Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı
1. sayfa 123 SonuncuSonuncu

debriyaj kullanmadan vites değişmek?

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1

    Üyelik
    30 Aralık 2010
    Şehir
    malatya
    Motosikleti
    honda cbr 600 rr 2007
    geçen bir arkadaşım..başka bir arkadaşının debriyaj kullanmadan deviri çok iyi ayarlayıp vites değiştirdiğini söyledi

    o kadar profesyonelmiş racing motorda...olabilir mi ?
    5$ lık kafan varsa 5$ lık kask al :cat:


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2

    Üyelik
    28 Ekim 2010
    Şehir
    antalya
    Motosikleti
    09YBR125, 08DYLAN
    debriyajın amacı vites geçişlerini kolaylaştırmaktır. yarışcılar genelde kullanmaz. ama günlük hayatta bize pek bir artısı olmaz. çünkü risktir deviri ayarlayamazsan dişlilere zarar verebilirsin.

  3. #3
    Motosiklet Eğitmeni COQ - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Ocak 2008
    Şehir
    France
    Motosikleti
    Honda
    Her motorun vitesi debriyaj kullanmadan yukseltilebilir.
    Devir ayari filan istemez.
    Yani profesyonel olmaya gerek yok.
    Gazi kapatin,vitesi yukseltin,gazi açin.
    Bu kadar basit.
    Mesele vites dusurmekte.
    Iste orada is karisiyor.
    Küçük hırsız el feneri, büyük hırsız deniz feneri kullanır.
    Ancak her ikisininde çalışması için ampul gerekir.(Cosinus)

  4. #4

    Üyelik
    30 Aralık 2010
    Şehir
    malatya
    Motosikleti
    honda cbr 600 rr 2007
    Alıntı coq adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Her motorun vitesi debriyaj kullanmadan yukseltilebilir.
    Devir ayari filan istemez.
    Yani profesyonel olmaya gerek yok.
    Gazi kapatin,vitesi yukseltin,gazi açin.
    Bu kadar basit.
    Mesele vites dusurmekte.
    Iste orada is karisiyor.
    4 tekerde bu iş çok zor da
    2 tekerin acemisi olarak sadece merak ettim...aslı varmış demek 2 cevap yetti
    5$ lık kafan varsa 5$ lık kask al :cat:

  5. #5
    TutkuluAcemi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    06 Ekim 2010
    Benzetmemi affet. Kavramasız vites değiştirmek, komdomsuz sevişmeye benzer. Yine sevişirsin ama çocuk olma ihtimali artar.
    Türkçe giderse, Türkiye gider!

  6. #6
    Unique693 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    24 Kasım 2008
    Şehir
    Bolu
    Motosikleti
    CBR 600F4İ
    Evet ybr dede değişiyor ama düşürmek maça ister

  7. #7

    Üyelik
    30 Aralık 2010
    Şehir
    malatya
    Motosikleti
    honda cbr 600 rr 2007
    debriyaj kavramadan bu iş olur mu ? diye geçmişti sadece içimden

    çocuk doğsun doğmasın oluyormuş demek onu anladım
    5$ lık kafan varsa 5$ lık kask al :cat:

  8. #8

    Üyelik
    16 Nisan 2003
    Motorlarda vitesler sıralı olduğu için debriyajsız vites değişebiliyor, ancak...

    Zamanında viteslerini böyle değiştiren, ondan sonra çok pişman olup "ah ne kadar aptalmışım" diyeni de gördüm.Nedeni de şu: vitesler değişmesine değişiyor ama dişli kutusunda vites dişlilerini ayıran hilaller aşınıyor.Bir süre sonra viteste boşa düşme yada vitese geçmeme gibi sıkıntılar başlıyor.Çözüm komple motoru indirip vites kutusunu açmak, hilalleri ve bazı dişlileri değiştirmek.Bu iş motosiklette yapılabilecek en zor tamirat. Piston segman değiştirmek bunun yanında çok basit kalır.Dişli ve hilallerin arasında çok az mesafe var.Bu mesafeyi milimetrik tutturmak gerekiyor.Pullarla falan ayarlanıyor.İşi bilen en iyi ustaların bile aynı şanzımanı 2 kere 3 kere açtığını biliyorum.

  9. #9
    takendy - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Mayıs 2007
    Şehir
    Adana
    Motosikleti
    K 1300 GT
    debriyaj sadece vites geçişlerindeki sesi (cıyaklamayı) önler ,
    tüm motorlu araçlarda debriyajsız vites gayet rahat büyütülür ,
    ama debriyajsız vites küçültmek o kadar da rahat değildir...
    "Dünyanın sorunu, Akıllılar hep kuşku içindeyken, aptalların küstahça kendilerinden emin olmalarıdır." B.Russell
    "Yaşamak bir ağaç gibi tek ve hür; ve bir orman gibi kardeşcesine" Nazım Hikmet

  10. #10
    Okan Sinan Ocan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Mayıs 2009
    Şehir
    Hamburg
    Motosikleti
    BMW K1200GT (Helga) BMW S1000XR M Sport
    İddia ediyorum her koşulda debriyajsız vites büyütürümde küçültürümde.

