Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı
1. sayfa 123 SonuncuSonuncu

Neden Büyük Motorla Başlamak İsteniyor?

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1
    Khutuck - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Aralık 2005
    Şehir
    Yollarda...
    Motosikleti
    2.5 yıl akbil, sonra CuBuF150, şimdi Fazer, az KTM
    Arkadaşlar geçen gün durup dururken aklıma bir teori geldi, sizlerle paylaşmak istedim.

    Motosiklete başlamak isteyen çok kişi "600RR alayım mı" şeklinde konular açıyor, kızıyoruz, ara sıra dalga geçiyoruz. Senelerce forumda takılıp yine de bunu yapanlar da var.

    Peki bu insanlar niye 600'lük SS istiyor?

    Kafamdaki cevap: Motorun bir gençlik hevesi olması.

    İlk kez motor almaya karar verip, bu foruma girdiğim dönemde ilk 2-3 ayda aklımda belli bir yol haritası oluşmuştu. Önce bir CBR125, sonra F650GS, sonra bir 600RR. 600RR'la başlanmayacağını forumdan öğrendim.

    Bir çok kişiye bu yuol çok uzun geliyor, bana ise kısa görünüyor. Sanırım bunun sebebi:

    "Ömrüm boyunca motor kullanmayı planlıyorum!"

    30 yaşına kadar motor kullanacak, evlenince motorunu satacak 25'lik bir adama "CBR125 ile başla sonra ER-5 al sonra 600RR al" derseniz o adam sizi dinler mi? Adam en fazla 5 sene motor kullanabilecek, sonra düğün yapmk için/karısının baskısıyla o motoru satacak. Neden böyle bir iş yapsın?

    Adamın elinde 50.000 lira var, araba yerine motor almak istiyor, hava atmak istiyor. Neden R1 dururken Hyosung diye bilinmedik bir marka alsın? Zaten kullanacağı yol ev-Bağdat caddesi kafeleri arası!

    Gerçek motosiklet sevdalısı SS'ci arkadaşları ayrı tutuyorum; ancak amacı gezmek olan, özgür hissetmek olan, trafikten kaçmak olan, ömrü boyunca motor kullanmaya hevesli adam zaten 600'lük hatta 1000'lik bir SS almaz, çünkü SS'ler gezi veya şehir içi makineleri değildirler, amaçları pist kullanımıdır.

    Geçici bir heves olarak, hava atmak için, "geçen otobanda 300 gördüm" demek için motosiklet alanlar 1000RR ile başlarlar.

    Zaten Etiler'de, Cadde'de, Bebek'te kaskı kolunda SS'ciler görmemizin sebebi de bu bence. Kendi reklamını yapmak, hava atmak amacında olmayan adam neden kaskı koluna taksın? Adam gibi takar kafasına! O kask Starbucks'ta "ben motorcuyum" havası vermek için taşınmaktadır zaten, kafayı korumak için değil.


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    tororosso - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    08 Haziran 2006
    Şehir
    ANTALYA
    Motosikleti
    drz 400
    hay yüreğıne sağlık ne güzel yazmısısn
    kardeş
    buarada bu topık iyi oldu

  3. #3

    Üyelik
    29 Mart 2007
    Şehir
    eskişehir(okul dolayısıyla) aslen iskenderunluyumdur
    Motosikleti
    benzin 2 tl olana kadar ss yok
    soruyu sormuşsun sonrada güzel bişekilde cevabınıda vermişsin..benimde eklemek istediğim şu,
    insanlar paralarını biriktirene kadar binbir cile çekiyorlar zaten o aradada mutlaka motor kullanıyorlar,ama bu kullndıkları motor ne olursa olsun,hayallerdeki ss e geçmek için 125 ten 600 e çıkıyorlar,çünkü 250 alıp satsa daha sonra 500 alıp satsa en az 1 1,5 bn ytl zarar ve kimse bunu göze alamıyor..

  4. #4
    E.Gülbeyaz - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Temmuz 2007
    Şehir
    İstanbul
    Güzel yazı olmuş gerçekten .

