Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı
1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

LPG İle Çalışan Motosiklet

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1
    mehmethan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Aralık 2004
    Şehir
    Sakarya
    Motosikleti
    Honda Forza 250
    Yaklaşık 3 ay önce Malatya’nın Darende ilçesine ait Darende Haber Gazetesi’nde “Darendeli Ustanın Müthiş Buluşu: Motosikleti LPG ile çalıştırdı” başlıklı bir haber yayınlanmıştı. Bu haberde Elbistan’da sanayide eksoz ustalığı yapan Darendeli Zülkarneyn Durmuş’un 100 cc.lik bir motosikleti LPG’li yaptığı ve 5 YTL ile 200 km. gidebildiği anlatılıyordu. Söz konusu habere ait fotoğraflar yoktu. Ben ve başka bir motosiklet sitesindeki arkadaşlar bu sistemi merak ettiğimden üç ay boyunca araştırma ve biraz masraf yapıp Zülkarneyn Durmuş’a ulaştım. Bana yaptığı sistemle ilgili birkaç fotoğraf gönderdi. Diğer sitede olduğu gibi burada da bunları sizlerle paylaşmak istedim.

    Zülkarneyn Usta, 100 cc.lik Kanuni Tigrina almış. LPG’li otomobillere takılan küçük bir beyin almış. (beyin neyse artık.) bu beyin motora gelen gaz miktarını otomatik olarak ayarlıyormuş ve atıkları da eksoza otomatik olarak gönderiyormuş. Bunun için eksoza başka bir bağlantı yapmış sanırım. Küçük mutfak tüpünü arka çantaya yerleştirmiş ama bu tüpü çantayı bile açmadan dışarıdan gaz basılabilir hale getirmiş. İlk yapım aşamasında birkaç sorun yaşamış ancak şimdi motosiklet kusursuz olarak çalışıyormuş. Hatta kendisi yaptığından beri bu motosikleti kullanıyormuş (sanırım yaklaşık 5 aydır). Kontağı kapatınca gaz otomatik olarak kesiliyormuş.

    İşte fotoğraflar:





    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    Süper Moderatör Olcay Avşar - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Mayıs 2005
    Şehir
    İstanbul / Çekmeköy
    Motosikleti
    Honda NC 750X
    Bu bir buluş değil, LPG ile çalışan seri üretim motosikletler vardı eskiden. Sanırım NORTON markaydı.

    Bu arada su soğutmasız motorda randıman vermez LPG, çünkü gaz beyni dediğimiz Regülatörün randımanlı çalışması için motor suyunun içinden geçerek ısıtması lazım. Hava soğutmalı motorda regülatörü motorun sıcak bir bölgesine monte etmek lazım buda oldukça zor...
    alperarıcan bunu beğendi.
    "normal insanlar bir yerden bir yere gitmek için araba kullanırlar, motorcular ise motosiklet kullanmak için bir yerlere giderler"

  3. #3
    Makine - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Eylül 2005
    Şehir
    Adana
    Motosikleti
    2015 Triumph Tiger Explorer
    Eyong, lpg kiti monte eden usta buharlaşma ünitesinin (beyin ) su girişini egzost borusuna takmış, su çıkışınıda tekrar egzoz borusuna vermiş. Neticede sıcak egzost gazı ile gaz genleşmesini sağlamaya çalışmış.

    Yorumuma gelicek olursak lpg ilk çıktığı zamanlarda küçük piknik tüpünü jawa 250'ye takıpda kullanan bir kişiyi televizyonda göstermişlerdi. Sanırım sene 94 olması gerek. Kısacası yeni birşey değil.

