Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı
4. sayfa BirinciBirinci ... 2345614 ... SonuncuSonuncu

Başlangıç cc si aldatmacası

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #61
    Prometheus - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    08 Temmuz 2004
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    '14 BMW R1200GS
    İyi de eğitim nereye kadar? Bazı şeyler yaşanmadan öğrenilmez ve yaşadığınızda kendisine hakim olabileceğiniz bir makina varsa altınızda daha kolay atlatırsınız.

    Örneğin, geçen gün sıkışık trafikte ilerlerken önümdeki araba aniden durdu ben de ön freni kızakladım. Motor düşmek üzereydi ama 115 kg olduğu için daha düşmeden çok rahat tuttum diktim tekrar ve devam ettim. Komik bir görüntüydü ama inanın o an küçük cc ve hafif bir motorla başladığıma çok sevindim.
    Onur Yollarda
    Facebook: http://www.facebook.com/OnurYollarda
    YouTube: https://www.youtube.com/channel/UC1TqEwgGS4AHvdmULc9qoIQ


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #62
    Süper Moderatör (BBRR) Barış Şuşut - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Haziran 2005
    Şehir
    marmaris
    İyi de eğitim nereye kadar?
    BMW 1150 cs kullanacak kadar.
    CC sini bilmediğim amerikan polisinin kulalndığı harleyi kullanacak kadar.

    bak deneyimli olnalar eğitimle işin olabileceği konusunda hemfikir ....
    [B][COLOR="DarkOliveGreen"]"İnanç, görünmeyene inanmaktır. Görünmeyene inanırsanız kimsenin göremediğini görürsünüz"[/COLOR][/B] [B]A. Şerif İZGÖREN[/B]

  3. #63
    Prometheus - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    08 Temmuz 2004
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    '14 BMW R1200GS
    Niye sadece o kısmı alıntıladın işine mi gelmedi

    Altındaki olaylara cevap alayım, tecrübe disketle yüklenebilir mi?
    Onur Yollarda
    Facebook: http://www.facebook.com/OnurYollarda
    YouTube: https://www.youtube.com/channel/UC1TqEwgGS4AHvdmULc9qoIQ

  4. #64
    watergun - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Aralık 2005
    Şehir
    Kırıkkale
    Motosikleti
    yamaha ybr 125
    15 yıldır oto kullanıyorum iki yıldır da vitesli motosiklet kullanıyorum. Şunu söyleyebilirim ki trafikte motorsiklet kullanırken arabayı kullanırkenkinden kat kat fazla zorlanıyorum. Çünkü "motorsikleti ne yayalar ne de araçlar kaale almıyorlar."
    Her an önüme bi araç yada bir yaya atıveriyor kendini. 600cc lere içim gidiyor ama sırf bu yüzden almayı istemiyorum. Aklı başında sürücüler olayın farkında. 600 lüğümde olsa yine aynı dikkati gösteririm. Ama acemi birisinin hele de yaşı biraz genç ise 600 cclik bi aleti kuralına uygun kulanabileceğini hiç zannetmiyorum.(istisnslar hariç)
    Bence küçük cc ile başlaması daha uygun nedenine gelince .Düz yolda bir 600 lüğün suzuki vitara jeepe yandan çarparak vitarayı yan yatırdığına bizzat şahit oldum. Yani işin özü büyük motorsikletin kazası da büyük oluyor, hem kendine hem karşındakine zarar verme ihtimali çok yüksek. Ancak küçük cc ile karşındakine zarar verme ihtimali biraz daha düşük gibi geliyor bana.

