Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı
8. sayfa BirinciBirinci ... 678910 ... SonuncuSonuncu

Başlangıç cc si aldatmacası

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #141
    100 Oktan Moderatör (Komtan) Gürkan Anbarlı - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Nisan 2003
    Motosikleti
    Fazer
    Demokratik bir platformda kafa sayısı kadar farklı düşünce olmasından, düşüncelerin tartışılmasından daha doğal bir durum olamaz.

    Bu tartışmalar kılavuz - karga, imam - cemaat vb. yakıştırmalar olmadan daha seviyeli yürüyebilir. Forum içersinde ki herkesin "söz uçar yazı kalır" sözü ışığında kendilerini ve fikirlerini beyan etme azmini azami derecede gösterdiklerini ve göstereceklerini umuyorum.


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #142

    Üyelik
    11 Haziran 2005
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Yamaha FZ6 FAZER
    Bir dakka arkadaşlar ben kimseye hakaret etmiyorum. Kimsenin şahsına bir şey de demiyorum. Ortaya sunulan fikirlerle benim derdim. Bazı şeyler sadece argoyla en iyi anlatılır. Bir kere bunu herkesin bilmesi lazım. Kılavuz ve karga olayını ben daha öncede söyledim ama nazik bir şekilde söyledim. Anlamı şudur:Yetkin olmayan kişilerin tavsiyelerine uymayın. Bakın üstteki yazılarıma aynı fikri görürsünüz. Ha birine yetkin olmadığını söylemek hakaret değildir. Bu bir olgudur. Tüm insanların en çok yaptığı hata ise her şeyi bildiklerini sanmasını kendilerini yetkin hissetmeleridir. Bu insanın doğasında vardır. Yeteri kadar olgun bir insan bu olguya yenilmez, kuralların bir nedeni olduğunu düşünür. Kendime geleyim ben yetkinmiyim. Bu konuda tabiiki hayır. Peki ben ne diyorum subjektif fikirlerinizi genel doğrular gibi insanlara satmayın zararlı olabilir bunun için objektif bir kurallar bütünü var o da küçük cc den büyük ccye çıkmak diyorum ki bu benim fikrim değiil. Zaten bu fikir değil bu bir kural, disiplin. Sen bu kuralı belirtmeden objecktif bir olguyu belirtmeden dahası bunun aldatmaca olduğunu söyleyip subjektif çıkarımlarını ortaya koyarsan yanlış olur. Ben hep diyorum fikirlerinize yanlış demiyorum diye. Sadece objektif kurallara aldatmaca demenizi çok çok yanlış buluyorum.

    EgeKnn ben o yazıyıa verdiğim linkte yorum yaptım o başlığı açıp bütün yazıları okuyabilirsin.
    Life is for my own to live my own way - Metallica
    (Yaşam benim için, istediğim gibi yaşamam için)

  3. #143
    HAYALBUYSA - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Kasım 2005
    Motosikleti
    YZF - R6
    Yahu neyi tartışıyorsunuz ki....

    Bu olay kabiliyet ile ilgilidir. Biz insanlar fabrikadan çıkma seri üretim değiliz.Herkesin bilgi ve becerileri değişiklik gösterebilir.Motorsiklet olayıda böyledir.

    Bazısı bu işi beceremez senelerce 125 cc ye mahkum olur. Bazısının anlama ve anladıklarını uygulama kabiliyeti daha fazladır, o gider alır bi 600 lük race olmayan makine çabuk uyum sağlar olur biter......

    Bu kadar basit bi olayı trajedi haline getirmeye gerek yok ki. Diyelim ki vatandaş bu işi zor kavramış , yüksek cc li motorsikletlere geçmesi seneler almış. bu demek değildir ki herkes te onun gibi bir öğrenme devresi geçirecek , veya tam tersi çabucak bu işi kapan herkesi kendi gibi zannedecek....

    Bu forumda ilk motor olarak V-storm , Er-5 , Gs 500, Er-6 gibi, bazılarının üstüne binebilmesi için senelerin geçmesi gereken motorları alanlar var. Sorun bakalım bunlara ne zorluk çekmişler....

    Veya niye zorluk çeksinler.....

    İllaki aldığın motora her binişinde red line yapıp , makaslara girmedikten sonra, motor sana sen ona alışana kadar "aheste çek kürekleri,aman mehtap uyanmasın " şarkısı eşliğinde gidersen ne zararını görebilirsin ki....

    Herkes bir değildir arkadaşlar , öğrenme kapasiteside bir değildir. Bazısı çabuk anlar bazısı için mevsimlerin geçmesi gerekir.

    Ben tezimi savunuyorum ;

    Alın bi 250- 600 cc arası racing olmayan bir makina , yeter ki fiziki şartlarınıza uygun bir makine olsun. Gidin eğitimine vakit buldukça uygun yerlerde provalar yapın , sonra paşa paşa çıkın trafiğe efendi efendi kullanın...


