Küçük hırsız el feneri, büyük hırsız deniz feneri kullanır.
Ancak her ikisininde çalışması için ampul gerekir.(Cosinus)
Hayatin icin bir saniyeni harca.
Hayatini bir saniye icin harcama.
Doğru olan buysa))
Yahu Remzi doğru olan o benzinliğe girmemektir. Solda bir benzinlik varsa, illa ki ilerde bir yerde, sağda da bir benzinlik vardır. Yok illa o benzinlikten alacağım diyorsan da doğru olan ileriden, müsait olan bir yerden dönüp gelmendir. Ama illa o noktadan gireceğim diye inat ettiysen senin yaptığın gibi yolun ortasında durursan arkandan gelen trafik ne olacak? (yol tek şerit gidiş, tek şerit geliş) İşte bu yüzden Türkiye'de böyle durumlarda yapılan gidiş şeridini kapamayacak biçimde en sağa çekilip, müsait olduğunda karşıya geçmektir. Ama dediğim gibi bence doğru olan ters şeritteki bir benzinliğe geçiş cep'i yoksa girmemektir.
Ainesi iştir insanın, lafına bakılmaz!
Yine de yaşıyor insan, merak yüzünden. Yeni bir şeyler bekleyip duruyor...
We are many...
bende mail. atım
**dede** derki azraili gıcık etmek ıstıyorsan kask tak
konunun tamamını okumadım ancak
gazete, haber programı vs bunların hepsi ticari amaç güden şirket/kuruluş vs dir.
bu ülkede baba oğluna, hasta doktoruna, halk siyasetçisine, abi kardeşe güvenmez iken; ticari amaç güden basit, işi haber yapıp satmak olan (ekmek yapıp satmak gibi) bu kurumlara neden güven hissedilir, neden bizlere aktardıkları güvenilir olur, neden haber almak için onları izleriz ben anlayamıyorum zaten.
ölümlü motosiklet kazası satıyor. çoğunluğu oluşturan eğitimsiz toplumun gözünde hala siz hayatınızın kıymetini bilmeyen, serseri, hız yapan, her fırsatta ön kaldıran, karı-kıza gider yapan insanlarsınız.
e siz serserilik yaparken ölürseniz, insanların ağzından salya akar, zevkle izlerler. yani o haber satar. o haber satarsa adam para kazanır.
yani;
avukat para kazanmak için tecavüzcüyü savunmuyor mu
siyasetçi iktidar için yalan söyleyip para kazanmaya çalışmıyor mu
doktor gereksiz ameliyatlar yapıp hastadan para almaya çalışmıyor mu
evlat baba ölsede köşeyi dönsem demiyor mu da
bizler haber programlarını ciddiye alıp izliyoruz?
Arkadaşlar,mustafa güney arkadaşımız hala yaşam mücadelesi veriyor. Ve bizlerde onun için kendimiz için ve mustafa güneyin ağlayan dualar eden ailesinin yerine kendi ailemizi koyarak bişiler yapmalıyı düşünmeliyiz...nasıl bir eylem forumunda paylaşımlarınızı bekliyoruz.
Bugün ajanslara bu foto düsmüs.
Siz istediginiz kadar yirtin biyerlerinizi.
Küçük hırsız el feneri, büyük hırsız deniz feneri kullanır.
Ancak her ikisininde çalışması için ampul gerekir.(Cosinus)
mailimi şimdi atacağım. ama eğer yasal bir işlem başlatıla bilyorsa bu konuda bilgili biri varsa yalan ve yanlış bilgiyle haber yapmayla ilgili yapılacak işlemelrde elimden geldiğince testek olmaya çalışırım... hayatımızla oynuyorlar ve çok basit geliyor...
köyde mopet kullanandan ,caddede hayabusalısına,şehirde kebapçı kuryesinden harleycisine kadar hepimiz tek yürek olmalıyız...
nasıl bir eylem olmalı... bekliyoruz forumumuzda fikirlerinizi
---------- Mesaj ekleme zamanı: 18:44 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 17:39 ----------
hadi millet tepkimizi koyalım...kendimiz için bişiler yapalım....
Değerli Motorco Kardeşler,
Kaza haberindeki motorcunun kask takmaması onun kusuru olabilir, ama bence kazanın sebebi olamaz.
