Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı
2. sayfa BirinciBirinci 12

Başlangıç motoru 600lük SS diye tutturmuyorum ama...

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #21
    tigermbz - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Şubat 2006
    Şehir
    Samsun
    Motosikleti
    Ducati 797
    22 yaşındaki biri için gayet düzgün cümleler kurabiliyorsun, tebrik ederim


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #22
    Khutuck - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Aralık 2005
    Şehir
    Yollarda...
    Motosikleti
    2.5 yıl akbil, sonra CuBuF150, şimdi Fazer, az KTM
    Bence doğru bir eğitimle Harley ile başlayabilirsin, ancak özellikle ilk dönemde motorun ağırlığı yüzünden ciddi zorluk yaşayacaksın.

  3. #23
    chopperrider - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    30 Temmuz 2006
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Honda Goldwing GL1800...
    Alıntı overcloud adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    250kg ağırlığında bir motorun başlangıç motoru olarak önerilmeside ayrı bir konu tabi...

    160kg'lik gt250r / ninja250r'ları devirip ayağını kıran arkadaşlar var aramızda.
    şimdi konuyu açan arkadaşımız 1.83 boyunda ve 86 kg. olduğunu belirtmiş, bu durumda eğitim aldıktan sonra sporster iron kullanmaması için hiçbi sebep yok. iron denilen motoru inceleyin, ince yapısı ile cruisera başlamak isteyen sürücüler için üretildiğini göreceksiniz. 1.65 boyundaki sürücü bile ayaklarını tam olarak yere basıp dengede tutabilir bu modeli.harleyin giriş seviyesi ve başlangıç motoru adı üzerinde.

    motora başlangıç cc'si diye bişey yoktur arkadaşlar. motosiklete başlanacak motor gücü vardır. 50 hp civarında güç üreten motosiklet , otomobille trafik tecrübesi olan bilinçli bi sürücü tarafından eğitimle gayet rahat kullanılabilir.
    Bakınız BMW f650. boy sorunu olmayan kullanıcı için başlangıç motorudur. Motosikletin ağırlığı da önemli olmakla birlikte sürücünün fiziki yapısına göre tolere edilebilir.

    ayrıca mesajının içeriğinden 22 yaşında olmasına rağmen ne istediğini bilen bilinçli ve düzgün bir sürücü adayı olduğu belli konu sahibi arkaşın.
    felixerd bunu beğendi.
    .....ve sordu torununa yaşlı kızılderili büyücüsü : sen hiç orta sehpalı supersport gördün mü.....

  4. #24
    myagdi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    24 Eylül 2006
    Şehir
    İstanbul, Göztepe
    Motosikleti
    Honda FES 250 Foresight; CBF 150, NC750S
    Ducati'yi aklınızdan çıkarın.
    Madem cruiser kullanmak istiyorsunuz Ninja'yı da hiç düşünmeyin.

    Harley 883 kanımca, iyi bir eğitim aldıktan sonra size başlangıç motoru olabilir; fakat tavsiye etmem.

    En mantıklısı 250 cc'lik bir cruiser alıp bir sezon kullanmanız olacaktır. Benzer yapıda, daha hafif olduğu için hükmetmesi, kontrol etmesi daha kolay; gücü düşük olduğu için bazı risklerden sizi uzak tutacak bir seçenekle acemiliğinizi atlatın.

    Kymco'nun ve Hyosung'un 250 cc'lik gayet güzel cruiser modelleri var. İkinci elde Suzuki ve Yamaha'nın 250'lik cruiser modellerini de bulabilirsiniz.

  5. #25
    overcloud - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    15 Mayıs 2010
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    XL650V Transalp
    Alıntı chopperrider adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    şimdi konuyu açan arkadaşımız 1.83 boyunda ve 86 kg. olduğunu belirtmiş, bu durumda eğitim aldıktan sonra sporster iron kullanmaması için hiçbi sebep yok. iron denilen motoru inceleyin, ince yapısı ile cruisera başlamak isteyen sürücüler için üretildiğini göreceksiniz. 1.65 boyundaki sürücü bile ayaklarını tam olarak yere basıp dengede tutabilir bu modeli.harleyin giriş seviyesi ve başlangıç motoru adı üzerinde.

    motora başlangıç cc'si diye bişey yoktur arkadaşlar. motosiklete başlanacak motor gücü vardır. 50 hp civarında güç üreten motosiklet , otomobille trafik tecrübesi olan bilinçli bi sürücü tarafından eğitimle gayet rahat kullanılabilir.
    Bakınız BMW f650. boy sorunu olmayan kullanıcı için başlangıç motorudur. Motosikletin ağırlığı da önemli olmakla birlikte sürücünün fiziki yapısına göre tolere edilebilir.