    Bakın ikinci el sitelerine yüzlerce ybr - cbr satılık daha 2000-3000 km.de hemde.
    Ne oldu şimdi başlangıç cc si olarak 125 cc alanlar , iki üç ayda işi kaptılarda yukarıya mı terfi etmek istiyorlar....

    Bırakın bu işleri yaaa.....

    Alın adam gibi bi motor , adam gibi kullandıktan sonra zarar görmezsiniz , ancak gidip şekil yapayım derseniz today 50 bile sizin için tabut olur tabut....
    FAZER FZ-1 OLACAK YAKINDA......

  4. #144

    Üyelik
    11 Haziran 2005
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Yamaha FZ6 FAZER
    Peki bu düşünceleriniz hangi verilere dayanıyor.
    Mesela
    Nasıl bir araştırma yaptınız bu konuyla ilgili?
    Kaç tane motorsiklet kazası incelediniz?
    Kaç tane uzmanla görüşme yaptınız?
    Kaç tane konuyla ilgili kitap veya araştırma yazısı okudunuz?
    Pedagojik formasyon dersi aldınız mı?
    vs.

    hayalbuysa arkadaşım insan hayatının sözkonusu olduğu bir olayda herşey göründüğü kadar basit olmayabilir. Senin için basit olabilir belki de hayatı söz konusu olan için basit değildir.
    Life is for my own to live my own way - Metallica
    (Yaşam benim için, istediğim gibi yaşamam için)

  5. #145
    toomuchcc - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    24 Mart 2006
    Son bi kaç haftadır yabancı siteleri takip ediyorum agırlıklı olarak. Motora yeni başlayacak olanlara verilen tavsiyelerde 650lik 800lük 'cruiser' tipi motorlardan bahsediliyo. Ayrıca benzer sınıf, hacimdeki motorların reviewlarında iyi birer başlangıc motoru olacagı söyleniyo. Burada pek çok insan neden başlangıç motoru olarak 125 cc ve altına bu kadar odaklanıp takılı kalmış anlamak zor.

    Ben artık bu başlangıç ccsi olayına kesinlikle katılmıyorum. Kişi kendisine uygun motoru bulduktan sonra bu motorun kac cc oldugunun hiç ama hiç önemi yoktur. Motosiklet, üzerine oturdugunuz anda 300 km/h'e otomatik olarak çıkan bir araç degildir. Bu hıza çıkmanıza olanak saglar evet ama o güç sizin sag elinizin altındadır. Mantıklı ve bilinçli hareket edemeyen bi insanın altında 50cc de ölüm getirir, 1000 cc de; motoru unutun, bisiklet de.

    Olay tamamen kişinin kendisinde bitiyor.

    'Başlangıç ccsi'nden çok 'başlangıç tipi'ni tartışsak daha faydalı olur bence. (SuperSport motorlardan başlangıç motoru olmaz ve sadece en profesyonellerin kullanması gereken motor tipidir, gibi..)

  6. #146
    EgeKnn - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    21 Eylül 2005
    Şehir
    izmir/Karşıyaka
    Motosikleti
    YAMAHA FZR 1000 EXUP
    Bu konu hakkında daha fazla zaten tartışmayı düşünmüyorum

    BAŞLANGIÇ CC Sİ 125 DEĞİLDİR BÖYLE BİR KURAL YOKTUR..!!!

    her yazımda üzerine basa basa belirttim önemli olan bir insanın kullanacağı yada alacağı motordan beklentisi nedir? tarzını belirleme de en önemli unsur budur..

    Güvenli sürüş teknikleri ve daha sonra istenirse ileri sürüş teknikleri hakkında eğitim almak ve en önemlisi bilinçli bir insan ve kullanıcı olmaktır.

    Asla gereksiz risk almamak başkalarının haklarına saygı duymak trafik kurallarına uymak ve her daim korumalı elbise giymek ve kask takmak önem sırasında baştadır bence..

    ne yaptığını bilmeden bilinçsizce ve tehlikeli biçimde 125 değil 50 cc bir motor dahi ölüm yada sakat kalmayla sonuçlanacak kazaya sebebiyet vermekte yeterlidir..

    Güç yerine göre kullanılır ve yerine göre hayat kurtarır bunuda unutmamak ve tecrübeye az saygı duymak gerekir başkasını savunmak bana düşmez ama bırakın beni konu başlığında fikri ortaya atan ve bir takım düşünceler savunan kişinin bilgi birikimi ni ve tecrübesini bilmeden yada kendini hep çok bilen görerek her fikre karşı çıkmak muhalefet olmak yerine bu düşünceden bir doğruluk payı çıkarabilirmiyim diye düşünmek ve bilgiye bilgi katmak daha mantıklı olacaktır sanırım!!!

