Ön fren disk hidrolik yağ yenileme. Yarı resimli. :)
-
Merhaba arkadaşlar, bazılarınız okudunuz belkide dün, temizlik için fren kaliperini söktüm yanlışlıkla fren pistonunu yerinden çıkarttım, olan oldu bari dedim yeni yağ koyalım eskimiş zaten dedim.
Gittim PetrolOfisinden 6.5 tl ye dot3 hidrolik yağı aldım.
Ahanda budur.
Bugün sıvadık kolları.
Öncelikle Kaliperi söküyoruz. Resimdeki işaretli yerlerdeki vidalar tutuyordu benimkini.
Sonra balataları sökmemiz gerekli. Resimde ortada bulunan 2 adet alyan başlı civatayı çıkartınca ( uzunca oluyorlar biraz) balata elinize düşer direk olarak.
Bu resimdeki uzun gri renkli vidalar balataları çıkarttığımız vidalar. ( bu arada balatalar bitmiş yeni farkettim. )
Ondan sonra sıra geldi kaliperdeki hava borusunu açmaya ve boşaltabildiğimiz kadar yağı boşaltmaya. Resimdeki işaretli yeri 8 mm ağızlı anahtar açıyor. Açıktan sonra iyice pompalayınki yağ iyice aksın. ( benimki simsiyah çıktı yağ.)
Ondan sonra hidrolik haznesini açalım fren manetinin olduğu yerden. Genelde bunu 2 adet yıldız başlı civata tutar, kalın başlı bi tornavidayla yapın, yalama edersiniz yoksa. Açınca şöyle bi manzarayla karşılaşacaksınız.
Ne kadar pompalasanızda bazı kısmı aşağı inmeyecek. Haznede kalanları almak için ben içine sünger batırdım.
Elimizden geldiği kadar kirli yağı boşalttık. Sıra geldi yağımızı koymaya ve kalanları da çıkartmaya. (şimdilik sadece temizleme amacıyla koyuyoruz zaten şişe oldukça büyük olduğu için sıkıntı olmuyor. ) Yağı koyduktan sonra kaliperdeki hava vidası açık olacak şekilde yavaş yavaş freni pompalıyoruz. Hava vidasından artık temiz renk yağ çıkmaya başlayınca ( benim aldığım yağ mavi renkti.) Artık işlemimize başlayabiliriz demek.
Malesef burdan sonra resim alamadım ama anlatacağım basitçe
Hidrolik haznesini ağzına kadar doldurun, ve kaliperi yere sarkıtın iyice aksın yağ içine siz dokunmayın 1-2 dk falan, sonra kaliper haznesini yine doldurun ve hazır olun.
Birçok yöntem denedik ama en basiti ve birazcık iğrenç olanıyla sonuç aldık diyebilirim.
2 kişi olmalısınız bunun için.
Bir arkadaş frenin başında bekleyecek arada basıp çekecek. Siz ise hava vidasından ağzınıza hidrolik çekeceksiniz. Sorunsuz gelmeye başlayınca, yani kesintisiz, hazneye bakan arkadaşınız kabarcıklar baloncuklar görmeyi kesecektir tamam der o size zaten. Hava ayar vidasını GEÇİÇİ olarak kapatabilirsiniz.
Bu arada hidroliği ciddi manada bende ağzıma aldım tadı gayet iğrenç ama 5 dk içinde geçiyor herhangi bi zararı yok sanıyorum ama yutmayın yinede siz
Hafiften bi deneme yapalım. Diğer arkadaşınız frene birçok defa bassın elinizi pistonların üzerine koyun. Pistonlar şunlar oluyor. Ortadaki iki yuvarlak şey işte. Arkadaşınız frene bastığında pistonların iyice kımıldadığını hissediyorsanız diğer evreye geçebilirsiniz.
Tamam şimdi sıra geldi toplamaya. Balataları yerine düzgünce takın, İki metal OLMAYAN tarafı da diske bakacak şekilde. Kaliperin içindeki yaya hafifçe ittirerek oturttun ve civatalarını takın. Kaliperi komple yerine oturtun.
Şimdi inceden bi ayar daha yapacağız işlem tamamdır.
Hava vidasını açın, kabarcıksız ve kesiksiz geldiğinden emin olun. Emin olduktan sonra iyice kapatın ve sıkın.
