Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı
1. sayfa 123 ... SonuncuSonuncu

yamaha ybr 125 dayanıklılık testi

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1

    Üyelik
    31 Mart 2011
    Şehir
    bursa
    Motosikleti
    yamaha ybr 125 esd
    arkadaşlar bu yazıyı başka bir sitede gördüm sizlerle paylaşmak istedim özellikle motora yeni başlayacak arkadaşlar okumalı ve dıkkate almalılar


    Ekim 2003 tarihinde Türkiye pazarında satışa sunulan YBR125 kısa sürede sınıfında en çok satılan ve aranan model oldu. Aynı YBR125 Ekim 2002 tarihinde de Çin pazarında satışa sunulmuştu ve ilk senesinde 100.000 adet satarak zaten güvenirliğini ve sağlamlığını kanıtlamıştı.2003 senesinde Yamaha Mühendisleri YBR125’in dayanıklılığını ve sürüş kabiliyetini en zor şartlarda test etmeye karar verdiler. Yamaha çalışanlarından bir ekip üç YBR125 ile dünyanın en yüksek dağı olan Himalayalar’ın 5.250 metredeki, zirveye tırmanacak dağcıların konakladığı son nokta olan, “ana kamp” bölgesine gideceklerdi...


    Üç YBR125’ten öncü motosikleti, oldukca fazla yarış tecrübesi olan, Yamaha Sürüş Okulu eğitmenlerinden Mr.Nomoto kullanacaktı. İkinci motosikleti, bir çok yarış motosikletinin geliştirilmesinde çalışmış Mr.Shiohara, üçüncü motosiketi ise Yamaha Çin Fabrikasının servis bölümü şefi ve YBR125’i baştan sona çok iyi tanıyan biri olan Mr.Takeda kullanacaktı.

    Çin fabrikasından üç YBR125 bu seyahat sırasında karşılaşılacak yüksek rakım ve bozuk yol şartlarına göre ufak değişiklikler yapılmak üzere Japonya fabrikasına gönderildi. Yamaha mühendisleri bu değişiklikleri yaparken motosikletlerin mümkün olduğu kadar standartlarını bozmamaya çalıştılar. Bu üç motora sadece; yüksekliğe göre otomatik olarak karbüratör ayarı yapan bir sistem, toprak lastikleri, daha geniş gidonlar, ön süspansiyona hava yastıkları ve karter muhafazaları takıldı. Daha sonra YBR125’ler Çin fabrikasına, oradan da Tibet’in başkenti Lhasa’ya gönderildi.

    15 Ekim 2003, saat 11.00’de üç maceracı Japon YBR125’lerle Potale Palace’ın önündeki meydandan Everest’e doğru yola çıktılar. Yükseklik arttıkca bitki örtüsü azalıyordu. 3500 metreye gelindiğinde ise yerde sadece ince bir ot örtüsü kalmıştı. Sürücüler rüzgarın kaldırıp savurduğu tozdan korunmak için kasklarının altına çift kat maske takmışlardı. Zaman ilerledikce ve yükseklik arttıkca, YBR125’ler hiç problemsiz yollarına devam ediyorlardı ama sürücülerde sağlık problemleri baş göstermeye başladı. Sürücüler sık sık durup tıbbi destek almak zorunda kalıyorlardı.

    Üçüncü gün sonunda şartlar iyice zorlaşmış ve sürücüler için tehlikeli bir hal almıştı. YBR125’lerin yapılan kontrolleri sırasında ise sadece ve sadece hava filitreleri değiştirildi, motosikletlerin herşeyi mükemmel çalışıyorduDördüncü gün daha hava ağarmadan yola çıkıldı. Hava sıcaklığı –5 dereceydi, taşlarla kaplı zeminde ilerlemek çok zor oluyordu ve sürücüler sadece 2. ve 3. vitesi kullanabiliyorlardı. Saat 8.00 sıralarında ekip hedefledikleri ana kampa varmaya başardı. Hava açıktı ve bir tarafta 8.848 metredeki Everest tepesi, diğer taraftaysa, yamaçların altında Nepal gözüküyordu. Sürücüler normal nefes alabilmek için bir süre oksijen maskeleri taktılar. Daha sonra kahvaltı eden sürücüler hep beraber bir anı fotoğrafı çektirerek dönüşe geçtiler.

    Dünyanın en üst noktasından geri dönmek, o noktaya gitmek kadar zordu. Daha yolculuğa başlamadan Mr.Tomoto çadırında baygın bulundu ve oksijen çadırına kondu, dönüş yolunda Mr.Takeda oksijen yetersizliğinden bir an gözleri kararınca düştü. Bütün bu zorlukları aşan ekip sonunda planlandığı gibi 20 Ekim günü başlangıç noktalarına döndüler

    1.370 km.’lik 6 gün süren bu yolculuk sırasında doğa şartlarına dayanmakta zorluk çeken ve zaman zaman ilerleyemeyecek duruma düşen insanların yanında YBR125’ler bütün seyahat boyunca hiç problemsiz çalıştılar, hem de hiç ciddi bir bakım görmeden. Böylelikle Yamaha ürünlerinin kalitesi - ister Japonyada üretilsin, ister Çin fabrikasında üretilsin- bir kez daha kanıtlanmış oldu.
    gk070 ve Re!S*33 bunu beğendiler.