  7. #147
    HAYALBUYSA - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Kasım 2005
    Motosikleti
    YZF - R6
    Alıntı gaffar adlı üyeden alıntı
    Peki bu düşünceleriniz hangi verilere dayanıyor.
    Mesela
    Nasıl bir araştırma yaptınız bu konuyla ilgili?
    Kaç tane motorsiklet kazası incelediniz?
    Kaç tane uzmanla görüşme yaptınız?
    Kaç tane konuyla ilgili kitap veya araştırma yazısı okudunuz?
    Pedagojik formasyon dersi aldınız mı?
    vs.

    hayalbuysa arkadaşım insan hayatının sözkonusu olduğu bir olayda herşey göründüğü kadar basit olmayabilir. Senin için basit olabilir belki de hayatı söz konusu olan için basit değildir.
    Bak şimdi gaffar hocam ,


    Bu iş uzman görüşüyle , incelemeyle olmaz .

    Bu iş insanın kendisinde biter. Sen kendine güveniyorsan ve kendini bilirsen çok kült modeller olmadığı sürece 600 cc lik bi motorda başlayabilirsin...

    İnsan hayatı sözkonusu olduğu için bu kadar yazıp çiziyoruz burada, doğru şeyler öğrenilsin diye.. Yoksa derim ki bana ne ne alırsanız alın... ancak öyle diyemiyo insan çünkü ucunda insan var bu işin....

    Benim tavsiyem ;

    araştırma yapacağına
    motorsiklet kazası inceleyeceğine
    uzmanla görüşme yapacağına?
    konuyla ilgili kitap veya araştırma yazısı okuyacağına
    Pedagojik formasyon dersi alacağına ?

    Git al bi 600 lük race olmayan motor , yukarıdaki fuzuli işlere vakit ayıracağına motorsiklet dersi al motorsiklet , bırak formasyonu........
    FAZER FZ-1 OLACAK YAKINDA......

  8. #148
    ledo - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Nisan 2005
    Şehir
    İstanbul/Suadiye
    Motosikleti
    Piaggio Beverly , Hyosung GV 650
    Beni anlamadığım mesele şu :

    Forum, gezi organize etmek veya geyik yapmak amaçlı bir platform değil.

    Esas amacı, çeşitli konular hakkında doğru bilgilere ulaşmak veya kesin ve net bir doğrunun bulunmadığı hususlarda, karşılıklı fikir beyan ederek bir tartışma ortamı yaratarak, herkesin bu tür konularda kendi doğrularını bulmasını sağlamak.

    Hal böyleyken bu tür tartışmalarda ( fikir tartışması ) en çok görülen 2 davranış biçimi var.

    Birincisi, karşı fikri savunanlara karşı işi hakaret veya aşağılamaya vardıran ifadeler ki, bu noktaya adım adım geliniyor.

    İkincisi, hatalı bir söylemi, karşımıza kesinliği tartışma götürmeyen bir argüman gelse dahi kabul etmemek ve çeşitli kelime oyunları vs. ile konuyu farklı noktalara çekmeye çalışmak. Bu ikincisi de zaten "hakaret" veya "aşağılama" ile neticeleniyor.

    Anlamıyorum. Birileri ders veriyorda diğerleri öğrenci pozisyonundamı ki, "Benim dediğim doğrudur ! Sen nasıl aksini iddia edersin ? " durumu ortaya çıkıyor.

    İçinde bulunduğumuz bu başlık onlardan birisi. Benim de kendime göre bir görüşüm var tabii ki ama herkes benimle aynı kanaatte olacak diye bir sey de yok.

    Bence işin en önemli noktası, "kelime seçerken dikkatli olmak" Bu tür başlıklarda yazı yazarken veya fikir beyan ederken üç dört defa kontrol edip, sonra "yolla" tuşuna basalım !
    Önemli olan, sadece yazarken veya konuşurken değil, hergün hayatı yaşarken adam olabilmektir.

  9. #149
    izmirliavukat - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    02 Nisan 2006
    Arkadaşlar motorsiklet kullanma konusunda CD var dendi. Acaba tartışmaya ara verip bu kaynağı nereden edinebileceğim konusunda fikri olan var mı? Ben gerçekten bu işi ilmi olarak yapmak istiyorum. Yardım ederim deniyor ama kaynak söyleyen yok. Lütfen bilgilendirin ilgilenenleri

  10. #150
    ledo - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Nisan 2005
    Şehir
    İstanbul/Suadiye
    Motosikleti
    Piaggio Beverly , Hyosung GV 650
    Alıntı izmirliavukat adlı üyeden alıntı
    Arkadaşlar motorsiklet kullanma konusunda CD var dendi. Acaba tartışmaya ara verip bu kaynağı nereden edinebileceğim konusunda fikri olan var mı? Ben gerçekten bu işi ilmi olarak yapmak istiyorum. Yardım ederim deniyor ama kaynak söyleyen yok. Lütfen bilgilendirin ilgilenenleri
    Söz konusu CD, EMOK tarafından cüzi bir ücret karşılığı adrese gönderiliyor. EMOK sitesinden ulaşabilirsin.
    Önemli olan, sadece yazarken veya konuşurken değil, hergün hayatı yaşarken adam olabilmektir.