    Paylasım için tesekkurler

  5. #5

    Üyelik
    13 Ağustos 2008
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Kanuni Seyhan 250 c
    Bende su söyle bi gariplige rast geldim 2. el ilan sitelerinde suzuki marauder800'e, DD-250'ye , 600rr'ye... ilanında motosiklete baslamak icin ideal motor yazmıslar bunlar dalgama geciyo adam mı secio.....
    :cat: Kendi Kader Taininde Her İnsan Bir Kumarbaz :cat:
    :bounce: [COLOR="Red"]DRFİRARİ:[/COLOR][COLOR="DarkGreen"]SINAVA KALEMSİZ GİREN COCUK[/COLOR]

  6. #6
    efendy_iso - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    01 Mayıs 2007
    Şehir
    Güneşin doğduğu yer ( Adana )
    Motosikleti
    R1_8
    İlk olarak hyo ile başladım ,neden hyo ile başladın derseniz durumum ona yetiyodu,param olsaydı 1000rr ile başlardım,motosikleti hava atmak için kullananlardanım,dikkat çekmek ,şekil yapmak,ilgi odağı olmak her zaman hoşuma gitmiştir,ve bunu hiç gizlemedim,ama aptalca ara gazları gereksiz gaz açmalar yapmam,yalnız seviyorum işte artisliği ne yapayımm
    [I]315 ile uzaklaştım,aynamda görünmüyorsun...I]

  7. #7

    Üyelik
    30 Nisan 2008
    Şehir
    Yaşamıyorum.
    Motosikleti
    yakında geliyo :)
    Güzel Yazı Olmuş.... Ellerine Sağlık.. 0 Dan 600 Lüğe Geçmek isteyenlere Gelsin. bu topic.
    yeniden Burdayım :bounce::rendeer:

  8. #8

    Üyelik
    16 Ağustos 2008
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Falcon nx
    Bence kişiye göre çok değişebilecek bir konu.
    Bende yaklaşık 3 hafta önce ilk motorumu almadan 125lik düşünüyordum.
    Sonra korka korka 400cc aldım, hiçbir problem yaşamadığım gibi bana düşük bile geldi? 400cc ile başladığıma pişman olmasamda 125lik ile başlamadıgıma da çok sevindim.

    Seneye 600 lük bir alet düşünüyorum ama tabiki gene enduro tarzından vazgecmem. Sehir içi ve dışı için ideal bence. Tam bilmesemde bu konuları

  9. #9
    cakalaz - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Ekim 2006
    Şehir
    Rize/Merkez
    Motosikleti
    CBR1000RR "2017
    Güzel bir yazı yazmışsın Kütük

    İSO 'nun cevabı dikkatimi cekti baya
    Ya KASK TaK ; Ya ÖL

  10. #10
    efendy_iso - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    01 Mayıs 2007
    Şehir
    Güneşin doğduğu yer ( Adana )
    Motosikleti
    R1_8
    Alıntı cakalaz adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    İSO 'nun cevabı dikkatimi cekti baya
    ya ben bunu her yerde söylüyorum millet şaka yapıyom zannediyo
    [I]315 ile uzaklaştım,aynamda görünmüyorsun...I]

  11. #11
    Syriana - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    06 Nisan 2005
    Şehir
    IstanbuI Beylikdüzü
    Motosikleti
    Yamaha MT25
    Fırat'cım nedeni basit. Etrafa hava yapmak, piyasa yapmak. Hatun ayarlamak. Birde bunların arasında parası fazla olupta küçük motorla karizmayı çizdireceğini düşünen tiplerde var.

    Bu kafa yapısında olmayan hiç kimsenin illaki ben büyük motorla başlayacağım diye bir kafa yapısında olmayacağını düşünüyorum. Çünkü hiçbirimiz küçükken emeklemeden koşmadık !!


    Yok yetenek meselesi, yok kendini biliyosa başlar falan filan lafları safsata. Neden mi?