Tartışmaları okuyunca sola dönerek benzinciye girmek isterken kazaya sebep olan kamyon sürücüsünün bu hareketi nasıl yapması konusunda da fikir birliği olmadığını görüyorum. Bazı arkadaşlar gittiği yönde en sağa çekilerek uygun zamanı beklemesinin, bazıları da şeridinde en sola gelerek (karşı şeride girmeden) karşı yönden gelen araç varsa geçişini bekleyerek sola dönmesinin uygun olduğunu savunuyorlar. Bu hususun da açıklığa kavuşturulması gerek. Bence şehirlerarası bölünmemiş (çift yönlü) yolda sola dönmek isteyenler öncelikle arka trafiği kontrol ederek yeterli mesafeden (örn. 100 metre) sol sinyali verip şeridinin en soluna yanaşmalı. Bu sayede arkadaki araçlara niyetini anlatmalı ve onlar da önlemini almalı. Şeridin en solunda katrşı trafiği de kontrol ederek uygun zamanda sola geçmelidir. Olayımızın videosunda kamyonun arkasındaki aracın halinden kamyon şoförünün ani kararla sola dönmek istediği kanaatine varıyorum. Bu nedenle ani bir hareketle kendini kurtarabilmiş gibi geliyor.
Öte yandan motorcu kardeşimiz neredeyse tamponun ve şoför mahallinin ortasına çarpmış. Bu da bende kamyon sürücüsünün ani kararla sola döndüğü, ve karşıdan gelen trafiği yeterince kontrol etmeden karşı şeride girdiği kanaatini uyandırdı.
Ben trafik konusunda uzman değilim. Yaklaşık 40 yıldır bu yollarda otomobil ve motor kullanan bir kardeşinizim. Trafik kurallarına uyulması için çaba gösterir, uymayanları uyarırım. Otomobil, kamyon, kamyonet ve otobüs sürücülerinin bizi pek de umursamadıklarını da biliyorum. Bu şartlar altında haberin başlığını ben de kınıyorum. Hadi muhabir böyle bir haber yaptı diyelim. Peki çoğumuza göre tamamen yanlış olan haberin başlığı editörlerin ve Yayın Yönetmenlerinin gözünden nasıl kaçtı? Onlar bizlerin böyle tepkisini nasıl hesaplamadı?
Dileğim odur ki motorcu kardeşimiz tamamen iyileşir.
Hepimizin tekeri düz bassın.
arkadaşlar..bir eylem hazırlığı içindeyiz ......
.evet fikirler güzel .bal bal demekle ağız tatlanmaz...bir harekte ihtiyaç var..
tabi yapacağımız eylem dünyayı değiştirmicek belki ama bir taşı kıpırdatabilir.bir kelebeğin kanat çırpışı misali fırtınaları kopartabilir. belli olmaz..
bence 100- 300 motosikletli ankaraya iktidar partisine gidip sorunlarımızı anlatalım.olmazsa chp ye gidelim.sonuçta bu işin sosyal ve siyasi boyutuda var..ne dersiniz bu ankara olayına....
"laubalilikten hoşlanmam, ciddiyeti severim, disipline hayranım!.."
Başlığı açan arkadaş mail atılmasını önermiş. Konuyu dağıtmak yerine dikkatleri bu noktaya toplamak daha doğru görünüyor. Öncelikle son derece zahmetsiz olan mail atılması işini başarmak gerekiyor. Merdivenin birinci basamağını çıkamayan kişinin ikinci basamağı çıkmasını beklememek lazım.
Kimileri mail atılması işini hafife alıyor. En azında MT ailesinin binlerce üyesi mail atsa medya kuruluşları bu konuda daha özenli olma ihtiyacı duyar.
Kafama bisey takildi benim.
Videoyu bir daha izledim ama tam olarak çikaramadim.
Bu tür benzinlik gibi yerlerin önünde düz çizgi yani dönüs ve serit degistirmenin yasak olmasi lazim.
Kaza mahallindeki çizgiler de düz gibi görünüyor ama tam net degil.
Küçük hırsız el feneri, büyük hırsız deniz feneri kullanır.
Ancak her ikisininde çalışması için ampul gerekir.(Cosinus)
Bence bir kere daha oku yazdıklarımı. Senin yazdıklarını zaman zaman okuyorum zeki biri olduğunu düşünüyorum. Bir kere veya bir kaç kere daha okursan ne demek istediğimi anlayacaksın.
Zorunluluk olduğunu kabul ediyorsanız, şu anda yaşam mücadelesi veren kardeşimizin de kask takıp takmama tercihini tartışıcaz bu kadar basit. Zorunluluklar tercih edilmek için değil uyulmak için vardır. Bu arada alıntı yapmayı atladığım bir arkadaş kask takmamanın bir trafik suçu olmadığı yönünde bir şeyler yazmıştı bu kadar alıntıdan sonra onu arayamıyorum kusura bakmasın buradan kendisine sadece bir trafik polisine bunu sormasını rica ediyorum.
Eğitim konusunda uyardığın için teşekkür ederim. Beni tanımadan böyle yorumladığını için ön yargılı olduğunu düşünüyorum.
