Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı
1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

Motosiklet Fren İle İlgili Bir Soru

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1

    Üyelik
    09 Nisan 2012
    merhaba arkadaşlar bu sene sonu motosiklet almaya kararlıyım ancak bazı çekincelerim var

    Arkadaşlar benim sorum şu yüksek hızda 70-80-90 km hızda nasıl fren yapılmalı şöyle bişey duydum ön freni daha cok arka freni daha az sıkmak gerekirmiş ancak ön freni sıkınca motosiklet takla atmazmı? yada yavaş yavaş arka freni sıksak bi anda kayma gibi bir girişiminde bulunmazmı motosiklet bu konuda biraz çekincelerim var yardımcı olursanız çok sevinirim.
    cevaplarınız için şimdiden teşekkürler saygılar..


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    Karlıyollar - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Temmuz 2011
    Şehir
    Balıkesir
    Motosikleti
    Malesef Yok :)
    bisiklet değil bu dostum zaten gazı salınca motor yavaşlıyor yol yaş değilse ön freni çok az sıkmalısın ama önerim arka fren zaten acil bir durum olmadıkca motor gazı salınca kendi yavaşlıyor yada yavaşlamak için viteste düşürebilirsin kolay gelsin sen al motoru hepsini öğrenirsin takma bunları kafana
    Doğduğun yerde değil doyduğun yerde yaşarsın.

  3. #3

    Üyelik
    09 Nisan 2012
    cevabınız için çok teşekkür ederim

  4. #4
    antilop_skul - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    22 Mayıs 2010
    Şehir
    istanbul sarıyer / tarabya
    Motosikleti
    cbf600sa 2007 +100k km
    on fren en iyi yontemdir dyrmak icn ama donerken on fren sıkınca kayma olasılıgın yuksektır ornek veriyorum 5 kademe dusunursen 5/4 oalrak sıkarsan takla atarsın yada yan yatarsın. ama 5/ 1,2,3,4,5 yaptgın zaman tam durursun bunu ayarlamak parmak ucundaki sihirle alakalı =) kolay gelsin dene ogren dusmeden motorcu olunmaz
    İNSTAGRAM = sakalliesnaf - MAİlL = mehmetmerickekec@gmail.com
    MOTOSİKLET = CBF 600 ABS 2007 102K +
    TECRUBE = 250K +

  5. #5
    Mengu16 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Aralık 2004
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Bajaj 200NS, Mondial 210MX
    Ön disk frense önce ön freni hafifçe giderek artarak şekilde sıkarak ağırlığı öne aktarmalısın, sonra iki freni birden dengeli bir şekilde sıkmalısın. Frenler kampana ise ön frene asıl asılabildiğin kadar arka freni de tekeri kaydırmayacak kadar sık. Ön freni fazla sıkarsan motorun racing tarzı çift disk falan değilse mümkün değil takla atmaz ama fazla frenle ön teker kilitlenirse motoru devirebilirsin. Arka tekerin kayması motor düz gidiyor ise tehlikeli değildir, motor virajdaysa arka tekerin kayması kazaya sebep olabilir veya kayan arka tekerin freninin bırakılması motordan düşmenize sebep verebilir.

  6. #6
    Pain - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    24 Aralık 2011
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Honda CBR 1000 RR
    Dediğiniz bisiklette oluyor.Motosiklette ağırlık dağılımı farklı,o yüzden ön fren arkaya oranla daha fazla sıkılır.Arka fren daha çok önü desteklemek motorsikletin kontrolünü kaybetmemek için sıkılır.Arka fren tek başına sıkıldığı takdirde arka teker kayar ve konrolden çok kolay çıkar motor.Ön freni doğru şekilde kullanmakta zaman alır,bir yerde(nerde olduğunu hatırlamıyorum) okuduğum bilgiye göre motosiklet kazalarında kullanıcının ön freni kullanmaktan çekinmesi pek çok kazaya sebebiyet vermiş...