    Hadi diyelimki başlayacak olan kişi çok kendini bilmiş hız yapmıcak, trafik kurallarına uyacak vs.vs. diye başladı ve 600cc grubu ile bir yola çıktılar. Gruptaki diğer arkadaşları yolda gazladığında ne yapıcak? Cevap basit oda gazlıyacak ama nasıl duracağını bilemiyecek !! Aynı şekilde gazlarken arkadaşları 120 ile keskin bir viraja girdi o ne yapacak eli mahkum o da arkadalarından girecek ama çıkabilecekmi işte o çok zor !!

    Bu ve bunun gibi örnekler çoğaltılabilir ama avrupa'da bile stajer ehliyet döneminin olduğu bir zamanda bizim bunları tartışmamız geri kafalıktan öte birşey değildir bence...
    Rüzgara Karşı Koşmamışsan, Onunla Esmeyi Bilemezsin; Henüz Motora Binmediysen, Yaşıyorum Diyemezsin !!!

  12. #12
    Motosiklet Eğitmeni COQ - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Ocak 2008
    Şehir
    France
    Motosikleti
    Honda
    Kim en uzağa işeyecek? yarışmasının doğal figüranları olunca insan, ister istemez konuya da dahil oluyor.

    Gelişmemiş toplumların genel görüntüsü böyle ne yazıkki.

    Beyin olarak, genel kültür olarak kendini ispat edememiş bir bireyin kendini ispat çabası.
    Tabii bu bireylerden oluşmuş bir toplum da dünyaya başka yoldan entegre olmaya çalışacak.
    En zengin ülkelerden daha fazla lüks otomobil satın alacak.
    Nüfusun büyük çoğunluğu lüks evlerde oturacak.
    Levis,Adidas vb markalardan dünyanın hiç bir ülkesinde satamadıkları rakamda malı bu ülkelerde pazarlayacaklar.
    Böylece birey kendini gelişmiş ülkelerin düzeyinde hissedecek.

    Yıllarca dişinden tırnağından arttırıp biriktirdiği paralarla hiç ihtiyacı olmadığı halde otomobil alacak.
    Daha sonra benzin parasını fazla bulduğu için o otomobili ancak hafta sonu ya da acil durumlarda kullanacak.
    Yani bir dünya para harcayıp, yine eskiden yaşadığı gibi yaşayacak.
    Hatta eskisi gibi de yaşayamayacak.
    Kapısının önünde gıcır gıcır otomobili duracak ama evde ayda bir görülen et ve diğer proteinler yılda bir görünmeye başlayacak.
    Yeni yetişen nesil protein alamadığı için beyin asla randımanlı çalışmayacak.
    Ve bu nesilde daha kötü günlerin hazırlayıcısı olacak.
    Yiyici toplum, hiç bir şey üretemediği için bir zaman sonra gelişmiş toplumların kölesi haline gelecek.

    Ama toplum sidik yarıştırmaya tüm hızıyla devam edecek.

    Sevdiklerimi uyarıyorum.
    Böyle yapmayın diyorum.
    Ama sadece sevdiklerime söylüyorum bunları.

    Geri kalan ne hali varsa görsün aslında.
    Doğal seleksiyona karışmak gibi bir niyetim yok.
    İnsan neslini düzeltmek için toplu katliam yapılması nahoş bir durum olur.
    Öyleyse bekleyeceğiz.
    Zayıflar kendi kendini ayıklayacak zaten.....

    Toplumu istediğiniz kadar uyandırmaya çalışın,
    başına bela almadıktan sonra akıllanmıyorlar.
    Bunu daha önce de her 10 yılda bir gördük.
    Ama hala kaşınmaktayız.....



    Ha sen motor demiştin değilmi?

    Ona da değiniriz bir ara....
    Küçük hırsız el feneri, büyük hırsız deniz feneri kullanır.
    Ancak her ikisininde çalışması için ampul gerekir.(Cosinus)

  13. #13
    alper_satriani - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    15 Ağustos 2007
    Şehir
    Heaven
    Motosikleti
    Nokia 6300 Gri
    Alıntı coq adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Kim en uzağa işeyecek? yarışmasının doğal figüranları olunca insan, ister istemez konuya da dahil oluyor.

