Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı
1. sayfa 123 SonuncuSonuncu

Motosikletçi hayata pamuk ipliğiyle mi bağlıdır?

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1
    Seni unutmayacağız
    Nur içinde yat
    bilginozi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    08 Temmuz 2006
    Şehir
    Bursa
    Motosikleti
    600rr ABS - 2008
    Arkadaslar merhaba,

    Arkadasımda Kawasaki er-6n var. Geçen gün beni biraz gezdirmesini rica ettim. Dün de Kawasaki versys de artçı oldum. Motosikletin üzerinde seyir halindeyken çok tuhaf duygular yaşadım ve korktum da. Neden bilmiyorum ama lastikler her an yoldan kesilecekmiş hissi uyandırıyor.

    Acaba bu gerçekten böyle mi? Yoksa sadece bir his mi? Yolda her türlü şartlar sizi beklemekte, mesela belli bir hızdayken viraj alıyorsunuz motoru yatırarak ama bu esnada lastiğin yolu bırakmayacağını kimse garanti edemez böyle bir aksilik olmasında ise (ki bana bu büyük bir ihtimalmiş gibi geliyor) asfalta yapışacaksınız yada yakınlarda biryere çarpacaksınız. Bu çarpma hiç de hayır getireceğe pek benzemiyor.

    Mesela otoyolda 80km\h gibi hızlarda giderken şerit değiştiriyorsunuz bu esnada lastik kaysa başka bir aracın altında kalma ihtimali çok yüksek. Dün ise arkadas Kawasaki Versys de 195km\h gördü hayatımda hiç o kadar yüksek bir hız yaşamamıştım ve bence bu hızda lastiğin kayması durumunda korumalarınız olsa bile yaşama şansı "0" gibi gözüküyor. Buna rağmen neden bu hızlara kadar çıkıyor insanlar bir türlü anlamıyorum çünkü bu bence resmen intihar sayılır. Bir motosikletçinin hayatta kalması için hiç düşmemesi(50km\h hızın üzerinde), kaymaması, diğer araçlar ile temas etmesi gerekiyor. Bu ihtimal trafikte çok düşük gözüküyor. Allah korusun tabi ki ama illa ki aracın biri sizi farketmeyip birgün üzerinize kıracaktır. Böyle bir durumda da ölüm kaçınılmaz gözüküyor.

    Motosikletçiye dışarıdan bakınca adeta bir kuş gibi süzülen görüntüsüyle herkesi kendine hayran bırakıyor ama motosikletin üzerindeki kişi için bu iş sanki biraz yaşam savaşı gibi gözüküyor. Çünkü sürekli diğer araçlardan ve yoldaki olumsuz şartlardan korunmak gerekiyor. Bir araç yanlışlıkla motosikletçinin üzerinize kırsa işte bu an motosikletçinin hayatını bitiren an (büyük ihtimalle) olabilir. Benim yaşadıklarım ve hissettiklerim bunlar. Tecrübeli arkadaslar bu yazıma yorum getirirlerse çok memnun olacağım.

    Saygılar.


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    piyade - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Haziran 2005
    Şehir
    izmir
    Motosikletin üzerinde iken şu yukarıda ki anlattıklarının hiç bir tanesini aklıma ve kalp bime getirmiyorum,zaten bu anlattıklarından biri aklıma ve ya kalp bime düşse o dakka montu kaskı bir köşeye koyar motosikleti de satarım .
    Fakat bu zevk in dibini kendi açımdan bulmak için (şimdilik) en az 500 cc lik bir motorsiklet almak amacı ile 1 yıldır para biriktiriyorum , Allah nasip ederse ilerde sahip olurum .
    Korkan ürken binmesin.
    selamlar.