  7. #7

    Üyelik
    11 Mart 2012
    Şehir
    Çekmeköy
    Motosikleti
    Honda-Spacy 110-2011
    bu video'da Barkın bey oldukça açıklayıçı bilgiler vermiş izleyin.

    http://www.youtube.com/watch?v=7zqrIyYtFiw

  8. #8
    sessizsakin - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    04 Ekim 2007
    Şehir
    izmir
    Motosikleti
    benelli tnt25
    Alıntı poker_Face adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    merhaba arkadaşlar bu sene sonu motosiklet almaya kararlıyım ancak bazı çekincelerim var

    Arkadaşlar benim sorum şu yüksek hızda 70-80-90 km hızda nasıl fren yapılmalı şöyle bişey duydum ön freni daha cok arka freni daha az sıkmak gerekirmiş ancak ön freni sıkınca motosiklet takla atmazmı? yada yavaş yavaş arka freni sıksak bi anda kayma gibi bir girişiminde bulunmazmı motosiklet bu konuda biraz çekincelerim var yardımcı olursanız çok sevinirim.
    cevaplarınız için şimdiden teşekkürler saygılar..


    Şöyle söyleyelim. Eğer motosikletin ön amortisörleri olmasaydı, fren yaptığında sanki bir duvara çarpmışsın gibi takla atabilirdin.

    Ancak amortisörler bu durumu sindirir.

    Mesela, benim bisikletim de var. bisikletimde iyi bir ön amortisör var. ön freni bazen köklüyorum ve takla atmıyorum...


    Bu yüzden, amortisöründe daha yüksek esneme payı olan motosikletlerde ön fren daha güvenlidir. mesela enduro'lar, kros'lar, supermoto'lar bu bakımdan çok şanslıdır. ön freni köklersin ve zort diye durursun makul süratlerde ...

    Spor motorlarda da kademeli olarak basıncı artırarak sıktığında ön fren güvenlidir son derece.

    -------------------------------------------------

    durmaya olan etkisine gelirsek...

    motosikleti yandan karşına al ve giderken fren yaptığını düşün. fren yaptığında teker dönmeye direnecek, motosikletin ağırlığı ise gitmeye devam etmek isteyecek.

    bu durumda hangi freni kullanırsan kullan, motosiklet öne doğru yığılır. arka amortisör gevşer ve arka tekerin yere basma gücü azalır. ön tekerin ise yere basma gücü artar.

    dolayısı ile ön teker çok daha iyi sürtünme sağlar. arka teker ise sürtünmesi epey zayıflar fren sırasında.

    bu yüzden, arka teker'de zaten yük olmadığı için, arka freni kullansan da, çok az bir etkisi olur. kolay kilitlenir ve kaymaya başlayabilir.

    oysa fren yaptığında ağırlık yoğun bir şekilde ön tekere yüklendiğinden, ön freni ne kadar kontrollü ve iyi sıkarsan, ön teker de yolu o kadar iyi tutar.

    ön teker üzerinde motosikletin ağırlığının çoğu varken, çok daha iyi fren yapar.


    Yine de bu, motosikletin türüne göre çok değişebilir.

    En iyi yol ise şudur : ister motosiklet kullanıcıs ol, ister yeni başla ;

    motosikleti aldıktan sonra, müsait bir alana gidersin. giderek daha düşük süratlerden daha yüksek süratlere çıkarak farklı fren kombinasyonları denersin.

    motosikletinin frene en iyi nasıl tepki verdiğini öğrenirsin. gerisi kolay olur.

    --------------------

    mesela benim motosikletim :

    normal sürüşlerde arka fren %10 - %20 kadar etkili. yoğun olarak ön fren sayesinde durabiliyorum.

    650'lik ve V motor olduğundan kompresyonu oldukça yeterli. genelde arka fren yapmak yerine debriyaj kullanmadan gaz kesiyor ve aynı anda da ön freni kullanıyorum acil durumlarda... bu biraz debriyaj balatasına yük getiriyor... debriyaj balatasının ömrünü kısaltıyor...

    ancak, motor kompresyonu ile arka fren yapmak, arka tekerin kilitlenmemesinin garantisi ayakla arka freni kumanda etmek hassas olmuyor. motor kompresyonu ile arka tekerin kilitlenme riskini bertaraf ettiğiniz için, kızaklama riskini göz önünde bulundurmak gerekmiyor.