    Gelişmemiş toplumların genel görüntüsü böyle ne yazıkki.

    Beyin olarak, genel kültür olarak kendini ispat edememiş bir bireyin kendini ispat çabası.
    Tabii bu bireylerden oluşmuş bir toplum da dünyaya başka yoldan entegre olmaya çalışacak.
    En zengin ülkelerden daha fazla lüks otomobil satın alacak.
    Nüfusun büyük çoğunluğu lüks evlerde oturacak.
    Levis,Adidas vb markalardan dünyanın hiç bir ülkesinde satamadıkları rakamda malı bu ülkelerde pazarlayacaklar.
    Böylece birey kendini gelişmiş ülkelerin düzeyinde hissedecek.

    Yıllarca dişinden tırnağından arttırıp biriktirdiği paralarla hiç ihtiyacı olmadığı halde otomobil alacak.
    Daha sonra benzin parasını fazla bulduğu için o otomobili ancak hafta sonu ya da acil durumlarda kullanacak.
    Yani bir dünya para harcayıp, yine eskiden yaşadığı gibi yaşayacak.
    Hatta eskisi gibi de yaşayamayacak.
    Kapısının önünde gıcır gıcır otomobili duracak ama evde ayda bir görülen et ve diğer proteinler yılda bir görünmeye başlayacak.
    Yeni yetişen nesil protein alamadığı için beyin asla randımanlı çalışmayacak.
    Ve bu nesilde daha kötü günlerin hazırlayıcısı olacak.
    Yiyici toplum, hiç bir şey üretemediği için bir zaman sonra gelişmiş toplumların kölesi haline gelecek.

    Ama toplum sidik yarıştırmaya tüm hızıyla devam edecek.

    Sevdiklerimi uyarıyorum.
    Böyle yapmayın diyorum.
    Ama sadece sevdiklerime söylüyorum bunları.

    Geri kalan ne hali varsa görsün aslında.
    Doğal seleksiyona karışmak gibi bir niyetim yok.
    İnsan neslini düzeltmek için toplu katliam yapılması nahoş bir durum olur.
    Öyleyse bekleyeceğiz.
    Zayıflar kendi kendini ayıklayacak zaten.....

    Toplumu istediğiniz kadar uyandırmaya çalışın,
    başına bela almadıktan sonra akıllanmıyorlar.
    Bunu daha önce de her 10 yılda bir gördük.
    Ama hala kaşınmaktayız.....



    Ha sen motor demiştin değilmi?

    Ona da değiniriz bir ara....
    elinize sağlık.
    BAŞKALARINI SIK SIK AFFEDİN, AMA KENDİNİZİ ASLA

  14. #14
    Khutuck - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Aralık 2005
    Şehir
    Yollarda...
    Motosikleti
    2.5 yıl akbil, sonra CuBuF150, şimdi Fazer, az KTM
    @coq

    Abi ne konu açsam vurucu cevap yazıyorsuni bitiriyorsun olayı Yapma bunu bana

  15. #15
    Motosiklet Eğitmeni COQ - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Ocak 2008
    Şehir
    France
    Motosikleti
    Honda
    Alıntı Khutuck adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    @coq

    Abi ne konu açsam vurucu cevap yazıyorsuni bitiriyorsun olayı Yapma bunu bana


    Ben de ne düşünüyorum biliyomusun?
    "Ulem ne zaman bir yere bişey yazsam bi daha kimse bişey yazmıyor.
    Benim yazı yazdığım topiğin kısmeti kapanıyor.":
    mrgreen:

    Bak benim daldığım topiclere çoğunda son mesaj benimdir.
    Anlamıyorum kardeşim.
    Galiba,
    Millet anladı çirkef olduğumuzu bulaşmıyor.
    Küçük hırsız el feneri, büyük hırsız deniz feneri kullanır.
    Ancak her ikisininde çalışması için ampul gerekir.(Cosinus)