  11. #151
    Süper Moderatör (BBRR) Barış Şuşut - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Haziran 2005
    Şehir
    marmaris
    @BBRR
    Sport modelleri bunun dışında tutuyorum.. Sport modeller belli bir tecrübe gerektirmektedir diğer modellerin aksine sportlarda motor tamamen vücut hareketleri ile kontrol edilmektedir ..Sportlarda özellikle düşük süratlerde ve manevralar esnasında vücut yatar pozisyonda olduğu için ağırlık merkezini odaklamak diğer modellere oranla daha zor olmaktadır..
    kendimden alıntı yapmak zorunda kaldım özür dilerim bu alıntı bu yazının ilk mesajında bold yazılmış okuyan anlasın diye...Daha sonra okuyupta anlamaktan aciz olan yada okumadan yazan biri (gaffar) çıkmış ...
    @gaffar
    Alıntı BBRR adlı üyeden alıntı
    cbr süper sport sınıfına girmesede cbr 125 kesinlikle bir başlangıç modeli değildir ...illa vitesli ile başlanacaksa bi chopper veya cross çok daha kolay kullanılır....
    Buyrun benim anlatmak istediğimi bu alıntıdan daha iyi hiçbirşey açıklayamaz heralde. Yazıyı yazan bu başlığı açıp rehber hazırladığını düşünen arkadaş. Bilgi sahibi olmadan fikir sahibi olmaya güzel bir örnek değil mi? Biliyorsunuz kılavuzu karga olanın...

    Alıntı yapılan başlık:
    http://www.motosiklet.net/forum/showthread.php?t=12160
    benim savunduğum şey hakkında aynı yazıyı sanki amerika yı keşfetmiş edası ile almış buraya koymuş her iki yazıda aynı ben hiç aksini iddaa etmedimki

    hep şöle dedim cc si ne olursa olsun sportlar başlangıç için iyi değildir ....

    böle yazalımda okuma -anlama özürlülere tam açıklama olsun
    dünyanın hemen hemen her yerinde motorlu trafik ekipleri, motorlu emniyet mensupları bizde jandarmalar hiç bir deneyim aranmaksızın eğitilip o en ufağı 650 cc olan hatta amerikada 1800 cc ye kadar çıkan motorları kullanmakta EĞİTİM le neler olabiliyo işte canlı örnekleri....

    bu başlıkta en az 3 yerde dedim tekrar ediyorum CD ler EMOK tarafından adrese postalanmakta 10 ytl karşılığı ... isteyen basar 10 ytl yi alır işte adres www.emok.org
    Bu arada 22 yıllık motor tecrübem var hem vitesli hem vitessiz kendime ait bir çok motor kulladım 22 sene sonra diyorum ki eğitimi alan 650 cc bir enduroyu kullanır .....Ben ne bir uzman nede işi çok iyi bilen biri olduğumu iddaa etmiyrum...
    [B][COLOR="DarkOliveGreen"]"İnanç, görünmeyene inanmaktır. Görünmeyene inanırsanız kimsenin göremediğini görürsünüz"[/COLOR][/B] [B]A. Şerif İZGÖREN[/B]

  12. #152
    Dusman - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Nisan 2006
    Alıntı Kawalim adlı üyeden alıntı
    BBRR'a teşekkür etmek gerekir, çok eğitici bir topic olmuş. Yazılanların çoğu kendi meyanında haklı. Şahsi düşüncem ise; bilinç düzeyinin maalesef düşük olduğu bir ortamda sorumluluktan kaçmanın sanırım en iyi yolu düşük CC demek. Yani, risk faktörü yüksek bir araç için kişinin mantalitesi birebir değerlendirilemeyeceğine göre aman büyük başlama demek işin en kolay yolu. Doğru bir tesbit ama herkes için geçerli değil derim.

    Honda'dan 1-2 eğitimler, aldım, Villa Levent'den trafikte kullanım dahil eğitimler aldım, yetmedi ehliyet kursunun dandik eğitimlerini dahi eğitim eğitimdir deyip aldım. Sıra motor almaya gelince aldı beni bir düşünce, eee herkes düşük CC diyor, bir bildikleri var herhalde ama 125'lik bir makinede beni mutlu etmiyor. Uzun araştırmalardan sonra (özellikle yurtdışı forumlar) gittim ER6f aldım. İlk trafiğe bir pazar sabahı saat 06,30'da çıktım, önce Carrefour'un içindeki otoparkta (sağolsun Güvenlik Görevlisinin yardımı ile) döndüm durdum, motoru tanımaya çalıştım. Sonra nerede ise sayım yasağı gibi boş yollarda 100 km yol yaptım. Arkasından ufak ufak trafiğe adapte oldum (evet eğitimden çok farklı, ama eğitimde öğrendiklerim olmasa bu kadar rahat olamazdım) ve şunu gördüm ki 125-250'lik bir motor alsaydım kesin pişman olacaktım (bu benim için geçerlidir), üstüne de ÖTV kazığı girecekti.