    ayrıca mesajının içeriğinden 22 yaşında olmasına rağmen ne istediğini bilen bilinçli ve düzgün bir sürücü adayı olduğu belli konu sahibi arkaşın.
    cruiserların yapısı itibariyle zaten ayağınızı yere tam olarak basabilmek enduro ya da diğer yuksek motorlara göre nispeten daha rahat olabilir tabiki.

    sürücü ne kadar bilinçli olursa olsun yinede 250kg'lik bu kadar güçlü bir motor ile başlanılmasını doğru bulmuyorum. f650'yi de asla başlangıç motoru olarak görmüyorum. başlangıç cc'si yoktur olayına gelince, 250cc 4 silindirli bir motordan bahsediyor olsaydık yine aynı şeyleri söylerdim.

    Bana göre kullanıcının bir motoru sadece dış görünüşü itibariyle değerlendirmesinden ziyade, sürüş tarzına, gerçekten ne kadar güçlü bir motora ihtiyaç duyacağına ve bu güce hakim olup olamayacağını tecrübe edinerek alacağı modele karar vermelidir.

    Herneyse konu daha fazla sapmasın, fikir paylaştığınız içinde teşekkürler

    Dediğiniz gibi arkadaş bilinçli biri, şimdiden hayır olmasını dilerim.

    Hedeflenen modelde gerçekten güzel. Bazen Kadıköy'de bu modeli görüyorum.
    the evil that men do - cbr 125r 7500km - ninja 250r (tabiki yeşil) 25000km - transalp ile yollarda

  6. #26
    adasel - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Mayıs 2007
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Honda CBF1000
    Başlangıç için naked makinelerde Honda CBF500, Suzuki GS500 ya da Kawasaki Er5 i öneririm. Bu motorlarla başlayabilirsin. Ama biraz daha dikkatli olman lazım. Kawasaki er6N-F bu motorlara göre biraz daha seridir. Bu sebeple önermem.
    Keway SS250 - Honda CBF250 - Honda CBF500 - Honda CBF600SA (Enj) - Honda XL650 Transalp - BMW F800GS - CBF1000

  7. #27
    pendikli - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    08 Ağustos 2010
    Motosikleti
    SUZUKİ GSX 1300 B-KİNG
    bu siteye açılmaması gereken tek konu başlangıç hangisini alayım, biri der alma biri der ağır tutamazsın biri der hp fazla kafan çok karışır abi.
    Bu ayar iyiiii

  8. #28
    tombo - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    08 Temmuz 2009
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    çapırdı çıplak oldu SUZUKI GSR 600 K7
    Alıntı inzell adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    İki arkadaşım var; biri 650 DragStar, biri de 800 Marauder ile başlamış. Iron'da kasmaz sanırım.
    *Bir de güvenli sürüş eğitimi alırsın kullanmaya başlamadan önce!

    @DreaM_34, arkadaş SS'lere hevesim yok zaten diyor.
    Kim o yahu

  9. #29
    inzell - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    01 Ekim 2010
    Bi arkadaş işte.
    www.motorumla.net

  10. #30
    Süper Moderatör (BBRR) Barış Şuşut - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Haziran 2005
    Şehir
    marmaris
    amacı nightster kullanmak olan birinin ninja 250 ile başlaması F1 pilotluğuna hazırlanan birinin ATV ile antreman yapması gibi bişey 27 yıldır motor kullanıyorum inan bana 1200 nightster i kontrol etmesi ninja250 den çok daha kolaydır. tarzları arasında çok fark var 1200 cc deki güç seni ürkütmesin yere yakın ağırlık merkezi düşük oturaklı bir motor nightster. İlk başlarda acemilik çeksen bile çok kolay adapte olacağına eminim. nightster alacak bütçen olduğuna göre BMW veya Honda dan alacağın eğitim bütçeni sarsmayacaktır.

