Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı

Vites - Devir !!!

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1

    Üyelik
    25 Eylül 2010
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Bekleniyor !!!
    Selamun aleyküm forumda gezindim ama bulamadım şimdi abilerim herşey iyi güzel gidiyorda sanki ben vites değişmlerini yanlış yapıyorum gibime geliyor ??? Mesela vites 1 de iken devir 5bin oluyor motor bağırıyo 2.ci vitese geciyorum gene devir 5bin oluyo vites 3e geciyorum 4bin - 5bin gibi devirde kulalnıyorum hızımda 40 -50 arası oluyor bugun biraz hızlanayım dedim vitesim 3te idi hızımda yanlış hatırlamıyorsam 45felandı vitesi 4e attım ama gaz verdiğimde motor hızlanmadı gaz bi geldi bi gitti acaba neden ? hızım fazlamı olması gerekiyor ve mesela kaç bin devirdeyken vites değiştirmeliyim bunu kendimiz ayarlamamız gerekiyormus ama bide sizden duymak iyi olur ben bakıyorum devir 4bin -5 bin olunca motor bağırıyo zaten o arada değiştiriyorum bide siz söylerseniz iyi olur bu arada daha 60km oldu Ankara'da vitesli bi motosikeltci görsem durdurup soracam ama bu aralar göremiyorum neyse herkeze iyi akşamlar...
    Kim demiş avrupa insanı medeni?Ne edep var ne haya çırılçıplak bedeni! Eğer medeniyet açıp saçmaksa bedeni; Desenize hayvanlar bizden daha medeni!...


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    mehmet tufan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Ekim 2010
    Şehir
    BEŞİKTAŞ / istanbul
    Motosikleti
    BURGMAN
    devir, devir saatine bakarak ayarlanmaz güzel kardeşim, önce motosikletine oturup gaza bir iki kez basıcaksın, sesini dinleyeceksin, onunla bütünleşeceksin, ibre rüzgarın çok şiddetli anlarında bakılası bir ikazdır, ya çok hızlı gidiyorsun yavaşla der, yada çok rüzgar var akıllı ol der.. devir saati tamamen gereksiz birşeydir.. motosikletin sana gidişat tarzına göre vites istiyorum diyecektir, tabi onu dinleyip neler söylediğini anlarsan..
    What goes around, Comes back arround...

  3. #3
    Isaac - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    24 Temmuz 2008
    Şehir
    YediTepeliŞehir
    Motosikleti
    Yayayayayaya.....
    Motorun 10.000 rpm'e kadar zorlanmadan çıkar. Fakat daha yeni almışsın motorunu 60 km'deymiş. O yüzden sen yine de 6.000 devirin çok üzerine çıkmadan kullan motorunu.
    500 km'den sonra da yağını değiştirip yavaş yavaş zorlamaya başlarsın.
    Gazın bir anlık kesilmesini de kafaya çok takma. Aragazı fazla vermişsen motoru boğmuş olabilirsin. Ya da benzine ufak bir pislik kaçmış, motorun teklemesine sebep olmuş olabilir.

    Yeni motorunu çok zorlamadan, sakin sakin, kazasız belasız kullanmanı dilerim...

  4. #4

    Üyelik
    25 Eylül 2010
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Bekleniyor !!!
    Tamam abilerim çok saolun zaten 500km yi geçim götüreceğim ilk bakımını yaptırıp ondan sonra biraz gazlayıp accam motoru ve son sorum yokuş yukarı cıkarken 3.cü viteste 40 km sabit hızla cıktım acaba vites kücültmelimiyim diye düşündüm ama motor pek bağırmadı normal sürüşten farklı değildi yani ?
    bide daha benim plakam yok ben bugun plaka yerine kendi bilgisayarımın tarayıcısından börtecine yazısı ve yeşil kurukafa resminin cıakrtıp o plaka yerine koydum bişey olurmu acaba
    Kim demiş avrupa insanı medeni?Ne edep var ne haya çırılçıplak bedeni! Eğer medeniyet açıp saçmaksa bedeni; Desenize hayvanlar bizden daha medeni!...