  5. #65
    Süper Moderatör (BBRR) Barış Şuşut - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Haziran 2005
    Şehir
    marmaris
    Altındaki olaylara cevap alayım, tecrübe disketle yüklenebilir mi?
    matrix te yükleniyo helikopter pilotu proğramı diyo çat pilot oluyo...
    tecrübe edinilen kötü veya iyi deneyimlerin tümü zaten eğitim bu işe yarar sen ıslak zeminde kayıp asfalta yapışma diye adamlar zemini sular kayganlaştırır ve seni ani frene zorlarlar bakalım napacaksın motoru devirirler kaldır diye ....tecrübe bu eğitimi çeşitli sebeplerle alamayan insanın kendi başına öğrenmesidir. hala neyi iddaa ediyon anlıyamıyom ki bak 1200 cc bmw kullanıyo adamlar eğitim alıp hemde deneyimsiz olanlar ve trafikte neler yapıyolar o motorlarla ha düşmüyolarmı devirmiyolarmı motoru diye sorarsan valla 22 sene ve baya bi tecrübeden sonra bende deviriyom motoru ..
    [B][COLOR="DarkOliveGreen"]"İnanç, görünmeyene inanmaktır. Görünmeyene inanırsanız kimsenin göremediğini görürsünüz"[/COLOR][/B] [B]A. Şerif İZGÖREN[/B]

  6. #66
    boy - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    18 Eylül 2003
    Şehir
    Amerika
    Motosikleti
    2016 Aprilia RSV4 RF
    @Prometheus
    İyi de eğitim nereye kadar? Bazı şeyler yaşanmadan öğrenilmez ve yaşadığınızda kendisine hakim olabileceğiniz bir makina varsa altınızda daha kolay atlatırsınız.
    Eğitim çok önemli aslında. Yaşanarak öğrenilen şeyler zaten insana deneyim kazandırır. Deneyim üzerine eğitim insanı çok daha iyi bir sürücü yapar.

    @BBRR
    BMW 1150 cs kullanacak kadar.
    CC sini bilmediğim amerikan polisinin kulalndığı harleyi kullanacak kadar.
    Amerikan polisinin kullandığı Harley'ler 1500cc. Ama inan racing kadar ne tehlikeli, ne de kullanımı daha zor. Bir programda hiç motora binmemiş insanları bile 1 haftada çok iyi Harley sürücüsü yapıyorlar. Ama racing sadece eğitimle kullanılabilecek bir motor değil.
    Hayatta en büyük eğlence başkasının yapamazsın dediğini yapmaktır.

  7. #67
    HAYALBUYSA - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Kasım 2005
    Motosikleti
    YZF - R6
    Bu işin eğitimini aldıysan, ve en önemlisi bu işi yapabileceğine kendi özgüvenin varsa , fziki yapına uygun bir motor ile istediğin cc den başlayabilirsin.

    165 cm lik adama KTM adventure verirsen, ne kadar eğitim verirsen ver ayakları yere değmeyeceği için motoru devirtirsin....

    Adam gib bir eğitim alırsan çok rahat bi şekilde bir F650 , er-5 veya er-6 gibi motorlar kullanılabilir.....

    Bazı arkadaşların verdikleri CC yükseltme programını uygulayabilmek için ya bir motor ihracatı yapan firmanın yakın akrabası veya sabancının miras vasisi olmak lazım..

    Öyle 125 le başla , bi sene sonra 250 al sonra 400 lük sonra 600 lük almak herkese göre işler değil.....

    her sene CC yükseltmeye harcıyacan para ile adam gibi bi academy de sağlam bir eğitim alır sonra alır bi F 650 veya er-6 paşa paşa keyif yaparsın....

    Heee kanında zıpırlık varsa honda today bile tehlikelidir adama.....

  8. #68
    boy - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    18 Eylül 2003
    Şehir
    Amerika
    Motosikleti
    2016 Aprilia RSV4 RF
    @HAYALBUYSA
    165 cm lik adama KTM adventure verirsen, ne kadar eğitim verirsen ver ayakları yere değmeyeceği için motoru devirtirsin....
    Boyum 168cm ama KTM Adventure da dahil olmak üzere her motoru kullanırım. Motor ehliyetini ayaklarımın yere değmediği motor (TT 600) üzerinde aldım. Motoru devirmekle boyun bir ilgisi yok, boyu son derece uzun biri de motoru devirebilir, bu tamamen güç meselesi.
    Hayatta en büyük eğlence başkasının yapamazsın dediğini yapmaktır.

