Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı

Ön fren disk hidrolik yağ yenileme. Yarı resimli. :)

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1
    onuRRtas - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Mayıs 2011
    Şehir
    Marmaris'
    Motosikleti
    Suzuki GS500 K4'
    Merhaba arkadaşlar, bazılarınız okudunuz belkide dün, temizlik için fren kaliperini söktüm yanlışlıkla fren pistonunu yerinden çıkarttım, olan oldu bari dedim yeni yağ koyalım eskimiş zaten dedim.

    Gittim PetrolOfisinden 6.5 tl ye dot3 hidrolik yağı aldım.

    Ahanda budur.



    Bugün sıvadık kolları.

    Öncelikle Kaliperi söküyoruz. Resimdeki işaretli yerlerdeki vidalar tutuyordu benimkini.




    Sonra balataları sökmemiz gerekli. Resimde ortada bulunan 2 adet alyan başlı civatayı çıkartınca ( uzunca oluyorlar biraz) balata elinize düşer direk olarak.



    Bu resimdeki uzun gri renkli vidalar balataları çıkarttığımız vidalar. ( bu arada balatalar bitmiş yeni farkettim. )




    Ondan sonra sıra geldi kaliperdeki hava borusunu açmaya ve boşaltabildiğimiz kadar yağı boşaltmaya. Resimdeki işaretli yeri 8 mm ağızlı anahtar açıyor. Açıktan sonra iyice pompalayınki yağ iyice aksın. ( benimki simsiyah çıktı yağ.)




    Ondan sonra hidrolik haznesini açalım fren manetinin olduğu yerden. Genelde bunu 2 adet yıldız başlı civata tutar, kalın başlı bi tornavidayla yapın, yalama edersiniz yoksa. Açınca şöyle bi manzarayla karşılaşacaksınız.




    Ne kadar pompalasanızda bazı kısmı aşağı inmeyecek. Haznede kalanları almak için ben içine sünger batırdım.




    Elimizden geldiği kadar kirli yağı boşalttık. Sıra geldi yağımızı koymaya ve kalanları da çıkartmaya. (şimdilik sadece temizleme amacıyla koyuyoruz zaten şişe oldukça büyük olduğu için sıkıntı olmuyor. ) Yağı koyduktan sonra kaliperdeki hava vidası açık olacak şekilde yavaş yavaş freni pompalıyoruz. Hava vidasından artık temiz renk yağ çıkmaya başlayınca ( benim aldığım yağ mavi renkti.) Artık işlemimize başlayabiliriz demek.



    Malesef burdan sonra resim alamadım ama anlatacağım basitçe

    Hidrolik haznesini ağzına kadar doldurun, ve kaliperi yere sarkıtın iyice aksın yağ içine siz dokunmayın 1-2 dk falan, sonra kaliper haznesini yine doldurun ve hazır olun.

    Birçok yöntem denedik ama en basiti ve birazcık iğrenç olanıyla sonuç aldık diyebilirim.

    2 kişi olmalısınız bunun için.

    Bir arkadaş frenin başında bekleyecek arada basıp çekecek. Siz ise hava vidasından ağzınıza hidrolik çekeceksiniz. Sorunsuz gelmeye başlayınca, yani kesintisiz, hazneye bakan arkadaşınız kabarcıklar baloncuklar görmeyi kesecektir tamam der o size zaten. Hava ayar vidasını GEÇİÇİ olarak kapatabilirsiniz.

    Bu arada hidroliği ciddi manada bende ağzıma aldım tadı gayet iğrenç ama 5 dk içinde geçiyor herhangi bi zararı yok sanıyorum ama yutmayın yinede siz

    Hafiften bi deneme yapalım. Diğer arkadaşınız frene birçok defa bassın elinizi pistonların üzerine koyun. Pistonlar şunlar oluyor. Ortadaki iki yuvarlak şey işte. Arkadaşınız frene bastığında pistonların iyice kımıldadığını hissediyorsanız diğer evreye geçebilirsiniz.