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    KRAL1146 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Ocak 2008
    bu adamlara helal olsun hepside gerçek maceracı motosikletçilermiş. ybr kral motor.......kim ne dersedesin... verdiğin paranın hakkını veren ender makinalardan....
    103 hp

  3. #3
    F54 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Haziran 2010
    Şehir
    sakarya
    Motosikleti
    crf 1000L + dio
    bu yazıyı başka bi sitede de okumuştum güzel test yapılmış birde yurdum kurye leri ne verseler birde onlar denese sağlamlığını test etse
    OnrMRT bunu beğendi.
    hayat bir savaştır tek silahın aklın ve inancındır

  4. #4
    utkan35 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Ağustos 2010
    Şehir
    35 İzmir / 07 Antalya
    Motosikleti
    Mondial 125 MH Drift
    güzel bir test

  5. #5
    Unique693 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    24 Kasım 2008
    Şehir
    Bolu
    Motosikleti
    CBR 600F4İ
    Gerçekden bunu bizzat test ediyorum motora kadar suya dalıyorum hala çalışıyor (Şaka değil gerçek) Etrafımdakiler asfaltta kullan şu motoru alacan eline desede ybr yüzümü kara çıkartmadı şimdiye kadar.
    HONDA

  6. #6
    imza - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    11 Ekim 2009
    Şehir
    galaksi dışı
    Motosikleti
    2011 ybr 125 & 2014 ybr 125
    bosuna sinifinin lideri payesini almiyor. dayaniklilik ve sorunsuzluk söz konusu ise ybr 125 bu sinifin lideridir.

  7. #7
    ozgurakman - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    19 Ekim 2008
    Şehir
    Balıkesir
    Motosikleti
    FZ6 Fazer 98Hp (isviçre çakısı)
    hmm. motorumu sevesim geldi biraz daha güçlü olsa... başka bişey istemezdim.
    not: dayanıklı olacak tabiki. 125 cc. 4 zamanlı tek silindir motorlardan 15 bg. e kadar güç alınabilirken ybr 125 sadece 10.5 beygir... tabiki sağlam olucak çünkü tam performansta çalışmıyor.
    şimdi diyeceksiniz ki ybr sohc motora sahip... yeni cbr 125 te sohc ama arada 3 bg var. fark bu işte, örneğin HD motosikleri de motor hacmine göre çok güçlü değildir ancak motor ömrü çok uzundur.

    herşeye rağmen benzini bitmesi dışında beni yolda bırakmayan motorumu seviyorum.
    mücahit_89 bunu beğendi.
    "DoksanSekiz Beygir." Herkes hakettiği gibi yaşar.

  8. #8
    kanucan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Kasım 2008
    Şehir
    Bursa
    Dayanıklılığına denilicek söz yok.
    Ah birde 15 beygir olaymış.

  9. #9
    Ramazan Can - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Ekim 2006
    Şehir
    Pendik / İstanbul
    Motosikleti
    BMW GS 1200 / Honda Africa Twin dct1000L- VESPA LX
    boşunamı ybr 125 sahibiyiz.... seviyoruz bu aleti...
    Fuzuliye sormuşlar "sevmek mi daha güzel sevilmek mi?" Sevişmiyorsanız ikisi de fuzuli demiş... SEMTİN HAYLAZI

  10. #10
    K o r @ y - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Şubat 2011
    Motosikleti
    ATOM KARINCA
    horrrtttttttt
    ulem ne biçim motorum varmış beyaa

  11. #11
    beyazit60 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Ocak 2012
    Şehir
    Tokat / Merkez
    Motosikleti
    Sym joymax250i
    Mc-xi satıp ybr mi alsam acaba
    Gittiğim yere varmak değil, motorumla yolda olmak önemli olan.

  12. #12
    K o r @ y - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Şubat 2011
    Motosikleti
    ATOM KARINCA
    İzmitte samimi bir arkadaşımın dayısı (65yaş) 1000rr ve ybr 125 sahibi..
    her hafta izmire ybr ile gidip geliyor.. huzur bunda diyor.. keyifli diyor.. km si 97000 de.. 80000 de baskıyı değişmiş..
    isteyenide çok ama satmam diyor..