    Benim durumum ne;

    Çok iyi bisiklet ve otomobil kullanırım,
    Amacım yolu ve doğayı birebir hissetmek,
    Profosyonel eğitimlerden geçtim,
    Tüm yayınları hatmettim (başta DD)
    Tüm eziyetlerine rağmen full donanımdan taviz vermem,
    Maddi gücüm Allaha şükür yeterli,
    Yaşım 40 (kim ne derse desin, sorumluluk bilinci bu yaşlarda daha yüksek)

    Fakat geçenlerde kızkulesinin önünde kısa süreli bir duruşta bir scooter ile yaklaşan 16-17 yaşlarında bir delikanlı motoru inceleyip, abi ne gösterişli makine yav keşke bende de olsa (kask bile takmamış) deyip, o scooter ile benim ER6 ile yapmaya asla yeltenmeyeceğim şekilde gazlayıp makas yapa yapa gittiğini gördüğümde, yok arkadaş CC MC değil, eğitim ve mantalite gerisi hikaye diyesim geldi.

    Şimdi bu yazdıklarım konusunda ne yorum yapılırsa yapılsın kendi içinde haklı olacaktır. Fakat eğitimde alınsa kişisel özelliklerin temel faktör olduğu inancındayım.

    Svg.

    Foruma 1-2 gün önce üye oldum henüz bir motora dokunmadım bile!
    "Fakat eğitimde alınsa kişisel özelliklerin temel faktör olduğu inancındayım".
    Buna katılıyorum

    ve tekrarlıyorum

    "Fakat eğitimde alınsa kişisel özelliklerin temel faktör olduğu inancındayım".


    Ama ne yazıkki hiç kimse özellikle gençler kişilik özellikleri ile ilgili hiç bir yargı ve müdahaleyi kabul etmeyeceği gibi, kullandığı motora uygun olmadığını da kabul etmez.

    Saygılar sevgiler.

  13. #153
    izmirliavukat - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    02 Nisan 2006

    dedin ama YOK

    Alıntı ledo adlı üyeden alıntı
    Söz konusu CD, EMOK tarafından cüzi bir ücret karşılığı adrese gönderiliyor. EMOK sitesinden ulaşabilirsin.
    Dedin ama EMOK sitesinde böyle bir hizmet yok. Hatta üye olmak gerekiyor. ikametgah nufs sabıka v.s.
    Başka bir kaynak var mı? Neyse parası vermeye hazırım...

  14. #154
    ledo - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Nisan 2005
    Şehir
    İstanbul/Suadiye
    Motosikleti
    Piaggio Beverly , Hyosung GV 650
    MSF (Motorcycle Safety Foundation) - Motosiklet Sürüş Kursu


    MOTOSIKLET SÜRÜS KURSU (Sürüs Teknigi ve Güvenlik) 2 VCD'den olusan bir egitim setidir. Içerigi; belgesel seklinde hazirlanmis, 85 dakikalik, tamami Turkce dublajli güvenli sürüs için gerekli bilgileri içeren egitim filmidir.


    Konu basliklari:
    - Motosiklet Kontrolleri
    - Suruse Hazirlik
    - Giyim
    - On Kontroller
    - Temel Surus Becerileri
    - Cadde Stratejileri
    - Ileri Seviye Donus ve Frenleme
    - Alkol ve Ilaclarin Surus Uzerindeki Etkileri

    Bu yapimin Turkce'ye cevrilerek basilma hakkini MSF (Motorcycle Safety Foundation) - ABD, EMOK'a (Honda Turkiye sponsorlugunda) vermistir.

    EMOK organizasyonlarında edinebilecegğiniz gibi, posta yolu ile almak isterseniz lutfen bize yazınız: info@emok.org
    Ayrıca telefon da var : 0 533 333 3665

    Hayırlı Olsun

    Yalnız, siz avukatlar hep böyle okumadan mı geçersiniz ? Yoksa işte çok okumaktan mı böyle oluyor
    Önemli olan, sadece yazarken veya konuşurken değil, hergün hayatı yaşarken adam olabilmektir.

  15. #155

    Üyelik
    11 Haziran 2005
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Yamaha FZ6 FAZER
    BBBr kardeşim sana cevap vermeyeceğim çünkü konu aramızda kişisel tartışmaya dönüşsün istemiyorum.

