Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı
1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

Hizli Dedeler (En hizli Klasik motosikletler)

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1
    zeda3000 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    11 Ekim 2005
    Şehir
    Istanbul
    Motosikleti
    Honda CB750 Cafe Racer
    Teknoloji ilerliyor , her gun yeni race motorlar cikiyor youtube ta 299 kadrani ile videolar konuluyor.

    Sonra bir gun dedeniz geliyor diyor ki yavrum bizim motorda 290 yapardi diyor.

    Simdi dede bunadimi , yoksa teknoloji oldugu yerdemi sayiyor??

    iste size 80 senedir 200km/h den hizli giden motorlar. Adamlarin otobani yoktu, bunu videolara cekip gosterecekleri youtube lari hic yoktu. Ama 200 km/h hizi rahatlikla devirecek motorlari vardi

    Ilk motorumuz OEC Temple JAP 1000cc 1930 yilinda 242.59 km/h hizla dunya rekorunu kirdi




    Ikinci ise Arabistanli Lawrence gibi bir cok ismin o zamanki tutkusu olan Brough Superior-JAP 273km/h hizi ile 1937 yilinda kayitlara gecmis





    1955 yilinda Vincents HRD modeli 297.64 km/h hiza ulasti



    Hiz denemesinden bir goruntu size hayli tanidik gelebilir Bu sekilde yatan kisinin adi Roland Free aslen Amerikali olsada bence kesin ailede Turk asilli bir mobiletci vardi.

    Motorculuk saygi ve cilginligin arasindaki ince cizgide gitme beceresidir Suzuki GS500 Gitti / Ducati Monster 900 Gitti / BMW F650 GS Gitti


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    GÖЯKEM - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    02 Kasım 2010
    Şehir
    İzmir/Karşıyaka
    Motosikleti
    Gt250R bekliyoRR..
    Koruma moruma hak getire

  3. #3
    sedici - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Ekim 2010
    Şehir
    Bursa - İzmir
    kafadaki de kask değil bone sanki
    Ninja

  4. #4
    takendy - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Mayıs 2007
    Şehir
    Adana
    Motosikleti
    K 1300 GT
    hep kötüye yontmayın arkadaşlar 1930 da bizler neredeydik bir hatırlayın , gerçi 2010 hala aynı yerlerdeyiz ama mevcut imkanlar ile en iyisini yapmaya çalışmış dedeler.
    dedelerin bizlere bıraktıkları miraslara sahip çıksak , bizde onlar gibi çıtayı yükseklere taşısak güzel olmaz mı ?

    1930 da bu motorlar Türkiye'de olsa taşlanırdı ,
    şimdi onlar mı komik biz mi bir düşünün isterim.


    Bu arada 1955 Vincents HRD harikaymış
    "Dünyanın sorunu, Akıllılar hep kuşku içindeyken, aptalların küstahça kendilerinden emin olmalarıdır." B.Russell
    "Yaşamak bir ağaç gibi tek ve hür; ve bir orman gibi kardeşcesine" Nazım Hikmet

  5. #5
    Sinan Aksu - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    21 Kasım 2009
    Motosikleti
    DL1000-Nmax155
    Bu motorlari hic yakindan inceleme firsatim olmadi.
    Motorlarin hiz'indan ziyade mekanik aksamlari benim cok ilgimi cekiyor, gelisen teknoloji kolayliklariyla birlikte eski saglamligi ve kaliteyi alip götürüyor.
    Çelik barlar yerine plastik grenajlar ön plana cikiyor artik.

    Büyük ihtimalle bunlar koldan vitesli motorlar,
    (ön fren manetini yukari ''kaldirinca/indirince'' vites degistirmis oluyorsunuz)
    O dönemde kazalarin bir cogu motorlarin ''koldan vitesli'' olusudur.
    Çünkü sag elinizle hem gazi kontrol ediyorsunuz, hem vites yukseltiyorsunuz. Bunlarin hepsini 2 saniye icinde gerceklestiriyorsunuz.
    Bu kazalarin önüne gecmek amacli yapilmis birseydir aslinda ayaktan vites olayi.

    Hatta bu tür motorlar 60 yillara kadar vardi.
    Gerci ben o zamanlar portakalda vitamin bile degildim ama baya bi arastirmistim zamaninda bu tür klasik motorlari.
    Neyse bunlarin konuyla alakasi yok, niye bu kadar cok kafa sisirdim bende bilmiyorum.