Eğitimden kastının ne olduğunu pek anlayamadım ama bu güne kadarki eğitimlerim ile ilgili küçük bilgiler paylaaşıyım seninle.
Üniversie mezunuyum (tahsil cehaleti alır merkeplik bakii kalır) bu nedenle ben mezun olunan okullara pek önem vermem.
Gelelim kişisel ve trafik eğitimlerime.
Ralli eğitim sertifikam var. Bu nedenle kendimi pistte tatmin edebildiğim için otoyollarda yada şehir için yollarda kimseyi taciz etmeden araç kullanırım.
Ayrıca güvenli sürüş eğitimimde var. Bu nedenledirki kazaya karışan motosiklet sürücüsü arkadaşın hatalı olduğunu düşünüyorum.
Bunların yanında, iletişim konusunda eğitim verdiğim bir çok insanın hayatı şu anda eskisinden farklı devam ediyor. Çünkü eğitimin ilk kuralı benim için önce anlamak, daha sonra karşındakinin anlayabileceği şekilde anlatmaktır. Ben her yolu deniyorum ama beni henü anlayabilen 1 kişi çıktı.
Bunun yanında insanları umursarım ve çok severim, farklı zamanlarda ilk yardım ve arama kurtarma eğitimleri aldım. Ve maalesef istemesemde bu eğitimleri uzun zaman önce kullanmak zorunda kaldım. Umarım tekrar ihtiyacımız olmaz.
Şimdi bütün bunları burada neden paylaştım? Sadece benim bir insana veya başka bir canlıya zarar verebilecek biri olmadığı anlamana yardımcı olmaktı amacım yoksa izdivaç programında kendime talip aramıyorum.
Size gelince diğer konuda da verdiğim cevapların seviyesi ve şekli ile sizden aldığım cevapların seviyelerinin farklı olduğunu gördükten sonra yazmama kararı almıştım ama buraya kadar dayanabildim. 34 yıldı motosiklet kullanıyordunuz öyle yazmıştınız... Bu yıllar size motosiklet kazalarında bir motosiklet sürücüsü zarar görüyorsa ve bu zarara neden olan şey kendisini korumak üzere üretilmiş ekipmanı bilerek ve isteyerek takmayan ve buna rağmen riskli bir sürüş yapan motosikletçinin hatalı olmadığını savunmayımı öğretti?
Tekrar söylüyorum ve söylemeye devam edeceğim.
Bu arkadaş üzülüyor olsamda benim için maalesef kusurludur.
Herkes motosikleti kullanan arkadaşa bulduğu bir kusur var. Bunlar o yolda hızlı gitmesi ekipman kullanmaması kask takmaması % 90 ehliyetide yoktur (kesin bilgi olmadığı için bu sözüm net değildir.)
Peki kamyoncuyu geçt,m. Dedikki trafik suçlu buldu o adamı ve ceza kesti.
Biz yıllardır neticemizi yırtarak koruma ekipmanları ve güvenli sürüş ile ilgili bilgiler aktarıyor ve okuyoruz. Bütün bu yazdıklarımızı hiçe sayarak hayatını bilerek tehlikeye atan birini sadece motosikletçi olduğu için mi savunuyoruz?
İstanbulda olanlarınız buyursun bir akşam kağıthaneye gelsin çayımızı için sohbet edelim ve oraya gelen motosikletçi çocuklara bir bakalım.
(Hattat Hasan) bu forumdan bir kardeşim, onu ne zaman ziyarete gitsem yanına bir kaç tane motosiklet gelir. İğrenç egsoz sesleri, her tarafı ışıklı scooterlar görüntü ve ses kirliliği. Ve bu adamlar bir motora 3' er kişi biniyorlar kafalarındaki tek şey birer bere (hava sıcak olsada var o bere).
Üstelik bu çocuklar, içeride dolaşan insanlara çocuklara aldırmaksızın hız denemeleri teker denemeleri yapıyor ve inanılmaz derecede kötü bir şekilde reklamımızı yapıyor.
Soruyorum size bu adamları gördükten sonra yaya olarakta sürücü olarakte saygınız kalır mı? Benim içimden ellerinde motorlarını alıp onlarıda 6 aylık kesintisiz insani eğitime tabii tutmak geliyor.
Şimdi benim eğitimimi, nasıl biri olduğumu ve trafikte tehlike olacağımı düşünen arkadaşlar. Buradan işin dozunu kaçırıp, küçümseyecek ve hakaret boyutuna ulaşacak şeyler yazmak yerine buyrun özelden mesaj atın. İstersen adresimi istersen telefonumu vereyip buluşup oturup birşeyler içelim, yiyelim konuşalım. Bir karara varıp bunu az kişi olsakta uygulamaya sokalım. Buradan yazarak birşeyler değişmeyecek.