    Deneyimi olmadan sırf okudukları ile kafa veren tayfaya bakma sen ..1200 nightsterle bal gibi motor hayatına başlanır.
    [B][COLOR="DarkOliveGreen"]"İnanç, görünmeyene inanmaktır. Görünmeyene inanırsanız kimsenin göremediğini görürsünüz"[/COLOR][/B] [B]A. Şerif İZGÖREN[/B]

  11. #31
    Zippo's - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    06 Şubat 2011
    Motosikleti
    2011 600F ABS
    Sanırım maddi sıkıntıdan açın yok dostum, o yüzden en mantıklısı gidip bir 250'lik almandır.Daha sonra geçersin

  12. #32
    Alper41 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    23 Ağustos 2009
    Şehir
    Motoru Karamürselde Kendisi İstanbulda
    Motosikleti
    Kawasaki EN500
    3 sene scooter kullandim , gittim 50 beygirlik en500 aldim la dedim bu nasi bi guc ne oluyoruz ,1 hafta sonra alisinca cok rahat kullanmaya basladim , 883 le rahat baslarsin fiziki yapin itibariyle o motoru kontrol sorunu asla yasamassin .
    felixerd bunu beğendi.
    Fikirlere Kurşun İşlemez .

  13. #33

    Üyelik
    30 Aralık 2010
    Şehir
    malatya
    Motosikleti
    honda cbr 600 rr 2007
    çok açtığım bir konu idi 1-2 ay öncesinde

    kimseyi dinlemeden bmx ten sonra 600 rr ile girdim olaya şükür sorun yok

    iyi ki de yapmışım

    bu haftasonu ustalar 250 yaparken :SSS 80-90 km ye razı gitmeyi uygun buldum va hala yaşıyorum

    yaşın itibari ile beni örnek alma derim sen olsan gaza gelirdin diye düşünüyorum

    boy 184 kg 90
    5$ lık kafan varsa 5$ lık kask al

  14. #34
    Okan Sinan Ocan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Mayıs 2009
    Şehir
    Hamburg
    Motosikleti
    BMW K1200GT (Helga) BMW S1000XR M Sport
    Alıntı zeda3000 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Sectigin modeller cok guzel ama benim sahsi onerim

    Bir adet Virago yada 250 Drag star alman. Bu motor ile surus egitimlerine en az iki basamak bitirecek sekilde yazilman. Buyuk ihtimalle motorun ile dusecek isen yada dusureceksin.

    En azindan hirpaladigin motor gecici bir motor olacak. 6 ay sonunda egitimini bitirmis biri olarak HD nin baslangic modeline gecebilirsin. Fakat unutma. HD yada Ducati olsun bu motorlar torkludur. Dusuk ccleri ve beygirleri seni yaniltmasin gazi actiginda hatiri sayilir bir firlama yasatir surucusune.
    Zeda bana yazılacak pek birşey bırakmamış sonuna kadar katılıyorum. İlave edeceğim tek şey "Chopper yatmaz" diye birşey yoktur. Her motor biryerleri yere sürtene kadar yatar . Bkz. aşağıdaki resim. Resimdeki arkadaş profesyonel falan değildir motor hayatının 3. günü ve eğitiminin ilk günüdür yani tam anlamı ile acemilik günlerinde çekilmiştir.

    DAHA GİDİLECEK ÇOK YOL ,ÖĞRENECEK ÇOK ŞEY VAR

  15. #35
    ferrari_gani - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    20 Mart 2005
    Şehir
    istanbul/bakırköy
    Motosikleti
    4x4 ruhlu karakaçan enduro&touring&race GETZZZ
    düz giderken bir sorun olmayacaktır muhtemelen. ağırlık fazla ama ağırlık merkezide aşağıda. beygirgücü az diye rahat kullanırım diye düşünme. o tarz motorlarda ağırlık transferi çok önemli. virajda yatırmak kadar kaldırmakta zor olacak emin ol. ben iyi bi eğitim ve kendini bilirsen kullanılabilir diyenlerdenim. tüm koruma ekipmanları, iyi bi eğitim ile neden olmasın. yine de çok rahat bi kullanım bekleme derim. o ağırlık az deil çünkü
    dünyada her erkeğe 4 kadın düşüyor. benim hakkımı her kim yiyosa haram zıkkım olsun elinde patlasın

  16. #36
    adasel - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Mayıs 2007
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Honda CBF1000
    883 bir HD ile belki başlanır motor kullanmaya. Ama o motoru öğrenirken düşürürse insanın içi yanar. Ne kadar da zengin olursa olsun.
    Keway SS250 - Honda CBF250 - Honda CBF500 - Honda CBF600SA (Enj) - Honda XL650 Transalp - BMW F800GS - CBF1000