    Konuyu toparliyim :


    Istanbulda bu tür motorlarin sergilendigi bi müze varmi?

    Dipnot : Bu arada kimse korumaliklari yok sacmaligina girmesin. Kask bile ülkemizde 20 senedir takiliyor.
    Gerci takilip takilmadigi konusunda derin süphelerim var..
    İç sesim dışardan duyulsa beni kurşuna dizersiniz..

  6. #6
    takendy - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Mayıs 2007
    Şehir
    Adana
    Motosikleti
    K 1300 GT
    Alıntı SinanAksu adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Bu motorlari hic yakindan inceleme firsatim olmadi.
    Istanbulda bu tür motorlarin sergilendigi bi müze varmi?
    Sinan Abi , sitede bunu buldum

    http://www.motosiklet.net/forum/moto...oc-muzesi.html
    "Dünyanın sorunu, Akıllılar hep kuşku içindeyken, aptalların küstahça kendilerinden emin olmalarıdır." B.Russell
    "Yaşamak bir ağaç gibi tek ve hür; ve bir orman gibi kardeşcesine" Nazım Hikmet

  7. #7
    sedici - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Ekim 2010
    Şehir
    Bursa - İzmir
    hemen muhalefet ne muhalefet milletiz, amca denize gircekmiş tam motoru vermişler altına, altındaki mayo kafasındaki bone gibi görünüyo insanın yüzünde ister istemez bi tebessüm oluyo kötüye yontmakla saçmalamakla ne alakası var
    Ninja

  8. #8
    Sinan Aksu - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    21 Kasım 2009
    Motosikleti
    DL1000-Nmax155
    Alıntı takendy adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Tesekkur ederim Oguz abi.
    Hasköy'de imiş yeri, ilk firsatta gidecegim oraya.
    Gittigimde parmagim deklanşörde olacak

    Alıntı sedici adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    hemen muhalefet ne muhalefet milletiz, amca denize gircekmiş tam motoru vermişler altına, altındaki mayo kafasındaki bone gibi görünüyo insanın yüzünde ister istemez bi tebessüm oluyo kötüye yontmakla saçmalamakla ne alakası var
    Onu banami dediniz bilmiyorum ama ben onu sizin icin soylemedim.
    Birazdan yapilacak yorumlari az cok kestirebildigim icin yaptim o yorumu.
    Zaten ben yorum yazarken siz yazmissiniz bile yazacaginizi.
    Yani ben gormemistim sizin yorum yaptiginizi.
    Tesadüf olmus biraz.

    Neyse konuyu saptirmayalim bence.
    Hosuma gitti bu baslik.
    İç sesim dışardan duyulsa beni kurşuna dizersiniz..

  9. #9
    zeda3000 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    11 Ekim 2005
    Şehir
    Istanbul
    Motosikleti
    Honda CB750 Cafe Racer
    Bu arada Brough Superior-JAP resimleri tam cikmamis. Tekrar veriyorum

    Bu motor benim gercekten ozelikle sevdigim bir motor. Gucu ve sesi inanilmaz






    Su video yu bir dinleyin , bir daha R1 filan diyormusunuz goriyim sizi

    http://www.youtube.com/watch?v=T2G9M...eature=related
    Motorculuk saygi ve cilginligin arasindaki ince cizgide gitme beceresidir Suzuki GS500 Gitti / Ducati Monster 900 Gitti / BMW F650 GS Gitti

  10. #10
    Forumdan Uzaklaştırıldı ozaktasi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Temmuz 2004
    Şehir
    Kilis-Nizip Belkıs Trafo
    Motosikleti
    HondaCB900F,HondaCBR125,Kymco Süper8,Sym Xs125
    Vayy annamm 297 km hıza bu takalar çıkmışsa biz cıbırlarımızı çöpe atak valla...CB 900 Hornet bile 250 gidiyor ancak..bizimkiler demekki motor değil konserve kutusu..tühhhh bee..

  11. #11
    sedici - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Ekim 2010
    Şehir
    Bursa - İzmir
    yorumlar alt alta denk gelince birbirine cevap niteliğinde olmuş, yanlış anlaşmışız
    başlık ve diğer link benim de hoşuma gitti gözatılması gereken topikler, teşekkürler keyifli forumlar
    Ninja

  12. #12
    KUVVETMİRA - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Temmuz 2008
    Şehir
    ankara
    Motosikleti
    xt 600
    son günlerin en iyi dosyası olmuş. şükranlarımı sunarım.
    "laubalilikten hoşlanmam, ciddiyeti severim, disipline hayranım!.."