  9. #69
    ccbbdd - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Mayıs 2005
    Şehir
    Gebze
    Motosikleti
    5Yamaha3Virago5
    ayakların yere değmemesi çok önemli tabiki,yere değen ayaklar dengeyi kurmanı sağlar,en basitinden durduğun zaman nasıl duracaksın,ben ilkokuldayken kocaman bi bisikletle sürmeyi öğrenmeye çalışıyordum bisiklet durduğunda ya atlıyordum üzerinden yada kaldırıma denk getirmeye çalışıyordum..Çok kötü günlerdiii
    [B]"Akıllı olanlar sebepler konusunda tartışırlar,ama nihai kararı sonuçta sürekli aptallar verir...!"[/B]

  10. #70
    Khutuck - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Aralık 2005
    Şehir
    Yollarda...
    Motosikleti
    2.5 yıl akbil, sonra CuBuF150, şimdi Fazer, az KTM
    @boy
    Sele yüksekliği fazla ve ağır olan bir motoru kısa boyla kullanmak zor mu? Alçak bir motorla kıyaslar mısın? Mesela bir cruiser ile aynı ağırlıkta bir SS veya touringi kullanmak arasında ne farklar yaşadın?

  11. #71
    boy - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    18 Eylül 2003
    Şehir
    Amerika
    Motosikleti
    2016 Aprilia RSV4 RF
    @Khutuck
    Yüksek bir motoru kısa boylu birinin kullanması, tabi ki uzun boylular kadar rahat olmuyor, bu bir gerçek. Ama kısa boylular yüksek motor kullanamaz diye birşey de yok. Motora ilk başlayanlar, boylarına göre motor tercih etmeliler diye düşünüyorum. Zamanla motora hakimiyet artacaktır. Alçak bir motoru hiçbir zaman tercih etmem. O nedenle cruiser pek tercihim değildir, çok da dengeli aletler olduğunu düşünmüyorum. Cruiserler genelde racinglerden ağır oluyor. Cruiserler oturma şekli açısından daha rahat gibi gözükse de ben kendimi o motorlarda güvenli hissetmiyorum.
    Hayatta en büyük eğlence başkasının yapamazsın dediğini yapmaktır.

  12. #72
    HAYALBUYSA - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Kasım 2005
    Motosikleti
    YZF - R6
    Alıntı boy adlı üyeden alıntı
    @HAYALBUYSA

    Boyum 168cm ama KTM Adventure da dahil olmak üzere her motoru kullanırım. Motor ehliyetini ayaklarımın yere değmediği motor (TT 600) üzerinde aldım. Motoru devirmekle boyun bir ilgisi yok, boyu son derece uzun biri de motoru devirebilir, bu tamamen güç meselesi.
    Boy kardeş ,

    Motoru durdurduğun zaman ayakların yere değmiyor veya zor deyiyorsa,ayrıca temel denge becerilerin tam olarak gelişmemiş yeni bir motorsiklet kullanıcısıysan nasıl toparlayacaksın motoru..... ????

    dediklerimi yanlış anladın galiba, motoru devirmek demekle giderken kaza yapmak demek istemedim.Durunca ayakların yere değmiyorsa istediğin kadar uğraş düşersin....

    Benim anlatmak istediğim yeni başlayanların hayalindeki modeli düşünürken fiziki yapılarınıda gözden geçirmeleri....

    165 cm lik adama ilk motor olarak KTM vermek veya 195 lik bi adamı CBR 125 veya honda today e oturtmak tan bahsediyorum ben.....