  3. #3
    bart1969 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    03 Haziran 2007
    Şehir
    ankara
    Motosikleti
    fz6 fazer 2005/yamaha ybr 125 2004(satmaktan şu ar
    normal şartlarda(yağmursuz temiz hava,görüş iyi,yol boş vs) belli hız aşılmadıkça(70-100 km üstü gibi) yolda temiz asvaltsa(kum,çakıl,yağ vs yoksa yani),lastiğe çivi girip patlamazsa, lastik durduk yere kaymaz.ancak geri dediklerinin hepsi doğru.

  4. #4
    mete_han - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    01 Ağustos 2005
    Şehir
    4.LEVENT & SERENGETI
    Motosikleti
    Melmeket Uşak/Manisa.2020 NC 750 X DCT/2015 CBF150
    rtcı psikoljisidir bu...normaldir bence...şoförün yanında oturan ben hep kasılırım...
    Gerçekler acıdır/Metehandro acıtır//Pinokyo/BMX/Star103/Cobra105/Dt125/İnnova125/Lıberty200/Ybr125/CBF150/PCX/Activa/Inazuma/NC700S/750S/750 X/750SDCT
    (1992/2020) Köftestar&Pandastar&Banstar

  5. #5
    chopperrider - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    30 Temmuz 2006
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Honda Goldwing GL1800...
    mete_hana katılıyorum. gidon sizin elinizde olunca motora hakim olduğunuz duygusu geliyo ve her harekette ne olacak, lastik mi kayacak ya da önüme biri mi kıracak düşüncesi olmuyo.

    bi de şu var trafiği tanıyan birisi kolay kolay birinin önüne kırıp kendisini tehlikeye düşüreceği çizgide bulunmaz o yüzden daha rahat hisseder kendisini.
    .....ve sordu torununa yaşlı kızılderili büyücüsü : sen hiç orta sehpalı supersport gördün mü.....

  6. #6
    tamyak - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Nisan 2007
    Şehir
    üsküdar
    Motosikleti
    YAMAHA X-MAX 250 ABS
    Merhaba , 1,5 - 2 yıllık motosiklet kullanıcısıyım..hala artçı olarak binemiyorum kimsenin arkasına 3-4 kez binmişimdir onda da hep tırsmışımdır , illa kontrol bende olcak artçılık da zor iş

  7. #7

    Üyelik
    04 Şubat 2007
    Şehir
    Lüleburgaz
    Motosikleti
    Honda CBR1100xx - Kymco Agility 125
    Söylediklerine katılıyorum...

    Artçı iken bende, 90km hızla gitsek dahi tuhaf duygulara kapılıyorum, aklıma karışık düşünceler geliyor.Çünkü soförün neler yapacağını kestiremizyoruz.Kendi makinemde 150-160 dahi az geliyor.Makineye hakim olamamak insanı tedirgin ediyor, artçı psikolojisi aslında bu...
    [COLOR="Red"][B]Şeytan[/B][/COLOR]cım, [B]Motosiklet[/B]'i icat ettiğin için sana minnettarım... :P

  8. #8
    Forumdan Uzaklaştırıldı R3N - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Ağustos 2006
    Şehir
    istanbul
    güzel tespitlerin olduğu bir yazı olmuş , paylaştığın için teşekkürler

    dediğin gibi lastik eğer herşey yolunda ise durup dururken kesilmez ama heran bir dış etkenden dolayı ( çivi, cam , mazot , mıcır vs vs ) kayabilir düşebilirsin..

    özellikle artçısı olmasına rağmen arkadaşın yüksek süratlere çıkmak ile hata yapmış , sitede artçı ile binenlerin okuması gereken bir yazı vardı, bailığı hatırlayamıyorum ama arkadaşın mutlaka okumalı,

    sonuçta motor üzerinde iken bu korkuyu akla getirmemek mantıklı ama evet düşebileceğini , düştüğün zaman ihtimallerden birisinin de ölüm olduğunu bilmeli motosiklet sürücüsü ( ölüm çok sinir bi kelime imiş bu arada kullanınca farkettim ) ben düşmem, düşsem de korumalarım var bişey olmaz yanlış bir düşünce olur.

