedeki kastı;gidonu çevirmektir;itmekteki ise ağırlığını terse yönlendirerek gidonu çevirmeden;ağırlık dengesi ile motoru hafif yatırarak dönüşleri yapmaktır.yüksek hızlarda gidonu çeviremessin,elciklerde zıt kuvvet alarak motorun ağırlık dengesi ile hafif dönüşler yapabilirsin..

    Daha profesyonel bir usta detaylı bilgi verebilir..Ama genelde anlatmak istenen budur...
    motorsikleti, felsefesini hissederek kullanabilen herkes özgürdür ve kardeştir.

  6. #6
    intercom - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    09 Haziran 2006
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    Kawasaki 750 LTD (avartardaki)
    kafamda canlandırmaya çalıştım, olmuyor [/QUOTE]


    motrunla gidiyorsun, süratin 30-40 km/h nin üstünde tatli bir sag viraj var önünde. SAG elinle gidonü hafif öne itiyorsun ve o viraji tatli tatli dönüyorsun. peeeki, ben gidonu sag elimle öne itersem tekerlegim sola döner ben nasil oluyorda SAG tarafa dönüyrum
    bu olayi yeni motora binmeye basladigimda kesfetim.viraji daha güzel alabilmek, viraja yeterli ölcüde yatabilmek icin sik sik kulanirim ama bir aciklamasini getiremiyorum, tabiiki gayet mantikli bir sebebi vardir ama nedir? bu konuda kim yardimci olur bize?
    all you need is love

  7. #7

    Üyelik
    03 Nisan 2006
    Walla karışık bir mesele bu, yazıp okumakla falan olmuyor. Yıllar önce bir dergide okumuştum ama okuyunca anlamamıştım, motor üzerinde yapılması daha kolay ya da bir hoca eşliğinde falan. Velhasıl-ı kelam belli hızların üzerinde sağa dönmek için gidonu sola, sola dönmek için de sağa çeviriyorsun ve dönüş yönüne yatıp vücut ağırlığını veriyorsun. Fizik mühendisi bir arkadaşımla da tartışmıştık, cayroskopik etkinin ön ve arka tekerdeki paralelini bozup merkezkaç kuvvetini bişeyler yapıp oluyomuş. Nasılını bilmiorm ama çok keyifli oluyo...

  8. #8
    Khutuck - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Aralık 2005
    Şehir
    Yollarda...
    Motosikleti
    2.5 yıl akbil, sonra CuBuF150, şimdi Fazer, az KTM
    Olay zannedersem eylemsizlik prensibiyle alakalı. Şöyle ki:

    Otomobille gidiyorsunuz. Sola doğru viraja girdiniz. Aracın sol yanındaki tekerleklerin yere basması azalır, aracın ağırlığı sağdaki tekerleklere transfer olur. Yani otomobil sola dönerken sağa yatar.
    Aynısını mıotosiklette düşünelim. Sola viraja girerken gidonu sağa doğru itersek ne olur? Motor sola yatar ama sola döner, çünkü motosikletler iki teker eksikleriyle yattıkları yöne doğru dönerler

    Tabii bu anlattığım şu an kendi kafamda oluşturduğum bir temellendirme, yamuluyorsam düzeltin.

  9. #9
    locco - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Nisan 2006
    Şehir
    İstanbul Acıbadem
    Motosikleti
    Keeway Sl 150
    ben uyguluyorum.cok keyifli ve aynı zamanda rahat viraj alıyorum

  10. #10
    Süper Moderatör Olcay Avşar - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Mayıs 2005
    Şehir
    İstanbul / Çekmeköy
    Motosikleti
    Honda NC 750X
    Olayın özü aslında şu ; motor (veya bisiklet) belli bir hızdan sonra gidonu çevirdiğiniz yönde değil düştüğü yönde virajı alır. Şimdi mesela 50-60 km hızla ilerliyorsunuz, sağ alinizi hafif ileri ittiniz ve gidon sola doğru döndü, bu hareket karşısında motor sağa doğru düşmeye başlar ve hızına bağlı olarak yere yapışmaz ve sağa doğru düşmektense sağa doğru döner.

    Tekrar söyliyeyim, işin özü şu ; Motor düştüğü yöne doğru döner

    Bunu çok güzel bir şekilde anlatan test videoları vardı, hem motor üzerinde hemde çemberlerle filan yapılan bi video. Olayın fizik kuralına uygunluğunu ve mantığını anlatıyordu. Bulursam eklerim şimdi...
    "normal insanlar bir yerden bir yere gitmek için araba kullanırlar, motorcular ise motosiklet kullanmak için bir yerlere giderler"

  11. #11
    Khutuck - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Aralık 2005
    Şehir
    Yollarda...
    Motosikleti
    2.5 yıl akbil, sonra CuBuF150, şimdi Fazer, az KTM



    İki pilotun da ön lastikleri viraj yönünün tersine bakıyor

  12. #12
    T_uruncu - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Aralık 2005
    yavaş yavaş anlıyorum, olayın farkı dairesel hareketten kaynaklanıyor... yani düz çizgide gitmekle dairesel hareketin dinamikleri farklı... hem motordan hem fizikten anlayan ve sade bi dille anlatan bi arkadaş olursa süper olur

    peki bisiklette neden öyle olmuyor??? ben motorla ilk viraj aldığımda zaten motor kendi kendine yatmıştı, yatırmak için özel bili yapmamıştım. ama bisiklette gidonu ters yöne yönlendirdiimi düşünemiyorum. ama viraja ne kadar hızlı girerseniz o kadar çok yatmanız gerekir, yatmak için de dizimi açarım yatacağım tarafa, bu yazdıklarım bisiklet için geçerli. motor niye farklı geliyor peki. yoksa kafam çok mu karışmış

    bi de viraj falan yokken: " bir de mesela farzedin önünüze aniden bir engel çıkıyor ve sağınız boşta, yani sağa kaçabilirsnz, sağ elciği sonra sol elciği itin diyor Donald Duck. ben önce sola sonra sağa kaçmış olmuyor muyum böyle yaptığımda, halbuki tam tersini yapmam lazım deil mi???" niye aynı hareket?