  17. #37

    Üyelik
    08 Mart 2011
    Cevaplar da benim aklım gibi biraz parçalanmış halde ama "hd olabilir" görüşü cogunlukta (saymadım ama öyle anlamak da istiyorum tabi). olabilir diyenlerin sahip oldugu modeller de motosiklet konusunda yeni olmadıklarını söylüyor. sordugum soruyu yazmaya karar verdiren BBRR ın bir yazısı vardı yine aynı tavrı sürdürmüş kendisi nightster bile olur demiş altına da 27 yıl imzasını atmış cesaretlendim ama risk katsayısını yükseltmeyip alabilirsem eger iron alırım heralde ondan sonra da drag bars, vance&hines shortshots, bobber tipi tampon için hangi usta..sorularıyla fikrinizi alacağım.. katsayı demişken, başka bi başlıkta güç agırlık oranları konuşuluodu iron da ben binince kabaca 53/336=0.157 ediyor hp acısından. tork fazlası var biliyorum ama kilosuyla ne kadar alıp başını gider bilmiorm tabi.

    dragstar fena gelmiyor bana aslında ama bi yerlerde okumuştum ki üretimde ihmal edilen bazı noktalar yüzünden tehlikeli bi motor muadillerine göre diye, ne kadar dogru bilmiyorum. mesela hala iç lastik kullanıldıgı için patladığı zaman birden patlayıp lastiğin yavaş yavaş inmemesi gibi..
    virago ya bi daha baktım ama yok.. sinmedi içime kanuninin 250 lik cruisier ından bi tanıdıkta vardı ve her yolculukta bir yerinin bozuldugunu duymuştum, yok gaz teli kopmuş yok debriyaj arızası..

    ducatiye (egitimle bile) olabilir diyeniniz cıkmadıgına göre unutuyorum.. zaten ögrenmesi belki kolay olabilir kıvrak hafif abs li oldugu için diye düşünüp sormuştum.

    125 lik ile sezondan 3 ay kaybetmek cok cazip gelmiyor tabi , hem al sat yapmak da o kadar kolay değil onu satıp temiz ikinci el iron bulmak zaman alabilir..(0 km alamam zaten. eğitim ekipmana da bütce gerek..) gerci yamaha 125lik cok pahalı oldugunu, hondanın 125 liğinin cok kolay satılabildiğini.. okumuştum forumda

    iron ı yatırınca insanın içi cok acır tabi o konuda haklısınız da başka başlıklarda birkaç üye yazmıştı bir kere yatırmışlığım yok diye. demek ki böyle de olabiliyormuş diye düşündüm tabi koruma demiri kullanırım heralde bir süreliğine, yatarsa onun üstüne devrilsin..

    Cevaplarınız için teşekkür ederim.
    Saol BBRR.

  18. #38
    gti_king - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Mart 2010
    Şehir
    İstanbul Bayrampaşa
    Motosikleti
    Kawasaki KLX 250
    Şöyle bir durum var.Sizin istediğiniz motosiklet nerden baksanız 15.000 TL'nin üstündedir sanırım.Tabi tam olarak bilmiyorum fiyat durumunu.Açıkçası ben de 20 yıllık imzamı atıyorum ki bu motosikletle üzülebilirsiniz.

    Ben gücü torku falan geçtim, hocam nasıl bir ağırlıktır o.Ben alışık değilim, zorlanırım.Önemli faktörlerden birisi nerede kullanacağınız.Yani şehir içinde trafikte kullanacaksanız cidden motosiklet sürmek sizin için eziyete dönüşebilir.250 kg, çeyrek ton, dile kolay.

    Şu 600 ile başlayanlar var ya hani, tamamen ego meselesi bence.Yani onun 600 cc ile 1 yılda öğreneceği şeyleri siz bir 125 ile 2 ayda öğrenebilir ve motosiklete hakim olabilirsiniz.Bu ciddi bir farktır.Yani motosikletiniz aşık atamayacak olsa bile sürüşünüz o arkadaşı katlayacak düzeyde olacaktır.Tabi bunlar şahsi fikir ve tecrübelerimdir.Yanlış anlaşılmasın lütfen...

    Sonuç olarak, şahsi fikrim 250 bir Virago veya Dragstar almanız yönünde.Hafif olacak ve gücü korkutmayacak.En azından kenarda paranızı tutarsınız, bu işi öğrenirsiniz ve ondan sonra büyük paralar verip vermeyeceğinize karar verirsiniz.Belli olmaz, belki sevmeyeceksiniz bu işi.Üşüyeceksiniz motosiklette ve 4 tekere geri döneceksiniz.İyi kötü bir araba alınabilir o paraya...

    Ducati'ye değinmedim bile.

    Kolay gelsin...


    REKLAM ALANI
2. sayfa BirinciBirinci 12

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)

Bu Konudaki Etiketler