    Tamam şimdi sıra geldi toplamaya. Balataları yerine düzgünce takın, İki metal OLMAYAN tarafı da diske bakacak şekilde. Kaliperin içindeki yaya hafifçe ittirerek oturttun ve civatalarını takın. Kaliperi komple yerine oturtun.

    Şimdi inceden bi ayar daha yapacağız işlem tamamdır.

    Hava vidasını açın, kabarcıksız ve kesiksiz geldiğinden emin olun. Emin olduktan sonra iyice kapatın ve sıkın.

    Hidrolik haznesini ortalam 10 da 7 sini dolduracak şekilde son kere doldurun yağınızla. Son kontrolleri yapın, fren tutuyormu diye birçok defa kontrol edin fren maneti yarısını biraz daha geçince kitleyecek sertlikte olmalıdır. Bütün kontroller tamamlanınca haznenizin kapağınızı kapatın vidalayı çok aşırı sıkmayın.

    Sürdükten sonra eğer yağınız çok eskimişse farkı direk anlarsınız frenajda hissedilir artış oluyor diyebilirim.

    Not. balatalara yağ değdirmeyin, değdirirseniz bol sabunlu suda yıkayın bi kat da ince zımpara atın.

    Atladığım 1-2 çok minik detay olabilir ama çoğu şeyi ve pratiği anlattım, eliniz anahtar tutuyorsa çok müthiş zor bişey değil birazcık yaratıcılıkla bu yazıyı okumadan bile yapabilirsiniz.

    İyi sürüşler, tekeriniz düz bassın.
    Motorculuk insanın içinde hiç yayılmamış bir tohum gibidir. Ama üzerine su dökerseniz, bir motorun tepesine çıkarsanız tamamdır, O tohum büyüyecek ve fidan olacaktır. Fidan artık yayılmıştır ve son nefesinizi alana kadar asla sizi terketmez.


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    01 Eylül 2009
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Hyosung GV 250
    Bunları yaparken kirli yağı etrafa dökmüyoruz ve hidroliği nefesle çekmek yerine biraz daha fazla zaman alsa da büyük bir şırınga ile yapıyoruz ki yağı içmeyelim

  3. #3
    onuRRtas - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Mayıs 2011
    Şehir
    Marmaris'
    Motosikleti
    Suzuki GS500 K4'
    Alıntı Slayerrr adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Bunları yaparken kirli yağı etrafa dökmüyoruz ve hidroliği nefesle çekmek yerine biraz daha fazla zaman alsa da büyük bir şırınga ile yapıyoruz ki yağı içmeyelim
    Evet çevreye dikkat etmek gerek ama gayet saçma biyerde olduğum için ben pek etmedim.

    Ya içmek değil ağzınıza geliyor ama yutmayın siz yani yinede işte
    Motorculuk insanın içinde hiç yayılmamış bir tohum gibidir. Ama üzerine su dökerseniz, bir motorun tepesine çıkarsanız tamamdır, O tohum büyüyecek ve fidan olacaktır. Fidan artık yayılmıştır ve son nefesinizi alana kadar asla sizi terketmez.

  4. #4
    ozgurakman - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    19 Ekim 2008
    Şehir
    Balıkesir
    Motosikleti
    FZ6 Fazer 98Hp (isviçre çakısı)
    benim hidrolik rezervuarının penceresinde kabarcık var 0.7 kalem ucu kadar. napcaz gerek var mı onu almaya?
    "DoksanSekiz Beygir." Herkes hakettiği gibi yaşar.

  5. #5
    onuRRtas - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Mayıs 2011
    Şehir
    Marmaris'
    Motosikleti
    Suzuki GS500 K4'
    Alıntı ozgurakman adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    benim hidrolik rezervuarının penceresinde kabarcık var 0.7 kalem ucu kadar. napcaz gerek var mı onu almaya?
    Aç haznenin kapağı bi şırıngayla al gitsin.
    Motorculuk insanın içinde hiç yayılmamış bir tohum gibidir. Ama üzerine su dökerseniz, bir motorun tepesine çıkarsanız tamamdır, O tohum büyüyecek ve fidan olacaktır. Fidan artık yayılmıştır ve son nefesinizi alana kadar asla sizi terketmez.