  13. #73
    boy - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    18 Eylül 2003
    Şehir
    Amerika
    Motosikleti
    2016 Aprilia RSV4 RF
    @HAYALBUYSA
    Benim anlatmak istediğim yeni başlayanların hayalindeki modeli düşünürken fiziki yapılarınıda gözden geçirmeleri....
    @boy
    Motora ilk başlayanlar, boylarına göre motor tercih etmeliler diye düşünüyorum.
    Ben de farklı birşey söylemedim ki zaten...
    Hayatta en büyük eğlence başkasının yapamazsın dediğini yapmaktır.

  14. #74
    serkankiyak - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    08 Mart 2006
    Şehir
    Tekirdağ-Çorlu
    Motosikleti
    fz6
    ben BBRRustaya katılıyorum.açıkçası kişi kendini bilecek.eğitim kadar ölçüde şart.kişi hızında atraksiyonunda ölçüsünü bilmedikten sonra bisikletle bile kendini süperman zannede bilenler var.ben 300cc lik 28 bhp mz ile başladım motorsiklet kullanmaya.başlangıç için kuvvetli bir motor .. üstelik iki zamanlı seri bir motor. bilinçli ve ölçülü kullandıktan sonra süpersport lar hariç 500-600 cc motorlarla başlana bilir diye düşünüyorum...
    saygılar...

  15. #75

    Üyelik
    20 Mart 2006
    bu tartışmaya katkıda bulunan herkese öncelikle teşekkür ederim.
    benim gibi ilk defa başlıyacaklara hazırlanmış aş boyuma kiloma uygun aklımın
    yattığı kullanabileceğim makineyi alıp tavsiye edilenleri unutmadan trafiğe çıkacağım ,belki ilerde benimde buralara yazacak bir şeylerim olur tekrar teşekkür eder kazasız sürüşler dilerim. Dernek 1968

  16. #76
    Raptor_SS - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Eylül 2005
    Şehir
    Bulgurlu
    Motosikleti
    Şu an yok
    Arkadaşlar farklı birşey dile getirmek istiyorum. öncelikle cc konusunda BBRR ye katılıyorum ama tecrube ile çok yakından alakalı olduğunu düşündüğüm başka bir olay varki cc den daha önemli olduğunu düşünüyorum. Artçı taşımak bence ayrı bir denge ve tecrube işi tabi ben o kadar tecrubeli değilim ama bu gününe kadar ki deneyimlerimden bu kanaati edindim. yeterince tecrubesi olmayanlar bence hem kendi hemde arkaya aldıkları kişilerin hayatlarını tehlikeye atıyorlar tabi burda artçı olan kişinin tecrubesi de bir okadar önemli bunun özellikle altını çizmek istiyorum . Motorun kontrolü artçının gerginliği ile ters orantılı(tamamı ile rahat ve gevşek olmalı)
    [FONT="Times New Roman"][SIZE="2"]RR250cc [/SIZE][/FONT]

  17. #77
    Süper Moderatör (BBRR) Barış Şuşut - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Haziran 2005
    Şehir
    marmaris
    Artçı taşımak bence ayrı bir denge ve tecrube işi tabi ben o kadar tecrubeli değilim ama bu gününe kadar ki deneyimlerimden bu kanaati edindim
    bu artçıdan artçıya değişir ben çok sefer artçılı kullanıyorum artçılıkta motora binmek kadar önemlidir işi bilen birinin arkada oturduğunu bile hissetmezsin ama bi acemi binerse inan bana işin bitiktir. o motoru dengede tutmak o kadar zorlaşırki ne çok yavaşlıyabilirsin ne hızlı gidebilirsin bu yüzden çok tecrübeli olmadan ertçı almayın derim yani artçının tecrübesi çok önemlidir
    [B][COLOR="DarkOliveGreen"]"İnanç, görünmeyene inanmaktır. Görünmeyene inanırsanız kimsenin göremediğini görürsünüz"[/COLOR][/B] [B]A. Şerif İZGÖREN[/B]