  13. #13
    sedici - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Ekim 2010
    Şehir
    Bursa - İzmir
    hepsi V motor aklın yolu bir şimdiki teknolojiyle aralarındaki en bariz farkları fren mesafeleri, yakıt tüketimleri, aerodinamisi ve silindir hacimleri sanırım... max km'ler şu an bile ciddi süratler, o zaman için büyük başarı...
    Ninja

  14. #14
    tigermbz - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Şubat 2006
    Şehir
    Samsun
    Motosikleti
    Ducati 797
    bu konuyu görünce, geçen bahsi geçen 200 cc lik motorlara 200 kmh yaptırma muhabbetini anımsadım
    sebebi de bu motorların da o süratleri şimdikiler gibi çabucak değil de yavaş yavaş hızlanarak görüyor olabilecekleri sanırım.

  15. #15
    GorkeM - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Haziran 2006
    Şehir
    Moskova / İstanbul / Kiev
    Alıntı takendy adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Ben de bu müzeyi tavsiye edecektim. Benden önce davranmışsınız...
    Forum Kuralları◄ ►Moto Aktuel◄ ►Türk Dil Kurumu
    Herkes düşüncelerinde yanılabilir. Ama aptallar bir türlü yanıldıklarını anlayamazlar. Cicero

  16. #16
    takendy - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Mayıs 2007
    Şehir
    Adana
    Motosikleti
    K 1300 GT
    Alıntı GorkeM adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Ben de bu müzeyi tavsiye edecektim. Benden önce davranmışsınız...
    tanıyanlar bilir hızlıyımdır

    "Dünyanın sorunu, Akıllılar hep kuşku içindeyken, aptalların küstahça kendilerinden emin olmalarıdır." B.Russell
    "Yaşamak bir ağaç gibi tek ve hür; ve bir orman gibi kardeşcesine" Nazım Hikmet

  17. #17

    Üyelik
    14 Mayıs 2008
    Pahalı makineler, zamanında da çok az kişi sahip olabilmiştir.
    Şahsen dedemde bisiklet kültürü vardı ve 80 yaşına kadar kullandı rahmetli. 2 senelik maaşıyla almış olduğu bisikletine gözü gibi bakardı.

  18. #18
    tombo - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    08 Temmuz 2009
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    çapırdı çıplak oldu SUZUKI GSR 600 K7
    Berlindeki Motosiklet müzesinde de bu gibi birbirinden değerli motosikletleri yakından görmüştüm,gerçekten çok etkileyici.O zamanın şartlarında itfaiye polis ve ilk yardım olarak kullanılan,yarışlarda kullanılan,kross şampiyonları vs gibi efsane makinalar vardı.

  19. #19
    kingcüneyt - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    03 Aralık 2009
    Şehir
    Gaziantep/Merkez
    Motosikleti
    ---
    Şu üstüne yatan dede'de kesin Türklük vardır soyunda.Şimdi o dedeyide eleştiren olur burda apaçi diye güzel konu teşekkürler ama şu ayrıntı gözümden kaçmadı sene 1950 lerde 290 km hızı ulaşılmışsa şimdiki 299 hız az değilmi? orantı yaparsak gelişen teknolojiyide katarsak bence az
    Rx 115 Mavi (2004) Rx 135 King Yeşil (2002), Rx 135 King Yeşil-Siyah (2003) Ford Fiesta Flair Bordo (2000) Ford Fiesta Ghia Gri (2000) Peugeot 206 Xt Gümüş Gri (2005) Ybr Esd Siyah 125 (2012) Ford Fiesta (2006) Ford Fiesta (2009) Yamaha R6 (2013 ) Vınn Vınnn

  20. #20
    tombo - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    08 Temmuz 2009
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    çapırdı çıplak oldu SUZUKI GSR 600 K7
    Daha fazlasına gereksinimimi var insanların,299 dan fazlasını isteyenler zaten 340-360 gören makinaları kullanıyor,400-500 km/h ile de gidilmeyiversin mevcut şartlarda ne kaybederiz
    Buna göre 40 sene sonra da motosiklet ile 800 km hızı görmemiz gerekmiyor bence.


    REKLAM ALANI
1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)