  6. #6
    ozgurakman - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    19 Ekim 2008
    Şehir
    Balıkesir
    Motosikleti
    FZ6 Fazer 98Hp (isviçre çakısı)
    teşekkürler
    "DoksanSekiz Beygir." Herkes hakettiği gibi yaşar.

  7. #7
    asm - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    03 Şubat 2007
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    '13 Kymco G-Dink 250i
    Eline sağlık.

    Birilerine yardımcı olmak maksadıyla paylaştığın bu uygulama için de teşekkürler.
    Atın iyisi alayda,kabın iyisi kalayda belli olur.

  8. #8

    Üyelik
    27 Nisan 2007
    Ellerinize sağlık, güzel bir paylaşım olmuş.

    Yalnız ağzımızla direk değilde, o hava alma yerine 1 metrelik temiz şeffaf hortumlardan taksak ve o hortumun bir ucundan hüpletsek En azından hidrolik gelirken yolda görürüz ve hiç ağzımıza gelmeden işimizi halledebiliriz.

    Misal :


    Birde hidrolik camı çatlakları var, bu konuda bir tavsiyesi olan var mı?
    Öyle ki benim motorda şu anda camdaki çatlaklardan dolayı seviye hiç gözükmüyor.
    Bilgi paylaştıkça çoğalır.
    "Bir insanın neye güldüğü zekasını, nasıl güldüğü ahlakını gösterir."

  9. #9
    sapo - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    09 Eylül 2010
    Şehir
    ŞİLİ CUMHURİYETİ
    Motosikleti
    250 LIK BISEY
    Alıntı AydoganX adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Ellerinize sağlık, güzel bir paylaşım olmuş.

    Yalnız ağzımızla direk değilde, o hava alma yerine 1 metrelik temiz şeffaf hortumlardan taksak ve o hortumun bir ucundan hüpletsek En azından hidrolik gelirken yolda görürüz ve hiç ağzımıza gelmeden işimizi halledebiliriz.

    Misal :


    Birde hidrolik camı çatlakları var, bu konuda bir tavsiyesi olan var mı?
    Öyle ki benim motorda şu anda camdaki çatlaklardan dolayı seviye hiç gözükmüyor.
    abi hicbir cozumu yok cami degistirme sansinda yok direkt olarak komple manet alinca cozuluyor o problem benim eski kanuni de de vardi bir ayar tutmadi arti parantez olaraktan belli bir sure sonra camdan yag damlamayada baslar sakata gelme soyle guzel birsey al fren den onemli ne var tutmadimi bittin..
    ÇARPIK PABUÇ ÇARPIK AYAĞA UYAR

  10. #10

    Üyelik
    06 Kasım 2010
    Şehir
    Y@LOV@
    Motosikleti
    ooo viraGOO
    Alıntı AydoganX adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Ellerinize sağlık, güzel bir paylaşım olmuş.

    Yalnız ağzımızla direk değilde, o hava alma yerine 1 metrelik temiz şeffaf hortumlardan taksak ve o hortumun bir ucundan hüpletsek En azından hidrolik gelirken yolda görürüz ve hiç ağzımıza gelmeden işimizi halledebiliriz.

    Misal :


    Birde hidrolik camı çatlakları var, bu konuda bir tavsiyesi olan var mı?
    Öyle ki benim motorda şu anda camdaki çatlaklardan dolayı seviye hiç gözükmüyor.


    camı değiştirebilirsin ;) servisine git ustan yapar o işi Yalova da olsan ben yardımcı olurdum
    [B][COLOR="Red"]BİZ İNSANLARA MOTOSİKLETİ SEVDİRMEYE ÇALIŞIRKEN SAĞDA SOLDA GAZ ÇEKİP ! ARA SOKAKLARDA TEKER YAPARSANIZ!! ASLA ÖNYARGILARI YIKAMAYIZ ! BİLİNÇLİ SÜRÜCÜLER OLALIM VE MOTOSİKLET = ŞEYTAN İŞİ TABUSUNU HEPBİRLİKTE YIKALIM !! :queen:[/COLOR][/B]