  18. #78
    cgl125 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Mart 2005
    Şehir
    istanbul
    Alıntı HAYALBUYSA adlı üyeden alıntı
    Boy kardeş ,

    Motoru durdurduğun zaman ayakların yere değmiyor veya zor deyiyorsa,ayrıca temel denge becerilerin tam olarak gelişmemiş yeni bir motorsiklet kullanıcısıysan nasıl toparlayacaksın motoru..... ????

    dediklerimi yanlış anladın galiba, motoru devirmek demekle giderken kaza yapmak demek istemedim.Durunca ayakların yere değmiyorsa istediğin kadar uğraş düşersin....

    Benim anlatmak istediğim yeni başlayanların hayalindeki modeli düşünürken fiziki yapılarınıda gözden geçirmeleri....

    165 cm lik adama ilk motor olarak KTM vermek veya 195 lik bi adamı CBR 125 veya honda today e oturtmak tan bahsediyorum ben.....
    ayakların yere değmiyorsa şöyle olucak durum hangi ayağını destek kullanacaksan oraya doğru motor eğik durucak ayağında yerde durucak öteki ayağın ise ayak frenine basabilmek için bu genelde sağ ayak ayaklığın üzerinde olucak

    ama başlangıç için gerçekten boya uygun bi motor seçmek şart sürücünün motoruna hep hakim olabileceğini bilmesi önemli bi şey yeni başlayan biri için sorun çıkarabilir bu güvensizlik hali ama ben kendime çok güvenitorum diyen herşeyi deneyebilir fakat trafik gibi bi sorumluluk var hepimizin üstünde başkaları için tehlike oluşturma hakkımız yok trafiğe kapalı alanda istersen gözlerin kapalı kullanmayı dene
    her şey mümkün değil
    hiç bir şey de imkansız

  19. #79

    Üyelik
    18 Mart 2006
    Şehir
    İZMİR
    Motosikleti
    Şu anda motosikleti yok:(
    BBRR sana katılmıyorum:(ona bakarsak her şekilde kaza geçirebiliriz hele büyük bir şehirde yaşıyorsan kaza olasılığın artar..bende motor yok deneyimde yok ancak fizik bilgim var..100 km ye 3-4 saniyede ulaşabilen makinelerden bahsediyoruz..İyi bir eğitim alsak ne fayda?tecrübeyi kontrol edebileceğimiz bir motorda kazanmak mantıklı değilmi?bilen bilmeyen konuşuyo der gibi olmuş biraz yazdıkların, tecrubeli olan arkadaşlarda 150-250 cc öneriyor başlangıç için..ve ayrıca motora merakı olan herkes bence fikrini söylemeli..ne yani motoru olmayan sussun otursun düşüncesini söylemesin öylemi?ben seni yanlış mı anladım yoksa?

  20. #80
    Süper Moderatör (BBRR) Barış Şuşut - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Haziran 2005
    Şehir
    marmaris
    İyi bir eğitim alsak ne fayda?
    senin 3-5 yılda düşe kalka öğrendiğini eğitmenler sen düşüp kalkma diye 5-10 derste sana öğretiyo

    tecrubeli olan arkadaşlarda 150-250 cc öneriyor başlangıç için
    işte o tecrübeli arkadaşlara bakma sen git eğitimini al yine 125 den başla ama eğitimini al önce

    tecrübeli, biri 125 diye küçümsenen motorların 140-150 km/h süratlere çıkacağını bilir..
    [B][COLOR="DarkOliveGreen"]"İnanç, görünmeyene inanmaktır. Görünmeyene inanırsanız kimsenin göremediğini görürsünüz"[/COLOR][/B] [B]A. Şerif İZGÖREN[/B]


    REKLAM ALANI
4. sayfa BirinciBirinci ... 2345614 ... SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)

Bu Konudaki Etiketler