  16. #16

    Üyelik
    16 Ağustos 2008
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Almaya karar verdim o halde alırım...
    Coq kardeşim aklına sağlık katılmamak mümkün değil de olan yaşın yanında kuruya da oluyor.
    ben de naçizane fikrimi söyleyeyim büyük motorsikletler her yönüyle ve her şeyiyle moped ya da mobiletlerden tamamiyle ayrılmak isteniyor. ince tekerlellere gıcıklanılıyor (buna ben de dahilim) benzin deposunun küçüklüğü gözü bozuyor. ses vb (bu benim umrumda değil) bu yüzden bir kere alayım tam alayım mantığı işliyor sebebe yukarıda değinilmişti. para-para-para. doğal seleksiyon işliyor bu kaçınılmaz ama ben de incecik tekerlekli bir motorsiklete binmekten kaçınırım doğrusu (yaşımdan kaynaklı 600lükle başlamam daha başlamadım da zaten) ama 125 likle de başlamak (250likle başlama niyetindeyim koşulları tartıyorum) memleketimizde akılcı değilmiş gibi gelmekte saygılar...
    YA İSTİKLAL YA ÖLÜM

  17. #17
    Seni unutmayacağız
    Nur içinde yat

    Üyelik
    07 Haziran 2007
    Alıntı Khutuck adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Gerçek motosiklet sevdalısı SS'ci arkadaşları ayrı tutuyorum; ancak amacı gezmek olan, özgür hissetmek olan, trafikten kaçmak olan, ömrü boyunca motor kullanmaya hevesli adam zaten 600'lük hatta 1000'lik bir SS almaz, çünkü SS'ler gezi veya şehir içi makineleri değildirler, amaçları pist kullanımıdır.

    Geçici bir heves olarak, hava atmak için, "geçen otobanda 300 gördüm" demek için motosiklet alanlar 1000RR ile başlarlar.
    Bana sorarsan şehir içi için en uygun motorlar SS'ler, tabi scooter'dan sonra.

    Tabi bu benim kişisel fikrim, sizinde kişisel fikrinize saygı duyuyorum ancak kırmızıyla işaretlediğim yeri kişisel fikrinden öte bir gerçekmiş, kuralmış, kesinmiş gibi yazmışsın.

    Bu motorların amaçları pist kullanımı değildir, hepsi yarış motorlarının cadde replikalarıdır, cadde içindir, pistte kullanmak istersen bir çok modifikasyon yapmalısın.

    Ve sanırım hiç SS'de kullanmamış birisin, iki tur bindim, bi cadde yaptım, arkadaşımın motoru iki gün bende kaldı, aldım haftaya sattım kapsam dışıdır.

    SS kullanmadan nasıl bu kadar konunun uzmanı olup başlık açıyorsunuz anlamıyorum, neredeyse tüm SS uzmanlarımız hayatında hiç SS kullanmamış, ilginç.

    Bu arada kaskı koluna bilezik gibi geçirip caddede gezenlerin adına yazmıyorum, bu onların cinsel tercihi ben bir erkek olarak bilezik takmam.

    Alıntı efendy_iso adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    İlk olarak hyo ile başladım ,neden hyo ile başladın derseniz durumum ona yetiyodu,param olsaydı 1000rr ile başlardım,motosikleti hava atmak için kullananlardanım,dikkat çekmek ,şekil yapmak,ilgi odağı olmak her zaman hoşuma gitmiştir,ve bunu hiç gizlemedim,ama aptalca ara gazları gereksiz gaz açmalar yapmam,yalnız seviyorum işte artisliği ne yapayımm
    Azına sağlık.
    ekinler baş vermeden kör buzağı topallamazmış.::tartis::

  18. #18
    mhrrmkpnr - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Nisan 2007
    Şehir
    istanbul/maltepe
    Alıntı aYe adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Bana sorarsan şehir içi için en uygun motorlar SS'ler, tabi scooter'dan sonra.