    Görüşmek üzere.
    alperarıcan bunu beğendi.
    "Bir insanın bildiğini zannettiği bir şeyi öğrenmesi imkansızdır." (Epiktetos)

  4. #4
    zeda3000 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    11 Ekim 2005
    Şehir
    Istanbul
    Motosikleti
    Honda CB750 Cafe Racer
    Yeni olmadigi dogru ama bence hic olmazsa bu iscilik biraz adam akilli bir seye benziyor ve Piknik Tupu takmaktan daha guvenli. Yinede bu ustayi tebrik ediyorum gostermis oldugu performanstan dolayi.
    alperarıcan bunu beğendi.
    [COLOR="Red"]Motorculuk saygi ve cilginligin arasindaki ince cizgide gitme beceresidir[/COLOR] Suzuki GS500 Gitti / Ducati Monster 900 Gitti / BMW F650 GS Gitti

  5. #5

    Üyelik
    23 Ocak 2006
    yaf benim motor jawa ceylan 250bende cakmak doldurma tupleriyle motoru calıştırıyorum harakat ediyor ama karburator hava girişine sıkışacak şekilde ve cakmak doldurma düymesini bastıracak şekilde yerleştirip harekete geciriyorum bukadar basit ne beyin ihtiyacı ne ısıtma nede genleşmesi için ısıtmaya gerek yok bendede bukadar basit birşekilde yapıyorum aradabir

  6. #6
    gureli - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Haziran 2005
    Evet Arkadaşlar tebrik edilmesi lazım ama unutulan birşey var .
    Piknik tüpü yada lpg bildiğiniz üzere çok kolay alev alan (patlayan) bir maddedir. Allah korusun herhangi bir düşme sayesinde motorun asfaltta biraz sürtünmesi bü tüpün bir alev topuna dönmesini sağlar çok tehlikeli bir durum olur . Ben şahsen klm.de 10 - 20 ykr.yakmayı tercih ederim .

  7. #7
    MeTaL - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Mayıs 2005
    Şehir
    Antalya / Merkez
    Motosikleti
    Artık Yok ama Olacak ...
    Motorada tüp takacak hale gelirsem yaya gezerim abi ...
    Eşini Seviyorsan, Onun (2 teker) Hayallerini de Seveceksin.

  8. #8
    ashes - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Kasım 2005
    Şehir
    Eskihisar
    Motosikleti
    google arama motoru
    bencede tehlikeli

  9. #9
    ALIENLOVE - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Ekim 2005
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    as125t
    arkadaslar bu bir bulus degil ki, Gecen ay Shanghai daydım Çin de ve bütün motosikletler ozellikle de scooterlar lpgli ve ayrıca elektrikli scooterlar da var.
    :cat: ::evil::

  10. #10
    rutti - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Ekim 2005
    Şehir
    Finike
    alienlove, ben de sanghai'da aynısından gördüm. Dayanamadım çinliye sordum. motor dört yaşındaydı ve adam pek memnun değildi. yarım yamalak ingilizcesi ile bazı problemlerden bahsetti ama mutlu olmadığını yüz ifadesinden açıkça anlaşılıyordu. daha sonra konuştuğum çinde yaşayan mühendis arkadaşım lpg kullanımının nüfusa oranla çok az olduğunu, dolum için sorunları olmuş olabileceğini söyledi.
    yinede iyi bir çözüm bulmuş ustamızı kutluyorum.

  11. #11
    Makine - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Eylül 2005
    Şehir
    Adana
    Motosikleti
    2015 Triumph Tiger Explorer
    Jawa motorlar 2 zamanlıdır. Gaz gibi kuru bir yakıtla çalıştırırsanız piston, sekman elinize alırsınız. O nedenle 2 zamanda gaz kullanmayın arkadaşlar.

    Görüşmek üzere.
    "Bir insanın bildiğini zannettiği bir şeyi öğrenmesi imkansızdır." (Epiktetos)

  12. #12
    Dogin - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Eylül 2005
    Şehir
    Eskişehir
    Motosikleti
    Honda cbr 600f
    niye gaz takıyonuz kardeşim kilometrede 10 kuruş daha ucuza gitmek içinmi

  13. #13
    BJK - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    30 Aralık 2005
    ya zaten bu motorlar az yakıyor niye böyle bişi yapmış ki

  14. #14
    Makine - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Eylül 2005
    Şehir
    Adana
    Motosikleti
    2015 Triumph Tiger Explorer
    BJK, hiç yakmasın diye.
    "Bir insanın bildiğini zannettiği bir şeyi öğrenmesi imkansızdır." (Epiktetos)