  5. #5
    mehmet tufan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Ekim 2010
    Şehir
    BEŞİKTAŞ / istanbul
    Motosikleti
    BURGMAN
    sevgili börteçine, motosikletini önce bir tanı, onu sev, ismi ile hitap et, bakmaya doyama ondan sonra sürüşün kendiliğinden gelişecektir, ki yokuş yukarı gidilesi en güzel vites 2 dir, buda benden ufak bir taktik olsun sana, şöyle düşün.. nerden kalkarsan kalk, lastiklerin hareketli değilse, 1 dir, hareket var ama sürat yok hatta koşu hızı bile olsa, 2 dir, sürüş durumuna göre motosikletin yola alıştı ve hızlanıyorsa 3 4 5 diye gider, keza yokuş anlarında, zorlamadan acele etmeden çıkmanın en mantıklı vitesi 2 dir, ki mecbur durma anlarında rahat 1 e geçebilesin, ha yok hızlanıyorum gidiyorum dersen 3 hatta 4 bile olur..
    What goes around, Comes back arround...

  6. #6
    Isaac - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    24 Temmuz 2008
    Şehir
    YediTepeliŞehir
    Motosikleti
    Yayayayayaya.....
    Plaka'nın yerine herhangibir şey yapıştırmanı tavsiye etmem. Dikkat çekmene gerek yok.

    Hatta plakasız motorla çok ortalıkta görünmemek daha sağlıklı bile olabilir...

  7. #7

    Üyelik
    25 Eylül 2010
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Bekleniyor !!!
    Alıntı mehmet tufan adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    sevgili börteçine, motosikletini önce bir tanı, onu sev, ismi ile hitap et, bakmaya doyama ondan sonra sürüşün kendiliğinden gelişecektir, ki yokuş yukarı gidilesi en güzel vites 2 dir, buda benden ufak bir taktik olsun sana, şöyle düşün.. nerden kalkarsan kalk, lastiklerin hareketli değilse, 1 dir, hareket var ama sürat yok hatta koşu hızı bile olsa, 2 dir, sürüş durumuna göre motosikletin yola alıştı ve hızlanıyorsa 3 4 5 diye gider, keza yokuş anlarında, zorlamadan acele etmeden çıkmanın en mantıklı vitesi 2 dir, ki mecbur durma anlarında rahat 1 e geçebilesin, ha yok hızlanıyorum gidiyorum dersen 3 hatta 4 bile olur..
    Tamam abicim teşekkürler anladım ama motorunu anlarsın diyosun da şimdi hiç bilmeden gidip binmek var birde aklında teorik bilgilerle binmek var yani şimdi ben motoru öğrenene kadar bozmamak için soruyorum yoksa herkez deneyerek bulur bi çaresini ama bozduktan sonra bi anlamı kalmaz bundan sonrada 2.ci viteste yokuş cıkacağım inerkende full debriyaja basıyorum ağır ağır fren yaparak iniyorum bişey olmaz değilmi ondanda ? şimdi balataları felan sıyırmayalım ??
    Kim demiş avrupa insanı medeni?Ne edep var ne haya çırılçıplak bedeni! Eğer medeniyet açıp saçmaksa bedeni; Desenize hayvanlar bizden daha medeni!...

  8. #8
    Isaac - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    24 Temmuz 2008
    Şehir
    YediTepeliŞehir
    Motosikleti
    Yayayayayaya.....
    İnerken debriyaja basma. 2. vitese alıp arka freni kullanarak kontrollü şekilde inebilirsin.

  9. #9

    Üyelik
    25 Eylül 2010
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Bekleniyor !!!
    Alıntı Isaac adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    İnerken debriyaja basma. 2. vitese alıp arka freni kullanarak kontrollü şekilde inebilirsin.
    tmm abicim teşekkürler inerkende çıkarkende 2.ci vitesi kullanacağım düz yolda bas basa bildiğin kadar diyosun
    Kim demiş avrupa insanı medeni?Ne edep var ne haya çırılçıplak bedeni! Eğer medeniyet açıp saçmaksa bedeni; Desenize hayvanlar bizden daha medeni!...

  10. #10
    Isaac - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    24 Temmuz 2008
    Şehir
    YediTepeliŞehir
    Motosikleti
    Yayayayayaya.....
    Bas da eline alma motoru şanzımanı dikkat et yinede...

  11. #11

    Üyelik
    25 Eylül 2010
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Bekleniyor !!!
    Alıntı Isaac adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Bas da eline alma motoru şanzımanı dikkat et yinede...
    yok abicim şaka bi yana her tarafa gidiyorum ama basmıyorum maximum hızım 60 ama genelde 40 ve 54 de gidiyorum çok nadir 60a felan cıkıyorum oda denemek için...
    Kim demiş avrupa insanı medeni?Ne edep var ne haya çırılçıplak bedeni! Eğer medeniyet açıp saçmaksa bedeni; Desenize hayvanlar bizden daha medeni!...