Hidrolik haznesini ortalam 10 da 7 sini dolduracak şekilde son kere doldurun yağınızla. Son kontrolleri yapın, fren tutuyormu diye birçok defa kontrol edin fren maneti yarısını biraz daha geçince kitleyecek sertlikte olmalıdır. Bütün kontroller tamamlanınca haznenizin kapağınızı kapatın vidalayı çok aşırı sıkmayın.
Sürdükten sonra eğer yağınız çok eskimişse farkı direk anlarsınız frenajda hissedilir artış oluyor diyebilirim.
Not. balatalara yağ değdirmeyin, değdirirseniz bol sabunlu suda yıkayın bi kat da ince zımpara atın.
Atladığım 1-2 çok minik detay olabilir ama çoğu şeyi ve pratiği anlattım, eliniz anahtar tutuyorsa çok müthiş zor bişey değil birazcık yaratıcılıkla bu yazıyı okumadan bile yapabilirsiniz.
İyi sürüşler, tekeriniz düz bassın.
Motorculuk insanın içinde hiç yayılmamış bir tohum gibidir. Ama üzerine su dökerseniz, bir motorun tepesine çıkarsanız tamamdır, O tohum büyüyecek ve fidan olacaktır. Fidan artık yayılmıştır ve son nefesinizi alana kadar asla sizi terketmez.
Reklamlar
-
Bunları yaparken kirli yağı etrafa dökmüyoruz ve hidroliği nefesle çekmek yerine biraz daha fazla zaman alsa da büyük bir şırınga ile yapıyoruz ki yağı içmeyelim
-
Motorculuk insanın içinde hiç yayılmamış bir tohum gibidir. Ama üzerine su dökerseniz, bir motorun tepesine çıkarsanız tamamdır, O tohum büyüyecek ve fidan olacaktır. Fidan artık yayılmıştır ve son nefesinizi alana kadar asla sizi terketmez.
-
benim hidrolik rezervuarının penceresinde kabarcık var 0.7 kalem ucu kadar. napcaz gerek var mı onu almaya?
"DoksanSekiz Beygir." Herkes hakettiği gibi yaşar.
-
ozgurakman adlı üyeden alıntı
benim hidrolik rezervuarının penceresinde kabarcık var 0.7 kalem ucu kadar. napcaz
gerek var mı onu almaya?
Aç haznenin kapağı bi şırıngayla al gitsin.
Motorculuk insanın içinde hiç yayılmamış bir tohum gibidir. Ama üzerine su dökerseniz, bir motorun tepesine çıkarsanız tamamdır, O tohum büyüyecek ve fidan olacaktır. Fidan artık yayılmıştır ve son nefesinizi alana kadar asla sizi terketmez.
-
teşekkürler
"DoksanSekiz Beygir." Herkes hakettiği gibi yaşar.
-
Eline sağlık.
Birilerine yardımcı olmak maksadıyla paylaştığın bu uygulama için de teşekkürler.
Atın iyisi alayda,kabın iyisi kalayda belli olur.
-
Ellerinize sağlık, güzel bir paylaşım olmuş.
Yalnız ağzımızla direk değilde, o hava alma yerine 1 metrelik temiz şeffaf hortumlardan taksak ve o hortumun bir ucundan hüpletsek En azından hidrolik gelirken yolda görürüz ve hiç ağzımıza gelmeden işimizi halledebiliriz.
Misal :
Birde hidrolik camı çatlakları var, bu konuda bir tavsiyesi olan var mı?
Öyle ki benim motorda şu anda camdaki çatlaklardan dolayı seviye hiç gözükmüyor.
Bilgi paylaştıkça çoğalır.
"Bir insanın neye güldüğü zekasını, nasıl güldüğü ahlakını gösterir."
-
AydoganX adlı üyeden alıntı
Ellerinize sağlık, güzel bir paylaşım olmuş.
Yalnız ağzımızla direk değilde, o hava alma yerine 1 metrelik temiz şeffaf hortumlardan taksak ve o hortumun bir ucundan hüpletsek
En azından hidrolik gelirken yolda görürüz ve hiç ağzımıza gelmeden işimizi halledebiliriz.
Misal :
Birde hidrolik camı çatlakları var, bu konuda bir tavsiyesi olan var mı?
Öyle ki benim motorda şu anda camdaki çatlaklardan dolayı seviye hiç gözükmüyor.
abi hicbir cozumu yok cami degistirme sansinda yok direkt olarak komple manet alinca cozuluyor o problem benim eski kanuni de de vardi bir ayar tutmadi arti parantez olaraktan belli bir sure sonra camdan yag damlamayada baslar sakata gelme soyle guzel birsey al fren den onemli ne var tutmadimi bittin..