    Yine de bu durum, motosiklete göre çok değişken... 125'lik veya 250'lik motorlarda, motor kompresyonu arka fren olarak kullanmaya yetersiz kalabilir. 250'lik kullanırken çok net hatırlamıyorum tepkilerini. ama 125'lik hiç kullanmadım.


    Bu sebeplerden ben cruiser tarzı motosikletleri sevemedim hiç... yapıları gereği dur desen " he, ne? haa.. taam dururuz " gibi bir fizikleri var bu şartlarda :D
    Pain ve DoLPHiN2306 bunu beğendiler.
    !?

  9. #9
    TATLIHIZ - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    20 Nisan 2012
    Şehir
    MaNiSa
    Motosikleti
    (14) Yamaha Ybr (16) Yamaha Ybr
    Motoru ögrenene kadar belli hızı gecme ne kadar anlatsak bos beyler simdi motor sürmeyen birine gidipte anlatırsak pratiji yoktur anlayamaz Hani hersey zamanla derler ya aynen öyle işte

    Güzel bilgiler verilmiş ama hem zaman hem Professyonellik le bu işin üstünden gelir
    Çözüm yolu var balansörlü çinli almak örnek su an kullandıgım drift , cbf 150 ye bile kafa tutabilirim titresimsizlik konusunda. Time Shift

  10. #10
    arca94 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    06 Mart 2011
    Şehir
    İstanbul - Lüleburgaz
    Motosikleti
    Bajaj Boxer
    Altın Elbiseli Adamın dediği gibi: "Fren kolunu limon sıkar gibi sıkacaksın"

    Zank diye asılmadıktan sonra problem olmaz.

    Duruma göre ön, duruma göre arka fren kullanırsın. Özellikle virajlarda arka çok kullanılmaz, kaygan yolda ön kullanılmaz.

    Frenlerde asıl olay şöyledir. Arka fren yavaşlatır, ön fren durdurur.
    x Fikirler, zorla ve şiddetle, top ve tüfekle asla öldürülemez! -Mustafa K. ATATÜRK-
    Acemi Motorcunun El Kitabı: -http://acemimotor.blogspot.com/-
    -arcadiril.blogspot.com-

  11. #11
    acayüp - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    24 Nisan 2007
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    cawa
    Neden herkes kendince cevap veriyor.
    Bilmiyorsaniz uzman yazisi, videosu ekleyin.
    On freni cok az sikmak , biraz sikmak, ucundan azcik sikmak nedir yaw. Neye gore kime gore bu dozajlar.
    Her turlu sartta ikisi beraber kullanilir.
    Uzman egitimci video ve yazilari disinda hicbirseye itibar etme..
    -unnamed- bunu beğendi.

  12. #12
    ossiaa4560 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    03 Kasım 2011
    Şehir
    İstanbul - Avcılar
    Motosikleti
    Mondial 125 KT 2012
    ben genelde yüksek hızda isem önümede ani birşey çıktı ise ön fren ile arka freni aynı anda sıkıyorum ve motor olduğu yere çöküyor kayma gibi bir durum olmuyor.

  13. #13
    Honeybee - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    11 Mart 2012
    Şehir
    izmir
    Motosikleti
    f650gs
    merhaba, öncelikle motosiklet almadan önce nasıl durmak gerektiğini araştırıyor olmanız çok güzel. bu uzun yıllar motosiklet üzerinde kalacağınızı düşündürüyor. motosiklet malum iki tekerlekli bir alet, zincir de arka tekerleğe bağlı olduğuna göre motor gücünden direkt olarak etkilenen arka tekerlek olacak ve dolayısıyla motor kompresyonundan ve ivmelenmeden arka tekerlek öne oranla daha çok ve önce etkilenecektir. öne doğru hareket sırasında, ileri doğru olan hareket enerjisinin sönümlenmesi ve fren disklerinde ısı enrjisine dönüşmesi olarak özetlenebilecek olan durma olayı her iki tekerlek açısından bakıldığında farklı dinamikleri olan ve hatta bu dinamiklerin kullanılan motosikletin tarzına görede değiştiği (yükseklik, ağırlık merkezi, süspansiyonların sönümleme değerleri vb.) karmaşık bir olay. motosiklette durmayı panik frenleme ve normal durumlardaki frenleme olarak ayırmak da gerekli aslında. ön frenin motosikletin durmasındaki payının %80 olduğunu söylemek mümkün. en kısa durma mesafesinin her iki frenin de kullanılarak yapılan frenlemede olduğunu bilmek. frenlemeye arka frenle başlamanın motosikleti doğrultacağını, arkadan öne doğru olan ağırlık aktarımına uygun olacak şekilde artan oranda ön frenin sıkılmasının artırılmasının (ki bu süre olarak bakıldığında yarım saniye kadar bir süre olsa gerek) abs siz motosikletlerdeki kızaklamanın önlenmesindeki rolunun bilinmesi motosikletlerdeki durma ile ilgili becerilerimizi artıracaktır. herkese kazasız sürüşler dilerim.