  12. #12
    kujumax - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Nisan 2009
    Şehir
    Kuşadası (09), Rize (53)
    Motosikleti
    Fazer Fz6 ( 2006 )
    Rodaj Bitenne Kadar SAkın Olaki Basma .... 1000 Km Kadar Zorlama Servis Kaç Km Derse Tam Bilmiyorum Ama 1000 Yada 500 Olması LAzım 5000-6000rpr'de Kullan Manuel klavuzda yazar zaten o... Korumaların olmadan Sakin Çıkma Yola... Hadi İyi Geceler
    (K)aza (A)nında (S)eni (K)orur

  13. #13
    MotorKafa - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    22 Mayıs 2010
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    CBF 1000 FA
    Debriyaja basma yokuş aşağı inerken motorun dahada hızlanmasına sebebiyet vermiş olursun. İndiğin yokuşa göre değişir ama şehir içini baz alacak olursak, gazı kapatman yeterlidir.

    Normal yolda frenleyeceğin zamanda debriyajı kullanma derim. Denersen eğer farkedeceksin; önce düz yolda normal bir hızda seyrederken debriyajı sık, motor akmaya devam edecektir.
    Daha sonra aynı yolda aynı hızla sadece gazı kapat motorun yavaşlayacaktır.
    Tamamen duracağın zaman kullan sadece debriyajı.

    Ha vites değiştirirken ve kalkışlarda da kullan tabiiki
    Motosikletli Kaplumbağa...

  14. #14

    Üyelik
    25 Eylül 2010
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Bekleniyor !!!
    Alıntı kujumax adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Rodaj Bitenne Kadar SAkın Olaki Basma .... 1000 Km Kadar Zorlama Servis Kaç Km Derse Tam Bilmiyorum Ama 1000 Yada 500 Olması LAzım 5000-6000rpr'de Kullan Manuel klavuzda yazar zaten o... Korumaların olmadan Sakin Çıkma Yola... Hadi İyi Geceler
    eyvallah saolsın koruma olarak motosikleti aldığım yerdeki ustanın vermiş olduğu adi bi kask var nerdeyse duvara kafa atsam kırılacak o yüzden biraz daha bekleyip orjinal bi kask alcam ve eldiven sonradan gelir zaten gerisi...

    ---------- Mesaj ekleme zamanı: 03:07 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 03:05 ----------

    Alıntı MotorKafa adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Debriyaja basma yokuş aşağı inerken motorun dahada hızlanmasına sebebiyet vermiş olursun. İndiğin yokuşa göre değişir ama şehir içini baz alacak olursak, gazı kapatman yeterlidir.

    Normal yolda frenleyeceğin zamanda debriyajı kullanma derim. Denersen eğer farkedeceksin; önce düz yolda normal bir hızda seyrederken debriyajı sık, motor akmaya devam edecektir.
    Daha sonra aynı yolda aynı hızla sadece gazı kapat motorun yavaşlayacaktır.
    Tamamen duracağın zaman kullan sadece debriyajı.

    Ha vites değiştirirken ve kalkışlarda da kullan tabiiki
    tmm abicim saolsın
    Kim demiş avrupa insanı medeni?Ne edep var ne haya çırılçıplak bedeni! Eğer medeniyet açıp saçmaksa bedeni; Desenize hayvanlar bizden daha medeni!...

  15. #15

    Üyelik
    04 Ocak 2008
    Şehir
    hatay/iskenderun
    Motosikleti
    Stunt Apache RTR Artık Yok....
    Vites düşürürkende debriyaja basıp çat diye indirme vitesi aşağıya debriyaja bas ara gaz vererek aynı anda vitesi düşür hem sessiz hem şanzımana zarar vermeden vites küçültürsün.
    [B]Bahadır Şenonar[/B] [COLOR="Red"]A rh(+)[/COLOR]
    [B]Sözcüklerin gücünü anlamadan insanların gücünü anlayamazsınız.[/B] :bounce:

  16. #16
    doguuu - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    22 Şubat 2010
    Motosikleti
    honda cbf 150
    bu arada motorun nedir ???


    REKLAM ALANI

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)