  13. #13
    locco - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Nisan 2006
    Şehir
    İstanbul Acıbadem
    Motosikleti
    Keeway Sl 150
    bence su sekilde olay.2 tekerlekli 1 tasıtın duz olarak durdugunu varsayın.eger didon sola cevrilirse tasıt ne tarafa düşer.bence olay bu kadar basit dairesel hareketi karıstırmaya gerek yok

  14. #14
    Khutuck - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Aralık 2005
    Şehir
    Yollarda...
    Motosikleti
    2.5 yıl akbil, sonra CuBuF150, şimdi Fazer, az KTM
    Bisiklette denediğinde olmamasının sebepleri bisikletle "reverse steering" için gereken hıza ulaşmanın pek kolay olmaması, ayrıca bisikletin motosikletin otuzda biri ağırlığında olması. Motorda düz giderken gidonla oynamadan ağırlığını sağa verirsen motor seni pek önemsemez, ama bisikeltle yaparsan bisiklet sağa yatar. Bisikletle yüksek hızda dönerken de bilinçsiz olarak ağırlığını bir yöne aktararak dönersin.

  15. #15
    Seni unutmayacağız
    Nur içinde yat
    Ertuğrul_Öz - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    09 Ocak 2006
    Şehir
    Samsun
    Motosikleti
    Dışı büyük içi küçük sarı şey
    O resimdeki adam en az 70 km ile gidiyor.

    Ben de henüz bunu yapmaya cesaret edemedim. Beynim emrediyor ama reflekslerim henüz istemiyor.

    Bunu bisikletle yapmanın en kolay yolu arka tekerleği kilitleyerek hafif viraja girilmesi
    [COLOR="Blue"]Ne Kadar Yükseğe Çıkarsan, O kadar Yüksekten Düşersin. [/COLOR]

  16. #16
    T_uruncu - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Aralık 2005
    reverse steering ne??? arkanın boşta dönmesi mi???

    motor olayı ne komplikeymiş onu şöyle yap, bunu yapma, buna dikkat et ona dikkat et, işimiz zor galiba...

  17. #17
    Süper Moderatör Olcay Avşar - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Mayıs 2005
    Şehir
    İstanbul / Çekmeköy
    Motosikleti
    Honda NC 750X
    Bisiklette aynı şeyi yapıyor, yani aslında motorda da bunu biz yapmıyoruz. Fizik kuralları gereği alet zaten o şekilde viraj alıyor, biz sadece ona katılıyoruz ve eğer nasıl olduğunu bilerek yaparsak daha sağlıklı alırız virajları.

    Nasıl olduğunu bilsende bilmesende motor ve bisiklet eğer sağa viraj alacaksa, ön teker sola bakar ve araç sağa doğru düşmeye başlar.
    "normal insanlar bir yerden bir yere gitmek için araba kullanırlar, motorcular ise motosiklet kullanmak için bir yerlere giderler"

  18. #18
    Khutuck - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Aralık 2005
    Şehir
    Yollarda...
    Motosikleti
    2.5 yıl akbil, sonra CuBuF150, şimdi Fazer, az KTM
    Reverse steering belli bir hızın üzerinde motorun gidonun çevrildiği yönün tersine dönmesi, yani tartıştığımız konu . Türkçesi ters yönlendirme gibi birşeydi.

  19. #19
    T_uruncu - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Aralık 2005
    gerçekten belli bi hızın üstünde gidonu çevirdiğim yönün tersine mi gidiyor motor? viraj olsa da olmasa da???? niye ki???

  20. #20
    Khutuck - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Aralık 2005
    Şehir
    Yollarda...
    Motosikleti
    2.5 yıl akbil, sonra CuBuF150, şimdi Fazer, az KTM
    Alıntı T_uruncu adlı üyeden alıntı
    gerçekten belli bi hızın üstünde gidonu çevirdiğim yönün tersine mi gidiyor motor? viraj olsa da olmasa da???? niye ki???
    Alıntı Khutuck adlı üyeden alıntı
    Olay zannedersem eylemsizlik prensibiyle alakalı. Şöyle ki:

    Otomobille gidiyorsunuz. Sola doğru viraja girdiniz. Aracın sol yanındaki tekerleklerin yere basması azalır, aracın ağırlığı sağdaki tekerleklere transfer olur. Yani otomobil sola dönerken sağa yatar.
    Aynısını mıotosiklette düşünelim. Sola viraja girerken gidonu sağa doğru itersek ne olur? Motor sola yatar ama sola döner, çünkü motosikletler iki teker eksikleriyle yattıkları yöne doğru dönerler

    Tabii bu anlattığım şu an kendi kafamda oluşturduğum bir temellendirme, yamuluyorsam düzeltin.


    REKLAM ALANI
1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)

Bu Konudaki Etiketler