  11. #11
    overcloud - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    15 Mayıs 2010
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    XL650V Transalp
    Alıntı onuRRtas adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Bir arkadaş frenin başında bekleyecek arada basıp çekecek. Siz ise hava vidasından ağzınıza hidrolik çekeceksiniz. Sorunsuz gelmeye başlayınca, yani kesintisiz, hazneye bakan arkadaşınız kabarcıklar baloncuklar görmeyi kesecektir tamam der o size zaten.
    Ben olsam tamam demem diğer kişi hidroliği yutana kadar

    Güzel paylaşım
    the evil that men do - cbr 125r 7500km - ninja 250r (tabiki yeşil) 25000km - transalp ile yollarda

  12. #12
    onuRRtas - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Mayıs 2011
    Şehir
    Marmaris'
    Motosikleti
    Suzuki GS500 K4'
    Alıntı overcloud adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Ben olsam tamam demem diğer kişi hidroliği yutana kadar

    Güzel paylaşım
    Eklemeyi unutmuşum dürüst bi arkadaş seçiniz.

    Teşekkür ederim bu arada.

    Alıntı AydoganX adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Ellerinize sağlık, güzel bir paylaşım olmuş.

    Yalnız ağzımızla direk değilde, o hava alma yerine 1 metrelik temiz şeffaf hortumlardan taksak ve o hortumun bir ucundan hüpletsek En azından hidrolik gelirken yolda görürüz ve hiç ağzımıza gelmeden işimizi halledebiliriz.

    Misal :


    Birde hidrolik camı çatlakları var, bu konuda bir tavsiyesi olan var mı?
    Öyle ki benim motorda şu anda camdaki çatlaklardan dolayı seviye hiç gözükmüyor.
    Hidrolik borusu biraz garip bişey direk bi boru değilde 2 ucu açık ortadan minik bi boşluk var hortumla yapılabilirmi bilemiyorum ağzımla bile zor yaptım

    Alıntı asm adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Eline sağlık.

    Birilerine yardımcı olmak maksadıyla paylaştığın bu uygulama için de teşekkürler.

    Estağfrullah, elimizden geldiğince.
    Motorculuk insanın içinde hiç yayılmamış bir tohum gibidir. Ama üzerine su dökerseniz, bir motorun tepesine çıkarsanız tamamdır, O tohum büyüyecek ve fidan olacaktır. Fidan artık yayılmıştır ve son nefesinizi alana kadar asla sizi terketmez.

  13. #13
    Acil112 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Nisan 2010
    Hidrolik yağına aman dikkat! kaportaya gelmesin iz bırakır, aslında iz bırakmaz, hatta kaportada boya bırakmaz...
    Birine kötülük yapacaksanız 10cc hidrolik yağı bir gecede işi çözer.
    112ciyiz

  14. #14
    babaçi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Eylül 2006
    Şehir
    İST
    Motosikleti
    Comet
    Alıntı AydoganX adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Ellerinize sağlık, güzel bir paylaşım olmuş.

    Yalnız ağzımızla direk değilde, o hava alma yerine 1 metrelik temiz şeffaf hortumlardan taksak ve o hortumun bir ucundan hüpletsek En azından hidrolik gelirken yolda görürüz ve hiç ağzımıza gelmeden işimizi halledebiliriz.

    Misal :


    Birde hidrolik camı çatlakları var, bu konuda bir tavsiyesi olan var mı?
    Öyle ki benim motorda şu anda camdaki çatlaklardan dolayı seviye hiç gözükmüyor.
    hidroliğin havasını alırken hidrolik kutusunun kapağının açık olması gerek yoksa o gösterge camı çatlıyor.özellikle cbf 150'de
    Ne irfandır veren ahlâka yükseklik nede vicdandır, Fazilet hissi insanlarda, Allah korkusundandır


    REKLAM ALANI

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)