  9. #9
    desperadost - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Nisan 2005
    Şehir
    istanbul küçükyalı
    Motosikleti
    TİGER 250 S
    doğu olan tezler var !güzel başlık 'teşekkür ederim kendi adıma motosiklet'ci adına!!! artcı psikoleji'si artı doğruluk payları olan kulağa küpe olması gereken noktalar .
    teşekkürler.......
    çocuklar hepimizin onları kucaklayalım.......

  10. #10
    Rain - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Temmuz 2004
    Şehir
    Tekirda§
    Artık motosikletcininde motosikletciye saygısı kalmamış. boşverin.
    Cikolota disLeriMizi.. Hayat DusleRimizi curutuyoR...

  11. #11
    belifeless - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    31 Mart 2006
    Şehir
    çanakkale
    Motosikleti
    MSX 125
    kaygıları çok güzel dile getirmişsinn

    Alıntı mete_han adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    rtcı psikoljisidir bu...normaldir bence...şoförün yanında oturan ben hep kasılırım...
    sanırım metehanınn dediği gibi birazda artçı psikolojisi bu
    ilk artçılık yıllarımda kuzenin ne zaman arkasına binsem yoll bitene kadar dua ederdim
    üzerinden 8-9 yıl geçti son 1 yıldır kanka sayesinde atyrm bu korkuyu
    şöföre güvende çok önemlii
    ama nolursa olsun hakimiyet sizde olmadıkça kaygı devam edyr

    arabada bir tehlike anında sanki fren pedalı kendi ayağımın altındaymış gibi uzanyr sağ ayakk
    Hak edene değer verilir, Hak etmeyene de yol!!!

  12. #12
    Bicak - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Temmuz 2007
    bencede artçı psikolojisi ama yazılanlar da yanlış değil...motosikleti tehlikeli kılan nedenlerin başında da insanlar geliyor zaten.aslında motosikletlilere bu kadar kötü gözle bakılmasının adam yerine konmamasının nedeni korunmasız gösteriş meraklısı artist motosiklet sürücüleridir bence...ha adam gibi sürücülere de bu gözle bakılır buda karşıdaki sürücünün hayvanlığını gösterir.gerçekten de ne kadar korunmalı giyinirsek giyinelim hayatımız pamuk ipliğine bağlı
    SİLEMİYORSAN KARALAYACAKSIN!!!

  13. #13
    belifeless - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    31 Mart 2006
    Şehir
    çanakkale
    Motosikleti
    MSX 125
    Alıntı Bicak adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    bencede artçı psikolojisi ama yazılanlar da yanlış değil...motosikleti tehlikeli kılan nedenlerin başında da insanlar geliyor zaten.aslında motosikletlilere bu kadar kötü gözle bakılmasının adam yerine konmamasının nedeni korunmasız gösteriş meraklısı artist motosiklet sürücüleridir bence...ha adam gibi sürücülere de bu gözle bakılır buda karşıdaki sürücünün hayvanlığını gösterir.gerçekten de ne kadar korunmalı giyinirsek giyinelim hayatımız pamuk ipliğine bağlı
    korumasız artistik hareketler yapam motorcular konusunda haklıısn
    ama şuda var
    benzer riskli hareketleri arabaylada yapıyorlarr
    ama araba kullanıcıları motosiklet sürücüleri kadar tepki toplamıyorrr
    Hak edene değer verilir, Hak etmeyene de yol!!!

  14. #14
    Bicak - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Temmuz 2007
    Alıntı belifeless adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    korumasız artistik hareketler yapam motorcular konusunda haklıısn
    ama şuda var
    benzer riskli hareketleri arabaylada yapıyorlarr
    ama araba kullanıcıları motosiklet sürücüleri kadar tepki toplamıyorrr
    evet güzel bir tesbit.onuda şöyle açıklayayım.kendisinden güçsüzlere saldırıyorlar...ne bileyim 2 teker üstündeyiz ya bizi zayıf görüyorlar her an şuna arkadan bi bindireyim 2-80 uzasın psikolojisindeler.motosikletin kendilerini sollamasını geçiş hakkı onda olsa bile önce onun geçmesini trafikte fln aralardan geçmesini gururlarına mı yediremiyolar napıyolar...böle şeyler hiç düşünmediğimden bilemiyorum yani...
    SİLEMİYORSAN KARALAYACAKSIN!!!