    Hayalbuysa kardeşim ortaya attığın fikir uzman görüşü değilse ve incelemeyle araştırmayla elde edilmemişse o zaman subjektif bir bilgidir. Yani sadece sana göre doğrudur veya değildir. Senin dışında doğruluk payı olup olmadığını bilmek imkansızdır sadece tahmin yürütülebilir. Hal boyleyken biz doğruyu söylüyoruz sen de bunu kabul et mi demek istiyorsun. Ben o listedekilerin hiçbirini yapmıyorum ama insanlara da git 600 lük motor al yeteneğin varsa kullanırsın da demiyorum.

    Bakın bu başlık "Başlangıç motoru ne olmalı" diye adlandırılsaydı ve konuya başlangıçta aslında yapılması gereken küçük cc li motorlordan büyük cc li motorlora doğru öğrene öğrene ilerlemek olmalı şeklinde bir grizgah yapılıp yani objektif bir bilgi sunulup daha sonra burdaki görüşler ortaya atılmış olsa yani subjektif görüşler sıralansa o zaman biz de subjektif fikirlerimizi sıralardık olur biterdi. Çünkü o zaman objektif bilgi temel olarak dayanak noktası oluştururdu. Ama çıkıp ta buna aldatmaca diyorsan bu bilginin kişisel görüşün ötesinde yani objektifliğini ispatlamış olman gerekir bu da yukarıdaki listeyi gündeme getiriyor.

    Birisi yazılanları anlamıyor demiş benim için. Ben her şeyi gayet iyi anlıyorum ama sizin bu şahsi fikirlerinizin evrensel doğru olduğuna nasıl emin olduğunuzu anlamıyorum.

    Bu konuda son sözümü söyleyeyim. Sonuçta ben önemli olduğunu düşündüğüm bir nüansı belirtmek istedim. İhtiyacı olanların anladığını umarım. Bence güzel bir tartışmaydı. Alınan kırılan varsa, sürçü lisan ettiysek affola.

    Görüşmek dileğiyle sevgiler saygılar
    Life is for my own to live my own way - Metallica
    (Yaşam benim için, istediğim gibi yaşamam için)

  16. #156
    saykoshey - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Ocak 2006
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Kawasaki Ninja ZX-12R, Hayane?
    Cogu kisi bildigi gibi (bu konuyu galiba biraz cok one suruyorum ) su an bende bir 12R var, ama benim ilk motor bir CBR600F'di. Size sunu soyleyebilirim, guclu motor icin hic birsey sizi hazirliyamaz. Sadece o motoru surmek.

    Ilk motor icin pahali (dikkat edin pahali motor dedim) onermem, cunku ilk motorun oldugu icin bundan duseceksin, bunu carpacaksin, dusureceksin, vs. Yani kisacasi pahali motor alirsan parana yazik olur.

    Bundan disi guclu bir motosikletle baslamanin hic bir kusuru yok bence.
    HER TÜRK ASKER DOĞAR

  17. #157
    Süper Moderatör (BBRR) Barış Şuşut - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Haziran 2005
    Şehir
    marmaris
    gaffar arkadaşıma uslubünü ttoparladığından dolayı teşekkür ederim....
    Ben evrensel doğru budur demiyorum tam aksine 125 cc ile başla diyenler evrensel doğrunun bu olduğu görüşündeler ..Ben sadece bu fikre kontra bir fikir hazırladım araştırdım kendi deneyimlerimide ekledim ...Alınan eğitimler sonrası bu eğitimi alan kişi değme motorcu olur demedim ama 650 cc yüksekliği uygun bir motoru rahat rahat kullanırı savundum ....Israrla scoterla dahi başlansa eğitimin şart olduğunu savundum ...Her insanın kabiliyeti farklıdır bazısı çok kolay adapte olur bazısı geç ....bazısı İTÜ den mezun olur bahçe çapalar bazısı gider Türkiye ye başbakan olur cumhurbaşkanı olur aldıkları eğitim aynıdır oysa ...motorda buna benzer EĞİTİM sonrası bile uygun antremanları kişi kendi yapmalıdır ...Sakin trafikte dur kalk , sert fren yumuşak zeminde motoru yatırıp kaldırma gibi eğitimler.....Amacı büyük cc motor olan ve bütçesi buna müsait olan birine git 125 cc ile başla demek bana mantıklı gelmiyor...Al motoru bas gitte diyemiyoruz o zaman bu iş nasıl oluru araştırıyoruz nasıl oluyo işte trafik polisleri jandarmalar nasıl yapıyo bakıyoz , alıyolar eğitimi ve oluyor demekki bu iş bu şekildede olur ....
    [B][COLOR="DarkOliveGreen"]"İnanç, görünmeyene inanmaktır. Görünmeyene inanırsanız kimsenin göremediğini görürsünüz"[/COLOR][/B] [B]A. Şerif İZGÖREN[/B]

  18. #158
    DKLG - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    31 Mart 2006

    sizce?

