Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı

Bisiklet Ehliyeti

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1
    asm - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    03 Şubat 2007
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    '13 Kymco G-Dink 250i
    “Bisikletin de ehliyeti mi olurmuş?” demeyin. Olur! Hem de bal gibi olur. Bizde olmadığına bakmayın. Elin oğlu çocuklarına bisiklet ehliyeti vererek trafik sorununun eğitim ayağını rayına oturtmuş. Trafik kazalarının en önemli nedeni olan eğitim eksikliği bisiklet ehliyeti sayesinde büyük ölçüde ortadan kaldırılmış. Çocuklarımızın bisiklet ehliyetinin olması bana göre büyüklerin A, B ya da C sınıfı ehliyeti olmasından daha önemlidir. Neden mi?

    Çünkü A, B, C sınıfı ehliyeti olanların bazıları kavşakta sola dönerken kestirme yoldan dönmek isterler. Çünkü ehliyet almazdan önce araba sürmeyi öğrenirken öyle alışmışlardır. Çünkü bizde araba sürmek çoğunlukla bilgili öğretmenler kontrolünde değil de ya bir yakının yardımıyla ya da kendi kendine öğrenilmiştir. Oysa bisiklet ehliyeti olanların hemen hemen tamamı sola dönerken geniş dönemeçle dönerler. Neden? Çünkü bisiklet ehliyeti alırken alışkanlık haline gelene dek bu yönde alıştırma yapılmıştır.

    Bisiklet ehliyeti olan birisi ışıklı kavşakta sağa dönerken önüne çıkan yayalara sinirlenmez. Çünkü ışıklı kavşakta sağa dönerken yayalara da yeşil ışık yandığını bilir. Bisiklet ehliyeti alırken ışıklı kavşakta sağa dönerken yayalara öncelik vermeye alışmıştır.

    Bugün ülkemizde en çok ölüme neden olan illet trafik terörüdür. Trafik terörü diğer terör belalarından daha çok insanımızın canını alıyor. Maddi manevi zararlara neden oluyor. Uzmanlara göre trafik terörünün üç ana nedeni var: Eğitim eksikliği, altyapı eksikliği, aracın güvenilirliği. Bunlardan en önemlisi insan eğitiminin eksikliğidir.

    Ağaç yaş iken eğilir. Çocuklarına bisiklet ehliyeti veren ülkelerde trafik terörü yok denecek kadar azdır. Bizim de bu sistemi uygulayarak çocuklarımıza bisiklet ehliyeti vermemiz trafik terörünü zaman içinde büyük ölçüde azaltacaktır.

    Nedir bu bisiklet ehliyeti? Kime verilir? Nasıl verilir?

    Ben bir ara öğretmen olarak yurt dışında çalışmıştım. Orada gördüğüm bir uygulamayı anlatayım;

    Okul bahçesinin bir kenarında büyüklerin ehliyet alırken kullandıkları sınav pistine benzer bir pist vardı. Pist üzerinde üçlü, dörtlü, ışıklı, ışıksız kavşaklar, duraklar, yol kenarına park etmiş, sürücünün geçmesini bekleyen araçlar...

    Bir gün polisler bir kamyonda yeteri kadar çocuk bisikleti getirdi. Evde bisikleti olan çocuklar da kendi bisikletlerini getirdiler. Polis gözetiminde bisiklet sürmesini bilmeyenlere bisiklet sürmesi öğretildi. Bilenlere, kalkışta nelere dikkat edilecek, vasıta sollarken nelere dikkat edilecek, sağa, sola dönerken nelere dikkat edilecek, dururken nelere dikkat edilecek, işaret nasıl verilir... Hepsi bir bir uygulamalı olarak öğretildi. Çocuklar birkaç ay süreyle bu pistte alıştırma yaptılar.

    Sonra geldi çattı büyük gün. Yani sınav günü. Yine bisikletler geldi. Yine polisler geldi. Çocuklar birkaç gruba ayrıldı Gruplardan biri sürücü oldu. Bisikleti alıp sırası gelen sürmeye başladı. Öteki grıplara da sürücü çocukların herbirinin kartı dağıtıldı. Gözlemci gruplardan biri sağa dönerken sürücüleri gözledi. Aynı anda yayalara da yeşil yandığı için sürücülerin geçen yayalara öncelik verip vermediğine dikkat ettiler, doğru dönenlere artı, yanlış dönenlere eksi puan verdiler. Başka bir gözlemci grup sola dönerken geniş dönemeç yapıp yapmadıklarına dikkat ettiler ona göre puan verdiler. Başka bir grup sürücüleri, duran aracı sollarken gözledi.