  14. #14
    maxi97 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Eylül 2010
    Şehir
    Malatya
    Motosikleti
    '12 SYM GTS 250i '10 YBR125City, '10 Mondial 150ZC
    ben panik frende arka frenle ön ve arka amortisör boşluklarını aldıktan (yarım saniye diyeyim) sonra ön frene kademeli şekilde asılıyorum. ilerde kırmızı varken arka frene dokunarak yavaş yavaş yavaşlıyorum.

  15. #15

    Üyelik
    09 Nisan 2012
    Arkadaşlar hepinize çok teşekkür ederim.Sizlerde olmasanız ne olacak bizim halimiz sayenizde herşeyi tek tek öğreniyor uygulamak için motosiklet sürüyorum bu sayede kendi moturuma kavuşmadan önce daha tecrübeli olucam hepinize saygılarımı sunarım iyi dilekleriniz ve önerileriniz için tekrar teşekkür ederim

  16. #16
    Güzel Şale - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    15 Mart 2012
    Şehir
    Adana
    Şunu da unutmamak gerek; ön % 70, arka frenin % 30 kullanılması asvalt yol koşulları için doğrudur. Toprak yolda daha çok arka fren kullanılır. Fren kullanımının yol koşullarına ve motosikletin cinsine göre değişiklik göstereceğini unutmamalıyız.
    Nokta kadar menfaat için virgül kadar eğilme...

  17. #17
    Sepetçioğlu - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    06 Aralık 2010
    Şehir
    SİNOP
    Motosikleti
    KAWASAKİ VERSYS 650
    Öğrenilecek çoook şey var, tahmininden de fazla Araba kullanırken bir şey bilmen gerekiyorsa motor kullanırken 100
    Öncelikle teorini iyi geliştirmelisin ondan sonra uygulama çünkü düştükten sonra nerede firen yapılır nerede yapılmaz çok pahalıya gelebilir.
    Bende motorumu yeni aldım bende yeniyim ama öğrenmem gereken çok şey olduğunu biliyorum, 1 yıldan fazladır bu tür yazıları okuyorum.
    Ben ara ara bu yazıları okuyorum çok faydalı tavsiye ederim.
    http://alfamotosiklet.blogspot.com/
    Olduğunuz yerde durarak, olmak istediğiniz yere varamazsınız!

  18. #18
    acayüp - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    24 Nisan 2007
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    cawa
    www.scooturk.net/showthread.php?t=6506

    blog.milliyet.com.tr/motosiklette-fren-kullanimi/Blog/?BlogNo=255554

    http://www.uzmantv.com/yagmurlu-hava...fren-yapilmali

    vs. vs. vs.

    ondan bundan ogrenmeye kalkarsan isin zor.
    Kac kisi yazmis neredeye iclerinde dogru yok.

  19. #19
    Mengu16 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Aralık 2004
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Bajaj 200NS, Mondial 210MX
    Bu çinli scooterların özellikle arka kampana olanların çoğunun arka freni yok gibi oluyor hatta yok arka freni. Onlarda nasıl fren yapmalı acaba dişsiz nylon lastiklerle sadece ön frenle durmuyor bu çinli scooterlar.

  20. #20
    acayüp - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    24 Nisan 2007
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    cawa
    Mengu once frenlerini ayarlat, sonra lastiklerini degistir, sonra egitim videolari ve yazilari oku.
    Dogru neyse onu yap .
    Herkes bir element uydurursa vay bizim halimize.


    REKLAM ALANI
1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)