  15. #15

    Üyelik
    28 Temmuz 2007
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Trek 24 vites dağ bisikleti :D
    Yok kardeş başkalarını bilmem ama ben hayata Tankerlerin bağlandığı 1 metre geniş olan halatlarla bağlıyım

  16. #16

    Üyelik
    22 Mart 2005
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Hyosung GT 250 & Honda CBF 150
    Peki lastiğin kayıp da motorun altımızdan gitmesi ne kadar kolay veya zor? En iyi lastiklerle donatılmış bir motosiklet dümdüz yolda giderken kayar da ölür müyüz? Bence önce bunun cevabını vermek lazım bu kadar korkmak için.
    [CENTER]Vuuuu diye aşarım dağları, enginlere sığmam taşarım :P[/CENTER]

  17. #17
    Forumdan Uzaklaştırıldı R3N - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Ağustos 2006
    Şehir
    istanbul
    Alıntı st_erdogan adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Peki lastiğin kayıp da motorun altımızdan gitmesi ne kadar kolay veya zor? En iyi lastiklerle donatılmış bir motosiklet dümdüz yolda giderken kayar da ölür müyüz? Bence önce bunun cevabını vermek lazım bu kadar korkmak için.
    en iyi lastik olması birşey farkettirmezki yatman gerekenden fazla yattın , ya da önüne kedi fırladı frenleri kitledin , işte biz buna pamuk ipliği diyoruz

  18. #18
    belifeless - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    31 Mart 2006
    Şehir
    çanakkale
    Motosikleti
    MSX 125
    Alıntı Bicak adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    evet güzel bir tesbit.onuda şöyle açıklayayım.kendisinden güçsüzlere saldırıyorlar...ne bileyim 2 teker üstündeyiz ya bizi zayıf görüyorlar her an şuna arkadan bi bindireyim 2-80 uzasın psikolojisindeler.motosikletin kendilerini sollamasını geçiş hakkı onda olsa bile önce onun geçmesini trafikte fln aralardan geçmesini gururlarına mı yediremiyolar napıyolar...böle şeyler hiç düşünmediğimden bilemiyorum yani...
    sanırımm ego tatminiylede alakalı bir şey bu
    ego deyince sadece trafik değil bir çok şey geliyrr ardından ama girmek istemyrm kadın-erkek ego savaşına
    topic amacından sapacak bu seferde
    Hak edene değer verilir, Hak etmeyene de yol!!!

  19. #19
    Forumdan Uzaklaştırıldı R3N - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Ağustos 2006
    Şehir
    istanbul
    ben de konu sapmasın isterim ama ego değil de başka bişey o sanki

    şeytan dürtüyor falan mıdır nedir

  20. #20

    Üyelik
    29 Temmuz 2007
    Şehir
    DENİZLİ
    Motosikleti
    HONDA SHADOW 750 - 2005
    dostlar bana kalırsa motorcular trafikte sakin ve ağırbaşlı olmalı ne de olsa trafikteki en küçük taşıt, böylelikle meydana gelebilecek kazalarında bir nebze önüne geçmiş olur. Daha bugün pamukkale ye giderken yanımdan 250 cc bir motorcu 120 km hızla falan geçti bende 750 cc var hayatımda hiç o hıza çıkmadım desem yeridir. Önce hayatımız sonra zevkimiz olmalı öyle değilmi?
    OğuzÖztürk bunu beğendi.


    REKLAM ALANI
1. sayfa 123 SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)