    Sürücülerin sınavı bitince gözlemci grubun biri sürücü grup oldu. Sürücü grup da gözlemci oldu. Böylece bütün gruplar hem sürücü oldu, hem de önemli kurallara kimlerin neden uymadığını dikkatle gözleyerek uygulamalı olarak doğru bisiklet sürmesini ve önemli trafik kurallarını uygulamalı olarak öğrendiler.

    Sınav sonunda kimlerin kurallara uyduğu kimlerin uymadığı, kartlardaki puanlara bakarak değerlendirildi. Gözlemcilerin doğru puan verip vermediği incelendi. Doğru puan veren gözlemciler artı puan, yanlış puan veren gözlemcilere de eksi puan verildi. Eleştiriler yapıldı. Yeterli puanı alanlar bisiklet ehliyeti almaya hak kazandı. Yeterli puanı alamayanlar biraz daha alıştırma yapıp bir sonraki sınava hazırlandılar.

    Sınavı kazanan çocuklara hem plastik kaplama içinde “BİSİKLET SÜRÜCÜ EHLİYETİ” verildi, hem de iki adet metal plakaya “BU BİSİKLETİN SAHİBİNİN BİSİKLET SÜRÜCÜ EHLİYETİ VARDIR” yazılarak bisikletin arkasına ve önüne vida ile takıldı... Görmeliydiniz çocuklardaki sevinci. Çok önemli bir bayramdı sanki. Bu sevinci, bu heyecanı yaşamak isteyen ehliyeti olmayan öteki çocuklar da büyük bir istek ve gayretle çalıştılar. Hatırladığıma göre bu uygulamalar, 3. veya 4. sınıflarda yapılmıştı.

    Ağaç yaş iken eğilir. Bu yaşta alıştırma yaparak doğru alışkanlıklar edinilmesi, trafik kurallarının öğrenilmesi, ileriki yaşlara oranla daha kolay ve kalıcıdır. Böyle bir yatırımın getireceği fayda, kazanç verilecek emeğe, yatırıma oranla kıyaslanmayacak kadar fazladır. Öğrenci velilerimizin, yöneticilerimizin ve eğitimcilerimizin bu konuya eğilmeleri ve gereken önemi vermeleri gerekmektedir.

    Ali Varol – 18.04.2009

    Kaynak
    Atın iyisi alayda,kabın iyisi kalayda belli olur.


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    oguzhan6161 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Ağustos 2009
    Şehir
    Zonguldak/KDZ.Ereğli
    Burda kimse bisiklet için ehliyet almaz eğer öyle bi kanun çıksa bisiklete de bineceklerini sanmam. Motor ehliyeti herşeyi içindeyken 450 500 e yakın tutuyor kaldı ki bisiklet için ehliyet alcaz? Ekstra masraf , yoktan yere.. Ben uygun bulmadım , bilmem diğer arkadaşlar nasıl düşünür
    Ayrıca bisiklet sadece çocuklar için değil ki. Herkes kullanabilir. Çocuklar için eğitime tamam ama ehliyet çok gereksiz.

  3. #3
    daparadoks - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Ağustos 2010
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Sym Jet 14
    Bizde devlet vermez eğitmez verir ama parayı alır para karşılığında ehliyeti vs'yi verir. İnsanların tavrına bakacak olursak "bisiklete ehliyet mi olurmuş polis ceza mı kesecek gez len eşşek sıpası ne ehliyeti" diye gelen cevapla olay kapanır sonuç budur.

    Güzel uygulama güzel paylaşım teşekkürler. Bu arada sola virajı içten aldığımı geçen fark etmiştim bende.
    Derbi Gpr 125 -> Sym Joymax -> Honda Forza 300 ABS -> Yamaha X-Max 400 ABS

  4. #4
    kurubuz - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    11 Aralık 2008
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    CBF1000FA
    Bisiklet ehliyeti eskiden biz de de vardı ama alması zorunlu değildi. 1985 gibi tamamen uygulamadan kaldırıldı. Motosiklet ehliyetinin bile parayı verene dağıtıldığı bir ülkede bisiklet ehliyetinin nasıl verileceğini tahmin etmek pek zor olmasa gerek. Herhalde adet değil kilo hesabı verirler.

  5. #5
    Levsy - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    20 Mart 2006
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    NX 400
    Trafik kültürünün topluma yerleşmesi için mükemmel bir uygulama.

    Bizde bisiklet ehliyeti verilse bile bahsedilen amaca kesinlikle hizmet etmez.

    Hadi sür oğlum/kızım şu direğe kadar bakayım dendikten sonra ehliyet verileceği için ne işe yarar ki? Bu aşamaya gelinceye kadar çok ciddi gelişmeler göstermemiz lazım.