Tanımam (Aye, Murat) kazadan sonra tepki için toplanıldı, gitmemiştim bu nedenle fikrimi paylaştığımda gelmezsen gelme modunda cevaplar aldım. Sonuç? Eylemden sonra katılanların büyük çoğunluğu kasksızlardan da kurallara uymayanlardan da herşeyden şikayet etti.
Aynı hafta konu açtım gördüğüm her uygunsuz sulamanın resimlerini çektim ve ilgili ilçe müdürlüklerine yolladım telefon açtım milli eğitim ve belediyelerle görüştüm, ilköğretim okullarına bu konuda bilgili ve eğitimli gönüllülerce ders verelim erken yaşta bilinçlensiler dedim (AĞAÇ YAŞKEN EĞİLİR) ama maalesef devletle iş yapmak o kadar da kolay değil. Bu projemi hala da kovalıyorum. Ama ben olacakları bildiğimden kotrolsüz bir grupla anma törenine katılmadığım için kötü çocuk oldum. Laf söylediklerim özür dilemek yerine kask takmamalarına kılıf uydurdular.
Diyeceğim şu ki, bu iş ben yaşarsam ve neslim devam ederse ancak ve ancak İNŞALLAH torunumdan sonraki nesilde birşeyler düzelmeye başlar. Çünkü mevcut potansiyel, tuttuğu takımın maçını seyreden adam gibi lehine çalınan düdükte pozisyon umrunda değilken, alehine çalınan her düdük haksızmış gibi hakeme küfür ediyor maalesef.
Neyse siz yine beni edepsiz bilin, kötü bilin..... Umrumdamı? hiç değil. Ben bildiklerim ve bir kişiye bile öğrettiklerim yüzünden bir can kurtulsa bir kedi zarara uğramaktan kurtulsa sizlerin beni beğenmenizden evladır.
"KAZASIZ SÜRÜŞLER"
GÖZÜ PEK MOTORCULAR VARDIR, BİRDE YAŞLI MOTORCULAR...
HEM GÖZÜ PEK HEMDE YAŞLI MOTORCU YOKTUR...
Neden eylemlerde başarılı olmadığımızın cevabı burda...herkez bir diğerini eleştiriyor.tipik sosyal demekrat tavrı..yav bırakın arkadaş organize olalım hadi zaman eylem zamanı..inancınızı kaybetmeyin.göç yolda düzelir...
Hatalı olan,eksik olanı olmayanlar düzeltir nasrettin hoca misali...hadi bişi yapalım ..
[sıze="4"]100 cesur motorcu olalım[/sıze].ankaraya gidelim.anıtkabiri ziyaret edelim sonra siyasileri dolaşalım .basın açıklaması yapalım.bunun için sponsor bulabiliriz bize düşen sadece zaman ayırıp cesaret etmek...
yuzde100cesurmotorcu@hotmail.com-
yüz cesurmotorcu/facebook
Çok üzücü gerçektende bu kaza , benim fikrimce kesinlikle kamyon sürücüsü suçlu ,nedenleri var ve 1 tanesi şu mesela Her sinyal verdiğin anda dönüş serbest diye bi durum olduğunu düşünmüyorum her işin bi zamanlamasıda vardır ve önemlidir + karşıdan gelen değil dönecek kişi daha da dikkatli olmalıdır bence , kamyon sürücüsü karşıdan gelen aracın zamanlamasını yapamadı kesinlikle hatalı , Sinyalde bitmiyo iş arkadaşlar zamanlaması da önemli , sinyalle bitseydi eğer, ver sinyali ozaman mesafe kollamadan dal her yere ! tamamen saçmalık.Ve en önemliside tecrübeli arkadaşlar yazıyo zaman zaman bunu bende sölemek istiyorum ,arkadaşlar gücünüz yettiğince Korumalarınızı tamamlayın lütfen iş motoru almakla bitmiyor ben bu haberi ilk kez Tv de izledim ve içim acıdı bakamadım devamına kapadım televizyonu biliyorum çünkü durumunu acısını ,çoğumuz yaptık zamanında bu hatayı kasksız gezmeyi korumasız gezmeyi bunlar büyük yanlışlar riskler 18 yaşımdayken kasklı arkadaşlara sınıftaki İnek gözüyle bakarken halbuki kendimin nekadar tecrübezis bi salak olduğumu fark edememiştim taaki başımıza gelmez diyip uzak gördüğümüz kazaları yaşayanadek , zamala tecrübelerle akıllandık bilinçlendik ,lütfen ve lütfen siz de maddi durum yettiğince korumalarınızı kaskınızı alın ve KULLANIN ,bu kazadaki dostumuz çok büyük bi hızda değildi İnanın full koruması olsa ayağa kalkma ihtimali bile vardı o anda çok üzücü umarım durumu iyidir .
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)