    Tabi bu benim kişisel fikrim, sizinde kişisel fikrinize saygı duyuyorum ancak kırmızıyla işaretlediğim yeri kişisel fikrinden öte bir gerçekmiş, kuralmış, kesinmiş gibi yazmışsın.

    Bu motorların amaçları pist kullanımı değildir, hepsi yarış motorlarının cadde replikalarıdır, cadde içindir, pistte kullanmak istersen bir çok modifikasyon yapmalısın.

    Ve sanırım hiç SS'de kullanmamış birisin, iki tur bindim, bi cadde yaptım, arkadaşımın motoru iki gün bende kaldı, aldım haftaya sattım kapsam dışıdır.

    SS kullanmadan nasıl bu kadar konunun uzmanı olup başlık açıyorsunuz anlamıyorum, neredeyse tüm SS uzmanlarımız hayatında hiç SS kullanmamış, ilginç.

    Bu arada kaskı koluna bilezik gibi geçirip caddede gezenlerin adına yazmıyorum, bu onların cinsel tercihi ben bir erkek olarak bilezik takmam.
    cok guzel yazmıssın murat abi sonuna kdr her cumlene katılıyorum ama smd arkadaslar yine yazmaya baslıcak garip garip insanları ozendirmeyin die oyuzdn bn artık bu tur konulara yorum yapmıcam yoksa her topicten snr 2-3 leşim varmıs gbi hissettiriolar
    true love..

    Drift Religion

  19. #19
    Motosiklet Eğitmeni COQ - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Ocak 2008
    Şehir
    France
    Motosikleti
    Honda
    Kütük,
    o cümleyi öyle bir yazmışsın ki sanki Aye'yi tarif ediyor.

    Ben baştan dikkat etmedim.
    Ama bildiğim kadarıyla Aye'de 1000 RR ile başlamıştı.
    Yamuluyosam düzeltsin.


    Aye'nin üzerine alınması doğal.

    İtişmeyin diye araya gireyim dedim.

    Aye bu arada motosikletle aran nasıl?
    Biz dün akşam başlanır mı?
    başlanmaz mı?
    başlanırsa ne olur?
    Ne olmaz içerikli felsefi bir tartışma yaptık.
    Senin görüşlerini almak isteriz.


    Bu arada kavram kargaşasında yol açmaması için küçük bir ekleme yapmak zorundayım.
    Aye bir konuda haklısın.
    Bunlar cadde replikası motorlar.
    Fakat,
    Bunlar safkan yarış motosikletleri.
    Üzerlerindeki far vs çıkarılıp direkt pistte yarışırlar.
    Modifiyeli yarışlar sadece uluslar arası ve yerel SBK ve SS yarışlarında yapılabilir.
    Onlarda da modifikasyon olanağı son derece kısıtlıdır.
    Bir kaç tane de dayanıklılık yarışında(bazılarında) modifikasyona izin verilir.
    Kaldı ki bu modifikasyonların büyük çoğunluğunda motor bloğuna dokunulmasına izin verilmez.
    Kalan bütün yarışlar modifikasyon olmadan yapılır.
    Yani bunlar yarış motosikleti değil anlamı çıkmasın yazdıklarından.
    Küçük hırsız el feneri, büyük hırsız deniz feneri kullanır.
    Ancak her ikisininde çalışması için ampul gerekir.(Cosinus)

  20. #20
    Seni unutmayacağız
    Nur içinde yat

    Üyelik
    07 Haziran 2007
    Coqcum

    Bana kalırsa 125cc ile dahi başlanmaz, Türkiyedeki her konuda olduğu gibi motosiklette de eğitim inanılmaz derecede yetersiz.

    Benim şahsi fikrim öncesinde en az 2 sene iyi şekilde otomobil kullanmak dolayısıyla emniyetli bir kafes içersinde trafiği öğrenmek gerektiğidir, sonrasında kademeli geçiş mantıklı, ancak benim için HESD, ABS, Slider Clutch, ön tekerde çift disk gibi teknolojilerin ve/veya donanımların varlığı cc'den daha önemli.