  6. #6
    suato21 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    23 Temmuz 2010
    Şehir
    İZMİR /DİYARBAKIR
    Motosikleti
    R1200GS/ZX10R
    Ben E sınıfı ehliyeti olupta araba sürmesini bilmeyen adamlarda gördüm.Veriyolar parayı alıyolar ehliyet.
    Bahar Bulaştı Ya Hayata, Ağaca, Suya, İçimde Öyle Bir Seyahat Kımıldıyor Ki, Diren Direnebilirsen.Yüreğim Bavulunu Toplamış Çoktan .Ruhum Sırtlamış Çantasını.Uzaklar Çekiyor İçimdeki Seyyahın Tasmasını..

  7. #7

    Üyelik
    24 Mart 2008
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Suzuki AN 125
    İş yerimizdeki erkek ve kadın arkadaşların tamamı bir sürücü kursunun kampanyasından yararlanarak B sınıfı ehliyet aldılar . Hiçbiri araç kullanmayı bilmiyor.Allah nasip ederde birer araba alabilir ve canlarını kaybetmez ya da birilerini ezip hapse girmezlerse İstanbul yollarında öğrenecekler.

    Hatta sınavda bile eğitmen hoca yanlarında oturmuş ve freni debriyajı kullanmaya devam etmiş. Arkadaşlardan birisi aynen şöyle dedi "Kurs sağolsun bagajı viski sigara doldurmuş gelmiş hepimiz geçtik" ... Alan memnun satan memnun veren çok memnun....

    Ondan sonra yılda 100 bin kişi niye ölüyor bu ülkede yollarda diye gürültü yap...

  8. #8

    Üyelik
    14 Mayıs 2008
    Malesef herşey belirsiz canım ülkemde,elektrikli bisiklet için trafik mevzuatı 250w olanlara kadar plaka,ruhsat,ehliyet gerektirmiyor ama trafiğe çıkamıyor.

    Başlangıç motoru yerine veya şehir içi 3000-3600w elektrikli scooterler var ama milletimiz faydalanamıyor!
    http://translate.google.com.tr/trans...24%26bih%3D653

    Getiren satmak zorunda kalıyor.
    http://www.sahibinden.com/ilan/vasit...32569083/detay

  9. #9
    Motosiklet Eğitmeni COQ - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Ocak 2008
    Şehir
    France
    Motosikleti
    Honda
    Sembolik olarak okullarda,boyle bir egitim çalismasi yapilmasi hos olur.
    Yoksa gerçek anlamda bisiklet ehliyeti dunyanin hiç bir yerinde yok bildigim kadariyla.
    Ayni sekilde mopet için de boyle bir sistem gelistirilebilir.
    Tabi once motosiklet ile ilgili yasal duzenlemelerin yapilmasi gerekiyor.
    Küçük hırsız el feneri, büyük hırsız deniz feneri kullanır.
    Ancak her ikisininde çalışması için ampul gerekir.(Cosinus)

  10. #10
    oguzhan6161 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Ağustos 2009
    Şehir
    Zonguldak/KDZ.Ereğli
    Alıntı coq adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Sembolik olarak okullarda,boyle bir egitim çalismasi yapilmasi hos olur.
    Yoksa gerçek anlamda bisiklet ehliyeti dunyanin hiç bir yerinde yok bildigim kadariyla.
    Ayni sekilde mopet için de boyle bir sistem gelistirilebilir.
    Tabi once motosiklet ile ilgili yasal duzenlemelerin yapilmasi gerekiyor.
    evet çok doğru okullarda böyle bir eğitim verilmesi gerçekten güzel olurdu. Gerçi ilkokulda trafik dersinde bisikletlerle gelirdik ve trafik eğitimi verirdi tabi ne kadar öğretici ve akılda kalıcı oldğu konusu tartışılır. Aklıma şey geldi hondanın güvenli sürüş eğitimleri var ya ? Ne biliyim bianchi olsun bisan olsun aklıma gelmiyor işte ünlü markaların bisiklet eğitimi vermesi gerekir ama ehliyet konusunu gereksiz buluyorum bisikletin maliyeti ne ki ? Eminim bu ülkede bisiklet ehliyeti olsaydı bisikletten pahalı olurdu. Fazla kurcalamayalım bu kısmını yoksa belki birileri görür ve "AA SÜPER FİKİRMİŞ , HAFTAYA BÖYLE BİŞEYİ YÜRÜRLÜĞE KOYALIM" falan diyebilirler


    REKLAM ALANI

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)

Bu Konudaki Etiketler