    Tabi altımdaki makina Jawa ise
    DAHA GİDİLECEK ÇOK YOL ,ÖĞRENECEK ÇOK ŞEY VAR

  11. #11

    Üyelik
    30 Aralık 2010
    Şehir
    malatya
    Motosikleti
    honda cbr 600 rr 2007
    Alıntı takendy adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    debriyaj sadece vites geçişlerindeki sesi (cıyaklamayı) önler ,
    tüm motorlu araçlarda debriyajsız vites gayet rahat büyütülür ,
    ama debriyajsız vites küçültmek o kadar da rahat değildir...
    2 tekerde acemi olabilirim ama 4 tekerde böyle birşey olamaz :SSS vites kolu elinde kalır :SSSS
    5$ lık kafan varsa 5$ lık kask al :cat:

  12. #12
    ExTReMa - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Kasım 2007
    Şehir
    Lüleburgaz..
    Alıntı coq adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Her motorun vitesi debriyaj kullanmadan yukseltilebilir.
    Devir ayari filan istemez.
    Yani profesyonel olmaya gerek yok.
    Gazi kapatin,vitesi yukseltin,gazi açin.
    Bu kadar basit.
    Mesele vites dusurmekte.
    Iste orada is karisiyor.
    Bu konuda haklısın ilkay abi düşük cc li motorlardavites düşürmekte basit fakat cc arttıkça vites düşmüyo
    вιкє мє αρяιℓια 'яѕ 250'
    tuem

  13. #13
    Okan Sinan Ocan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Mayıs 2009
    Şehir
    Hamburg
    Motosikleti
    BMW K1200GT (Helga) BMW S1000XR M Sport
    Alıntı prs_bacteria adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    2 tekerde acemi olabilirim ama 4 tekerde böyle birşey olamaz :SSS vites kolu elinde kalır :SSSS
    4 tekerdeki debriyajsız vites değişimi deneyimli sürücüler gayet basittir. Vites kolu elinizde falan kalmaz gayet sessiz ve sarsıntısız değişim mümkündür yeterki tekniği bilinsin.
    DAHA GİDİLECEK ÇOK YOL ,ÖĞRENECEK ÇOK ŞEY VAR

  14. #14
    takendy - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Mayıs 2007
    Şehir
    Adana
    Motosikleti
    K 1300 GT
    Alıntı prs_bacteria adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    2 tekerde acemi olabilirim ama 4 tekerde böyle birşey olamaz :SSS vites kolu elinde kalır :SSSS
    bahse varım herhangi bir aracın tekerlekleri dönmeye başladıktan sonra 5. vitese kadar sorunsuz çıkarsın ama inmesi zor , tecrübeyle değil merakla sabittir
    "Dünyanın sorunu, Akıllılar hep kuşku içindeyken, aptalların küstahça kendilerinden emin olmalarıdır." B.Russell
    "Yaşamak bir ağaç gibi tek ve hür; ve bir orman gibi kardeşcesine" Nazım Hikmet

  15. #15
    sedici - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Ekim 2010
    Şehir
    Bursa - İzmir
    Alıntı prs_bacteria adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    2 tekerde acemi olabilirim ama 4 tekerde böyle birşey olamaz :SSS vites kolu elinde kalır :SSSS
    4 tekerde de gayet debriyajsız vites değiştirilir hocam mesele deviri ayarlamakta, ayarlayamazsan dişliler sıyırır caarrrrrrrrrrrrrrt diye ses gelir en kötü ihtimal dişlilerin bir kısmını bırakırsın yolda ha motor ha araba ikisinde de aynıdır bu mevzu
    Ninja

  16. #16
    GT250rAlanya - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    30 Temmuz 2010
    Şehir
    Alanya - Ankara
    Motosikleti
    4 Silindirden başkası YALAN
    Alıntı prs_bacteria adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    2 tekerde acemi olabilirim ama 4 tekerde böyle birşey olamaz :SSS vites kolu elinde kalır :SSSS
    4 tekerde debriyaja basmadan çok rahat boşa alıyorum
    "Ve ben 24 yaşındayken kendimi Türkiye'nin bağımsızlığına armağan etmekten onur duyuyorum."
    Deniz Gezmiş 28 Şubat 1947 - 6 Mayıs 1972

  17. #17

    Üyelik
    30 Aralık 2010
    Şehir
    malatya
    Motosikleti
    honda cbr 600 rr 2007
    Alıntı oocan adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    4 tekerdeki debriyajsız vites değişimi deneyimli sürücüler gayet basittir. Vites kolu elinizde falan kalmaz gayet sessiz ve sarsıntısız değişim mümkündür yeterki tekniği bilinsin.
    otomatiğe geçmiş olmasam sabah ilk iş denerdim uzun zaman kullandım 4 teker manuel...4 tekerde denemiş olsam gacıııırt sesi ile sonlanırdı tecrübelerime göre
    5$ lık kafan varsa 5$ lık kask al :cat:

  18. #18
    sedici - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Ekim 2010
    Şehir
    Bursa - İzmir
    Alıntı takendy adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    bahse varım herhangi bir aracın tekerlekleri dönmeye başladıktan sonra 5. vitese kadar sorunsuz çıkarsın ama inmesi zor , tecrübeyle değil merakla sabittir
    arabada düşürmek de mümkün, şöyle ki; gazı kesip boşa atıyosun o arada biraz gaza dokunup (alt vitesin devirine yaklaşacak kadar) çekiyorsun bir alt vitese

    motosiklette vitesler arasında boşa atamadığımız için biraz daha riskli
    Ninja

  19. #19

    Üyelik
    30 Aralık 2010
    Şehir
    malatya
    Motosikleti
    honda cbr 600 rr 2007
    Alıntı GT250rAlanya adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    4 tekerde debriyaja basmadan çok rahat boşa alıyorum
    aref misin nesin ya
    5$ lık kafan varsa 5$ lık kask al :cat:

  20. #20
    Motosiklet Eğitmeni COQ - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Ocak 2008
    Şehir
    France
    Motosikleti
    Honda
    Di mi ama,jawa'nin gözünü seveyim.
    Küçük hırsız el feneri, büyük hırsız deniz feneri kullanır.
    Ancak her ikisininde çalışması için ampul gerekir.(Cosinus)


    REKLAM ALANI
1. sayfa 123 SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)