  13. #13

    Üyelik
    18 Şubat 2012
    Şehir
    Adana
    Motosikleti
    Apache Rtr+Jl125C
    yine muahelefetlik gibi olacak ama;
    motoru kullanmayı bilen, bırakın kullanmayı bilmeyi, işleri motor tasarlamak olan 3 kişinin eline mobilet versen de o yolu çıkarlardı. demekki motoru zorlamamışlar, yerinde kullanmışlar.
    yamaha ybr kullandığımda rahatlığıyla beni cezbetmişti, onun dışında beni cezbeden başka hiçbişeyi yok. yakıtı bile sınıfında en az değil.
    aynı testi motor kullanmayı bilmeyen ya da çok kötü kullanan 3 kişiyle yapsalar, bence güvenilir test o zaman olurdu.

  14. #14
    ERROR88 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    18 Şubat 2012
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    HONDA NC 750 integra
    Apacheyi satıp ybrr alıyim hemen tabiki şaka şaka
    www.erkakurye.com

  15. #15
    K o r @ y - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Şubat 2011
    Motosikleti
    ATOM KARINCA
    Alıntı ERROR88 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Apacheyi satıp ybrr alıyim hemen tabiki şaka şaka
    abi imzanda inazuma bekliyorum diyosun ... karar vermek bitirmenin yarısıdır al ybr ortayı bulalım

  16. #16
    ethemm76 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    11 Ekim 2007
    Şehir
    Kocaeli-İzmit-Yeşilova
    Motosikleti
    Yuki Snoopy 80cc.
    Alıntı K o r @ y adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    abi imzanda inazuma bekliyorum diyosun ... karar vermek bitirmenin yarısıdır al ybr ortayı bulalım
    Biz cbf lerle uludağa zirveye çıkmıştık be, oda bişeymi Rakım 2000 mi neydi Arazi taşıtının bile ilerleyemeyeceği kadar kötü bi yoldan, taşların kayaların üstünden zirverye çıkmıştık.

    Ben bu yazıyı ilk kez okuyorum, ybr yi bi kez daha kutluyorum.

    Ulen bi Uludağ yapalım diyorum, acaba diyorsun, bizim cbf lerle çekinmemiz gerekirken Cbf ler aptallaşıyor rakım 2000 li rakımları gördü mü. Sesi soluğu çekişi mekişi gidiyor. Baksana ybr lere bişeycik olmuyomuş

  17. #17

    Üyelik
    13 Mayıs 2010
    Şehir
    Denizli
    Motosikleti
    2012 YBR 125 ESD
    K o r @ y benim ön kafadan bi ses geliyo far tıtryo bı tıkırtı gelıyor acaba far mı oynuyor ? :S

  18. #18
    K o r @ y - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Şubat 2011
    Motosikleti
    ATOM KARINCA
    Alıntı ethemm76 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Biz cbf lerle uludağa zirveye çıkmıştık be, oda bişeymi Rakım 2000 mi neydi Arazi taşıtının bile ilerleyemeyeceği kadar kötü bi yoldan, taşların kayaların üstünden zirverye çıkmıştık.

    Ben bu yazıyı ilk kez okuyorum, ybr yi bi kez daha kutluyorum.

    Ulen bi Uludağ yapalım diyorum, acaba diyorsun, bizim cbf lerle çekinmemiz gerekirken Cbf ler aptallaşıyor rakım 2000 li rakımları gördü mü. Sesi soluğu çekişi mekişi gidiyor. Baksana ybr lere bişeycik olmuyomuş
    Yaparız abi, sen iste yeter ki...

    Alıntı muhammet_195 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    K o r @ y benim ön kafadan bi ses geliyo far tıtryo bı tıkırtı gelıyor acaba far mı oynuyor ? :S
    Eğer ön kafanın vidaları sıkılmış vaziyette is, kesinlikle önden ses alamazsın.. vidaları kontrol etmeni öneririm.. cam vidaları dahil

  19. #19

    Üyelik
    13 Mayıs 2010
    Şehir
    Denizli
    Motosikleti
    2012 YBR 125 ESD
    Alıntı K o r @ y adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Yaparız abi, sen iste yeter ki...



    Eğer ön kafanın vidaları sıkılmış vaziyette is, kesinlikle önden ses alamazsın.. vidaları kontrol etmeni öneririm.. cam vidaları dahil
    kafayı sökmem gerek o zaman dimi ?

  20. #20
    K o r @ y - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Şubat 2011
    Motosikleti
    ATOM KARINCA
    Alıntı muhammet_195 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    kafayı sökmem gerek o zaman dimi ?
    yok yok kafayı sökme... sağ, sol ve altta far ayar vidalarını güzelce sık.. eğer camda gevşeklik varsa kafayı sök.. sonra kafanın içinde 2 adet yıldız vida var onları sök ... far kafası eline gelecek.. camı tutan vidaları arkadan sık.. plastik olduğu için kesinlikle önden torna vida ile müdahale etme.. arkadan 8 veya 10 numara açık ağız anahtarla sık


    REKLAM ALANI
1. sayfa 123 ... SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)