  15. #15
    ylmzzz - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    31 Aralık 2005
    Şehir
    Konya
    Motosikleti
    Kawasaki Z800
    bi motor zevkimiz var zaten yaksın daha çok yaksın
    Korkarak yaşıyorsan yalnızca hayatı seyredersin

  16. #16
    xxxxx - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    19 Kasım 2005
    Şehir
    izmir
    Motosikleti
    honda cbf 500
    adama tebrikler sana teşekkürler
    ben giderim adım kalır dostlar beni hatırlasın

  17. #17
    hyosung150 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    24 Ocak 2006
    Motosikleti
    hyosung ms150 / mondial 125agk / honda today 50
    keşke seri üretim 2-3 milyara lpg li motorlar olsa hemen alırım hiç düşünmem iş için tabi zevk için almam benzin fiyatları uçmuş durumda ufacık motorsikletler bile 100 bin lira yakıyor yazık bu millete

  18. #18
    smart87 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Eylül 2005
    Şehir
    adana
    Motosikleti
    mondi 150 ZAT
    parası olan benzin koysun abi.... ama böle ustaları desteklemek lazımki eleştirlemeyecek düzeyde iyi iş koysunlar ortaya. zaten hep israf yüzünden bu ülke kalkınmıyo ya!! şehir içi pek farketmez ama uzun yolda fiyat yarı yarıya düşünüyo dikkat çekerim buraya! adanadan istanbula 100 milyon yerine 50 milyon la gidiyosunuz. bide dönüş 100 ytl cebinizde direk. bizde zaten hayabusaya tüp takalım demiyoruz.
    dünya tatlı olsaydı doğarken ağlamazdım ...

  19. #19

    Üyelik
    06 Aralık 2005
    arkadaşlar iki zamanlı motorlarda karterde yağ olmayıp pompa ve ya benzinin içine karıştırılan yağ sayesinde yağlama işlemi yapılıyor bu yüzden iki zamanlı motorlarda ki lpg uygulamaları ağır hasarlı ve düzgün olmuyor kendi mz motorumda bizzat test ettim şunlar başıma geldi rolantide motor cok iyi calışıyordu fakat bir türlü gaz yemiyordu hemen stop ediyor ve bir daha zor calışıyordu ayrıca yürütemedim hiç aşağı yukarı sabitken motor 1 saat falan uğraştım daha sonra benzinle eskisi gibi calıştırıyordum hiçbirproblem yok derken motorun altında yağ birikmeye başlamıştı acıp baktığımda grank keceleri sümük gibi erimişti bu iyi bir ders olmuştu sene 2000 de ama şu anda bmw motorumda kullanyorum malum 700 lük makine ve cok memnunum ondada eksoz borusu üzerine sarılmış 17 tur bakır borunun manifold cıkışına yakın olan yerinden gaz girip(üzeri amyant veya ısıyı dağıtmayacak bir malzeme ile sarılıp borunun soğuması engellenmeli )cıkışı regülatöre girecek şekilde balanıyor ayrıca karburatörün gaz kelebeğinin önüne gelecek şekilde bir tadilat yapmak gerekiyor tabi bundan sonrasıda ince ayara kalmış

    ayrıca lpg ile ilgili detaylı bilgiyi bu link te http://forum.donanimhaber.com/m_3839...ulabilkirsiniz bizzat hepsini okudum

  20. #20
    vlad1462 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Ekim 2005
    Motosikleti
    var bişeyler
    abi ferrariye lpg takmaya çalışan bi milletten başka ne bekliyosunuz
    daha önce denenmiş olsa bile demekki pek işe yaramamışki tutulmamış.zaten otomobilde,yani daha korunaklı bi sistemde bile ne sakatlıklar oluyo.motosiklette bi kaza düşünmek bile fena,az yaksın diye uçmayı gözemi alıyolar bunlar.


    REKLAM ALANI
1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)

Bu Konudaki Etiketler