    ben başlamadan önce ehliyet almaya ve en önemlisi her halukarda (iyi bi bisiklet sürücüsü olsam da ) en az 1 ay hem profösyönellerden hem de eşden dosttan eğitim almaya karar verdim.
    başlangıç için hem konomik olması açısından hem d acemiliği atarken göreceği hasar açsından 250cc keeway düşünüyorum (ama malum karar vermek bayaa zor) (yorumlarınızı zevkle okurum ayrıca)
    ama mantık olarak keeway'in peşinden gs650 edinmek ve uzun yolllarda da otobüs ve arabalardan kurtulmak istiyorum.
    hem gs'in parasını ayarlamak hem de trafik tecrübesini kazanmak açısından doğru yaklaştığımı düşünüyorum.
    BBRR'nin de diğer arkadaşlaeın da haklı oluğu noktalar olduğunu düşünüyorum, çok az eğitimile BMW'nin canavarlarını polisler sürebiliyorsa neden bizler ille de 125 cc ile başlayalım ki. bu bence imkanlar ve eğitim ile alakalı kesinlikle...
    [B]sadece kazanmaya oynayanlar kazanır...[/B]

  19. #159
    Arvasi3 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    30 Haziran 2005
    Şehir
    Sakarya
    Motosikleti
    KLR 250[Kırmızı gülden ayrıldık]
    Motosiklete baslamadaki belli basli kurallari Motosiklet Teorisi nin "motosiklete giris" bolumunde

    http://donald.hypermart.net/Teori/GIRIS.htm

    yazmistim, cogunuz biliorsunuz. Bilmeyenlerin de okumasini tavsiye ederim.

    Genel olarak tavsiyem 250 cc nin asilmamasi gerektigidir. Daha acik olarak ise soyle yazmistim...


    Alıntı:
    “Motosiklet Teorisi” dizisini okumakta iseniz, bu isin mekanigi hakkinda epey bilgi sahibi olmussunuzdur. Motosiklet, kendi basina ayakta duramayan, eksik bir makinedir. Onun tamamlayici parcasi sizsiniz. Ikiniz ortak tek bir makine olusturursunuz. Otomobil tecrubesinden tamamen farklidir. Otomobildeki sesini bile duymadiginiz, cok merakli degilseniz nerede nasil calistigindan haberiniz olmayan makine burada bacaklarinizin arasindadir. Ici agzina kadar benzin dolu bir tank dizleriniz arasinda, on tekerlege bagli tamamen ortada bir mekanizma ellerinizdedir. Bir yandan vites degistirmek, arka ve on freni zamaninda ve uygun basincta kullanmak, bir yandan da maalesef dumduz ufuktan ufka uzanan yollar henuz insa edilmedigi icin saga sola donmek zorundasiniz.

    Iste mucadele daha burada, mental duzeyde baslar. Daha baska mucadeleye ihtiyaciniz varmi? Cevabiniz “evet” ise hemen gidip 250cc ustunde kocaman gosterisli bir motor secin...hele “olume meydan okuma” gibi bir merakiniz varda pahali bir intihar planliyorsaniz 600cc den baslayan “super sport” bir motosiklet sizin icin bicilmis kaftandir



    cc konusunda ise dedigim:


    Alıntı:
    50cc den baslamak uzere butun motosikletler (scooter ler de dahil olmak uzere) size trafikte yetecek guc ve hizi saglayacak yetenektedir. O yuzden aman 50HP den asagi olmasin, bu 25 oburu 35 o zaman 35 HP alalim filan gibi bir kaygiya kapilmayin. Bu kaygi yarinin problemidir ve yarin sizden 10,000 km uzaktadir. Kaba bir olcutle, alacaginiz motosiklet 250 cc den buyuk olmamalidir. Bununla beraber 125 yada 250cc “baslangic motosikleti” degildir, tum omur boyu zevkle kullanabileceginiz, her isinizi gorebilecek bir makinedir.

    Scooter (ornegin Vespa) da bir motosiklettir, ustelik otomatik vitesli ve kullanmasi ogrenmesi en kolay, en ucuz makinelerden biridir. Gunluk kullaniminiza uygun olabilecegini dusunuyorsaniz, hic endiselenmeden bir scooter edinip motor dunyasina kestirmeden girmeniz mumkundur.



    Seklindedir.

    Yukardaki "mesajlarda" verilen egitim al, 650cc ile basla bal gibi oluyor vb. yaklasimda dogruluk payi yok mu? Var elbet. Ancak internetten, kitaptan insanlara yazarken bunu insanlarin ne derece uygulayacaklarini bilemezsiniz, ve kimsenin kanina girmek de istemezsiniz. Cunku kabul edelim ki genelde atesli ve bilincsiz bir toplumuz, okumayi da sevmeyiz, yazmayi da. Ayrica "Bi şey olmas abi yea" gibi yasantimiz parcasi olmus bir atasozumuz vardir ki yilda 7000 kisiyi mezara yollayan n az 100,000 kisiyi de koltuk degnegine baglayan bu zihniyettir.