    Zaten çevrede olan bir çoğu ölümlü kazaların (Türkiye için söylüyorum) çoğu 125cc ve altı, tabi bunu SS'e binen ölmez kaza yapmaz diye algılamamak lazım.

    Bu başlangıç motoru bununla birşey olmaz gibi salakça bir hisse kapılmış insanlar, daha bu gece 1 gibi benzinlikte bir cbr125 üzerinde saçları jüleli jontiye rastladım.

    Abi motorun güzelmiş dedi, seninde kafan güzelmiş dedim.

    Açıkcası benim 1000RR tercihimde HESD çok önemliydi, bir önceki sene bir projede resonans üzerine baya ter dökmüştüm ve HESD'i görünce bir elektronikçi olarak azım on metre açık kalmıştı, hem teknolojinin zorluğu hemde ne derece önemli olduğuna vakıftım.

    Ve malesef o dönem 600RR'da HESD yoktu, hoş 2. motorumu alırken 600RR'a HESD koymuşlardı ama alışmamış hötte don durmuyor, yine 1000RR aldım.

    Motoru es geçiyorum, ortalama 20 yıldır otomobil kullanıyorum, ki bunun en az 16 senesinde bizzat kendime ait otomobilim vardı.

    Trafiği okumayı biliyorum, bir balkondan sepet sarkıtılması benim için kazıklama fren sebebidir, bilirim ki yola bir çocuk fırlaması ihtimali %99, araçların çizgilerine ,hızlarına, modellerine, renklerine bakarım, şöförlerinin saç tipleri, yaşları, gözlük takıp takmadığı, bayan olup olmadığı v.s. hepsini gözlemlerim bir sonraki hamlelerini büyük olasılıkla tahmin ederim, eğer bir kaç olasılık varsa kendime anında birden fazla korunma politikası oluştururum ve bunları saliseler içersinde düşünürüm.

    Herkesten hızlı giderim(ölümüne veya aptalca değil), böylelikle tehlike gelecek yön sayısını 3'e indiririm.

    Ben bunları doğru bulsamda toplum geneline göre farklı bir zeka düzeyine sahibim, genele uymadığım için kötü şöför olarak tanımlanırım, babam asla kullandığım arabaya binmez, annem kilometrede 1000besmele yakıyor, 40 yıllık bir tır şöförü anlamsız bir şekilde korkudan ağladı, 23 yaşlarındayken yaşıtım bir arkadaşım arabadan atlamaya çalıştı, en son Boy(Mehmet)'la leventten anadolu yakasına dönerken; "sen neden yarışmıyorsun" (motor yarışlarını kastetti iyimi!) dedi.

    Yani bu gözle bakınca benim araba dahi kullanmamam lazım.

    Yine bence diye ekliyorum, yanlış anlaşılmasın, SS'in SS'ten başka başlangıç motoru yok, istersen milyon kilometre yap, SS üzerine ilkkez bindiğinde daha önce hiç motor sürmemiş birisinden sadece 2-3bin km öndesin hepsi bu, üzerindeki de isterse Rossi olsun, istanbul trafiğinde SS'i parka çekip eve çıktığı her sefer, bir mucizeye tanık olmuşuz demektir.

    Yarış işine gelince far, stop lambası, plakalık arka ayaklıklar, korna v.s. söküp, yarış grenajlarını giydirip, slick lastikleri takıp, hava filtresi ve egzost değiştirmek,quick shifter takmak, dyno'ya çıkmadan önce yakıt girişlerine port polish yapıp, 3 kapak contasından da birini çıkartıp piste uygun dişlileri de alınca motorun standart haliyle yarışmak tabiki mümkün, de tüm bunlara modifikasyon dememek mümkün mü?
    ekinler baş vermeden kör buzağı topallamazmış.::tartis::


    REKLAM ALANI
1. sayfa 123 SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)

Bu Konudaki Etiketler