ÇARPIK PABUÇ ÇARPIK AYAĞA UYAR
-
AydoganX adlı üyeden alıntı
Ellerinize sağlık, güzel bir paylaşım olmuş.
Yalnız ağzımızla direk değilde, o hava alma yerine 1 metrelik temiz şeffaf hortumlardan taksak ve o hortumun bir ucundan hüpletsek
En azından hidrolik gelirken yolda görürüz ve hiç ağzımıza gelmeden işimizi halledebiliriz.
Misal :
Birde hidrolik camı çatlakları var, bu konuda bir tavsiyesi olan var mı?
Öyle ki benim motorda şu anda camdaki çatlaklardan dolayı seviye hiç gözükmüyor.
camı değiştirebilirsin ;) servisine git ustan yapar o işi Yalova da olsan ben yardımcı olurdum
[B][COLOR="Red"]BİZ İNSANLARA MOTOSİKLETİ SEVDİRMEYE ÇALIŞIRKEN SAĞDA SOLDA GAZ ÇEKİP ! ARA SOKAKLARDA TEKER YAPARSANIZ!! ASLA ÖNYARGILARI YIKAMAYIZ ! BİLİNÇLİ SÜRÜCÜLER OLALIM VE MOTOSİKLET = ŞEYTAN İŞİ TABUSUNU HEPBİRLİKTE YIKALIM !! :queen:[/COLOR][/B]
-
the evil that men do - cbr 125r 7500km - ninja 250r (tabiki yeşil) 25000km - transalp ile yollarda
-
overcloud adlı üyeden alıntı
Eklemeyi unutmuşum dürüst bi arkadaş seçiniz.
Teşekkür ederim bu arada.
AydoganX adlı üyeden alıntı
Ellerinize sağlık, güzel bir paylaşım olmuş.
Yalnız ağzımızla direk değilde, o hava alma yerine 1 metrelik temiz şeffaf hortumlardan taksak ve o hortumun bir ucundan hüpletsek
En azından hidrolik gelirken yolda görürüz ve hiç ağzımıza gelmeden işimizi halledebiliriz.
Misal :
Birde hidrolik camı çatlakları var, bu konuda bir tavsiyesi olan var mı?
Öyle ki benim motorda şu anda camdaki çatlaklardan dolayı seviye hiç gözükmüyor.
Hidrolik borusu biraz garip bişey direk bi boru değilde 2 ucu açık ortadan minik bi boşluk var hortumla yapılabilirmi bilemiyorum ağzımla bile zor yaptım
asm adlı üyeden alıntı
Eline sağlık.
Birilerine yardımcı olmak maksadıyla paylaştığın bu uygulama için de teşekkürler.
Estağfrullah, elimizden geldiğince.
Motorculuk insanın içinde hiç yayılmamış bir tohum gibidir. Ama üzerine su dökerseniz, bir motorun tepesine çıkarsanız tamamdır, O tohum büyüyecek ve fidan olacaktır. Fidan artık yayılmıştır ve son nefesinizi alana kadar asla sizi terketmez.
-
Hidrolik yağına aman dikkat! kaportaya gelmesin iz bırakır, aslında iz bırakmaz, hatta kaportada boya bırakmaz...
Birine kötülük yapacaksanız 10cc hidrolik yağı bir gecede işi çözer.
-
AydoganX adlı üyeden alıntı
Ellerinize sağlık, güzel bir paylaşım olmuş.
Yalnız ağzımızla direk değilde, o hava alma yerine 1 metrelik temiz şeffaf hortumlardan taksak ve o hortumun bir ucundan hüpletsek
En azından hidrolik gelirken yolda görürüz ve hiç ağzımıza gelmeden işimizi halledebiliriz.
Misal :
Birde hidrolik camı çatlakları var, bu konuda bir tavsiyesi olan var mı?
Öyle ki benim motorda şu anda camdaki çatlaklardan dolayı seviye hiç gözükmüyor.
hidroliğin havasını alırken hidrolik kutusunun kapağının açık olması gerek yoksa o gösterge camı çatlıyor.özellikle cbf 150'de
Ne irfandır veren ahlâka yükseklik nede vicdandır, Fazilet hissi insanlarda, Allah korkusundandır
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)