    250cc ustu motosikletlerden de pekala baslangic olarak kullanilabilecek modeller mevcut. Ornegin benim tecrubemle sabittir ki (hayir ben onda ogrenmedim, cevremde ogrenenler oldugu icin) BMW R1150R, ve R1200GS baslangic olarak pekala guzel motorlar. 250cc nin hayli ustunde olmalarina ve 100HP gibi bir gucleri olmasina ragmen ustelik. Neden? Cunku yuksek torklu, azami hizlari dusuk, kullanmasi kolay, viraja girmesi kolay, az bakim isteyen saglam makineler.

    Fakat ben yine de tavsiye etmiyorum, cunku tamamen baska bir faktor var. Siz ABD de yasamiyor, sifir faizle, sifir pesinatla, bes yil odemesiz ayda 20$a motosiklet almiyorsunuz. Bu motorlar pahali... BMW nun motor koruma demiri ABD de 340$. Ilk gun dusrdun gitti paralar. Sonra ver 500, ver 750..

    Aman orasina burasina bir sey olmasin diye motosklet kullanmak ogrenilmez ki...

    Ilk motor yukarda yazdiklarim disinda herseyden once almasi satmasi kolay, mumkun oldugunca yeni, bakim tamir vs. gerektirmeyen, HAFIF, kivrak, kullanisli, rahat, tercihan ikinci el, ve gorunusu sesi vs. hosuuza gidebilecek bir sey olmali. Boyunuza posunuza uygun olmali, pahali olmamali, kirilgan suslu puslu olmamali.

    CC si MC si sonraki hesap.

    Motsiklet kullanmanin %90 i mentaldir. O asamayi gecmek ve sectiginiz motosiklete adaptasyon suresini tamamlamak, gelismek, ogrenmek icin fazladan basiniza dert almaya gerek yok.

    Ayrica bu tur agir, guclu, buyuk, pahali motorlarla ben dogru durust motosiklet kullanmanin ogrenilebilecegine de inanmiyorum. Insan kotu aliskanlikla ediniyor, pek cok hata yapiyor ve bu hatalari zaman icinde "mukemmellestiriyor". Yani bunlar sartli reflekslere kaziniyor ve bir daha da onlari temizlemek, dogrusunu ogrenmek mumkun olmuyor. Otoyolda 270 gordum abii diyen genc birakin fren tekniklerini , kontrayi vs. daha motoru parketmesini, dusuk hizda U donusu yapmasini bilmiyor. Saatte 35 le giderken onune cukur cikinca bodoslama icine giriyor vs...


    sevgili Reşat ERBAŞ hocamızdan alıntıdır.ben sadece kopyaladım.
    Dağlar ve yollar haydi ne duruyorsunuz bizi bekliyor endurocular

  20. #160
    ledo - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Nisan 2005
    Şehir
    İstanbul/Suadiye
    Motosikleti
    Piaggio Beverly , Hyosung GV 650
    Alıntı saykoshey adlı üyeden alıntı
    Ilk motor icin pahali (dikkat edin pahali motor dedim) onermem, cunku ilk motorun oldugu icin bundan duseceksin, bunu carpacaksin, dusureceksin, vs. Yani kisacasi pahali motor alirsan parana yazik olur.
    Evet, hadi bakalım. bu tartışma sürecinde gözden kaçan, kaçmasa da ihmal edilen yeni bir bakış açısı geldi...

    Çünkü, konuyu başlatan BBRR arkadaşım da, yüksek cc ile başlanabilir derken, üstünde durduğu konu işin maliyeti idi. Yani küçükten büyüğe bir çok değişiklik yaparken, ortaya çıkan, alım satım kayıplarından doğan maliyet !

    Şimdi, yüksek cc li motorların hem kendilerinin hem de parçalarının pahalı olduğundan yola çıkarsak, istendiği kadar eğitim alınmış olsun, acemilik sürecinde motorun düşmesinden kaynaklanacak maliyetlere mi katlanmak ?
    Yoksa Türkiyede 2. elin çok fazla değer kaybetmediği gerçeğini de gözönünde bulundurarak, alım satım kayıplarına mı katlanmak daha mantıklı ?

    Yalnız lütfen "illa da motor düşürülecek diye bir şey yok !" ya da "20 yıl tecrübeli kullanıcı da motorunu düşürür" muhabbetine girmeyelim !
    Önemli olan, sadece yazarken veya konuşurken değil, hergün hayatı yaşarken adam olabilmektir.


    REKLAM ALANI
8. sayfa BirinciBirinci ... 678910 ... SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 2 kullanıcı var. (0 üye ve 2 misafir)

Bu Konudaki Etiketler